Nästa zeldaspel

Medlem

Skulle vilja ha en AI där ett slags fysiskt hologram i form av zelda styr handkontrollen när man kört fast.

Tänk att sitta fast i ett pusseltempel och så aktiverar man AI och vipps så står Zelda i rummet och spelar på DIN handkontroll.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Kan folk sluta använda ordet AI felaktigt till höger och vänster? Man blir ju triggered här. Läs på om vad det innebär.

Skrivet av Dudinkalv:

Kan folk sluta använda ordet AI felaktigt till höger och vänster? Man blir ju triggered här. Läs på om vad det innebär.

AI don't care!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Kan folk sluta använda ordet AI felaktigt till höger och vänster? Man blir ju triggered här. Läs på om vad det innebär.

Dags att ordna AI på forumet som städar upp felaktiga AI posts?


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Kan folk sluta använda ordet AI felaktigt till höger och vänster? Man blir ju triggered här. Läs på om vad det innebär.

Precis! Skönt vi är fler som läst gamla testamentet och inte blandar ihop det med sånt här modern tech trams.

Vet inte hur en gammal stad numera i ruiner skall hjälpa oss gamerz i zelda dock?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle ju gå och ha så man skiftar mellan karaktärerna om man spelar ensam.

Ja något sådant har varit att föredra isåfall. För oss loners. 🤓


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ja, men precis. Ta fysiken till miljöerna också. Battlefield-aktig förstörelse (även om min BF-kunskap är ringa kanske det ändå framgår hur jag menar). Det vore ju att friheten ytterligare ett kliv, för Nintendo verkar gilla den.

De har jobbat stenhårt med den, jag tänker mer åt uncharted hållet, det är mycket fysik i det spelet.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Nej, inte co-op!!

Jag älskar att försvinna från verkligheten och det går inte om man är flera.

Om nu co-op endast innebär mänskligt samarbete.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle ju gå och ha så man skiftar mellan karaktärerna om man spelar ensam.

Skrivet av Freakon:

Ja något sådant har varit att föredra isåfall. För oss loners. 🤓

Co-op skulle vara en väldigt passande funktion om Nintendo vill börja ta open world till next level, Link och Zelda har olika abilities men som matchar varandra genom att man skapar olika fysikprinciper, men puzzlen i Shrinesen är olika beroende på ability, om man kör co-op så kombinerar man Link och Zelda tillsammans så bör man ändra på fysiken rejält i shrinesen.

Medlem

Co-op kan man även samarbeta på nätet också

Skribent
Skrivet av Switchlover94:

Co-op skulle vara en väldigt passande funktion om Nintendo vill börja ta open world till next level, Link och Zelda har olika abilities men som matchar varandra genom att man skapar olika fysikprinciper, men puzzlen i Shrinesen är olika beroende på ability, om man kör co-op så kombinerar man Link och Zelda tillsammans så bör man ändra på fysiken rejält i shrinesen.

Precis vad jag också tänker. Sen går det ju göra så det inte behöver vara ett måste och ha en kompis, men att det skulle tillföra och kunna spela tillsammans med någon. Tycker de har genom de senaste två spelen banat väg för att göra Zelda till en spelbar karaktär. Jag skulle till och med kunna tänka mig ett Zeldaspel med Zelda helt som huvudperson också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

Co-op skulle vara en väldigt passande funktion om Nintendo vill börja ta open world till next level, Link och Zelda har olika abilities men som matchar varandra genom att man skapar olika fysikprinciper, men puzzlen i Shrinesen är olika beroende på ability, om man kör co-op så kombinerar man Link och Zelda tillsammans så bör man ändra på fysiken rejält i shrinesen.

Håller inte med om att det är en passande funktion för Zelda. Serien är skapad och formad i alla år för att leverera singelplayer-upplevelser.

Allt går att mordanisera, men inte alltid utan att kärnan försvinner.

Låt Zelda vara Zelda säger jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Precis vad jag också tänker. Sen går det ju göra så det inte behöver vara ett måste och ha en kompis, men att det skulle tillföra och kunna spela tillsammans med någon. Tycker de har genom de senaste två spelen banat väg för att göra Zelda till en spelbar karaktär. Jag skulle till och med kunna tänka mig ett Zeldaspel med Zelda helt som huvudperson också.

Men... hela konceptet dör om det är designat för två spelare? Eller är jag för bakåtsträvande här?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Men... hela konceptet dör om det är designat för två spelare? Eller är jag för bakåtsträvande här?

Nintendo har lyckats att kombinera tidigare. Luigis mansion funkar ju både bra i co-op och singelplayer.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas de vågar göra ett stort nytt 2D Zelda härnäst; de har visat att deras 3D spel är jättebra, men jag saknar de mest klassiska av Zelda-spelen, 2D spelen <3 Jag tänker främst på A Link to the Past, men Nintendo har ju visat att de fortfarande är mästare på 2D-äventyr med remaken av A Links Awakening och A Link Between Worlds. Så håller tummarna för att nästa Zelda är i 2D!

