Jag är en av 0,6%

Medlem
Jag är en av 0,6%

Jag är en av 0,6% som orkat spela ut Gungrave G.O.R.E på normal, vilket är enormt lite, på Easy är det hela 0,88% som klarat ut det, inte heller får man easy achievementet om man klarar ut det på normal, så i absolut bästa fall har 1,48% klarat ut det.

Spelet var fruktansvärt enformigt, allt siktande sköts nästan helt automatiskt, det kändes som ett tidigt PS2 spel med högre upplösning, huvudkaraktären såg ut som han brutit skallen när han sprang. Jag spelade spelet på japanska och munkarna kändes helt ur sync när de pratade.

Nu är det äntligen över.

Fragtjuv

Då får man gratulera. Hoppas du hittar något roligare att spela nu.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Usch, jag gillade inte spelet alls. Kudos to you dock


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Bra jobbat! Gillar hur du plågas, men ändå fortsätter och vägrar att misslyckas
Enda gången jag gjort en sån bedrift var väl med Red Dead Redemption 2, låste upp nått som bara typ 5% hade gjort.
Kommer inte ihåg exakt vad det var, men typ plocka vissa typer av blommor över hela kartan som tog flera dagar, hah

Medlem

För att det är svårt, eller för att det är dåligt? 😃

Medlem
Skrivet av Bennii:

För att det är svårt, eller för att det är dåligt? 😃

Svårt var det inte 👀

Medlem

Inkluderar det även alla som körde det via Game Pass? Spelade det själv 2-4 timmar något när det släpptes eftersom det fanns på GP. Tyckte väl att det var någorlunda underhållande men inte mycket mer än så, det blev ganska snabbt enformigt och då stängde jag ner och har inte direkt tänkt på spelet sedan dess. Men jag får ta och gratulera dig, antar jag 🙂

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag är en av 0,6% som orkat spela ut Gungrave G.O.R.E på normal, vilket är enormt lite, på Easy är det hela 0,88% som klarat ut det, inte heller får man easy achievementet om man klarar ut det på normal, så i absolut bästa fall har 1,48% klarat ut det.

Spelet var fruktansvärt enformigt, allt siktande sköts nästan helt automatiskt, det kändes som ett tidigt PS2 spel med högre upplösning, huvudkaraktären såg ut som han brutit skallen när han sprang. Jag spelade spelet på japanska och munkarna kändes helt ur sync när de pratade.

Nu är det äntligen över.

<Uppladdad bildlänk>

Spelet har 73% positiva reviews på Steam (Mostly positive).
354 reviews.

0,6% borde bli att du är 1/167 spelare som klarat ut spelet på normal?

Om jag räknat rätt:
3/5 = 60%
3/500 = 0,006 (AKA 0,6%)
6/1000 = 0,006
1000/6 = 166,6...
0,6% = 1/167

Det är relativt få som köpt och väldigt få som spelat ut spelet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag är en av 0,6% som orkat spela ut Gungrave G.O.R.E på normal, vilket är enormt lite, på Easy är det hela 0,88% som klarat ut det, inte heller får man easy achievementet om man klarar ut det på normal, så i absolut bästa fall har 1,48% klarat ut det.

Spelet var fruktansvärt enformigt, allt siktande sköts nästan helt automatiskt, det kändes som ett tidigt PS2 spel med högre upplösning, huvudkaraktären såg ut som han brutit skallen när han sprang. Jag spelade spelet på japanska och munkarna kändes helt ur sync när de pratade.

Nu är det äntligen över.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Siegfried:

Svårt var det inte 👀

Då har du ju nästa utmaning given! Klara hela spelet på Hard.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Inkluderar det även alla som körde det via Game Pass? Spelade det själv 2-4 timmar något när det släpptes eftersom det fanns på GP. Tyckte väl att det var någorlunda underhållande men inte mycket mer än så, det blev ganska snabbt enformigt och då stängde jag ner och har inte direkt tänkt på spelet sedan dess. Men jag får ta och gratulera dig, antar jag 🙂

Xbox Achievements fungerar inte annorlunda för att du spelar via Gamepass. Statistik och achievements är samma ändå.

