Alan Wake inte längre till pc

Medlem

Med tanke på att spelet i första hand hela tiden har utvecklats till XBOX 360 och till PC i andra hand så är väl inte det här något konstigt beslut egentligen eller hur?

Vore jag en spelutvecklare så skulle jag själv satsa på det enklaste och mest lönsamma, konsolmarknaden. Det är enklare att utveckla spel till konsolerna eftersom man bara behöver tänka på en enda konfiguration av hårdvara. PC innebär ju så oändligt många olika konfigurationer som spelen ska anpassas till.

Men som sagt så är det nog inte helt omöjligt att de inom en snar framtid kommer göra en portning av spelet iallafall. Och då ska det bli lika kul o se/höra hur mycket folk gnäller på kass portning den gången. xD

Medlem

Människor klagar på att långsiktigt så förstör MS för sig själva..
Men folk just i FZ är fett egoistiska om dem tror det är BARA gamers som har köpt Windows...ni är som alla andra hardcore grupper i världen bara promille om inte mindre av konsumenterna..så varför släppa en SP spel till PC som blir mer olagligt nedladdad än såld.
JA man kan ladda ner till xbox men sen är majoritet av konsolägarna så trogna så dem köper spelet...ex jag som har köpt hela min spelsamling i FZ...
Jag gav upp hoppet för PC för längesen..det är ju därför min nästa dator kommer bli en bärbar då det kommer ta mindre plats och vara billigare än en PC då jag har 360..

GOGO MS..u are the best :D:D

Medlem

vilka rövhål, från att först vara till pc och skryta hur dual och quad core ska pressa det här spelet för att sen släppa det till rrod failbox.. hoppas spelet floppar duktigt.

Medlem

Äsch, ingen generisk shooter åt PC folket. Så SYND!

Medlem

Luktar rumpa!

Medlem

Tur att det finns andra spel.

Medlem

hade misstänkt detta...

Sjukt dåligt att Microsoft köpte upp det!
jag har väntat i 5år för gäves.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Kommer iaf att hjälpa upp piratstatistiken på 360-verren när den kommer till en bukt nära dig.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

"passar för störe skärmar" .. Allt är relativt, en 10" på 10cm avstånd är som 100" på 1m. (nej inte exakta siffror, ett exempel)
Allt har med synfält och avstånd.

Min 24" vid datorn känns lätt större än min 42" från 3m.

Microsoft borde köpa upp nvidia eller ati/amd, så att de vill sätta ut fler spel på pc marknaden.

Inaktiv

Varför är alla oroliga? Det kommer komma till PC i alla fall. Vänta och se.

Skrivet av showerguy:

Varför är alla oroliga? Det kommer komma till PC i alla fall. Vänta och se.

Nej det kommer inte släppas på PC vad jag hört är att M$ tänker totalt dumpa pc'n vad gäller detta.


signatur
Medlem

förstår inte vad folk är oroliga över, det görs fler exklusiva spel till PC än andra format och det jag fram emot mest just nu är väl natural selection 2 och starcraft 2

Medlem

MS kommer göra detta till en mindre posterboy för 360. Locka köpare. Visa lite muskler genom exclusive.

Högst 1,5 år senare får vi en _okej_ pc-port.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Trist för de som bara lirar på PC men kommer ju inte som någon större överraskning och lär väl vara en ännu mindre överraskning om det, precis som många här tror, kommer till PC till slut ändå... Samtidigt så är det förvånande att så många tycks ha svårt att förstå deras beslut. MS (och i princip alla andra företag i världen) har bara en skyldighet och det är att tjäna så mycket pengar de kan till sina aktieägare och då är det självklart bättre att åtminstone först släppa det exklusivt till Xbox 360.

Sen kan man ju tycka att det är elakt och som ett svek, men det känns ju mest bara löjligt. Och vem vet, även om det är med största sannolikhet är det bästa ur ett kortsiktigt perspektiv så kanske det inte är det smartaste i längden då en hel del kanske väljer att inte köpa MS-produkter... fast det är nog inte så troligt det heller...

