Nu har brawler-spelet Multiversus släppts
Ändå rätt bra. Svårt att tävla mot smash bros såklart - men har man inget Nintendo eller hellre föredrar att spela saker på pc och av olika anledningar så är det helt klart värt att prova.
När man låser karaktärer bakom en seg grind med "alternativet" att köpa dem för riktiga pengar är Multiversus inte ens i samma sportgren som Smash Bros. Som att jämföra en knattestafett med Formel 1.
Jag var riktigt hajpad att ha ett Smash Bros-alternativ att spela på datorn, men det blev bara ännu ett bra koncept som förvreds till ett live service-helvete.
När man låser karaktärer bakom en seg grind med "alternativet" att köpa dem för riktiga pengar är Multiversus inte ens i samma sportgren som Smash Bros. Som att jämföra en knattestafett med Formel 1.
Jag var riktigt hajpad att ha ett Smash Bros-alternativ att spela på datorn, men det blev bara ännu ett bra koncept som förvreds till ett live service-helvete.
Ja, men så är det ju med free to play.
Gameplaymässigt är det helt okej, allt jag har att säga om den saken. Men det är helt klart ett wallmart-smash bros. Sämre på alla sätt, men helt okej.