Breath of the Wild var häftigt, men Tears of the Kingdom var för mycket likt, och som ALLA andra Open World spel är det för mycket dö-yta, där inget händer, tyvärr. Ge mig ett halvstort spel med grymt bra innehåll, istället för ännu ett jättestort "Open World" där man kan springa i 30 minuter åt ett håll utan att världen tar slut, fast med få händelser och möten.

Medlem
Skrivet av aasecond:

Hoppas de vågar göra ett stort nytt 2D Zelda härnäst; de har visat att deras 3D spel är jättebra, men jag saknar de mest klassiska av Zelda-spelen, 2D spelen <3 Jag tänker främst på A Link to the Past, men Nintendo har ju visat att de fortfarande är mästare på 2D-äventyr med remaken av A Links Awakening och A Link Between Worlds. Så håller tummarna för att nästa Zelda är i 2D!

Breath of the Wild var häftigt, men Tears of the Kingdom var för mycket likt, och som ALLA andra Open World spel är det för mycket dö-yta, där inget händer, tyvärr. Ge mig ett halvstort spel med grymt bra innehåll, istället för ännu ett jättestort "Open World" där man kan springa i 30 minuter åt ett håll utan att världen tar slut, fast med få händelser och möten.

Spelade vi samma totk??

Botw var ju som en liten beta i jämförelse. Fyllt att utforska på tre lager karta!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av aasecond:

Hoppas de vågar göra ett stort nytt 2D Zelda härnäst; de har visat att deras 3D spel är jättebra, men jag saknar de mest klassiska av Zelda-spelen, 2D spelen <3 Jag tänker främst på A Link to the Past, men Nintendo har ju visat att de fortfarande är mästare på 2D-äventyr med remaken av A Links Awakening och A Link Between Worlds. Så håller tummarna för att nästa Zelda är i 2D!

Breath of the Wild var häftigt, men Tears of the Kingdom var för mycket likt, och som ALLA andra Open World spel är det för mycket dö-yta, där inget händer, tyvärr. Ge mig ett halvstort spel med grymt bra innehåll, istället för ännu ett jättestort "Open World" där man kan springa i 30 minuter åt ett håll utan att världen tar slut, fast med få händelser och möten.

Jag tänker det viktigaste är att de släpper dlc till deluxevarianten av TOTK så vi äntligen kan slå hål i myten på det som vi inte fick reda på, varför Kass försvann och sheikah technology gick upp i rök. Men den som lever får se

Medlem
Skrivet av aasecond:

Hoppas de vågar göra ett stort nytt 2D Zelda härnäst; de har visat att deras 3D spel är jättebra, men jag saknar de mest klassiska av Zelda-spelen, 2D spelen <3 Jag tänker främst på A Link to the Past, men Nintendo har ju visat att de fortfarande är mästare på 2D-äventyr med remaken av A Links Awakening och A Link Between Worlds. Så håller tummarna för att nästa Zelda är i 2D!

Breath of the Wild var häftigt, men Tears of the Kingdom var för mycket likt, och som ALLA andra Open World spel är det för mycket dö-yta, där inget händer, tyvärr. Ge mig ett halvstort spel med grymt bra innehåll, istället för ännu ett jättestort "Open World" där man kan springa i 30 minuter åt ett håll utan att världen tar slut, fast med få händelser och möten.

För mig så vill jag ha ett nytt zelda men ännu större än vad Totk var, då kan man variera sig mellan olika grejer i spelet

Medlem

Anitgravitation får vara kvar, korok seeds, light roots, Wells, caves med mera

Vad skulle ni vilja ha med från de 2 tidigare spelen?

Medlem

Vet faktiskt inte vad jag vill ha i nästa Zelda-spel.
Vet ju att jag inte vill att de går ifrån frihetsformulan från BotW/TotK...samtidigt som jag känner mig proppmätt på de spelen redan.
Nån sorts förändring utan att offra de landvinningar man nu åstadkommit med Botw. Vill inte gå tillbaka till linjär spelvärld.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bomber och AI fick mig också att tänka, och då hamnade tanken på...

Förstörelse i ett Zelda-spel? Jag menar, det känns som att Nintendo kommer fortsätta med friheten. Det har ju låtit så på Eiji Aonuma. Och då Zelda-spelen handlar mycket om att hitta hemliga grottor och grejer, varför inte ta förstörelsen ett steg längre?

Men ja, väldesignade tempel vill jag ha OCKSÅ. Dom i Tears var okej, men i andra Zelda-titlar är dom själva essensen. Smöret på brödet.

Man måste hitta en balans.
Själv så föredrar jag att den öppna världen tar betydligt mer plats i spelet än templen. Tycker balansen i flera av de lite äldre Zelda-spelen var betydligt sämre, t.ex. Twilight Princess var spelvärlden utanför Hembyns tutorial-del totalt menlöst tom och tråkig, och man bara stressade igenom det för at komma till nästa tempel.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Man måste hitta en balans.
Själv så föredrar jag att den öppna världen tar betydligt mer plats i spelet än templen. Tycker balansen i flera av de lite äldre Zelda-spelen var betydligt sämre, t.ex. Twilight Princess var spelvärlden utanför Hembyns tutorial-del totalt menlöst tom och tråkig, och man bara stressade igenom det för at komma till nästa tempel.

