Första gameplay-titten på Alien: Rogue Incursion

Robot
Första gameplay-titten på Alien: Rogue Incursion
Medlem

Börjar bli less på att se nya spel och titlar som får mig hypead bara för att se VR brevid det. drar luften ur en.

Inaktiv

Finns mer info på playstation blog

https://blog.playstation.com/2024/05/30/first-look-at-alien-r...

Skrivet av Piigge:

Börjar bli less på att se nya spel och titlar som får mig hypead bara för att se VR brevid det. drar luften ur en.

Haha ja men situationen är ju flera ggr värre åt andra hållet.
Se potentiellt häftiga spel och aldrig se VR eller VR Mode brevid det.
Astrobot var ju största besvikelsen bland PSVR fansen.

Ser man inga bra pannkaksspel men bra VR spel kanske det är dags att köpa sig ett vr headset

Inaktiv

Så det är Quest VR som är bästa o köra med om man bara vill sitta still vid datorn med minimalt utrymme? förvisso skulle väl PSVR2 komma till PC men det lär nog suga då det troligtvis inte är lika brett kompatibelt med alla PC vr spel?

Medlem

Hell yeeessssss

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Så det är Quest VR som är bästa o köra med om man bara vill sitta still vid datorn med minimalt utrymme? förvisso skulle väl PSVR2 komma till PC men det lär nog suga då det troligtvis inte är lika brett kompatibelt med alla PC vr spel?

Om du vet att du ska sitta helt stilla och därmed inte bryr dig om kablar så finns det en del alternativ som gör vissa saker bättre än Quest.

PSVR2 kommer funka med allt, den agerar mer eller mindre som en bildskärm

Medlem

Oh hell no! Motion scannern och det där jävla pipandet skrämde skiten ur mig redan på Alien vs Predator till Atari Jaguar. Skulle jag köra detta så skulle jag dö innan jag ens såg en Alien.

Men det ser ju så läckert ut att det kan bli en youtube på det hela bara för att få uppleva skräcken via någon annan stackars sate.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Trailer är nog att ta i. En teaser kanske. Förstod inte alls hur spelet kommer vara eller spelas av den trailern annat än att man har en scanner och att Alien kan döda en.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Redaktör
Ponny

Omöjligt att säga något i dagsläget. Men! Bara tanken på ett Alien (notera: inte Aliens) i VR får mig att svettas av alla möjliga orsaker.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ooh, det är precis denna typ spel man vill se Calle spela

Inaktiv
Skrivet av anon_4660:

PSVR2 kommer nog vara enklare i det fallet om du vara vill sitta och spela.
Blir typ bara plugga i kabel i den kommande adaptern som sitter ikopplad i datorn och köra.
PSVR2 följer "VR Standarden" så att det inte skulle vara lika kompatibelt med tex SteamVR som Quest finner jag högst otroligt.

ZF
Medlem

Förväntar mig inget och hoppas på det bästa.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Omöjligt att säga något i dagsläget. Men! Bara tanken på ett Alien (notera: inte Aliens) i VR får mig att svettas av alla möjliga orsaker.

Spoiler, (antagligen inte..) men titelns distinktion hjälpte inte med den biten i det hittills mest framgångsrika tolkningen av ALIEN5 ändå. Isolation.

Medlem

Högintressant men synd med VR-only. Tvivlar på att det håller Isolations kvalite där man också hade en skräddarsydd motor för ändamålet, men man får väl hoppas.

Inaktiv
Skrivet av anon_1399:

PSVR2 kommer nog vara enklare i det fallet om du vara vill sitta och spela.
Blir typ bara plugga i kabel i den kommande adaptern som sitter ikopplad i datorn och köra.
PSVR2 följer "VR Standarden" så att det inte skulle vara lika kompatibelt med tex SteamVR som Quest finner jag högst otroligt.

Är det inte olika kontroller?

Inaktiv
Skrivet av anon_4660:

Är det inte olika kontroller?

Vad menar du?
Det är kontroller som används på samma sätt och har samma knappar.

Precis samma som en xbox och en ps kontroll är olika kontroller men "samma"

Medlem

”We’re on an express elevator to hell. Going down!”

Medlem

Om nu detta Alien spel är riktigt bra så borde de släppa en Steam version så det går att streama till quest headsetet. Gissar att det inte ser lika snyggt ut quest native.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Om nu detta Alien spel är riktigt bra så borde de släppa en Steam version så det går att streama till quest headsetet. Gissar att det inte ser lika snyggt ut quest native.

Vadå det släpps ju till PCVR, PSVR2 och Quest 3

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Vadå det släpps ju till PCVR, PSVR2 och Quest 3

Okej, missade det.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar