Star Wars Outlaws

Redaktör
Skrivet av lajklajk:

Var det sponsrat ? Kommit ut mkt förhandstittar på youtube som är just sponsrade.. man ser hur folk biter sig i läppen för att inte vara negativ.

Nej, inte sponsrat. Vi kör inga sponsrade grejer som kan påverka vår trovärdighet för saker vi ska tycka till om. Och i de fall vi har sponsrade grejer så är det klart och tydligt märkt. Det ska aldrig råda någon tvekan.

Skrivet av anon_342888:

Jahaa är det så pass hemligt? Där ser man. Tack för svaret

Är det inte ovanligt att ni remote spelar? Jag menar det tekniska är ju rätt viktigt för många

Det är ovanligt, men blev lite vanligare vid pandemin. Det funkar för förhandstittar där man kan berätta om valda delar av spelet, sen görs recensioner aldrig via remote.

Skrivet av lajklajk:

Får du skriva negativt om spelet eller fick ni skriva på något ?

Vi får alltid tycka precis vad vi vill – det är ju vårt jobb. Något annat skulle vi aldrig gå med på. Och jag tror aldrig jag varit med om några sådana försök.

Skrivet av Patrik1975:

Att ens få delta i en sådan gameplay innebär en jävla massa klausuler om vad som är tillåtet och inte, så frågan är väldigt relevant ja

Skrivet av Patrik1975:

Som jag skrev, att FZ ens får en ticket att delta i ett sådant event innebär en jävla massa signande av papper med do’s and dont’s så huruvida artikeln är sponsrad eller ej är totalt orelevant i det här fallet.
Frågan är med det sagt högst relevant, jo.
Men förmodligen innefattar avtalet även att en sådan fråga helt enkelt inte får svaras på.

Tystnad från Jonas på frågan är ju ett svar i sig dock. Om det blir så.

Vi har rätt att tycka precis vad vi vill. Det avgörs av redaktionen – ingen annan. Tidig tillgång till kod kan komma med krav på när vi tidigast får publicera, och ibland att vi inte får berätta om vissa delar av spelet. Men jag har aldrig varit med om att någon försökt påverka vad vi tycker. Och sådana krav skulle vi aldrig gå med på. Det vore att gräva sin egen grav.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ovanligt, men blev lite vanligare vid pandemin. Det funkar för förhandstittar där man kan berätta om valda delar av spelet, sen görs recensioner aldrig via remote.

Känns som teknologin för streaming har blivit såpass bra att det är det enklaste alternativet.
Nackdelen är att det tekniska blir svårare att skriva om.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Känns som teknologin för streaming har blivit såpass bra att det är det enklaste alternativet.
Nackdelen är att det tekniska blir svårare att skriva om.

Bra nog för att funka okej i alla fall. Vid skiftet till PS4/Xbox One byttes koddistributionen på allvar från skiva till online, och många preview-koder delas ut som om man plockar hem spelet online. Det är bättre i mitt tycke, men båda funkar förstås. Jag vet inte skälet till att vissa företag istället kör remote, kanske som du säger att det är enklare.

signatur
Medlem

Står mellan detta och Space Marine att spela i höst. Får ta en närmare titt på lite videos, men det lät ju lovande

Medlem
Uppenbarligen har du fel
Skrivet av CFW:

Star Wars är dött, detta sen länge...kan man bara sluta sparka på liket?

Disney krängde ut för mycket på för kort tid. Där mycket var skit.
Men med det sagt?

Rogue One och Mandalorian (iaf S1+2) var ju riktigt bra. Hört att Andor ska vara bra med.
Jedi Survivor var också ett stabilt spel som en del verkligen älskar.

Kasta inte ut barnet med badvattnet.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Självklart får vi vara negativa om det är så vi känner 🙂

Såna här förhandstittar, recensioner och annat är vanligtvis rätt hemliga och det finns ofta saker/detaljer som är belagda under embargo. Då går vi alltså med på att inte publicera något innan ett visst datum och det kan också innebära att utvecklarna inte vill att vi spoilar vissa saker i våra texter. Men jag har svårt att se hur något utvecklare/utgivare skulle komma undan med att förbjuda negativa åsikter.

