Aliens vs Predator

Medlem

men är detta bara singleplayer recensionen då? kommer det en multiplayer recension? känns lite orättvist annars då det är multiplayer alla verkar vänta på.

Medlem

Nej, jag tycker då inte att detta spel var någon höjdare. Jag kan varken spelprogrammera, designa eller modellera. Men jag föredrar de gamla tankesätten, som i t ex system shock 2 och de äldre avp spelen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ännu en flopp 2K10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Tråkigt, hade hoppats på mera. Har aldrig riktigt fastnat för detta spel ändå, tycker det känns för opersonligt på något sätt. Har dock haft lite halvkul med demot bitvis, kanske kan MP ändå bli lite halvhyffsat?

Medlem

Verkar som att jag får damma av AvP 2 och Primal Hunt istället. Synd på ett spel med potential att bli något.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Herregud vad trött man blir på alla personer som bara gnäller om att alla spel var så hemskt mycket bättre förr och att dagens spel är kassa för att de inte är identiska till de äldre spelen, men sitt och spela dom gamla spelen då om ni tycker dom är så hemskt roliga och sluta gnäll om att alla nya spel inte är identiska till de äldre.

Medlem

Haha sköna bildkommentarer (av recensenten)


signatur

Have a good time!

Medlem

Fan detta bådar ju inte gott för Colonial marines, sa dom inte att det blir inget om detta floppar ?

fattar inte trodde inte det skulle få så sunkiga reviews..

Medlem

Förstår inte hur någon törs spela mer än 5 minuter! Hujja vad hemskt spel!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Sluta använda promotion-screenshots. Ta egna och posta istället. Det ger en bättre bild av hur spelet egentligen ser ut.

Det kräver FZ att faktiskt spela spelet och jobba lite.
I don't think so!

Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.

Vad yrar du om? Vadå brist på taktik, som att en duckfunktion skulle erbjuda så mycket takik?

Detta är alltså inte MW2 eller CS, det är AvP, det behövs inte någon sådan funktion, taktiken ligger istället inom teamplay. timing och organisation inom lagen.

Du har aldrig gjort lumpen va?
Det har väl inget med MW2 att göra det handlar om att skapa en KÄNSLA i spelet när man t.ex. spelar Marine. En soldat har ett visst sätt att agera. En alien har också ett sätt agera t.ex. flock beteende såsom varg etc. Likaså har ju predatorn ett eget beteende. Är jag den enda som fattar detta?


signatur
Medlem

Empire Magazine 4/5
Game Informer 5.75/10
Gamers.AT 81%
Seraphic Gaming 8.6/10
OXM UK 8/10
IGN UK 8.5/10
TechDigest.TV 4/5
PC Zone 82%
Bit-Tech 7/10
Polymania 3+/5
Gamereactor 6/10
Everyeye.it 7.5/10
Gamez.nl 86/100
Jeuxactu.com 7/10 (SP)
Games.Tiscali 7/10
Gram.PL 4/6
GamingXP.Com 84%
Gamespot 5.5/10
FZ.SE 2/5

Medlem

ni som klankar ner på spelet spelade ni bara demot eller?

ni vet att ett demo är en fingervisning av spelet mycket kan ju ha förändrats sedan dess.
Så klanka inte ner på spelet då det inte är släppt ännu klanka ner kan man göra när man kört fullversionen färdig.

men men alla verkar ju ska ha dragonage eller bioshock 2 eller Crysis liknande spel allt annat verkar ju var skit kanske ahde ni gillat AVP mer om crytek gjort det?

och nej jag håller inte med recensenten.

Medlem

Som andra påpekat, det är trist med avsaknaden av riktiga skärmbilder

PS. För er som inte visste det så är alltså "skärmbild" eller "skärmdump" svenskans motsvarighet till engelskans "screenshot".

Skriv svenska för i helvete

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.

Vad yrar du om? Vadå brist på taktik, som att en duckfunktion skulle erbjuda så mycket takik?

Detta är alltså inte MW2 eller CS, det är AvP, det behövs inte någon sådan funktion, taktiken ligger istället inom teamplay. timing och organisation inom lagen.

