Vart har Hollow Knight: Silksong försvunnit?
Vart? Ditåt 👉
Det barkar åt helvete inte bara med Hollow Knight, utan också med svenska språket! Jag är förövrigt helt övertygad om att i helvetet pratar man danska.
Vart? Ditåt 👉
Mer regel än undantag att språket haltar på sajten. I synnerhet på helger.
Spelet har alltså varit i produktion i MINST 6 år (observera att gameplay publicerades för ca 5,5 år sen). Är det perfektionister hos Team Cherry?
I det stora hela tror jag inte dom bryr sig - Hollow Knight-pengarna har troligtvis inte sinat än och dom känner väl sin publik (med god anledning) att vi är beredda att köpa spelet när som helst.
Edit: Tycker för övrigt det var smart att annonsera Silksong för länge sen. Hade det inte snackats om det hade jag rekommenderat Hollow Knight hälften så många gånger. Out of sight, out of mind som man säger…
Carbonara görs inte med grädde.
Spelet har alltså varit i produktion i MINST 6 år (observera att gameplay publicerades för ca 5,5 år sen). Är det perfektionister hos Team Cherry?
I det stora hela tror jag inte dom bryr sig - Hollow Knight-pengarna har troligtvis inte sinat än och dom känner väl sin publik (med god anledning) att vi är beredda att köpa spelet när som helst.
Edit: Tycker för övrigt det var smart att annonsera Silksong för länge sen. Hade det inte snackats om det hade jag rekommenderat Hollow Knight hälften så många gånger. Out of sight, out of mind som man säger…
För mig är det tvärtom. Jag tycker att det är dumt att spelet utannonserades så tidigt, speciellt med tanke på hur usla Team Cherry är på att kommunicera.
Nu har jag blivit besviken så många gånger över att aldrig få något att ta på så att jag får en bitter smak i munnen varje gång spelet kommer på tal.
Ännu en dag i paradiset.
För mig är det tvärtom. Jag tycker att det är dumt att spelet utannonserades så tidigt, speciellt med tanke på hur usla Team Cherry är på att kommunicera.
Nu har jag blivit besviken så många gånger över att aldrig få något att ta på så att jag får en bitter smak i munnen varje gång spelet kommer på tal.
Så du kommer inte att köpa det?
Carbonara görs inte med grädde.
Så du kommer inte att köpa det?
Jag tror inte det. Samtidigt så är jag svag för bra spel... får se när det väl släpps.
Ännu en dag i paradiset.
Att släppa ett spel som inte är skit tar tid helt enkelt.
De som inte orkar vänta kan ju spela sina call of duty, de släpps regelbundet, nästan så regelbundet att man nästan kan tro att det är exakt samma spel om och om.... hmm.... intressant
Vilket trams.
Ännu en dag i paradiset.
Vilket trams.
Lite tillspetsat kanske, men ligger ändå en del sanning i det hen säger. Att göra ett bra spel kan ta tid. Vi vet ju inte ens varför det drar ut på tiden, eller har jag missat det? Oavsett vilket lär det ju komma när det är klart.
Förstår inte hur vissa i den här tråden verkar bli provocerade av en utvecklare som tar sin tid med sina spel. Det borde väl uppmuntras, om något?
Lite tillspetsat kanske, men ligger ändå en del sanning i det hen säger. Att göra ett bra spel kan ta tid. Vi vet ju inte ens varför det drar ut på tiden, eller har jag missat det? Oavsett vilket lär det ju komma när det är klart.
Förstår inte hur vissa i den här tråden verkar bli provocerade av en utvecklare som tar sin tid med sina spel. Det borde väl uppmuntras, om något?
Det fattar inte jag heller. Utvecklarna tar risken.
Carbonara görs inte med grädde.
Jag tror inte det. Samtidigt så är jag svag för bra spel... får se när det väl släpps.
