Bara 1 miljon sålda Star Wars Outlaws, enligt rapport
Jag var inte medveten om att de som man försökte ta kål på i Assassins Creed och RDR2 hade Storm Trooper armor som krävs 3-5 skott ibland att döda men en näve i deras hjälm knockar dom. Vilka lysande argument du kommer med, men jag får nog passa mig nu annars blir jag bannad.
Min poäng var alltså all överdriven akrobatik man sysslar med såsom springandet, klättrandet samt hur spelarkaraktären inte tar någon skada alls om man hoppar från en hög avsats och det råkar finns en vete eller rishög vid botten. Det är så lustigt att man drar gränsen för att Outlaws skulle vara dåligt för att en inte så muskelös kvinna kan ta ned soldater med mycket skydd med bara händerna för det inte är realistiskt men samtidigt inte gör det i andra väldigt uppenbara situationer, AssCreed eller annat exempel.
Då känns det snarare som att problemet är något helt annat, och är man då rädd att man ska bli bannad om man säger varför så känns ju anledningen uppenbar.
Jag var inte medveten om att de som man försökte ta kål på i Assassins Creed och RDR2 hade Storm Trooper armor som krävs 3-5 skott ibland att döda men en näve i deras hjälm knockar dom. Vilka lysande argument du kommer med, men jag får nog passa mig nu annars blir jag bannad.
Samma rustningar blev ju knockade av små stenar redan i Return of the Jedi, så det följer väl lore om något.
Jag tyckte spelet var riktigt bra och körde precis som en del av er andra via en månads Ubisoft+.
Hade spelet funnits på Steam och kostat under 500 hade jag köpt det där och varit nöjd med det.
Om de får till en bra expansion kommer jag köra en månad till med U+ alternativt köpa grundspelet+expansion till mer rimligt pris än det kostade vid släpp.
Sabacc är riktigt charmigt om än lite för lätt när man låst upp alla fuskmöjligheterna.
Ja men då har dom ju redan skjutit sig själv i foten med sin sub tjänst... det är ju exakt det den är till för eller hur? Vad vill dom ha? 10miljoner sålda ex eller 10 miljoner subs? 10 mille subs ger ju en stadigare inkomst... än att sälja spel!
Ja det är det jag menar.
Dom gör ett medelmåttligt spel.
Släpper den på sin tjänst med andra medelmåttliga spel.
Folk strököper 1 månad här och där och sen inget mer.
Ubisoft klagar på dålig försäljning och uppenbarligen har dom inget att erbjuda för att hålla tillräckligt många prenumeranter så det kan jämna ut sig heller.
Det här hade ju Sony räknat på bla när det var snack om gamepass vs ps+, Sony såg ingen ekonomisk vinning att låta folk prenumerera på deras nya spel och då är deras prenumerationsantal betydligt större än Ubi.
Är riktigt nöjd med spelet, det är ju klassisk semi-open world spel men inte alls klassiskt Ubisoft spel dock. Men väldigt mysigt och go Star Wars känsla. Lite svårt att förstå all kritik kring det, känns som det är väldigt mycket hat/kritik bara för att, speciellt när betydligt mindre bra spel har fått bättre kritik och sålt bättre.
Samma rustningar blev ju knockade av små stenar redan i Return of the Jedi, så det följer väl lore om något.
"Hey remember that storm trooper that bonked his head? Must mean all of them sucks"
Oj, bara 1 miljon exemplar. Vilket misslyckande om man ser till hur mycket utvecklingen måste ha kostat. Jag minns när t.ex. The Darkness släpptes 2007 till PS3 och Xbox 306 och sålde 1 miljon exemplar. Det var bra siffror för Starbreeze men deras utvecklingskostnader var ju ytterst små i jämförelse med vad Star Wars Outlaws måste ha kostat.
Ja det är det jag menar.
Dom gör ett medelmåttligt spel.
Släpper den på sin tjänst med andra medelmåttliga spel.
Folk strököper 1 månad här och där och sen inget mer.
Ubisoft klagar på dålig försäljning och uppenbarligen har dom inget att erbjuda för att hålla tillräckligt många prenumeranter så det kan jämna ut sig heller.
Det här hade ju Sony räknat på bla när det var snack om gamepass vs ps+, Sony såg ingen ekonomisk vinning att låta folk prenumerera på deras nya spel och då är deras prenumerationsantal betydligt större än Ubi.