Du har aldrig gjort lumpen va?
Det har väl inget med MW2 att göra det handlar om att skapa en KÄNSLA i spelet när man t.ex. spelar Marine. En soldat har ett visst sätt att agera. En alien har också ett sätt agera t.ex. flock beteende såsom varg etc. Likaså har ju predatorn ett eget beteende. Är jag den enda som fattar detta?

Vad har lumpen med detta att göra?

Du talar i inlägget innan om taktik, nu pratar du känsla? hur ska du har det egentligen?

Känsla är inte riktigt samma sak som taktik, då jag kan hålla med om att krypa ihop i ett hörn och huka sig ner skulle kunna ge en falsk känsla av säkerhet har det absolut ingenting med taktik att göra, vilket var just vad vi disskuterade.

Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.

Vad yrar du om? Vadå brist på taktik, som att en duckfunktion skulle erbjuda så mycket takik?

Detta är alltså inte MW2 eller CS, det är AvP, det behövs inte någon sådan funktion, taktiken ligger istället inom teamplay. timing och organisation inom lagen.

Du har aldrig gjort lumpen va?
Det har väl inget med MW2 att göra det handlar om att skapa en KÄNSLA i spelet när man t.ex. spelar Marine. En soldat har ett visst sätt att agera. En alien har också ett sätt agera t.ex. flock beteende såsom varg etc. Likaså har ju predatorn ett eget beteende. Är jag den enda som fattar detta?

Vad har lumpen med detta att göra?

Du talar i inlägget innan om taktik, nu pratar du känsla? hur ska du har det egentligen?

Känsla är inte riktigt samma sak som taktik, då jag kan hålla med om att krypa ihop i ett hörn och huka sig ner skulle kunna ge en falsk känsla av säkerhet har det absolut ingenting med taktik att göra, vilket var just vad vi disskuterade.

Men snälla människa fattar du inget? Alltså jag ger upp. Ska det vara så svårt? I lumpen fick man lära sig hur man rensar ett rum etc. Som soldat rör man sig på ett visst sätt liksom i Aliens filmerna. Känslan av att vara en soldat på uppdrag i rymden uteblir ju om det ska saknas taktik.


signatur
Medlem

Jag ska iaf köpa det!
Men hoppas fortfarande på vinst utav HE här på fz.se tävling utav AvP!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Boys boys. Ta det lugnt nu, skaffa spelet och gör upp sinsemellan

Medlem
Skrivet av Sakishiro:

Okej, helt seriöst, det här va den absolut sämsta recension jag nånsin har läst. Verkligen patetiskt. Spelet är hur bra som helst. Speciellt för dom som gillar Alien och Predator franchisen. Det sopar mattan med både AvP1 och 2 till PC också och det kommer från en som har spelat sönder båda spelen och till och med AvP till Jaguar.

Och det bästa med spelet är självklart multiplayer och jämnfört med andra FPS spel så har det här mer att erbjuda:

Tre st olika raser och varje ras spelas på HELT olika sätt och alla tre är grymt bra balanserade, många olika stealth kill och trophy kill animationer som är väldigt beroendeframkallande och helt absurt tillfredsställande att få in (speciellt i multiplayer ), ett riktigt bra och roligt melee combat system som gör spelet mycket mer varierat än andra FPS spel där man mest bara skjuter på varandra, massa olika multiplayer modes, m.m.

Så med andra ord, detta är helt klart drömspelet för alien/predator fans och väldigt kul för andra FPS lirare också.
Så jag personligen ger spelet 4.7 av 5 och rekommenderar det starkt till alla ni som tycker om och lira multiplayer i FPS spel. Tro mig, ni kommer INTE bli besvikna

PS: Till alla er som bestämmer sig för att inte köpa vissa spel efter fz recensioner, Vakna upp för fasiken! Det finns många fler siter på nätet som recenserar mycket bättre. Tex CtrlAltElite, Gametrailers, IGN, Gamespot osv

Kul att Gamespot gav det 5.5 då!!... fail resonemang

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.

Vad yrar du om? Vadå brist på taktik, som att en duckfunktion skulle erbjuda så mycket takik?

