Uppgift: Utvecklare låg på för att Assassin's Creed Shadows skulle flyttas fram

Medlem
Skrivet av Thane:

Är hårstil + hjälm alltid ett problem i spel för dig eller är det bara nu det är ett problem?

Om det verkar konstigt i världen som presenteras för mig så är det alltid något jag funderar på ja.
Spelar ingen roll vilket spel det är eller vilken karaktär det berör.
Tycker jag något verkar ologiskt tänker jag på det och funderar på varför.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Om det verkar konstigt i världen som presenteras för mig så är det alltid något jag funderar på ja.
Spelar ingen roll vilket spel det är eller vilken karaktär det berör.
Tycker jag något verkar ologiskt tänker jag på det och funderar på varför.

Att Yasuke har dreadlocks är väl inte ologiskt? Även om det utspelar sig i Japan är det som att han har kvar en bit av sin kultur från innan han kom dit.

Och problemet med hår + hjälm finns i alla spel så det är lite konstigt att ta upp det just här. Men antar att Shadows är ett spel som man bara ska klaga på även om samma saker i andra spel får ett ok.

Medlem

Fantastiskt hur några alltid blir upprörda över små detaljer i spel när det gäller kvinnor eller färgade personer.

Samtidigt säger de ingenting när vita män har historiskt inkorrekta frisyrer, klarar av att slåss mot enorma mängder fiender, har steroid-muskler i historiska miljöer, överlever 50 skottskador inom en timme med mera. Om en kvinna slår ner en man som är större än henne är det plötsligt "orealistiskt".

Det är mycket silande av mygg samtidigt som de sväljer väldigt stora kameler.

Medlem
Skrivet av Thane:

Att Yasuke har dreadlocks är väl inte ologiskt? Även om det utspelar sig i Japan är det som att han har kvar en bit av sin kultur från innan han kom dit.

Och problemet med hår + hjälm finns i alla spel så det är lite konstigt att ta upp det just här. Men antar att Shadows är ett spel som man bara ska klaga på även om samma saker i andra spel får ett ok.

Varför skulle han haft dreads bara för att han kom ifrån Afrika?
Dessutom är det inte ett klagomål utan snarare en iaktagelse och en undran om varför karaktären har dreads.
Jag hoppas inte det är för att för att förstärka någon sorts stereotyp. Det hade varit intressant att veta då det verkar lite off för kontexten.
Vilka andra spel är det som "får ok" för liknande?

Den här nyhetstråden handlar ju om Shadows och möjliga skäl till varför spelet skjutits på tills nästa år.
Om det är någonstans vi borde kunna ifrågasätta innehållet är det väl här och i andra nyhetstrådar som också berör Shadows.

Medlem
Skrivet av Margy:

Fantastiskt hur några alltid blir upprörda över små detaljer i spel när det gäller kvinnor eller färgade personer.

Samtidigt säger de ingenting när vita män har historiskt inkorrekta frisyrer, klarar av att slåss mot enorma mängder fiender, har steroid-muskler i historiska miljöer, överlever 50 skottskador inom en timme med mera. Om en kvinna slår ner en man som är större än henne är det plötsligt "orealistiskt".

Det är mycket silande av mygg samtidigt som de sväljer väldigt stora kameler.

Men ta upp det i trådar som berör de spelen då.
Det hade varit intressant att läsa.
Man kan nästan tro att folk inte vill diskutera sådant de inte håller med om.

Medlem
Skrivet av quadratis:

nej, men spel som utger sig för att vara historiskt korrekta bör också vara det.

Därav humanioda Isun och all fantasy, sci-fi och övernaturliga inslag som är grunden till hela spelserien?

”However, our intention has never been to present any of our Assassin's Creed games, including Assassin's Creed Shadows, as factual representations of history, or historical characters. Instead, we aim to spark curiosity and encourage players to explore and learn more about the historical settings we get inspired by.”

”… Assassin’s Creed games are works of fiction inspired by real historical events and figures. From its inception, the series has taken creative license and incorporated fantasy elements to craft engaging and immersive experiences.”

https://news.ubisoft.com/en-ca/article/7dWPCtVQU7udC0KkPFOyXh...

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Varför skulle han haft dreads bara för att han kom ifrån Afrika?
Dessutom är det inte ett klagomål utan snarare en iaktagelse och en undran om varför karaktären har dreads.
Jag hoppas inte det är för att för att förstärka någon sorts stereotyp. Det hade varit intressant att veta då det verkar lite off för kontexten.
Vilka andra spel är det som "får ok" för liknande?

Den här nyhetstråden handlar ju om Shadows och möjliga skäl till varför spelet skjutits på tills nästa år.
Om det är någonstans vi borde kunna ifrågasätta innehållet är det väl här och i andra nyhetstrådar som också berör Shadows.

Men hjälp snacka om att ha taggarna utåt. Hur får det till att jag menar att han måste ha det bara för att han kommer från Afrika när jag skrev att det inte är konstigt att han har det?

Jag bara antar att du kommer klaga på spel där karaktärernas frisyrer inte fungerar med hjälmar framöver och att det inte är en engångsgrej.

Medlem
Skrivet av Thane:

Men hjälp snacka om att ha taggarna utåt. Hur får det till att jag menar att han måste ha det bara för att han kommer från Afrika när jag skrev att det inte är konstigt att han har det?

Jag bara antar att du kommer klaga på spel där karaktärernas frisyrer inte fungerar med hjälmar framöver och att det inte är en engångsgrej.

Lite stressad idag så jag kanske framkommer som lite aggresiv i mina meddelanden så det tar jag på mig.
Däremot tycker jag att det lät lite ensidigt från ditt håll.
Jag tycker man ska kunna diskutera allt och inte försöka att måla folk på ett eller annat vis.
Vad jag försökt säga hela tiden är att om det verkar ologiskt är jag snabb på att kommentera det oavsett vilken karaktär det är eller ursprung.
Tycker det är så tråkigt att det insuineras annat.

123
Skriv svar