Snabbkollen – Solo, co-op eller multiplayer?

Robot
Snabbkollen – Solo, co-op eller multiplayer?
Medlem

Förr bara MP. Nu har jag bara en konsol, så det blir endast solo. Spelar jag online vill jag bli så bra som möjligt och det kommer jag inte bli med en handkontroll, hehe.

Medlem

Solo i väldigt stor utsträckning och om jag får för mig att spela med någon annan så är det troligen co-op. Spelar nästan aldrig multiplayer i övrigt, och MMO's har jag helt gett upp.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Helt beroende på spel. Så jag gillar alla 3 alternativ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Solo 95% av tiden. Sen föredrar jag co-op över vanlig mp för resten.

Främst solo skulle jag nog säga men det är kul att spela co-op med polare (Civ VI, Sniper Elite 4, Borderlands 2 och Diablo IV) också. Aldrig PVP.

Redaktör
Ponny

Älskar att spela solo. Det är mitt sätt att slappna av.
Kan absolut lira co-op lite då och då. Ren multiplayer är dock inte min grej.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Älskar co-op men det är tyvärr svårt att få ihop så blir mest singleplayer.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör

Främst solo, men co-op med och multi mot kompisar är verkligen inte fel.


signatur
Medlem

Co-op med en nära vän (i soffan eller online) är det allra bästa med tv-spel, tycker jag i.a.f.

Medlem

coop men sker ju inte lika ofta, så egentligen solo då


signatur

//monster

Chefredaktör

Co-op med vänner är ju väääldigt roligt. Men har såklart skitkul i bra single- och multiplayerspel också

Medlem

Alla tre är underbara, men jag spelar nog mest solo. Co-op är nog min runner-up, men det är bara mycket svårare att få till, så det blir inte av lika ofta. Och utbudet riktigt bra co-op-spel kan ibland kännas ganska smalt.

Medlem

Med tanke på att det är alla hjärtans dag så vet jag inte om denna frågan handlar om spel eller ...annat... Kommenterarena funkar på båda


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Sedan man började lana och sedan köra online har jag alltid tyckt om multiplayer och framförallt om det finns en competitive-del när det kommer online(ranks,mmr,leaderboards, turneringar osv.). Strävan att bli bättre och/eller klättra har alltid tilltalat mig.

Men gillar även den sociala biten multiplayer-spel tillför, vare sig man kör solo eller med polarna. WoW är ett bra exempel på detta. Sen kan det ju vara nice att bara chillspela något, ett annat exempel var ju Warcraft 3 / TFT, otroliga mängder timmar man körde customs, utan någon rank, men visst ville man vinna där också.

Men, älskar självfallet även ett bra singleplayer-spel och även co-op med polare.

Jag föredrar alla alternativ i dagens läge, men multiplayer/online är det man spenderat mest tid med, så fick välja det bara för "alla" inte fanns.

Just nu sitter man och kör Tekken 8 och försöker klättra i ranksen samtidigt som jag betat av singleplayer-spel när man behöver lugna nerverna lite.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Single player über alles och när man väl känner sig social funkar co-op oftast bra. PVP nej oavsett inget för mig längre.

Medlem

Solo för att fly undan verkligheten en stund, varvat med lite co-op i Baldurs Gate 3 🥰
Aldrig multiplayer, usch så hemskt

Medlem

Solo. Co-op är också kul, men jag lyckas aldrig få tag på folk att spela med så det blir oftast single player-spel.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Alla tre, vilket man kunde göra för 20-30 år sedan i spel som Doom, Doom 2, Blood, Duke Nukem 3D, Heroes 3.

Medlem

Solo 9/10. Förr var det nästan uteslutet mp som gällde. Coop bryr jag mig inte om.

Inaktiv

Eftersom jag gillar E-sport blir det ju MP. Sen är det kul o spela med polare. Blivit mer solo SP ju äldre man blir

Medlem

Solo eftersom i coop och mp måste man ta hänsyn till vad andra vill tycker och tänker!

Medlem

Riktigt dad-community här på FZ haha.
Bara solo då alla lagt pvp på hyllan, mysigt och lugnt ska det vara.
Viktigt med möjlighet till funktionen "Pause"

För mig är det 99% PvP/Co-op.
Spelar inte om jag inte har någon/några att tjöta i discord samt lira med

Medlem
Skrivet av mrbananpappa:

Riktigt dad-community här på FZ haha.
Bara solo då alla lagt pvp på hyllan, mysigt och lugnt ska det vara.
Viktigt med möjlighet till funktionen "Pause"

För mig är det 99% PvP/Co-op.
Spelar inte om jag inte har någon/några att tjöta i discord samt lira med

Ja det är väldigt tydligt att "äldre" inte vill lira PvP, beroende på långsammare reflexer, tappat intresse eller annat? Tråkigt dock, eller iaf för mig, blir mycket fokus på SP och lite snack om spel som intresserar mig personligen hehe.

Medlem

Blir väl 80% solo och 20% multiplayer. Men föredrar nog co-op egentligen.
För mig är "äkta " co-op den numera nästintill döda couch co-op.
Har några alldeles fantastiska minnen av detta med Resident Evil 5, Gears of war och Halo för att nämna några.
Men även dessa serier har övergivit detta, tyvärr
Känner likadant kring multiplayer, även det är ju fasen så mycket roligare om man lirar i samma rum!

Medlem

I princip enbart solo. Då och då bvlir det dock couch co-op med FIFA/PES.

Medlem

Varje torsdag är det Co-op med 4 kompisar. PvE all the way.
Samtliga är gifta och vi är mellan 35-45 år. Så då måste man planera in spelkvällarna.
Det enda problemet är att 95% av alla coop spel är för 4 spelare... och vi är 5.

annars blir det lite lego och minecraft med barnen om tiden (läs frugan) tillåter.

Medlem

Nästan bara solo nuförtiden, även om det kan bli lite co-op med familjen eller polare ibland. Jag har helt gett upp multiplayer, det är inte kul alls för mig längre. Det är ofta sur och tråkig stämning och jag gillar inte att tävla i spel. Gillar ett avkopplande single player spel i soffan

Medlem

55% Multiplayer
40% Singelplayer
15% Co-Op


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

0 % MP.
51 % Co-op.
49 % Solo.

Co-op är dock min föredragna spelform alla dagar i veckan. MP är bara fusk och toxic numera så den har jag lagt i papperskorgen.

12
Skriv svar