Dr Disrespect kickas från studion han grundade

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Försöker folk på riktigt försvara honom här? Man känner andra dom man känner sig själv brukar dom ju säga..

Det här är ingen gråskala, man kan göra rätt eller fel.

Man kanske vill veta vad som sagts så man vet om det va ett olämpligt skämt eller om han antytt sexuella saker.

2 skilda saker och är viktigt att veta innan han döms.

Är det olämpligt skämt så kanske han inte ens förtjänar få sparken beroende på situation.

Är det sexuella saker ja då får vi hoppas han får ett rättvist straff och aldrig syns offentligt något mer.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Man kanske vill veta vad som sagts så man vet om det va ett olämpligt skämt eller om han antytt sexuella saker.

Är det olämpligt skämt så kanske han inte ens förtjänar få sparken beroende på situation.

Är det sexuella saker ja då får vi hoppas han får ett rättvist straff och aldrig syns offentligt något mer.

Ibland är det vi inte får se lika viktigt som det vi får se. Han har inte visat några som helst loggar som visar att han bara gjorde ett litet skämt och allt är bara överdrivet och han blir canceled av ”the leftists”.

Hans eget företag valde att inte ha med han att göra längre, han var ansiktet utåt och förmodligen viktig för företagets tillväxt.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Ibland är det vi inte får se lika viktigt som det vi får se. Han har inte visat några som helst loggar som visar att han bara gjorde ett litet skämt och allt är bara överdrivet och han blir canceled av ”the leftists”.

Hans eget företag valde att inte ha med han att göra längre, han var ansiktet utåt och förmodligen viktig för företagets tillväxt.

Säger fortfarande ingenting. Dom andra i företaget kanske är trötta på han och tog chansen att kicka han nu när allt fokus finns att han gjort nå fel.

Utan att vi vet exakt så kan vi inte dömma om han förtjänar sparken och fängelse eller om det har blåst upp onödigt stort och han blir kompenserad några miljoner för fel hantering.

Jag kan säga att jag gillar han inte men kommer heller inte dömma innan vi vet mer.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Skrivet av Neverwild:

Säger fortfarande ingenting. Dom andra i företaget kanske är trötta på han och tog chansen att kicka han nu när allt fokus finns att han gjort nå fel.

Utan att vi vet exakt så kan vi inte dömma om han förtjänar sparken och fängelse eller om det har blåst upp onödigt stort och han blir kompenserad några miljoner för fel hantering.

Jag kan säga att jag gillar han inte men kommer heller inte dömma innan vi vet mer.

Jag vet inte ens vad jag ska svara på detta? Vilken 35-åring sitter och chattar med minderåriga oavsett? Jag har inga problem med att döma honom med de ingångsvärden vi har.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag vet inte ens vad jag ska svara på detta? Vilken 35-åring sitter och chattar med minderåriga oavsett? Jag har inga problem med att döma honom med de ingångsvärden vi har.

Vet han att det va en minderårig till att börja med? Samt så fortfarande stor skillnad på olämpligt skämt och sexuella anspeglingar.

Du vill gärna kasta största stenen du hittar utan att veta exakt vad det gäller.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Vet han att det va en minderårig till att börja med? Samt så fortfarande stor skillnad på olämpligt skämt och sexuella anspeglingar.

Du vill gärna kasta största stenen du hittar utan att veta exakt vad det gäller.

Hade han inte vetat att det var en minderåring han pratade med så hade det 100% stått i hans uttalande. Det är en ganska viktig detalj att nämna, att man fick reda på det senare.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Och du vill linda in stenen i bomull med mindre kunskap vad som hänt.

Är det ett försvar man kan använda -”Jag visste inte hur gammal personen var”?

signatur

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Men ändå.. Principsak. Känns märkligt att sitta och fylla i själv med fantasin vad han nog har sagt och sen dömma han baserat på det.

Känns detta tydligare då?

"He got banned because got caught sexting a minor in the then existing Twitch whispers product. He was trying to meet up with her at TwitchCon. The powers that be could read in plain text. "

https://x.com/evoli/status/1804309358106546676

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Absolut men om det nu var så är det väl bara för honom att släppa historiken där det framgår att han tror att personen är vuxen och att dom bara diskuterat badminton? Då är "häxjakten" över.

Medlem

En minderårig i Sverige är under 15 år.
Men i USA varierar det mellan under 21 till under 18.

