Sätt betyg på Fallout-serien!

Robot
Sätt betyg på Fallout-serien!

Är du en glad, sur eller lagom Vault Boy?

#betyg, #fallout


Medlem

Enda dåliga med serien som jag kommer på är att den är för kort, bara 8 avsnitt är lite väl kort man vill se mer.

Medlem

Riktigt bra med en hel del som tillfredsställer fansen av spelen. Några easter eggs med som jag själv hade svårt att hitta.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

ZF
Medlem

Tvekade mellan bra och tveksamt. Men likställde 3 med "OK" enligt dagens allt under 90% är totalt skräp, så det fick bli det.

Det mesta är hyfsat välgjort och ambitiöst. (förutom ett par riktigt lökiga datoranimationer från 1990) Världen är alltså väl realiserad. Men handlingen och karaktärsmotiven är genomgående från rejält trasiga till fullkomligt nonsens. Tempot är svajigt till den grad att de uppenbarligen fick problem att fylla ut 5 avsnitts innehåll till 8.

Men det var åtminstone inte mer irriterande än underhållande att se.

Medlem

Den var grym! Håller tummarna för att man får se Ian från Fallout 1. Ska även bli kul att se hur supermutants kommer att se ut

ZF
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Ska även bli kul att se hur supermutants kommer att se ut

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Den var grym! Håller tummarna för att man får se Ian från Fallout 1. Ska även bli kul att se hur supermutants kommer att se ut

Vi har fått se en supermutants hand i första säsongen, alltid något i väntan på mer

Det låg en supermutant under en duk på en brits i enclave tror jag det var?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

För vad den är skulle jag säga 5/5, helt klart. Otroligt bra överfört från spel till serieformat samtidigt som de ändå gjorde något eget med det.


signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Ambassadör
Xbox

Högsta betyg från mig. Ser mycket fram emot fortsättningen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Högsta betyg från mig. Ser mycket fram emot fortsättningen!

Samma här! 5/5. Livet blev grått, tråkigt och tomt efter sista avsnittet avverkats! 😜
Bästa serien på länge i mitt tycke!

Medlem

Jag vet inte, måste vara nåt fel på mig antar jag, 2,5 av 5... meh.

Medlem

Hmm, 17 personer som har dålig smak och 5 st som har rent ut fel i skrivande stund...intressant.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Enda dåliga med serien som jag kommer på är att den är för kort, bara 8 avsnitt är lite väl kort man vill se mer.

Ja, jag håller med, men hellre en säsong på 8 avsnitt där de håller bra kvalitet rakt igenom än en urvattnad säsong på 15-20 avsnitt.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

ZF
Medlem

Typ 6-8-10 avsnitt har ju blivit lite av en ny standard.

Att allting tvunget skulle vara runt 25 (alltså ett halvårs TV, en säsong) eroderade en del när streaming blev den primära leveransen.

Att det mesta fortfarande kallas säsong oavsett längd och när det publiceras är dock lite förvirrande.

Medlem

Helt underbar serie. Helt klart en lyckad adaption till TV-format av Fallout-franchisen.
Har redan sett serien två gånger och har redan utvecklat en form av abstinens.
Längtar så mycket efter säsong två.

Efter jag sett serien fick jag nytändning och började spela Fallout 2 igen. Happy days are here again!!!

Medlem

Ge mig mer,jag tycker det var en mycket underhållande Fallout tolkning.
Vågade inte hoppas att den var så bra som den var.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av ZF:

Typ 6-8-10 avsnitt har ju blivit lite av en ny standard.

Att allting tvunget skulle vara runt 25 (alltså ett halvårs TV, en säsong) eroderade en del när streaming blev den primära leveransen.

Att det mesta fortfarande kallas säsong oavsett längd och när det publiceras är dock lite förvirrande.

6-8 avsnitt brukar kallas "mini serie"

Medlem

Känns verkligen Bethesda. Kulisser och yta men så ihåligt att det ekar. Karaktärerna blir bättre för varje avsnitt men världen känns verkligen påklistrad och forcerad.
Rätt svagt manus med, de hade kunnat gjort mycket roliga saker med denna franchise men det känns som att de tappade bollen. Det finns säkert 20 questar i New vegas med bättre manus.

En 2/5 eller en ordentligt svag 3/5, jag har svårt att bestämma mig då jag gillar karaktärerna men tycker att allt annat är mellanmjölk.

Skrivet av Gaara:

6-8 avsnitt brukar kallas "mini serie"

Miniserie har historiskt sett varit runt 3 avsnitt. Det var den gamla 80-versionen av "direkt till dvd", som en långfilm delad i flera avsnitt för att visas på tv.
Det speciella med en miniserie är dock att den alltid har ett planerat slut från början och aldrig har flera säsonger.

Medlem

Det kommer verkligen att dröja innan jag tittar på den. Kommer att lägga all tid på Netflix och spel framöver. Resten av alla streamingtjänster får vänta tills jag har tittat igenom det jag vill på Netflix. Jag tycker att det har kommit mycket bra grejer där på sista tiden. Och jag följer just nu 3+ anime serier och massa annat.