Ha. Vi får väl se när steam reviews säger >97% positivt om du köper det eller säger ”Nähä ni, mina pengar får ni inte för att det här spelet tog så lång tid!” 😉
Carbonara görs inte med grädde.
Ha. Vi får väl se när steam reviews säger >97% positivt om du köper det eller säger ”Nähä ni, mina pengar får ni inte för att det här spelet tog så lång tid!” 😉
Hehe, ja då kommer jag inte kunna hålla mig. 🐵😇
Ännu en dag i paradiset.
Lite tillspetsat kanske, men ligger ändå en del sanning i det hen säger. Att göra ett bra spel kan ta tid. Vi vet ju inte ens varför det drar ut på tiden, eller har jag missat det? Oavsett vilket lär det ju komma när det är klart.
Förstår inte hur vissa i den här tråden verkar bli provocerade av en utvecklare som tar sin tid med sina spel. Det borde väl uppmuntras, om något?
Alltså, både ja och nej. Ex God of war 2018 tog 5 år att utveckla. Och då var det en helt ny motor, koncept, en tagning, etc.
Silksong har varit i utveckling 1-2 år längre än så och baseras på samma motor som föregångaren med samma grafik/stil. Och är dessutom i 2d.
Även om jag har respekt för att saker och ting tar tid så är detta ändå uruselt i mina ögon oavsett om det är ett litet team eller inte. De har stålarna att outsourca en del av arbetet för att få ut produkten i vettig tid.
Eller så är jag bara bitter för att jag har längtat så himla länge.
Ännu en dag i paradiset.
Alltså, både ja och nej. Ex God of war 2018 tog 5 år att utveckla. Och då var det en helt ny motor, koncept, en tagning, etc.
Silksong har varit i utveckling 1-2 år längre än så och baseras på samma motor som föregångaren med samma grafik/stil. Och är dessutom i 2d.
Även om jag har respekt för att saker och ting tar tid så är detta ändå uruselt i mina ögon oavsett om det är ett litet team eller inte. De har stålarna att outsourca en del av arbetet för att få ut produkten i vettig tid.
Eller så är jag bara bitter för att jag har längtat så himla länge.
Fast det är ju inte som när du sitter på en restaurant och väntar på att din mat ska komma och du är hungrig, det handlar ju inte om aktiv väntetid. Större delen av ditt liv tänker du inte på det alls, utan ibland påminner någon/något dig om det.
Fast det är ju inte som när du sitter på en restaurant och väntar på att din mat ska komma och du är hungrig, det handlar ju inte om aktiv väntetid. Större delen av ditt liv tänker du inte på det alls, utan ibland påminner någon/något dig om det.
Det är sant, men då och då kommer spelet på tal och varje gång får jag ett sting av negativ känsla inom mig.
Ännu en dag i paradiset.
Lite tillspetsat kanske, men ligger ändå en del sanning i det hen säger. Att göra ett bra spel kan ta tid. Vi vet ju inte ens varför det drar ut på tiden, eller har jag missat det?
Jag har sett alla intervjuer om när Hollow knight skapades. Team Cherry älskar att göra spel. De hade någon känsla om att de aldrig ville utvecklingen av Hollow knight skulle ta slut, att de ville fortsätta för alltid och inte släppa det.
Om de ger samma kärlek åt Silksong så blir det garanterat ett nytt mästerverk. Det måste vara jobbigt att känna pressen utifrån men de har säkert isolerat sig från omvärlden för att kunna arbeta effektivt med sin kreativitet.
Men ja, önskar de gav en liten video update, några ord. De behöver inte visa upp gameplay.
Jag tror nog folk skulle förstå och ge dem 4 år till om det behövs.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Alltså, både ja och nej. Ex God of war 2018 tog 5 år att utveckla. Och då var det en helt ny motor, koncept, en tagning, etc.
Silksong har varit i utveckling 1-2 år längre än så och baseras på samma motor som föregångaren med samma grafik/stil. Och är dessutom i 2d.