För lite perspektiv. I övrigt har jag inte så mycket åsikter i frågan ...

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Och du vill linda in stenen i bomull med mindre kunskap vad som hänt.

Är det ett försvar man kan använda -”Jag visste inte hur gammal personen var”?

Klart man kan använda det som försvar.
Om en person skriver till dig och du svarar och sen dagar senare får du reda på att den är minderårig då anser du att du förtjänar att få sparken?

Moderator
Skrivet av Neverwild:

Klart man kan använda det som försvar.
Om en person skriver till dig och du svarar och sen dagar senare får du reda på att den är minderårig då anser du att du förtjänar att få sparken?

Om det verkligen var så att "Doktorn" trodde att personen var minderårig, hade han nog sagt det i sitt långa uttalande (som jag hoppas att du har läst, men om inte, så kan du hitta det här).

Han erkänner alltså att han skickat meddelanden fram och tillbaka med en minderårig som direkt är olämpliga, men säger ingenting om att han trodde att personen egentligen var äldre.

Om han gör ett sådant långt uttalande som han gjorde och inte nämner en sådan viktig detalj, så är det inte långsökt att konstatera att han visste hur gammal personen var.

Det gör ju verkligen en enorm skillnad. Nog för att han fortfarande är ett svin som pratar med en person bakom ryggen på sin fru, barn och familj, men om han på riktigt inte visste att det var en minderårig, kanske han först hade hört att personen var i 25-30-årsåldern, så hade han säkerligen delat med sig av den uppgiften eller hur? Det är bara till hans fördel.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vill se rättegångs dokument om vad detta verkligen gällde. Sex meddelande med en minderårig eller annan typ av olämpliga meddelande som tex hat mot Twitch.

Innan jag vet vad som verkligen hände (och inte från tredje part som någon från Twitter) så tänker jag inte döma honom.

Det finns redan så mycket hat i denna värld och folk som blivit falskt dit satta utav båda könen att vi vet inte vad som är sant eller falskt längre.

Mitt råd till er alla är att göra likadant. Vänta och se, spekulera utan riktiga bevis från rättegången är bara dumt och bidrar enbart till mer elände.

<3

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om det verkligen var så att "Doktorn" trodde att personen var minderårig, hade han nog sagt det i sitt långa uttalande (som jag hoppas att du har läst, men om inte, så kan du hitta det här).

Han erkänner alltså att han skickat meddelanden fram och tillbaka med en minderårig som direkt är olämpliga, men säger ingenting om att han trodde att personen egentligen var äldre.

Om han gör ett sådant långt uttalande som han gjorde och inte nämner en sådan viktig detalj, så är det inte långsökt att konstatera att han visste hur gammal personen var.

Det gör ju verkligen en enorm skillnad. Nog för att han fortfarande är ett svin som pratar med en person bakom ryggen på sin fru, barn och familj, men om han på riktigt inte visste att det var en minderårig, kanske han först hade hört att personen var i 25-30-årsåldern, så hade han säkerligen delat med sig av den uppgiften eller hur? Det är bara till hans fördel.

Fast det kan vi inte helt säga.
Folk är inte robotar utan man kan alltid säga/skriva fel saker eller glömma något.

Men är han skyldig och vet om att har varit minderårig så ska han straffas fullt ut.

Då det verkar vara sexuella anspelningar och vet att då om det varit minderårig så hoppas vi på fängelsestraff.

Vet att han inte om minderårig så vet jag inte fängelsestraff förtjänas eller ens sparken.

Att vara ett svin och otrogen är vad jag vet inte olagligt bara svinaktigt.

Medlem
Skrivet av nixdorf:

"He got banned because got caught sexting a minor in the then existing Twitch whispers product. He was trying to meet up with her at TwitchCon. The powers that be could read in plain text. "

Exakt vad jag menade med mitt förra inlägg. Personen i fråga är tredje part, dvs hört från någon annan som kan ha hört från någon annan.

Vill se riktiga rättegång dokument, för glöm inte, det skedde en rättegång angående detta då.

Vad sägs om detta? NOTERA: Från tredje part.

Vad är sant?

Medlem
Skrivet av 8bit:

Vill se rättegångs dokument om vad detta verkligen gällde. Sex meddelande med en minderårig eller annan typ av olämpliga meddelande som tex hat mot Twitch.

Innan jag vet vad som verkligen hände (och inte från tredje part som någon från Twitter) så tänker jag inte döma honom.

Det finns redan så mycket hat i denna värld och folk som blivit falskt dit satta utav båda könen att vi vet inte vad som är sant eller falskt längre.

Mitt råd till er alla är att göra likadant. Vänta och se, spekulera utan riktiga bevis från rättegången är bara dumt och bidrar enbart till mer elände.

<3

Kommer inte bli en rättegång av det här, det är förmodligen överspelat rättsligt sen flera år tillbaka i samband med hans utköp av kontrakt på Twitch.

Eller är detta bara ett sätt för dig att fortsätta stödja en content creator du tycker om?

signatur

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Kommer inte bli en rättegång av det här, det är förmodligen överspelat rättsligt sen flera år tillbaka i samband med hans utköp av kontrakt på Twitch.

Eller är detta bara ett sätt för dig att fortsätta stödja en content creator du tycker om?

Där har du fel, rättegången har redan skett. Behind closed doors.

Älskar ditt kommentar "Eller är detta bara ett sätt för dig att fortsätta stödja en content creator du tycker om?"

Precis detta som jag vill att ni ska fatta och förhindra. Sätta ord i mun på folk när man enbart frågar efter sanningen.

Ni över internet är sjukt snabba på att spy ut kommentarer och era egna sanningar utav att ens veta, eller i detta fall veta YTTERST lite.

Alla ni som beter är så över internet, väx upp för många utav er är redan gamla i kroppen men unga i hjärnan.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Folk är inte robotar utan man kan alltid säga/skriva fel saker eller glömma något.

Men är han skyldig och vet om att har varit minderårig så ska han straffas fullt ut.

Då det verkar vara sexuella anspelningar och vet att då om det varit minderårig så hoppas vi på fängelsestraff.

Vet att han inte om minderårig så vet jag inte fängelsestraff förtjänas eller ens sparken.

Hans uttalande var ju otroligt viktigt att få korrekt då det handlar om en sådan känsligt ämne och kommer påverka hans framtid oerhört. Så jag tycker vi kan anta att han skrev det han ville skriva, och att det inte var något han slängde ihop.

Moderator
Skrivet av Neverwild:

Skrivet av karatekex:

Hans uttalande var ju otroligt viktigt att få korrekt då det handlar om en sådan känsligt ämne och kommer påverka hans framtid oerhört. Så jag tycker vi kan anta att han skrev det han ville skriva, och att det inte var något han slängde ihop.

Som nämnt ovan tycker jag vi kan ta det han skrev som det han ville säga. Han redigerade ju även inlägget och bytte ut "minor" till "individual" för att sedan skriva in minor igen en stund senare (kanske efter att påpekat det)

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av karatekex:

To be fair, varför skall vi bry oss om hans framtid? Det finns viktigare saker här i världen att spendera vår redan limiterade tid på. Huvudsaken är att inga fler minderåriga riskerar att råka illa ut.

Cancel kultur är skit, ja. Men den här killen satte sig själv i skiten. Han skall istället vara glad att han åkte fast. Hade han faktiskt hunnit genomföra det där mötet med den minderåriga tjejen och sedan åkt fast så hade han förlorat både barn och familj. Den minderåriga tjejen hade varit traumatiserad för livet.

Medlem
Skrivet av 8bit:

Där har du fel, rättegången har redan skett. Behind closed doors.

Om det skett en rättegång hade vi känt till det - det finns inga hemliga rättegångar.

Twitch skulle inte välja att avbryta ett kontrakt med en av världens största och mest inkomstbringande streamers utan att något allvarligt skett.

En spelstudio som han var med och grundade och är ansiktet utåt för väljer också att sparka honom dagen efter att de börjar undersöka saken vilket inte skulle ske om det inte var allvarligt.

Medlem

Dumma Jäkel.

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Margy:

Om det skett en rättegång hade vi känt till det - det finns inga hemliga rättegångar.

Du har ingen aning vad du pratar om, det finns closed doors rättegång som inte görs publikt i USA. Googla lite vet jag.

Twitch skulle inte välja att avbryta ett kontrakt med en av världens största och mest inkomstbringande streamers utan att något allvarligt skett.

Och detta kan inte vara så att han skulle göra sitt livs deal genom att gå över till en annan streaming platform och Twitch ogillade det? Som vi redan vet att han skulle göra.

En spelstudio som han var med och grundade och är ansiktet utåt för väljer också att sparka honom dagen efter att de börjar undersöka saken vilket inte skulle ske om det inte var allvarligt.

Förhastade slutsatser, Studion får kalla fötter och han steppar ner, det kan inte vara det heller?

Du är ett prima exemplar på vad jag skrev i mitt tidigare inlägg där jag quotar i svart.

Medlem
Skrivet av nixdorf:

Mnja.. Antagligen men inte nödvändigtvis.

Men tänker inte bli arg för något nån gjort om jag inte egentligen vet vad det är - period.

Sen tyckte jag han verkade suga från första början, och den "hunchen" är ju oförändrad.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tänker anta att hans beskrivning ”På gränsen till olämpligt” är att sätta händelserna i bästa möjliga ljus och att det förmodligen är betydligt värre. Nolltolerans mot sådana äckel. Finns alltid möjligheten att släppa chattloggarna och bevisa sin sak om det nu var så oskyldigt men tvivlar på att det händer.

Medlem

Känns spontant olustigt att så många bestämt sig för det ena eller det andra.
Men folk generellt gillar väl att agera pöbel och delta i häxjakt.
Själv anser jag att det finns för lite faktisk information för att säga bu eller bä. Har det inträffat är det olagligt och borde hanteras därefter. Sen vet vi ju inget om åldern på personen han chattat med utöver att det är en minderårig person, vilket kan betyda olika beroende på delstat. Från vårt perspektiv skulle väl allt under 15 år vara hemskt. 15-17 vara suspekt och illa. 18+ ok.
Har svårt att se att många här skulle bry sig om personen var låt oss säga 19 men att det anses vara minderårig där det inträffade.

När det kommer till Midnight Society är det väl rätt vanligt att ett bolag tar avstånd oavsett vid sådana här anklagelser då det är mer skadligt att fortsätta vara associerad med problemet.
Detta förstärks av att bolaget inte släppt någon som helst bevis heller utan det är helt "trust me bro".

Nä, fler borde vänta med att döma andra innan bevisen talar för sig själva.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Själv anser jag att det finns för lite faktisk information för att säga bu eller bä. Har det inträffat är det olagligt och borde hanteras därefter. Men så tror jag på rättsystemet och att man efter betjänat straff ska släppas in i samhället igen.

När det kommer till Midnight Society är det väl rätt vanligt att ett bolag tar avstånd oavsett vid sådana här anklagelser då det är mer skadligt att fortsätta vara associerad med problemet.
Detta förstärks av att bolaget inte släppt någon som helst bevis heller utan det är helt "trust me bro".

Tack! Moget svar och så borde fler och fler reagera.

Kuddos till dig!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det här är ingen gråskala, man kan göra rätt eller fel.

Försvara och försvara...
Jag väljer att inte ta ställning, eftersom jag inte egentligen riktigt vet vad det handlar om.

Han suger säkert.

Det är typ min känsla... Men nått ställningstagande blir det inte

signatur

subterranean homesick alien

eld
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Själv anser jag att det finns för lite faktisk information för att säga bu eller bä. Har det inträffat är det olagligt och borde hanteras därefter. Sen vet vi ju inget om åldern på personen han chattat med utöver att det är en minderårig person, vilket kan betyda olika beroende på delstat. Från vårt perspektiv skulle väl allt under 15 år vara hemskt. 15-17 vara suspekt och illa. 18+ ok.
Har svårt att se att många här skulle bry sig om personen var låt oss säga 19 men att det anses vara minderårig där det inträffade.

Minderårig betyder under 18, ett barn alltså.

Har du ett exempel på ett scenario där sexting med en minderårig skulle vara okej?

Medlem
Skrivet av 8bit:

Du har ingen aning vad du pratar om, det finns closed doors rättegång som inte görs publikt i USA. Googla lite vet jag.

Du har missförstått vad detta innebär.

Om en rättegång sker bakom stängda dörrar innebär det att allmänheten och media inte får närvara i rättssalen. Den är inte "hemlig" på något annat sätt.

Det finns fortfarande ett åtal/en stämning, offentliga dokument och en dom. Detta finns INTE i detta fall då det inte varit någon rättegång.

Skriv svar