PS5 Pro innebär snyggare PSVR2-spel
Detta var någonting jag saknade igår och någonting jag tycker han borde ha nämnt under sändningen. Visst, de skriver på bloggen att tillbehör som PSVR2 kommer stödjas (vilket känns rätt självklart) men inte hur den kan påverkas positivt. Eller alls. Att ha förtydligat detta under presentationen hade varit på sin plats - men så verkar de göra allt i sin makt för att begrava sitt eget barn.
Detta var någonting jag saknade igår och någonting jag tycker han borde ha nämnt under sändningen. Visst, de skriver på bloggen att tillbehör som PSVR2 kommer stödjas (vilket känns rätt självklart) men inte hur den kan påverkas positivt. Eller alls. Att ha förtydligat detta under presentationen hade varit på sin plats - men så verkar de göra allt i sin makt för att begrava sitt eget barn.
ja, jag tycket Digital Foundry tog upp en bra poäng. PS5 marknadsförs som bra, PS5 Pro som bättre. Sony visade bara upp sina egna titlar vilket redan har bra prestanda och är väldigt vackra. Men nu får du 'fidelity mode' i 60 fps. Men de spelen från tredjepart som nätt och jämt kan hålla 60 fps, med 'short draw distance' och lite sämre texturer, de kommer få den största visuella boosten, men Sony kan inte hänga ut dem haha så det blir upp det journalister att testa de mest tungdrivna spelen.
Imo är inte upplösning nått problem.
Däremot skulle spel som kör 60fps reprejection må bra av 90Fps native ist.
Men då behöver det patchas, inget som kommer ske automatiskt med pro.
Då får vi verkligen hoppas utvecklare patchar för det precis som många spel får Pro-uppgraderingar, för som jag förstått kan det ge mycket att nå upp till 90 för jämnare upplevelse utan "sjösjuka"?
Då får vi verkligen hoppas utvecklare patchar för det precis som många spel får Pro-uppgraderingar, för som jag förstått kan det ge mycket att nå upp till 90 för jämnare upplevelse utan "sjösjuka"?
ja det blir framförallt klarare bild pga man slipper ghosting effekten som reprojection ger.
reprojection är ju där för att fps inte uppnås men sonys metod att låsa på 60 tycker inte jag alltid är en optimal lösning då det ser mer eller mindre illa ut pga grafik och ljussättning. Därför är 90fps native att föredra. då är det klar bild och bra flyt