PS5 Pro innebär snyggare PSVR2-spel

Robot
PS5 Pro innebär snyggare PSVR2-spel

Möjliggör högre upplösning, menar Mark Cerny.

#ps5-pro, #psvr2

Medlem

Blir nog kanonbra. Jag är nyfiken var deras gameboost innebär. Självklart stabilare fps, men vad som sker automatiskt och vad som behöver en patch. Men jag vill ha en 50 min teknisk presentation från Mark Cerny, inte 9min.

Medlem

Detta var någonting jag saknade igår och någonting jag tycker han borde ha nämnt under sändningen. Visst, de skriver på bloggen att tillbehör som PSVR2 kommer stödjas (vilket känns rätt självklart) men inte hur den kan påverkas positivt. Eller alls. Att ha förtydligat detta under presentationen hade varit på sin plats - men så verkar de göra allt i sin makt för att begrava sitt eget barn.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Detta var någonting jag saknade igår och någonting jag tycker han borde ha nämnt under sändningen. Visst, de skriver på bloggen att tillbehör som PSVR2 kommer stödjas (vilket känns rätt självklart) men inte hur den kan påverkas positivt. Eller alls. Att ha förtydligat detta under presentationen hade varit på sin plats - men så verkar de göra allt i sin makt för att begrava sitt eget barn.

ja, jag tycket Digital Foundry tog upp en bra poäng. PS5 marknadsförs som bra, PS5 Pro som bättre. Sony visade bara upp sina egna titlar vilket redan har bra prestanda och är väldigt vackra. Men nu får du 'fidelity mode' i 60 fps. Men de spelen från tredjepart som nätt och jämt kan hålla 60 fps, med 'short draw distance' och lite sämre texturer, de kommer få den största visuella boosten, men Sony kan inte hänga ut dem haha så det blir upp det journalister att testa de mest tungdrivna spelen.

Inaktiv

Imo är inte upplösning nått problem.
Däremot skulle spel som kör 60fps reprejection må bra av 90Fps native ist.
Men då behöver det patchas, inget som kommer ske automatiskt med pro.

Medlem

Precis, högre framerate är väl mer uppskattat än snyggare bild. De kom ju fram till det att spelarna föredrar högre framerate.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Imo är inte upplösning nått problem.
Däremot skulle spel som kör 60fps reprejection må bra av 90Fps native ist.
Men då behöver det patchas, inget som kommer ske automatiskt med pro.

Då får vi verkligen hoppas utvecklare patchar för det precis som många spel får Pro-uppgraderingar, för som jag förstått kan det ge mycket att nå upp till 90 för jämnare upplevelse utan "sjösjuka"?

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Då får vi verkligen hoppas utvecklare patchar för det precis som många spel får Pro-uppgraderingar, för som jag förstått kan det ge mycket att nå upp till 90 för jämnare upplevelse utan "sjösjuka"?

ja det blir framförallt klarare bild pga man slipper ghosting effekten som reprojection ger.
reprojection är ju där för att fps inte uppnås men sonys metod att låsa på 60 tycker inte jag alltid är en optimal lösning då det ser mer eller mindre illa ut pga grafik och ljussättning. Därför är 90fps native att föredra. då är det klar bild och bra flyt

Medlem

Använder bara mitt PSVR2 till GT7 i princip. Har inget sug efter en PS5 PRO för spel på TVn men skulle GT7 få en boost så är ju det något man blir väldigt sugen på. Men inte + 10.000:- kanske.

Medlem

Ett liten anledning till att köpa PS5 Pro men inte tillräckligt stor med tanke på hur lite jag använder mitt PSVR2.

Medlem

9 lök? Nu när sony börjat porta spel till steam så känns det inte värt o byta mitt 4080S mot ett ps5

Medlem

Det tog jag för givet. Samma var det nämligen mellan bas ps4 och ps4 pro vad gäller PS VR 1

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar