Rykte: Ett "stort" Xbox-spel utannonseras till PS5 nästa vecka

Robot
Rykte: Ett "stort" Xbox-spel utannonseras till PS5 nästa vecka

Men det råder delade meningar om vilket.

#Forza-horizon-5

Medlem

Forza Horizon 6 på Gamescon? Vore roligt

signatur

PEACE✌️

Medlem

Om det är FH5. Kommer det att sälja som faan. För de vill ha det där.

It's not a lake, it's an ocean

Ryktas om Flight Simulator, vilket vore logiskt. Det skulle inte uppröra die hard-fansen och är ett spel som inte riktigt har någon konkurrent på PlayStation. Men vad gäller övriga spel som det spekuleras om, Forza Horizon, Starfield, Gears of War och Halo, är det ju bara en tidsfråga.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Hade gärna sett Flight Sim på Ps5!

Skribent

Skulle kunna se Gears gå bra på PS5.

signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Ruffles:

Ryktas om Flight Simulator, vilket vore logiskt. Det skulle inte uppröra die hard-fansen och är ett spel som inte riktigt har någon konkurrent på PlayStation. Men vad gäller övriga spel som det spekuleras om, Forza Horizon, Starfield, Gears of War och Halo, är det ju bara en tidsfråga.

Skrivet av gorbatjov:

Hade gärna sett Flight Sim på Ps5!

MS Flight Sim utspelar sig ju (delvis) i Mexiko

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

Starfield i samband med expansionen?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Monki Rauklund:

MS Flight Sim utspelar sig ju (delvis) i Mexiko

Haha. Precis.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Medlem

Min storebror är redigt besviken på att han köpte en Xbox Series X förut istället för en PS, alla dess släpp till PS gör det inte bättre för honom. Men det roar mig alldeles för mycket, mer än de borde

Medlem
Skrivet av showerguy:

Haha. Det hade varit fantastiskt, Halo 7 ”PS5 only”

Men mer seriöst så är den bästa gissning jag kan komma på och som andra har sagt Flight simulator. Andra stora serier som Forza och Gears är väldigt förknippade med varumärket Xbox så där skjuter de sig nog i foten om de spelen släpps på PS5.
Fast jag tror fortfarande att xbox kommer att reduceras till en ren prenumerationstjänst inom 5 år så vem vet. På PS6 kanske vi spelar GP-spel.

Medlem

Flight sim vore väldigt trevligt på PS5 och är det enda jag saknar på PS5an, säljer Xboxen direkt om det släpps för då har jag inte längre någon nytta av en Xbox

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Avowed kanske.

Medlem

Flight sim hoppas jag på, det enda från Xbox jag saknar

Medlem

I mitt knepiga huvud så borde det vara Starfield med tanke på hur populära alla andra Bethesda spel är på PlayStation.

Hm, Forza Horizon 5 tro? Skulle inte tacka nej till det.

Ambassadör
Xbox

Skulle gissa på MS Flight Simulator 2024.

Allt kommer att komma över tids nog. Och nej, det betyder inte att Xbox slutar med konsoler. De har växt långt utanför den begränsningen dock.

signatur

Jump in.

Oj, vad spännande med rykten. Jag kan också komma med ett; HL3 är på gång, har en "säker" källa på det

signatur
Medlem
Skrivet av Crank:

Flight sim vore väldigt trevligt på PS5 och är det enda jag saknar på PS5an, säljer Xboxen direkt om det släpps för då har jag inte längre någon nytta av en Xbox

Håller helt med. Flight sim är det enda Xbox/PC spel jag saknar på PS5. Hade varit väldigt trevligt att köra på PS Portalen i sängen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Om det är FH5. Kommer det att sälja som faan. För de vill ha det där.

Skulle köpa ett ex absolut! Spelade över Game Pass på Series X och det var riktigt grymt (gillade 4an också) så är det detta blir jag grymt glad!

Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle kunna se Gears gå bra på PS5.

Ryktas släppas en "Marcus Fenix collection" som ryktas släppas till både Series-konsollerna, PC och Ps5 men det kommer nog senare och är nog inte detta.

Medlem

Verkar som det är fyra och inte bara ett spel som ska lyftas över från Xbox till Playstation 5!

De som spekuleras i:

* Indiana Jones And The Great Circle
* Forza Horizon 5
* Starfield
* Microsoft Flight Simulator

Medlem

MS: Det blir bara fyra spel till, för nu 😄

Medlem
Skrivet av jeppe109:

MS: Det blir bara fyra spel till, för nu 😄

Blev besviken när de visade Starfield-uppdateringarna men inget om Ps5. Var nog dåliga uppgifter tyvärr. 😥

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Blev besviken när de visade Starfield-uppdateringarna men inget om Ps5. Var nog dåliga uppgifter tyvärr. 😥

Sånt händer. Själv är jag övertygad om att det kommer fler spel från MS till PS5. Jag har inga belägg för det men trenden ser ut att gå mot det hållet.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Sånt händer. Själv är jag övertygad om att det kommer fler spel från MS till PS5. Jag har inga belägg för det men trenden ser ut att gå mot det hållet.

Jo på lång sikt kommer det nog mycket mer men nu när de bara nämnde Indy för Ps5 så verkar det vara vad vi får nöja oss med nu.

1
Skriv svar