Se 20 minuter gameplay från Dragon Age: The Veilguard

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Gameplay såg ju klart bättre ut åtminstone! Väldigt snyggt men... manuset kändes rätt platt? Visades nog upp för tidigt, alla fighterna var ju helt identiska med ungefär samma monster hela tiden. Sen antar jag att de bara har en röstskådespelare för huvudkaraktären? Han var ju svart, men lät misstänkt vit, kändes lite malplacerat.

Ens companions verkade ju rätt meningslösa i strider, får hoppas att man antingen kan ta kontroll över dem och byta lite sinsemellan eller om det finns co-op, låtar någon kompis ratta dem.

Mja, det här känns som en stor gamble. Vet inte riktigt om jag hade vågat det som BioWare. Lyckas inte detta så är det ju tveksamt om de överlever. Men men, bättre än väntat så ska inte vara allt för negativ. Frågan är bara om majoriteten är på? Känns som man behöver locka de som inte är bekant med serien och inte har några förutfattade meningar.

Vet inte, tycker det är motsatsen till gamble, striderna funkar som mass effect minus att mass effect är range och det här är melee, men att man fryser tiden och ger companions order är exakt samma Gameplaymechanic

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha jag gillar hur majoriteten av boomers kallar allt för Fortnite så fort det finns minsta lilla likhet med det spelets grafiska stil eller användning av färger. Hur känns det att vara så trångsynta och bittra? Spelet ser skitsnyggt ut och kul att spela, isometriskt i all ära men det säljer sällan (finns undantag) tillräckligt hos den breda massan.

Den breda massan är Fortnite gänget som behöver hjärndöd action. Så detta är spelet för dem ser det ut som.

Men idag lärde jag mig att om man inte gillar färger eller en vis stil av grafik så är man en boomer.
Vet du ens vad en boomer är, eller är boomer = folk som inte tycker som dig?

signatur

I drank what?

Medlem

Gillar't!
På äldre dar med mindre tid för spel har jag börjat uppskatta mindre invecklade spel.
Alla RPG:n behöver ju inte vara som BG3.

Medlem

Kommer ihåg när första dragon age visades. Det var inte baldurs gate 3. Alla grät

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Nu ska man inte döma ut ett helt spel genom en trailer på 20 min men personligen så gav inte trailern något som helst habegär men känns som jag vill se mer gameplay innan jag dissar det helt och hållet.

Gnällkuk
Skrivet av Mirage:

Den breda massan är Fortnite gänget som behöver hjärndöd action. Så detta är spelet för dem ser det ut som.

Men idag lärde jag mig att om man inte gillar färger eller en vis stil av grafik så är man en boomer.

Du är automatiskt en bitter boomer om du någon gång gillat ett spel och dess atmosfär och sedan blir uppföljaren något helt annat. Sen är man nog mer bitter när man verkligen förväntar sig en sak och får något helt annat än vad man hade förväntat sig. Ibland är det kanske nödvändigt för att serien har tappat fart och behöver ny publik, men när en etablerad spelserie avviker för mycket från rötterna blir det sällan bra.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mirage:

Skulle mer säga att en typisk ”gamer” boomer är rätt anti all typ av förändring. Känns som mycket av det som gnälls över här på fz är när spel förändras, byter inriktning eller ser ut på en annat sätt än vad det gjorde förr. Ofta en ”det var bättre förr” mentalitet. Men jag sitter och killgissar här, majoriteten kanske är 18 åringar som älskar förändring och är öppna för nytt:)

Medlem

Jahapp... Antar att Dragon Age-serien är så gott som död nu. Tråkigt

Hade lite förhoppningar om att de skulle ha tagit till sig av kritiken när de rebrandade spelet, men icke.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Skulle mer säga att en typisk ”gamer” boomer är rätt anti all typ av förändring. Känns som mycket av det som gnälls över här på fz är när spel förändras, byter inriktning eller ser ut på en annat sätt än vad det gjorde förr. Ofta en ”det var bättre förr” mentalitet. Men jag sitter och killgissar här, majoriteten kanske är 18 åringar som älskar förändring och är öppna för nytt:)

Lol, du vet ju inte ens vad boomer betyder eller vart det kommer ifrån.

https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/boomer
https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_boomers
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Boomer

Medlem

Tyckte det såg snyggt och intressant ut. Men combaten var lite meh, likt DA:I, dock får man tänka på att karaktären bara var level 1. Folk får börja glömma Origins, för vi har inte haft samma typ av gameplay i nu tredje spelet på raken, och att förvänta sig det blir lite långsökt. Hoppas annars på bra story genom spelet och olika avgörande vägval/konsekvenser.

Edit. Lite mer info:

https://www.ea.com/games/dragon-age/dragon-age-the-veilguard/...

Inaktiv

Är skeptisk får inte någon Dragon Age feeling av detta blev mindre sugen efter denna video än vad jag var tidigare. Testar väl om det kommer på Gamepass eller nått men har inget köp sug. Såg dock ut att kunna bli ett välgjort spel för de i rätt målgrupp.

Medlem

Du vet mycket väl att jag inte refererar till den rätta meningen av boomer när jag använder uttrycket precis som de flesta andra.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Du vet mycket väl att jag inte refererar till den rätta meningen av boomer när jag använder uttrycket precis som de flesta andra.