Så du kan vara lugn.

Vi har inte blivit förbjudna att uttrycka oss negativt kring Star Wars Outlaws.

Sen tycker jag att det är sunt att vara källkritisk och funderar man över något så är det bara att fråga - precis som du gjorde! 👍🏻 🙂

Sen ber jag om ursäkt för att mitt svar dröjde drygt 40min men det hade inte något med Ubisofts Pr-avdelning att göra, det var livet som kom i mellan. 😉

Tror allt att texten först fick granskas och godkännas av Ubisofts PR-avdelning - därav dröjsmålet på 40-min. 😉

Redaktör
Skrivet av PGR1985:

Tror allt att texten först fick granskas och godkännas av Ubisofts PR-avdelning - därav dröjsmålet på 40-min. 😉

Nej. Bara nej.

signatur
Medlem

Nej. Bara nej.

Nu hoppas jag att du uppmärksammade smileyn i slutet av meddelandet. Fanns givetvis inget sanningsenligt i texten överhuvudtaget. 😅

Medlem

Det som kommer vara direkt avgörande för mig är ifall det finns ordentlig progression, tex loot och skill trees osv. är det någon som vet ifall det existerar?

Medlem
Skrivet av Jimmandx:

Så ni testade via streaming eller? Xbox gaming cloud?
Var det PC-versionen? Om konsolversion - såg ni tillstymmelse till att kunna få 60 fps någonstans via performance mode och har ni lite mer info om det?

Ingen som har lust att svara på lite relevanta frågor istället för marknadsföringstrams och funderingar kring eventuella kontraktsbrott?

Redaktör
Skrivet av PGR1985:

Nu hoppas jag att du uppmärksammade smileyn i slutet av meddelandet. Fanns givetvis inget sanningsenligt i texten överhuvudtaget. 😅

Man kan aldrig vara säker, så tack för förtydligandet!

signatur
Redaktör
Skrivet av Jimmandx:

Ingen som har lust att svara på lite relevanta frågor istället för marknadsföringstrams och funderingar kring eventuella kontraktsbrott?

Jonas lirade på pc via remote play. Det går då inte att avgöra hur det kommer rulla när man lirar som man ska, på egen dator. Konsol har han inte spelat på.

signatur
Skribent
Skrivet av Piigge:

Det som kommer vara direkt avgörande för mig är ifall det finns ordentlig progression, tex loot och skill trees osv. är det någon som vet ifall det existerar?

Det finns definitivt loot, bland halsband och annat värdefullt som inte har nån annan funktion än att kunna säljas för krediter samt. Sen finns det också kläder som ger olika buffar och har du alla delar av ett helt set får du extra bonusar.

Någon traditionell xp-leveling eller traditionella skill trees såg jag inte. Istället lär du dig nya förmågor genom att träffa experter och uppfylla vissa kriterier/utmaningar för att låsa upp deras specifika uppgraderingar och förmågor.

Sen kan du också uppgradera din blaster, rymdskepp och speeder bike.

Så jag skulle säga att det finns progression och möjlighet att forma Kay som man vill, men kanske inte riktigt som man är van i ett traditionellt RPG.

Medlem

Jonas lirade på pc via remote play. Det går då inte att avgöra hur det kommer rulla när man lirar som man ska, på egen dator. Konsol har han inte spelat på.

Har ni hört någon om quality/performance mode på konsoler?
Är lite det som får mig att avvakta, har inte hittat info om det någon annanstans.
Open world i 30 FPS blir ett nej från mig (vill gärna lira det på PS5 som är kopplad till OLED 4K).

Medlem

Det finns definitivt loot, bland halsband och annat värdefullt som inte har nån annan funktion än att kunna säljas för krediter samt. Sen finns det också kläder som ger olika buffar och har du alla delar av ett helt set får du extra bonusar.

Någon traditionell xp-leveling eller traditionella skill trees såg jag inte. Istället lär du dig nya förmågor genom att träffa experter och uppfylla vissa kriterier/utmaningar för att låsa upp deras specifika uppgraderingar och förmågor.

Sen kan du också uppgradera din blaster, rymdskepp och speeder bike.