Jag skulle vilja att spelvärlden blev större i nästa spel, beroende på vad för abilities de implenterar, om man kan gå igenom väggar så bör spelvärlden bli större då man måste ha massor med byggnader utan dörrar bland annat,

Medlem
Skrivet av Majoren:

Vet faktiskt inte vad jag vill ha i nästa Zelda-spel.
Vet ju att jag inte vill att de går ifrån frihetsformulan från BotW/TotK...samtidigt som jag känner mig proppmätt på de spelen redan.
Nån sorts förändring utan att offra de landvinningar man nu åstadkommit med Botw. Vill inte gå tillbaka till linjär spelvärld.

Man måste hitta en balans.
Själv så föredrar jag att den öppna världen tar betydligt mer plats i spelet än templen. Tycker balansen i flera av de lite äldre Zelda-spelen var betydligt sämre, t.ex. Twilight Princess var spelvärlden utanför Hembyns tutorial-del totalt menlöst tom och tråkig, och man bara stressade igenom det för at komma till nästa tempel.

En ny ability är att göra egna shrines,

Skrivet av Switchlover94:

En ny ability är att göra egna shrines,

Varför ska vi göra våra egna shrines? Låter mer som Zelda Maker i sådana fall, vilket i och för sig vore coolt. Men väldigt annorlunda från de vanliga Zelda-spelen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Varför ska vi göra våra egna shrines? Låter mer som Zelda Maker i sådana fall, vilket i och för sig vore coolt. Men väldigt annorlunda från de vanliga Zelda-spelen.

Tänker att man lägger in grejer man själv vill ha i de, man får istället sages wills/ orbs för att kunna möta bossen i varje tempel beroende på vilket ställe av kartan man vill lägga ut om det är hebra, death, faron osv, man får bestämma hur och vad shrinesen ska gå ut på, men man får ha de för sig självt, man kan göra 20 stycken shrines och man kan även göra egna sky islands också, tänk vad mäktigt att kunna få till great sky islands

Medlem

Man kan även utveckla själv om Nintendo har gjort Depths så kan man lägga in grejer som egna städer, npc, de är från början scratched och redan färdig gjorda så man kan lägga in det direkt i spelet med texter och Konturer

Medlem
Skrivet av Majoren:

Vet faktiskt inte vad jag vill ha i nästa Zelda-spel.
Vet ju att jag inte vill att de går ifrån frihetsformulan från BotW/TotK...samtidigt som jag känner mig proppmätt på de spelen redan.
Nån sorts förändring utan att offra de landvinningar man nu åstadkommit med Botw. Vill inte gå tillbaka till linjär spelvärld.

Man måste hitta en balans.
Själv så föredrar jag att den öppna världen tar betydligt mer plats i spelet än templen. Tycker balansen i flera av de lite äldre Zelda-spelen var betydligt sämre, t.ex. Twilight Princess var spelvärlden utanför Hembyns tutorial-del totalt menlöst tom och tråkig, och man bara stressade igenom det för at komma till nästa tempel.

Har du spelat Tunic?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nästa uppföljare i bow-serien kan säkert bli ett coop-äventyr med Zelda och Link. Där du kan växla mellan huvudpersonerna om du sitter och spelar ensam.
Annars vill jag se ett nytt WW.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nästa uppföljare i bow-serien kan säkert bli ett coop-äventyr med Zelda och Link. Där du kan växla mellan huvudpersonerna om du sitter och spelar ensam.
Annars vill jag se ett nytt WW.

Beroende på situation i spelets gång eftersom att man har olika abilities till Zelda och Link, skulle vara en dröm att kunna spela som Zelda också. Om man har Link så finns det en sorts shrines, rill Zelda så finns det en annan del, eller så byter man till Zelda om det finns problematik i den delen som det inte går och lösa med Link.

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

Beroende på situation i spelets gång eftersom att man har olika abilities till Zelda och Link, skulle vara en dröm att kunna spela som Zelda också. Om man har Link så finns det en sorts shrines, rill Zelda så finns det en annan del, eller så byter man till Zelda om det finns problematik i den delen som det inte går och lösa med Link.

Och pussel där det krävs 2 personer.

Medlem

Mer öppna världar, mindre linjärt, ge mig en drake eller två att tämja och rida på så är allt perfekt!

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nästa uppföljare i bow-serien kan säkert bli ett coop-äventyr med Zelda och Link. Där du kan växla mellan huvudpersonerna om du sitter och spelar ensam.
Annars vill jag se ett nytt WW.

Jag skulle vilja se en ny uppföljare i BOTW, även om Nintendo har gått ut med att de inte ska utveckla ett nytt spel i samma värld, men tänk om de säger det för att de håller pånatt utveckla ett nytt i samma värld

123
Skriv svar