Nej du refererar väl till din påhittade mening av boomer som passar dig och ditt argument antar jag. Eller meningen från memet "Ok Boomer" som inte heller passar med det du skrev förutom att avfärda precis allt någon säger och tycker.

https://en.wikipedia.org/wiki/OK_boomer

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Nej du refererar väl till din påhittade mening av boomer som passar dig och ditt argument antar jag. Eller meningen från memet "Ok Boomer" som inte heller passar med det du skrev förutom att avfärda precis allt någon säger och tycker.

https://en.wikipedia.org/wiki/OK_boomer

Phu kan säga så har egentligen inget vidare argument mer än att det är satans tröttsamt att allt hela tiden är skit i princip så fort det finns likheter med mer stylized/tecknade spel (tex fortnite) och att det då är jordens undergång. Många känns så jäkla bakåtsträvande och anti förändring här på fz= boomer för mig. För dig får det betyda vad som, kunde inte bry mig mindre.

Medlem

Givet köp dag 1! Ser fantastiskt ut. Bioware levererar som alltid

Medlem

Från 0 hype till max, givet köp!

Medlem

wow det såg mycket bättre ut än jag trodde. Man blev sugen!

Medlem

Gameplay såg bättre ut än trailern, men fortfarande något som känns off, för rent och glatt.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Woke i all ära men...dragon age för mig har alltid varit origins, efter det så har det gått mer åt power fantasy och kanske inte en medeltida fantasy setting som det började...och färgen lila/rosa har ju blivit en sorts palett i många spel senaste åren vilket kanske tilltalar den yngre skaran. Har inget emot färger men herregud rätt design i rätt setting verkar vara något som bortkastas helt i jakten på nya spelare...jag vill inte ha ett gråbrunt fortnite lika gärna som jag inte vill ha ett lila theme i ex dragon age för den delen...men de loppet verkar kört nåväl bra spel är bra spel men showcasen har varit en könsfördelning på 80% starka/rappa i käften kvinnor och 20% menlösa/dumma män, det lyser igenom starkt då det är så uppenbart. I slutändan är det pengarna som avgör dock

Inaktiv

Intressant spel?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Du övertänker.. Baldurs Gate 3 är mer likt Dragon Age Origins/DA2 än vad det här spelet är. Och Baldurs Gate var en massiv succé. Tror folk bara vill ha ett mörkt/vuxet Dragon Age, inte något Fortnite inspirerat.

Sedan så har dom ju kopierat alla dessa film spel, samma kameravinkel, scriptade events etc, ser ut some Horizon/GOW/Uncharted kopia när du kollar gameplay, alltså LÅNGT ifrån vad majoriteten verkar vilja ha från ett Dragon Age spel. Fattar inte varför folk blandar in ålder i allt.

Medlem

Ojdå. Det här såg inte alls bra ut på något sätt. De har lyckats göra det till ännu mer ett hack and slash action spel och ännu mindre ett RPG än de till och med lyckades med i DA:I.

Spelet såg även väldigt mycket ut som generiskt korridor action. DA:I var i alla fall open world till stor del.

Noll Hype. Så vida inget totalt överraskande dyker upp som vänder detta på ända så blir det max ett köp när det är på rea.

Medlem

Spelat alla DA. Gillat alla DA (ja även tvåan). Kommer spela det här med. Enda klagomålet är fiender som spawnar från ingenstans ur portaler, hoppas inte att det är en genomgående grej utan att världen är befolkad.

Medlem

Lyckligtvis var gameplaytrailern lovande tyckte jag. Tonen i release date reveal var mer att ”inget kan gå fel, här har vi en grupp men/women in tights på äventyr.” Från Dragon Age vill jag ha svärta, konflikt, oövervinnerliga odds och uppoffringar.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Du övertänker.. Baldurs Gate 3 är mer likt Dragon Age Origins/DA2 än vad det här spelet är. Och Baldurs Gate var en massiv succé. Tror folk bara vill ha ett mörkt/vuxet Dragon Age, inte något Fortnite inspirerat.

Sedan så har dom ju kopierat alla dessa film spel, samma kameravinkel, scriptade events etc, ser ut some Horizon/GOW/Uncharted kopia när du kollar gameplay, alltså LÅNGT ifrån vad majoriteten verkar vilja ha från ett Dragon Age spel. Fattar inte varför folk blandar in ålder i allt.

Men hur är det här fortnite inspirerat? Jag kan köpa att det inte är vad folk vill ha men hur kan ett spel som inte är likt fortnite någonstans vara fortnite inspirerat för att det jobbas mycket med färg och har en stylized/cartoony grafikstil? Köper inte den liknelsen överhuvudtaget mer än att det används av bittra gamers som en form av "HA! Det här spelet är likt fortnite och är därför värdelöst och för kids".

Medlem

Såg gameplay och såg sjukt bra ut. Grafiskt och gameplay mässigt överraskade det mig positivt:) klarade aldrig av det förra Dragon Age men ska göra det innan star wars Outlaws kommer blir lite spel sommar iaf

Inaktiv
Skrivet av DieZe:

Men hur är det här fortnite inspirerat? Jag kan köpa att det inte är vad folk vill ha men hur kan ett spel som inte är likt fortnite någonstans vara fortnite inspirerat för att det jobbas mycket med färg och har en stylized/cartoony grafikstil? Köper inte den liknelsen överhuvudtaget mer än att det används av bittra gamers som en form av "HA! Det här spelet är likt fortnite och är därför värdelöst och för kids".

Du övertänker på Fortnite.
Är nog ingen ide att nån förklarar då du inte verkar förstå. av det lilla jag läst förstår jag direkt vad dom menar.

Medlem
Medlem

Tycker det ser riktigt fint ut. Kommer att hålla ögonen öppna.

Skriv svar