SteamWorld Build uppnådde inte förväntningarna

Robot
SteamWorld Build uppnådde inte förväntningarna
Medlem

Var väldigt mediokert även på PC

Medlem

Jag har bara testat lite snabbt på game pass och gillade det lilla jag körde men det stack ju samtidigt inte riktigt ut för att man skulle fastna. Genrebytet kändes lite märkligt.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Jag har bara testat lite snabbt på game pass och gillade det lilla jag körde men det stack ju samtidigt inte riktigt ut för att man skulle fastna. Genrebytet kändes lite märkligt.

Förutom Dig 1 och 2 så är de andra i olika genres så det är väl inget udda? det enda gemensamma har varit de gulliga robotarna och stilen.

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Jag har bara testat lite snabbt på game pass och gillade det lilla jag körde men det stack ju samtidigt inte riktigt ut för att man skulle fastna. Genrebytet kändes lite märkligt.

Nu har väl Steamworld hoppat rätt mycket mellan genres. Första spelet var ju ett Tower defense-spel och spelet innan Build var ju ett kortspel. Sen två metroidvania spel där mitt i.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu har väl Steamworld hoppat rätt mycket mellan genres. Första spelet var ju ett Tower defense-spel och spelet innan Build var ju ett kortspel. Sen två metroidvania spel där mitt i.

Glöm inte strategispelet Steamworld Heist. Det var riktigt kul 😊

Skribent
Skrivet av androsynth:

Glöm inte strategispelet Steamworld Heist. Det var riktigt kul 😊

Ja! Jag recenserade faktiskt det spelet för Loading och gav det bra betyg. Skämmes ta-me-fan på mig för att jag glömde det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Varför görs fler spel? Det finns ju redan miljontals.

Medlem
Skrivet av pazu:

Varför görs fler spel? Det finns ju redan miljontals.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men var inte detta ett dag ett spel på gamepass? Kanske har något med försäljningen att göra men samtidigt lär de väl ha fått in lite pengar för det.

Medlem

Imo så borde de hålla sig till Meteoidvanias

Medlem

Det var tyvärr lite för platt efter ett par timmar. Fin och charmig atmosfär, men saknade djup (no pun intended). Synd!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Releasehästryttare

Älskade dig 2 och deras kortspel men detta va tyvärr tråkigt.

Medlem

Älskade spelidén och allt. Men det var lite kort, efter första kartan var det bara upprepning

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu har väl Steamworld hoppat rätt mycket mellan genres. Första spelet var ju ett Tower defense-spel och spelet innan Build var ju ett kortspel. Sen två metroidvania spel där mitt i.

Aha, erkänner att det var jag som hade dålig koll. Sorry.

Medlem

Kan inte riktigt sätta fingret på vad som kändes fel i steamworld build. Spelet är ok men vissa delar känns bara jobbigt. Känns inte som man vill spela det en gång till. Idéen känns bra men något saknas för att få det att bli riktigt kul.

Medlem

Kanske dags för ett dig 3 eller heist 2?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja! Jag recenserade faktiskt det spelet för Loading och gav det bra betyg. Skämmes ta-me-fan på mig för att jag glömde det.

Hade inte haft något emot ett nytt Heist faktiskt 😁

Medlem

dom skulle fokuserat på något metroidvania/terraria stuck hade sålt som smör.

1
Skriv svar