Det är ju sant med små modifikationer. Ubisoft har inte samma styrka som tex MS att ha en sådan tjänst. MS har Bethesda, ID och så många fler bra spelutvecklare under sig! Ubi har bara massive typ.. Och dom har ju låst in sig precis som EA gjort med Frostbite så har Ubi sin formula som dom tror funkar. Dom har inte insett att folk e trötta på deras grejer. Folk e trötta på EAs grejer, folk e trötta på det mesta. Dom som man ska hålla hårt i är ju folk som jobbar med spel som Vailhem, Helldivers, Satisfacotry, Songs of Conquest. Det är farligt när dom hamnar under de stora namnen... då är det bara hej god natt jag dör! Helldivers är ju i farozonen sedan länge... sjukt med tanke på att jag satt med dom killarna för 14 år sedan o tjötade.
jag har kompisar som sitter och jobbar med nya Indy spelet... det är ju typ pinsamt!
1# FZ Troll
De hade en ide om spelet. Blev tillsagda av högre upp att ändra och lägga till. Alltså från en Guillemot. Då blev det som det blev. Ubisofts aktie har störtat efter många spel som inte varit klara. Ubisoft gör bra spel om de som utvecklar dem blir lämnade ifred. Kolla på Far Cry 5 och 6. Skulle också säga Avatar: Frontiers Of Pandora. Sedan så är förbokningarna för AC Shadows bara 7% av de som förbokade AC Vallhalla. Antingen har folk lärt sig att inte förboka trasiga spel, det vet vi att det var trasigt då de försenade spelet ca 5 månader, eller så har man tröttnat på Ubisoft.
Jag gissar på att AC Shadows är Make or Break för Ubisoft. Måste typ få 90/100. Uppsägningar kan väntas om det floppar eller säljer dåligt. Gissar också på att det kan bli ett litet närmande till den konsol tillverkares som släpper sina spel till alla format och som har mycket pengar att spendera. Men det får tiden utse.
Jag äger ett par aktier i Ubisoft. Jag vill att de ska frodas och lyckas.
Kan någon förklara för mig vad Woke betyder. Alla skriver ordet hela tiden men ingen skriver vad det står för. Är en gammel man, hänger inte med i samhället längre.
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/woke
Jag spelade igenom spelet på 17h (skippade alla sides efter ett par timmar och satsade bara på main). Stökigt och rörigt i början, men sen blir storyn bara bättre och bättre och landar på en stabil trea för mig.
När det kommer till försäljning, ja det var en no-brainer att hoppa på det för 189 kr i en månad. Förstår inte riktigt Ubisofts tanke där. Hela Ubi+ känns märklig då de har ett alldeles för litet utbud för att jag ska ha ett abonnemang som ligger och puttrar på månad för månad. Där känns Game Pass mycket bättre med fler och bredare skara spel.
Jag tänker inte svara då det är utanför ämnet, och då blir man avstängd. Intressant dock man kan bli avstängd för hur man "upplevs" och inte vad man de facto säger. Men ja, reglerna säger att inga regler gäller för mods kan hitta på efterhand och mods har sista ordet. Så ja, vi lever på era nåder, de andra reglerna är bara för syns skull.
Edit: för säkerhets skull, jag talar inte om någon mod direkt utan generell observation av reglerna och vad som händer på forumet.
Med det sagt, SW Outlaws är högst mediokert och huvudpersonen är definitionen av "vem fan bryr sig?"
Man får inte belysa att ett spel är woke eftersom Uberpawnage är woke själv (som alla redditmoderatorer är) och då tar han illa vid sig och ser det som ett påhopp på hans person och den politiska sekt som han bekänner sig till.
För väldigt många av oss så är det numera en dealbreaker om ett spel är för woke, och Outlaws fick wokestämpeln efter första gameplaytrailern. Och när ett spel får wokestämpeln på sig så är det dödsdömt. Folk har tröttnat nu.
Själv upplever jag spelmarknaden som ganska mättad. Finns så många bra spel jag vill spela att det inte är jättelockande att köpa ett spel för fullpris. Speciellt inte när de ofta behöver patchas ett par gånger för att funka bra.
Det ska vara ett exceptionellt spel för att locka fram tusenlappen här.
Outlaws är ett typexempel på spelbranschens svar på U2 och Håkan Hellström, dvs det är gjort för folk som vill vara med men inte riktigt vet varför.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
The Acolyte dödade SW varumärket för gott.
Jag tycker det är oerhört tråkigt att jag inte får se fortsättningen på den serien.
