Roguelite-bilspelet Pacific Drive firar 600 000 sålda ex
Helt okej spel! Tycker roguelites med gathering och crafting är rejält uttjatat men jag kunde fortfarande spela detta i flera timmar innan jag kände mig färdig. Gillade att bilen inte bara är transportmedel utan också ett resource sink med alla möjliga reparationer och uppgraderingar som går att göra, det är smart design som utvinner mycket gameplay ur ett fåtal idéer. Gillade även att det finns "fusk" i huvudmenyn (under accessibility) som låter dig spela utan att behöva samla resurser, göra dig själv odödlig etc. Mer val åt spelarna välkomnar jag och ser gärna fler spel inkludera liknande.
Helt okej spel! Tycker roguelites med gathering och crafting är rejält uttjatat men jag kunde fortfarande spela detta i flera timmar innan jag kände mig färdig. Gillade att bilen inte bara är transportmedel utan också ett resource sink med alla möjliga reparationer och uppgraderingar som går att göra, det är smart design som utvinner mycket gameplay ur ett fåtal idéer. Gillade även att det finns "fusk" i huvudmenyn (under accessibility) som låter dig spela utan att behöva samla resurser, göra dig själv odödlig etc. Mer val åt spelarna välkomnar jag och ser gärna fler spel inkludera liknande.
Utan valmöjligheterna i den menyn hade jag nog inte gillat spelet lika mycket som jag gör. Jag har stängt av att batteriet förbrukas av bilens strålkastare och att världarna kollapsar efter en viss tid. Då kan jag utforska i min egen takt
PSN: OAKTHYR
Väldigt mysigt spel, men med lite ojämt tempo. Början är lagom långsam och försiktig (Första 20% av upplåsningsbara föremål/uppgraderingar, 3-5h av spelet?), sedan kommer man till en progresswall som ganska så rejäl då allt är svårt och exotiska material är svåra att få tag på (nästa 20-30% av upplåsningsbara föremål/uppgraderingar, 25h av spelet eller något?), för att sedan när man kommer över den väggen så rusar man igenom spelet och de sista 50-60% av upplåsningsbara föremål/uppgraderingar hoppar man snabbt rätt igenom på en 3-5 timmar.
Men rekommenderar spelet helhjärtat, framförallt nu när hösten nalkas, en regnig dag är det ett perfekt spel.
40% rea på PSN för tillfället.
30fps fortfarande?
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Tycker de borde lägga till en DLC eller något så man kan ratta en Volvo 240 istället.
Det hade ju blivit ett ”extra hard mode” isf för bilen hade rostat sönder och blivit stående inne i zonen med trasiga bromsar långt innan man utfört några uppdrag 😂
30fps fortfarande?
Har inte spelat det så jag vet inte men har det på min wishlist.
30fps fortfarande?
Från patch notes:
Introducing PS5 Performance Mode!
This is a game setting that configures your game across the board for a significant increase in performance on the PlayStation 5 console - our aim here is to smooth out the overall experience and provide options for players experiencing performance hiccups during gameplay. We do plan on improving general performance for all platforms and improvements to the efficiency of PS5 performance mode in the future.
Folk skriver att det känns som 45-50 FPS.