Så jag skulle säga att det finns progression och möjlighet att forma Kay som man vill, men kanske inte riktigt som man är van i ett traditionellt RPG.

ok, nice. kläder med stats låter bra. lite tråkigt att det inte finns några skilltrees eller dylikt, tycker det ger så mycket när man får designa sin build själv och fokusera på det man tycker är mer intressant.

Gnällkuk

Nej, inte sponsrat. Vi kör inga sponsrade grejer som kan påverka vår trovärdighet för saker vi ska tycka till om. Och i de fall vi har sponsrade grejer så är det klart och tydligt märkt. Det ska aldrig råda någon tvekan.

Vi får alltid tycka precis vad vi vill – det är ju vårt jobb. Något annat skulle vi aldrig gå med på. Och jag tror aldrig jag varit med om några sådana försök.

Vi har rätt att tycka precis vad vi vill. Det avgörs av redaktionen – ingen annan. Tidig tillgång till kod kan komma med krav på när vi tidigast får publicera, och ibland att vi inte får berätta om vissa delar av spelet. Men jag har aldrig varit med om att någon försökt påverka vad vi tycker. Och sådana krav skulle vi aldrig gå med på. Det vore att gräva sin egen grav.

Precis vad en köpt redaktör skulle säga som är styrd av ödlefolket!!!!111

///

Tack för förhandstitten! Välskriven och bra fokus på det mesta man hade lite funderingar på. Ganska pepp på detta men aldrig varit så osugen på att köpa det. Gillar Massive men har så otroligt svårt att känna ens en uns tillit till Ubi.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot

Mest intresserad av den tekniska aspekten.

Många spel är spelvärda idag ur de flesta perspektiv, men prestanda i förhållande till grafisk presentation är i slutändan den avgörande faktorn för mig personligen.

Nu pratar jag inte om att spel måste se ut som Cyberpunk eller RDR2. Men jag förväntar mig en viss grundläggande nivå av optimering vid givna hårdvarunivåer. Inte minst att shader compilation fungerar som tänkt, och att spelet inte lider av microstutter/dålig frame pacing som många Unreal-titlar gjort senaste åren.

Jag försöker inte vara snobbig här, utan får legitim huvudvärk av att spela spel som inte flyter bra. Hög FPS (60+ locked) och med konsekvent flyt är ett grundkrav för egen del (även därför jag investerar skapligt i min PC-hårdvara för att möta dessa kravbilder från egen sida).

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Redaktör
Skrivet av Jimmandx:

Har ni hört någon om quality/performance mode på konsoler?
Är lite det som får mig att avvakta, har inte hittat info om det någon annanstans.
Open world i 30 FPS blir ett nej från mig (vill gärna lira det på PS5 som är kopplad till OLED 4K).

Jag har inte sett/hört något. Det som talar för att det kommer är att Avatar hade det, och Outlaws har ju samma utvecklare, spelmotor och plattformar.

signatur
Inaktiv
Skrivet av Papphammar:

Kollade precis gameplay. Ser ju uselt ut på alla sätt och vis…

https://youtu.be/1epOXsINYe4?feature=shared

Det där såg ju mycket bättre ut än det Ubisoft själva släppte och jag länkade, vad i hela friden?
Någon borde bli sparkad för deras egna gameplay de släppte för ett tag sedan är natt och dag jämfört med kvalitén på den gameplayen.

Medlem

Jag har inte sett/hört något. Det som talar för att det kommer är att Avatar hade det, och Outlaws har ju samma utvecklare, spelmotor och plattformar.

Det gjorde mig lite mer hoppfull, tack för den infon! <3

Medlem
Skrivet av anon_342888:

Det där såg ju mycket bättre ut än det Ubisoft själva släppte och jag länkade, vad i hela friden?
Någon borde bli sparkad för deras egna gameplay de släppte för ett tag sedan är natt och dag jämfört med kvalitén på den gameplayen.

