Helldivers 2 - Mechproduktionen är nu igång tack vara spelarna
Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.
Vad fan säger du? Desertörer bestraffas med döden. Ner och kriga pojk!
"Writer and Fighter"
Attans vart borta från spelet några dagar och nu när man loggar in så har de nerfat min railgun och shield *snyft*, Nu blev det mindre kul...
Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.
Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.
Hahaha, på riktigt?
Snarare omfördelat skadan på Railgun till att bli "Skillz only"
Railgun - Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts.
Så vet man hur man använder en railgun så är den precis lika bra som innan.
Snarare omfördelat skadan på Railgun till att bli "Skillz only"
Railgun - Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts.
Så vet man hur man använder en railgun så är den precis lika bra som innan.
Nja den må kunna göra samma skada under vissa omständigheter men lika bra som innan är det då inte då det krävs "skillz only" som du säger.
Du kan inte längre hålla in skjutknappen hur länge du vill och släppa när du fått vad du vill träffa i sikte, med rörliga mål o hektiska strider så blir inte uppladdningen alla gånger i rätt tid.
Japp är en sur apa med slut på näsdukar
Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.
Om du bara spelade spelet för railgun och sköld kanske det inte var något spel för dig från början? Låter som en väldigt fjuttig sak att sluta spela över.
Riktigt bra nerfs, och underhållande att läsa alla trådar om folk som gråter om railgun.
Om railgun+shield var enda anledningen till att de klarade 7+ svårigheter så kanske de borde bli bättre på spelet.
Kör med LAS-5 Scythe + arc thrower och har inga problem att klara helldive med polarna.
De flesta andra i gruppen kör numera autocannon alternativt SPEAR, eller laser-kanonen som heavy. Fungerar riktigt bra.
(I den mån det går såklart, varje uppdrag är inte garanterat en lyckad återkomst, men det tycker jag man ska förvänta på svåraste)
Nja den må kunna göra samma skada under vissa omständigheter men lika bra som innan är det då inte då det krävs "skillz only" som du säger.
Du kan inte längre hålla in skjutknappen hur länge du vill och släppa när du fått vad du vill träffa i sikte, med rörliga mål o hektiska strider så blir inte uppladdningen alla gånger i rätt tid.
Ledsen - men allt jag läser är att du inte klarar av att hantera en Railgun propert. Jag har inga problem och märker inte av någon nerf då jag enbart använder den i "unsafe mode".
Men det behövs ju dock folk som inte är så bra också - det ska ju ändå vara demokratiskt
Ledsen - men allt jag läser är att du inte klarar av att hantera en Railgun propert. Jag har inga problem och märker inte av någon nerf då jag enbart använder den i "unsafe mode".
Men det behövs ju dock folk som inte är så bra också - det ska ju ändå vara demokratiskt
Ja de kan ju oxå lägga in en variant av gears of war reload, du måste träffa rätt med en pendlande markör, missar du så bestraffas du med 30sec långsammare omladdning.
Nä nu ska jag spela fia med knuff med mormor.
Om du bara spelade spelet för railgun och sköld kanske det inte var något spel för dig från början? Låter som en väldigt fjuttig sak att sluta spela över.
"Bara för", ibörjan hade man den inte alls, du får den på lv 20. Jag har redan uppgraderat allt innan nerfen. Railgun va bästa sättet att ta hand om de där irriterande chargers som dök upp på svårare nivåer.
Kör bara någon misson då och då, som sagt har jag redan maxat alla uppgraderingar så inte så mycket att spela för annat än för "nöjets" skull.
Ja de kan ju oxå lägga in en variant av gears of war reload, du måste träffa rätt med en pendlande markör, missar du så bestraffas du med 30sec långsammare omladdning.
Nä nu ska jag spela fia med knuff med mormor.
Hoppas, det systemet var riktigt vasst i Returnal.
Belöning när man träffar rätt och litet straff när man missar.
Allt för lite ammo i mecharna imho. Med tanke på hur oändligt antal fiender det finns så räcker inte ammot särskilt långt även om man försöker hamstra på det så långt det går :/
Hade hoppas på att det skulle finnas något sätt att fylla på, tex kalla ned en påfyllnadsstation eller om man kunde hitta dylika runtom på kartan, men icke. Man kallar ned sin mech, säkrar ett objekt sen överger man den helt sonika rätt upp och ned då den har slut på ammo. Kul när det varar, men jag undrar om tanken verkligen är att det roliga ska vara över på så kort tid? o_O
Allt för lite ammo i mecharna imho. Med tanke på hur oändligt antal fiender det finns så räcker inte ammot särskilt långt även om man försöker hamstra på det så långt det går :/
Hade hoppas på att det skulle finnas något sätt att fylla på, tex kalla ned en påfyllnadsstation eller om man kunde hitta dylika runtom på kartan, men icke. Man kallar ned sin mech, säkrar ett objekt sen överger man den helt sonika rätt upp och ned då den har slut på ammo. Kul när det varar, men jag undrar om tanken verkligen är att det roliga ska vara över på så kort tid? o_O
Nja skulle bli för OP, man gör mer med en mech än någon annan nuke/sentry man framkallar
Såg att i kommande patch ska de även nerfa hur frekvent svårare monster kommer fram samt sprida ut dem bättre så man inte får för många samtidigt. Hp på de större ska oxå sänkas,
"Bara för", ibörjan hade man den inte alls, du får den på lv 20. Jag har redan uppgraderat allt innan nerfen. Railgun va bästa sättet att ta hand om de där irriterande chargers som dök upp på svårare nivåer.
Kör bara någon misson då och då, som sagt har jag redan maxat alla uppgraderingar så inte så mycket att spela för annat än för "nöjets" skull.
Coil gun fungerar strålande, även lasercannon sen de buffade den. Autocannon smälter chargers och har alltid gjort. Meta kommer alltid att ändras, kan inte alltid bara köra med samma setup hela livet.
Coil gun fungerar strålande, även lasercannon sen de buffade den. Autocannon smälter chargers och har alltid gjort. Meta kommer alltid att ändras, kan inte alltid bara köra med samma setup hela livet.
Jag kör med eldkastaren, den tar det mesta utan problem, sen en o annan mech blir det oxå.
Allt för lite ammo i mecharna imho. Med tanke på hur oändligt antal fiender det finns så räcker inte ammot särskilt långt även om man försöker hamstra på det så långt det går :/
Hade hoppas på att det skulle finnas något sätt att fylla på, tex kalla ned en påfyllnadsstation eller om man kunde hitta dylika runtom på kartan, men icke. Man kallar ned sin mech, säkrar ett objekt sen överger man den helt sonika rätt upp och ned då den har slut på ammo. Kul när det varar, men jag undrar om tanken verkligen är att det roliga ska vara över på så kort tid? o_O
Man ska nog se mecharna lite som ett gående kanontorn. Du kallar ned det och har hjälp att försvara en zon under en begränsad tid. Tror de skulle bli för bra om man kan ha dem längre. Men vad vet hur de balanserar i framtiden? Kanske kommer banor där man får ha mechar längre?
"Writer and Fighter"
Låter kul, har dock haft spelet lagt på hyllan efter de nerfade min railgun och shield.
Lägg ner mannen, in och kötta. Dom buffade massor av grejer!
Körde igår. Tre mechs gick och skyddade en fjärde person utan då hand var sprängd . Vi vandrade och röjde vägen till pickup.
När vi utan missöden kom fram så kickade personen som körde servern de andra.
Aahhhhj. #Helldiversdesignmoments
1338 - One Step Above