Jag älskar små bärbara konsoler

Medlem
Jag älskar små bärbara konsoler

Just nu sitter jag och spelar God of war på PSP Go, och den är riktigt skön och smidig. Skönare än PS Vita, som inte heller är jättestor.

Förr ville jag att allt skulle vara så stort som möjligt, med enorm skärm. Men efter DSI XL som var sämre än lite på alla sätt så har jag börjat föredra mindre, bärbara konsoler. Spelen ser även bättre ut på New 3ds än New 3DS XL. GBA är riktigt praktisk, micro har jag aldrig testat men vill gärna skaffa en.

Nu har jag även en Oled switch, som nästan enbart används stationärt, ymtyp en gång vart 4e månad. Switch Lite används mycket flitigare, den är mindre och bekvämare.

Rog Ally använder jag också mycket, i sängen med laddaren i då den kör pass through så slits inte batteriet.

Men där finns ju inga mindre alternativ. De är svårare att lägga undan när de är så stora och billiga. Jag föredrar även Gameboy liknade konsoler framför breda PSP liknande.

Vad föredrar ni?

Medlem

Spelar ingen roll, så länge dom fyller sin funktion, går att hålla i utan att händer domnar bort så är det bra för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Spelar ingen roll, så länge dom fyller sin funktion, går att hålla i utan att händer domnar bort så är det bra för mig.

Tycker händerna domnar efter ett tag med Rog ally, och den väger ändå mindre än Lenovo Legion Go

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Tycker händerna domnar efter ett tag med Rog ally, och den väger ändå mindre än Lenovo Legion Go

Ja det är inte helt enkelt med greppen.
Nintendo switch domnar mina händer bort rejält om jag inte sätter fast ett 3e parts grepp så det blir med som en kontroll.
Kan bli samma sak med steam deck om jag pressar händerna mot och inte håller i greppen som det är tänkt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag hatar små bärbara skärmar pga att man behöver förstoringsglas för att se något.

Medlem

PS Vita var rätt bra. Hade egentligen bara ett fel och dessvärre ett enormt... Går inte koppla till TV med bara en sladd och klart.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag är likadan - föredrar helt klart Switch Lite men jag saknar rumble-funktionen. Föredrar små skärmar då jag finner det mindre påfrestande att spela när jag är trött efter jobbet t ex.

Medlem

Tror inte jag kan gå tillbaka till så små skärmar efter att ha vant mig vid Switchens 7tum. Spelen ser för miniatyriserade ut.

Medlem
Skrivet av Kane:

PS Vita var rätt bra. Hade egentligen bara ett fel och dessvärre ett enormt... Går inte koppla till TV med bara en sladd och klart.

Tyckte det största problemet var Sony. De sket i maskinen nästan direkt efter lanseringen. Har nog 60 kassetter till min.

Medlem

Gjorde verkligen ett misstag när jag sålde min 2DS i förmån till New 3DS XL, då 2DS var så mycket bekvämare att spela med.

1
Skriv svar