Tycker det ser sämre ut än spel från 2013 och en urkorkad AI.
”Don’t raise the alarm”, skjuter en stormtrooper i hövve när han snackar med sin kollega. Kollegan fortsätter prata.
Spränger granater och elcentraler, ingen verkar bry sig.
Animationerna när det brottas/slåss see inte ens ut att nudda motståndaren, osv osv.
Om deras eget gameplay är värre, då är det illa i mina ögon iaf.

Medlem

Grafikmässigt känns det som att spelet körs på Low settings typ 1080p eller något, väldigt platt utan bra ljuseffekter.
Gissar att efter släpp kommer de arbeta på att få upp grafiken och om något år att det kanske ser okej ut?

Men oavsett grafik så känner jag inte att det ser roligt ut någonstans.
Hennes djur som hela tiden skall följa med och hjälpa till känns som största problemet med gameplayet.

Frågan är hur bra detta spel skulle sälja om det inte haft Star Wars stämpeln.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bra förslag, men när det kommer till förhandstittar och recensioner får man ibland inte ens nämna att man ska kika närmare på spelet 🤷🏼‍♂️

Ibland kan det funka, när jag åkte till Blizzcon förra året och intervjuade två Diablo-utvecklare fanns inga sådan restriktioner och vi fick grönt ljus att samla in frågor från våra läsare.

Detta hade faktiskt varit nånting jag varit intresserad av, fruktansvärt bra idé.

Hade det gått att lösa i form av nån lösning där man alltid samlar in frågor när spel revealas? Tänker att Star Wars Outlaws har varit annonserat sedan något år tillbaka eller två, man kan ju skapa trådar/forms/poll för insamling av frågor UTIFALL att ni får åka iväg på sådana events eller rent av bara träffar utvecklarna och intervjuar på nån mässa. Skönt för er att ha frågor som vi läsare redan vill veta svaret på, kul för oss att få svar på dem, inget är avslöjat och frågorna blir ibland då inte svarade på om ni inte får förhandstesta

Inaktiv
Skrivet av Papphammar:

Tycker det ser sämre ut än spel från 2013 och en urkorkad AI.
”Don’t raise the alarm”, skjuter en stormtrooper i hövve när han snackar med sin kollega. Kollegan fortsätter prata.
Spränger granater och elcentraler, ingen verkar bry sig.
Animationerna när det brottas/slåss see inte ens ut att nudda motståndaren, osv osv.
Om deras eget gameplay är värre, då är det illa i mina ögon iaf.

Jag sa att det är enorm skillnad från den videon Asmongold tittade på och den från Jackfrags. Den från JackFrags tycker jag ser upp till nivå. AIn vet jag inte

Medlem

Om det nu är så att ni spelat via remote play och sedan spelat in och visas upp på youtube så blir ju inte grafiken perfekt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Skrivet av lonian:

Om det nu är så att ni spelat via remote play och sedan spelat in och visas upp på youtube så blir ju inte grafiken perfekt.

Ubisoft skötte inspelningen och gav oss sedan filen för redigering, så den kan mycket väl komma från datorn som spelet kördes på. Däremot var kvalitén och upplösningen inte de bästa, så spelet lär se bättre ut när man lirar det själv. Massives Avatar-lir såg dessutom rätt bra ut och drivs av samma spelmotor.

signatur
Medlem

... Jonas springer fortfarande runt i cirklar för att klura ut hur man stänger av energi-barriären

😂😂

signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
"Örrly Ak ses" ,🤔

Varför alla dessa extra "Paywalls"?🤔

Skribent
Skrivet av Morricone:

<Uppladdad bildlänk>

... Jonas springer fortfarande runt i cirklar för att klura ut hur man stänger av energi-barriären

😂😂

Hörrödu! Jag löste det faktiskt, strax efter att klippet tog slut dessutom, men det kom visst inte med… 😓

Men roligt att kunna underhålla och kul att få veta att nån faktiskt kollar på uppladdade gameplay videos ✌🏻😁

Medlem

En annan sida som visar vilket sorgligt skick spelet är i.

Nu kan du, som en liten kvinna, knocka folk i rustning MED HJÄLM med en lavett bakifrån. Eller en högerkrok på hjälmen. Mike Tyson får passa sig.

Sen krasch-animationen skriker 2002.

signatur

I drank what?

123
Skriv svar