Även om jag har respekt för att saker och ting tar tid så är detta ändå uruselt i mina ögon oavsett om det är ett litet team eller inte. De har stålarna att outsourca en del av arbetet för att få ut produkten i vettig tid.
Eller så är jag bara bitter för att jag har längtat så himla länge.
Alltså, olika team har ju olika förutsättningar. Att en skitstor Sony-studio med gigantiska resurser får ut ett God of War på fem år med massor av nytt har ju inget att göra med något annat. Jag gissar på att Silksong-teamet är betydligt mindre än så.
Sannolikt har de inte alls samma overhead-kostnader som en Sony-studio och inte heller sanma press på sig att skeppa ut något för att generera cash vid ett visst finansår. Jag förstår att du tycker väntan är jobbig men det är helt galet att säga att devsen är usla för att de bryr sig om sitt hantverk och (uppenbarligen) har möjligheten att ta sin tid med det. Jag önskar tvärtom att fler skulle få den lyxen.
...Bara så länge de inte tar 20-25 år på sig och blir galna på kuppen, som i fallet Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar, lol.
Alltså, olika team har ju olika förutsättningar. Att en skitstor Sony-studio med gigantiska resurser får ut ett God of War på fem år med massor av nytt har ju inget att göra med något annat. Jag gissar på att Silksong-teamet är betydligt mindre än så.
Sannolikt har de inte alls samma overhead-kostnader som en Sony-studio och inte heller sanma press på sig att skeppa ut något för att generera cash vid ett visst finansår. Jag förstår att du tycker väntan är jobbig men det är helt galet att säga att devsen är usla för att de bryr sig om sitt hantverk och (uppenbarligen) har möjligheten att ta sin tid med det. Jag önskar tvärtom att fler skulle få den lyxen.
...Bara så länge de inte tar 20-25 år på sig och blir galna på kuppen, som i fallet Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar, lol.
Jo jag är medveten om det, att Santa Monica är en betydligt större studio än Team Cherry som endast är några personer. Men samtidigt så är Team Cherrys scope väldigt mycket mindre än Santa Monicas.
Vi kan ta Stardew Valley som exempel istället. Utvecklat av en person från scratch på mindre tid än vad Silksong hittills har tagit.
Jag menar inte att devsen är usla på sitt hantverk men står fast vid att de är direkt usla på kommunikation. Det är inte svårt att dela med sig av livstecken och lite godis ett par gånger om året, speciellt då man dumt nog utannonserade spelet för 5 år sedan.
Lyxen hade jag unnat dem om dem antingen hade väntat med utannonseringen alternativt pratat med oss.
Ännu en dag i paradiset.
Jo jag är medveten om det, att Santa Monica är en betydligt större studio än Team Cherry som endast är några personer. Men samtidigt så är Team Cherrys scope väldigt mycket mindre än Santa Monicas.
Vi kan ta Stardew Valley som exempel istället. Utvecklat av en person från scratch på mindre tid än vad Silksong hittills har tagit.
Jag menar inte att devsen är usla på sitt hantverk men står fast vid att de är direkt usla på kommunikation. Det är inte svårt att dela med sig av livstecken och lite godis ett par gånger om året, speciellt då man dumt nog utannonserade spelet för 5 år sedan.
Lyxen hade jag unnat dem om dem antingen hade väntat med utannonseringen alternativt pratat med oss.
Visst, de hade kunnat kommunicera lite oftare, antar jag? Det hade varit kul. Men vi har ingen rätt att kräva hur öppna de ska vara kring sin utvecklingsfas, det måste väl ändå vara upp till devsen själva? Det är ju inte så att de börjat ta emot förhandsbokningar eller nåt och sen gått upp i rök i tre år. Inget Hollow Knight-fan har väl gjort någon slags investering i Silksong än mer än att vi är många som väntar på det?