Medlem

Det finns ju otroligt många dåliga spel men varför vissa personer fortsätter att spela ett spel trots att det inte är roligt kan jag inte riktigt förstå.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Spelet har 73% positiva reviews på Steam (Mostly positive).
354 reviews.

0,6% borde bli att du är 1/167 spelare som klarat ut spelet på normal?

Om jag räknat rätt:
3/5 = 60%
3/500 = 0,006 (AKA 0,6%)
6/1000 = 0,006
1000/6 = 166,6...
0,6% = 1/167

Det är relativt få som köpt och väldigt få som spelat ut spelet.

Den där uträkningen var spännande Jag har ingen aning vad som händer

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Den där uträkningen var spännande Jag har ingen aning vad som händer

Jag omvandlade procent till bråktal.

Det är bara 1 av 167 som klarat ut spelet på normal.
Det verkar med andra ord vara väldigt få som klarat ut spelet på normal.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Nu är det äntligen över.

Sämsta känslan när man klarar ut ett spel och man kände sig tvungen att klara ut det för man lagt så pass mycket tid på det innan.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Sämsta känslan när man klarar ut ett spel och man kände sig tvungen att klara ut det för man lagt så pass mycket tid på det innan.

Så var det med Persona 5, efter 50 timmar tänkte jag, när fan tar det slut, men det var 50 timmar kvar 😑, kommer nog aldrig spela ett persona spel igen, tar alldeles för lång tid.

Kanske om jag vinner på lotto och kan vara hemma, eller när jag är pensionär om 40 år.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Jag omvandlade procent till bråktal.

Det är bara 1 av 167 som klarat ut spelet på normal.
Det verkar med andra ord vara väldigt få som klarat ut spelet på normal.

Nja det är lite lurigt formulerat. Det står bara att han är en del av 0,6% som klarat ut det. Det berättar tyvärr inte hur många det är som är en del av de 0,6%. Jag tror du tänker att han är 0,6% av de som spelat ut det? 100/0,6 = 166,7

Det kan vara 3 000 pers i den 0,6% och typ totalt 300 000

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Nja det är lite lurigt formulerat. Det står bara att han är en del av 0,6% som klarat ut det. Det berättar tyvärr inte hur många det är som är en del av de 0,6%. Jag tror du tänker att han är 0,6% av de som spelat ut det? 100/0,6 = 166,7

Det kan vara 3 000 pers i den 0,6% och typ totalt 300 000

Det är ett bråktal. 1 av 167 ändras ju inte bara för att det råkar vara 300 000 som spelat det.
Samma sak som att "1 av 10 tycker att"....det betyder ju inte att dom frågat bara 10 personer.

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Det är ett bråktal. 1 av 167 ändras ju inte bara för att det råkar vara 300 000 som spelat det.
Samma sak som att "1 av 10 tycker att"....det betyder ju inte att dom frågat bara 10 personer.

Du har rätt jag står korrigerad! Jag blev förvirrad när personen drog in antal recensioner i kalkylen och att han pratade om hur få som spelat.

Testpilot

Körde igenom spelet när det var nytt på Gamepass. Inte så bra tyvärr. Gillar animen mycket mer så rekommenderar den!

Medlem

Sjukt lite!
I bland blir man förvånad hur få det egentligen är som spelar klart ett spel för typ 800 kr.
Spelar Jedi Survivor på Xboxen, senaste story-achievement visade 58% och då är jag nästan klar med storyn tror jag.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Sjukt lite!
I bland blir man förvånad hur få det egentligen är som spelar klart ett spel för typ 800 kr.
Spelar Jedi Survivor på Xboxen, senaste story-achievement visade 58% och då är jag nästan klar med storyn tror jag.

Att Gungrave fanns på gamepass tills nyligen sänker det nog rätt mycket då många säkert testat i 10 minuter och sedan skitit i det.

Kudos till envishet, klarade max en timme.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grattis! Har övervägt att köpa när jag sett det på rea men avstår nog nu.
Min mest ovanliga trophy är min platinum i Portal Knights. Enligt PSNProfiles är det bara 2.85% som har tagit den. Så 4520 personer av ungefär 158600.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Skoj! Jag har samma procent på en Trophy i Rayman Legends:

Den var en riktig pina att ta däremot.

1
Skriv svar