Medlem

Bästa serien på länge. Lätt 10 av 10.

Medlem

Gamla Game of Thrones ( slutet räknas inte): 5
True Detective: 4
Fallout: 3


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Kiske:

Känns verkligen Bethesda. Kulisser och yta men så ihåligt att det ekar. Karaktärerna blir bättre för varje avsnitt men världen känns verkligen påklistrad och forcerad.
Rätt svagt manus med, de hade kunnat gjort mycket roliga saker med denna franchise men det känns som att de tappade bollen. Det finns säkert 20 questar i New vegas med bättre manus.

En 2/5 eller en ordentligt svag 3/5, jag har svårt att bestämma mig då jag gillar karaktärerna men tycker att allt annat är mellanmjölk.

Miniserie har historiskt sett varit runt 3 avsnitt. Det var den gamla 80-versionen av "direkt till dvd", som en långfilm delad i flera avsnitt för att visas på tv.
Det speciella med en miniserie är dock att den alltid har ett planerat slut från början och aldrig har flera säsonger.

Historiskt sett? Varifrån har du fått det? Sen när? Forsytesagan från 1967 var 26 avsnitt och räknas som en miniserie.

Medlem

Just nu spretar den åt tusen håll och är helt... ...galen. Blir också lite "oklok" på starten av serien och hur den slutar. De passar inte ihop utan var mer som två serier som blev ihopslagna till en.

Man vill för mycket just nu och det är lite småkul men ändå lite... ryckigt?!

Välgjord serier med mycket fallout men jag tror man har svårt att ta till sig allt om man inte spelat spelen och är fan. Då är det väl bara en lite ... ... ... ... konstig serie.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Serien kändes b men på ett bra sätt. Hade noll förväntningar så blev positivt överraskad. Lite som witcher S01. 👌

Medlem
Skrivet av Danster:

Historiskt sett? Varifrån har du fått det? Sen när? Forsytesagan från 1967 var 26 avsnitt och räknas som en miniserie.

Jag lovar att du hittar 10 gånger så många miniserier med runt 3 avsnitt än miniserier med runt 26. Jag menade inte att alla var så utan oftast.
Sen vet jag inte om den räknas som miniserie då den spänner över 4 böcker och 3 år. Varken wikipedia, imdb eller tvdb gör det iallafall. Vissa räknar versionen från 2003-2004 som en miniserie men den har 2 säsonger så den är rejält tveksam med.

Medlem

4 av 5, hade sagt 5 av 5 om inte Rapaport hade ploppat upp i avsnitt 2. Han fick spela sig själv iaf, ett stort rövhål utan ryggrad.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Enda dåliga med serien som jag kommer på är att den är för kort, bara 8 avsnitt är lite väl kort man vill se mer.

De släppte dessutom avsnitten samtidigt, vilket gör problemet ännu större. Hade önskat att det inte var en grej, men är tacksam att de flesta inte gör så.

ZF
Medlem
Skrivet av Gaara:

6-8 avsnitt brukar kallas "mini serie"

Möjligt. Men oavsett vad som kallas vad så funderade jag mest över vad som är vanligast, idag.

Och det var mest en känsla. Möjligt att 3 avsnitt var vanligare än 25 "förr" med totalt sett. Men jag minns det mesta som minst Arkiv X i längd.

Visst, det fanns kortare serier förr med. Som Shogun tex. Misstänker däremot att den nya istället trots allt blir längre. Kanske just till dagens vanligaste standard för längre miniserie då.

Men när det inte var baserat på en förlaga så ville säkert TV-bolaget dra ut det till en just säsong. Lättare att planera tablån och sälja reklam så.

Skribent

Nja. Gav 3/5. Intressant världsbygge, men tråkiga ointressanta karaktärer och mestadels dåligt skriven dialog tycker jag.

OBS! Läs inte spoiler om du inte sett alla avsnitt.

Det jag gillade minst var däremot att alla karaktärer kändes "säkra", inte en överraskning bland de lite mer framtonade karaktärerna. Det lurar död bakom varje hörn i världen, men eftersom man vet att karaktärerna är säkra så är det noll spänning oavsett vilka trångmål de hamnar i.

Behövs inget blodbad ala GoT, men hade någon lite mer framtonad fått sätta livet till så tycker jag det hade blivit mer spännande, intressant och ovisst. Inte ens det enda lite lite oväntade som när Lucy blev av med ett finger höll i mer än typ ett avsnitt tills det var fixat.

Kommer se vidare på säsong 2, men inte så jag sitter på nålar tills den kommer.

Medlem

Svag 3a.

Hur i helskotta kan denna serie ha så högt betyg på IMDB? Har folk satt ribban så lågt numera?

Det kommer en serie som för en gångs skull är "ok" och alla blir helt galna och ger den en 10a 😄

12
Skriv svar