/agree


signatur
Medlem

Det var som alltid ett lågt slag från MS 360 division. Men vad hade jag väntat mig igentligen. Blir så förbannad

Medlem

No! Why!?!
Jag har sett framemot detta sen det announcades, så man får väll bita i det sura äpplet å spela på xboxet då :/


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Ja men vad f-n!! :evil:

Medlem

Det är så otroligt dåligt att de företag som är så stora som de är väljer att pissa på oss PC-Spelare när det är tack vare oss att de är så stora som de är.

Sen att vi får nöja oss med kassa portar bara för att konsolerna som finns på marknaden är så jävla gamla och har så dålig hårdvara, 256 MB RAM, jävlar det hade ju min hem PC under 90-talet. Det beror på inkompetens och lathet, inget annat.

När de senare kommer med lama ursäkter som piratkopiering, något som bara riktiga idioter tror på, ja då vet man inte vad man riktigt ska säga.

Jag ser inte direkt att Valve sitter och gråter i media, de klagar inte på piratkopiering, kan det vara för att de inte släpper spel som ser ut som dynga och flyter på som dynga.

Nej, släpp kvalité och inte kvantitet !

Medlem

Jag hoppas innerligt att detta spelet blir ren skit. Skippar man PC hoppas jag bara på misär för dessa spelutvecklare.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Tråkigt som sjutton, men föga förvånande. Om man verkligen vill straffa Remedy och M$ för detta är pirateri inte rätt väg - nope, kör Linux eller Mac och stöd utveckling av spel där istället så att M$ operativ system inte längre blir synonymt med PC spelande. Då blir det nog lite trist borta i Richmond om spelen bärs ut av en jackad Pingvin eller ett latjande äpple

Och så klart - om inte det finns coola spel till PC:n utan bara till konsollerna - varför skryta och hypa grafikkort som kostar 2-5k styck? Om allt bara blir portar från Xbox 360 räcker ett schysst 260/4890 kort ett bra tag till! Kommer säkerligen ATI och NVidia att gilla...

Trist att det är så svårt att vara gamer på annan plattform än PC bara...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

man börjar undra om dom har hörtalas som tv som standard bildskärm, sitter på en 47" konstant, så varför bojkota till pc...var en dum anledning "vi tror det blir bättre till xbox360 då man får en större bild" nej det var det dumaste jag läst nu....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv
Skrivet av rolle90:

hade misstänkt detta...

Sjukt dåligt att Microsoft köpte upp det!
jag har väntat i 5år för gäves.

Dom gjorde väl så med Halo också? Halo som skulle komma till Windows och Macintosh ända tills MS köpte upp det o gjorde det till en franchise för deras konsol.

Medlem

Tur man har 360 då ;). Det kom ju inte direkt som någon shock, PC:n är utdöende i spelsammanhang, förutom då möjligtvis rollspel/strategispel, men även det börjar bli mer och mer på konsoll

Medlem

Varför ska alla spel bli x360 exklusiva nuförtiden?... Pisskonsol med dålig prestanda som hänger sig och går sönder hela tiden. Spelutvecklingen kommer gå bakåt om man ska hålla på och göra spel till 360 och porta dom..

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Jag hoppas innerligt att detta spelet blir ren skit. Skippar man PC hoppas jag bara på misär för dessa spelutvecklare.

+1 :evil:


signatur

Retro.

Medlem

nähe, då skall det aldrig betalas för i protest!


signatur

//monster

Medlem

Alla Ps3 fanboys kan sluta wajna nu och tänka på alla härliga exklusiva titlar ni har!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Synd för er som inte äger någon konsol själv så tänkte jag köpa spelet till PS3.


signatur

I got a Goldenshower.

KoP
Medlem

Tur man har alla fronter (wii räknas ej )täckta med både pc, 360 och ps3 så man slipper känna den ångest och frustration över att enskilda spel inte anländer till ens plattform. Är det enda sättet om man inte vill missa något.

KoP
Medlem
Skrivet av helmesjo:

Fail. Antagligen därför dom gick ut med (för ett bra tag sen) att spelet inte längre skulle utspelas i öppen värld, då konsollen inte hade klarat av detta. Ännu ett spel som alltså lider stora förluster utvecklingsmässigt tack vare en konsoll

Nä, för det finns ju inga spel till konsol som utspelar sig i öppna världar.. GTA IV, Oblivion, Crackdown, Fallout 3, Saints row 1 & 2, The Saboteur, Just cause.. m.m m.m

Skriv svar