Förövrigt gav Chatgpt ett intressant svar om Star Waws Outlaws är Woke.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Förstår inte hur folk kan säga att karaktären är ful. Hon har ju vackra drag och ser ut som en filmstjärna. Hennes outfit är inte så stilig, men det passar ju i plotet och frillan ser lite awkward ut (syns inte så bra i exemplet nedan).
https://www.gamespot.com/a/uploads/screen_kubrick/1574/157467...
Det där är ju en snygging.
Jag fattadr inte heller först.
Googlade lite. Skådespelaren är lite snyggare IRL så det är väl där skon klämmer kanske?
Tycker själv figuren ser helt rätt ut. Vill man ha en ruffig rymdrövare kanske man inte vilö ha för sött ansikte.
Men allt ska ju ses genom kulturkrigers lins och skriken om woke ska in överallt.
Back on topic:
Tråkigt att det sålt kasst. SÅ dåligt verkar inte spelet. Känns ju som ett habilt spel om än med kass stealtv och vissa buggar såklart
Själv köper jag nästan aldrig fullpris spel. Blir köpa en polerad produkt 2025 eller 2026
Jag fattadr inte heller först.
Googlade lite. Skådespelaren är lite snyggare IRL så det är väl där skon klämmer kanske?
Tycker själv figuren ser helt rätt ut. Vill man ha en ruffig rymdrövare kanske man inte vilö ha för sött ansikte.
Men allt ska ju ses genom kulturkrigers lins och skriken om woke ska in överallt.
Back on topic:
Tråkigt att det sålt kasst. SÅ dåligt verkar inte spelet. Känns ju som ett habilt spel om än med kass stealtv och vissa buggar såklart
Själv köper jag nästan aldrig fullpris spel. Blir köpa en polerad produkt 2025 eller 2026
Ett spel som till 90% består av stealth som har dålig stealth-mekanik är i mitt tyckte kasst. Alla andra gameplay-moment är för övrigt också kassa.
Jag kan bara skriva om hur mitt beteende gällande köp av spel har ändrats.
Förr köpte jag spel vid release. Det var kul, spel fungerande. Idag väntar jag 6-12 månader innan köp. Rea plus ett färdigt spel.
Ubisoft och EA är företag jag aldrig någonsin skulle förhandsboka ifrån. Och de har bara sig själv att skylla. Med det sagt, ska bli kul att spela igenom detta om ett år för 99kr.
Jag tyckte det såg ganska intressant ut….tills jag såg mängderna av youtubevideos där man ser hur urbota blåst AI är i spelet. Även det faktum att man som kriminell t.ex inte kan göra illa vem man vill eller ställa till med kaos om man har lust, tog nog död på frihetskänslan som bör finnas i ett openworldspel. Verkar som de fått till Star Wars atmosfären dock, det kan vara värt 10-20€ på en rea😅
Nåja. Både AC och Red Dead Redemption (tillsammans med sjuttielva andra spel) har något så overkligt som kastknivar som omdelbart dödar en ovetande fiende. Det här är något som enbart existerar på film och i tv-spel.
F.ö. så skulle jag tro att stromtrooperhjälmar är mer lika moderna militärhjälmar än medeltida hjälmar. De är gjorda för att skydda mot splitter (och strålpuffror) inte mot slag. En riddare hade, vilket man sällan ser på film, en massa stoppat tyg under rustningen för att minska effekten av slag från klubbor och yxor. Moderna hjälmar skyddar från att få sår av själva slaget men hjärnskakning kan då få ändå. Å andra sida löper den som slår överhängade risk att skada hand och hadled.
Kan förstå det. Ubisofts speldesign gällande open world är så otroligt mycket mellanmjölk att jag tröttnade på det efter Far Cry 4.
Mycket gnäll över Ubisoft och det är möjligt att deras företag är ruttet men jag brukar ha rätt kul med deras spel.
Och låt ingen ta ifrån dig den glädjen. Gillar du det så skiter du i vad andra tycker och fokuserar på det som får dig att må bra.
Forumets Mega Drive-expert!
Men sen när blev egentligen 1 miljon sålda spel under en månad en dålig siffra? Wtf!?
För att ett AAA spel måste sälja bra många fler för att gå med vinst.
Att göra spelet: Lågt räknat $80m
Marknadsföring: Enligt Ubisoft den största budgeten för något spel de gjort.
Plattformavgifter: X antal procent till PS, Xbox etc.
Distributionsavgifter:Trycka fysiska kopior av spelet.
1 miljon sålda kopior = ~$60-70m i intäkter.