Detta är alltså inte MW2 eller CS, det är AvP, det behövs inte någon sådan funktion, taktiken ligger istället inom teamplay. timing och organisation inom lagen.

Du har aldrig gjort lumpen va?
Det har väl inget med MW2 att göra det handlar om att skapa en KÄNSLA i spelet när man t.ex. spelar Marine. En soldat har ett visst sätt att agera. En alien har också ett sätt agera t.ex. flock beteende såsom varg etc. Likaså har ju predatorn ett eget beteende. Är jag den enda som fattar detta?

Vad har lumpen med detta att göra?

Du talar i inlägget innan om taktik, nu pratar du känsla? hur ska du har det egentligen?

Känsla är inte riktigt samma sak som taktik, då jag kan hålla med om att krypa ihop i ett hörn och huka sig ner skulle kunna ge en falsk känsla av säkerhet har det absolut ingenting med taktik att göra, vilket var just vad vi disskuterade.

Men snälla människa fattar du inget? Alltså jag ger upp. Ska det vara så svårt? I lumpen fick man lära sig hur man rensar ett rum etc. Som soldat rör man sig på ett visst sätt liksom i Aliens filmerna. Känslan av att vara en soldat på uppdrag i rymden uteblir ju om det ska saknas taktik.

Du verkar inte förstå särksillt mycket heller. Detta är alltså fortfarande inte lumpen utan ett spel, väljer utvecklarna att medvetet designa spelet utan en duckfunktion (likväl spel utan "hopp") så betyder ju inte det att det skulle vara utan taktiker?

Du efterfrågar ju något som vi VET att det inte är eller försöker vara, en taktisk shooter, gå och spela rainbow six istället.

Medlem

6/10 i Gamereactor
http://www.gamereactor.se/recensioner/21137/Aliens+vs+Predato...

Väldigt många upprörda personer här tycks det, om alla bara tar det lugnt och räknar till 10. För det första: Det finns alltid minst 1 (gärna flera) recensenter som kommer att ge just Ditt Favoritspel ett bra betyg, oavsett om det handlar om mutor eller deras kärlek för spelet. 2: Läs recensionen och se vad som föranleder att recensenten tycker att spelet förtjänar 2/5, recensionen är varken lång eller svårläst så jag tror alla kan ta sig igenom den. 3. Testa spelet när det släpps/du får tag i det, spela 6-8h och avgör om du häll med recensenten om det som var bar eller ej.

Personligen har jag testat beta-demo-skräpet och lite av spelet (vänner med kontakter FTW) och håller i mångt och mycket med recensionen. Skulle sätta 3/5 med multiplayer inräknad och fungerande, för spelet är inte dåligt men det är också långt från ett mästerverk. Grafik, AI, buggar, balans, finns mycket soms aknas/är bristfälligt och medan vissa saker lär rättas till med tiden kan andra vara kvar. Personligen så tycker jag de gamla spelen erbjöd mycket mer, speciellt då valfritt FPS erbjuder lika mycket eller mer variation av maps, större kampanj, bättre AI och roligare powerups. Vill du ha spelet, så köp det. PErsonligen kan jag sträcka mig till att låna ett ex av polarn eller hyra, men jag sparar pengarna till mer välpolerade spel som inte känsn framtvingade i förtid.

Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Arnellarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.

Vad yrar du om? Vadå brist på taktik, som att en duckfunktion skulle erbjuda så mycket takik?

Detta är alltså inte MW2 eller CS, det är AvP, det behövs inte någon sådan funktion, taktiken ligger istället inom teamplay. timing och organisation inom lagen.

Du har aldrig gjort lumpen va?
Det har väl inget med MW2 att göra det handlar om att skapa en KÄNSLA i spelet när man t.ex. spelar Marine. En soldat har ett visst sätt att agera. En alien har också ett sätt agera t.ex. flock beteende såsom varg etc. Likaså har ju predatorn ett eget beteende. Är jag den enda som fattar detta?

Vad har lumpen med detta att göra?

Du talar i inlägget innan om taktik, nu pratar du känsla? hur ska du har det egentligen?

Känsla är inte riktigt samma sak som taktik, då jag kan hålla med om att krypa ihop i ett hörn och huka sig ner skulle kunna ge en falsk känsla av säkerhet har det absolut ingenting med taktik att göra, vilket var just vad vi disskuterade.

Men snälla människa fattar du inget? Alltså jag ger upp. Ska det vara så svårt? I lumpen fick man lära sig hur man rensar ett rum etc. Som soldat rör man sig på ett visst sätt liksom i Aliens filmerna. Känslan av att vara en soldat på uppdrag i rymden uteblir ju om det ska saknas taktik.

Du verkar inte förstå särksillt mycket heller. Detta är alltså fortfarande inte lumpen utan ett spel, väljer utvecklarna att medvetet designa spelet utan en duckfunktion (likväl spel utan "hopp") så betyder ju inte det att det skulle vara utan taktiker?

Du efterfrågar ju något som vi VET att det inte är eller försöker vara, en taktisk shooter, gå och spela rainbow six istället.

Lugna ner dig några kilo kan du inte förstå vad folk skriver så lär dig isåfall läsa och skriva. Om du inte vet vad jag menar med "lumpen" så kan ju inte det heller hjälpas nuförtiden behöver ju folk inte göra sådant.


signatur
Medlem

Utifrån demot, saknar jag faktiskt endast detaljer för Marines:
- Ducka, så polarna kan skjuta över mig, inte igenom...
- Sikta-crosshairs, är förvisso konsolifierat men camööönnn, lite skils ska det ju vara... getsome-getsome tråkade mig. Kör som alien numera.

/fd Marine


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Ja jag får väl va först att ta upp det då... 5 till Dragon Raising, och en 2 till detta?

diskrepanserna blir större å större.

Edit: Jag kann e stavva.

Medlem

verkar grymt bra.

Medlem

Spelet kommer hur som helst skrämma mig och mp-delen blir säkert bra. Givet köp!

Medlem

Får väl se, skulle gärna vilja ha det i hyllan, men tänker inte stödja utvecklare som gör skitspel. Survivormode dock <3 , tills A:CM

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Mikaelh:

Sluta använda promotion-screenshots. Ta egna och posta istället. Det ger en bättre bild av hur spelet egentligen ser ut.

Det kräver FZ att faktiskt spela spelet och jobba lite.
I don't think so!

Av någon anledning var vår presskod endast Dx9, visst kan jag knäppa av ett par skärmbilder men det blir nästan lika representativt för vad du kommer att se på skärmen som promo-art.


signatur
Medlem

Skulle faktiskt hålla med dock, vore kul om FZ tog egna screenshots. Jag tycker inte det är ett måste men det blir lite intressantare enligt mig.

Multiplayer verkar vara det enda i detta spelet, väldigt osäkert om det blir ett köp. Mass Effect 2 ligger högst upp på listan!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av dofilusåkaffe:

toltalt blåst

Jag bryr mig inte om crouch i avp 1 och 2 men i 3 vill jag ha mer taktik om de ska ha med Marines. Totalt pinsamt helt enkelt. Det finns mycket anna man kan klaga på om nya AVP men eftersom allt annat tagits upp så tog jag upp detta. Men du fattar tydligen inte saker och ting om det ens stod skrivet i pannan. Ha nu så kul med ditt nya fina efterblivna Avp lir. S å kan vi som efter att ha spelat spel sedan 80-talet sikta NÅGOT högre.

En snabb titt på din profil visar att jag råkar ha spelat spel längre än dig, och vill du försöka visa din mognad så har du medelst detta inlägg misslyckats något kopiöst. Ett tips är att hålla dig ifrån oprovocerade personangrepp och att skriva någotsånär sammanhängande.

Ha en trevlig dag.

Jag är extremt nöjd med att få veta hur "mogen" du tydligen är evter en glimt på din profil så vet jag allt om dig.......Eller hur? Extremt omogen isåfall. Vill du ha hjälp så finns det att få. :heart:

Riktigt omoget av dig att bli personlig tack vare ett spel blev du inte kramad när du var liten eller?

Hahahaha:D

Skriv svar