World of Warcraft fast på 11,5 miljoner
ja men ALLA har ju stött på WoW redan, så det är nog svårt att flörta till sig nya intresserade, då de flesta redan tagit beslut om vad de tycker om spelet.
De kommande åren tror jag nog vi ser WoW tappa antal prenumeranter (eller subs). Dock kommer spelet leva i en evighet så som CS är jag rädd...
Varför har inte Wotlk släpps i Kina än?
Kina har förbjudit WoW i många år. Anses vara blodigt. Även liken på marken anses vara fel enligt Kina. Så spelet ombygges för att bli tillåtet i Kina så att säga. Deathknights kommer exempelvis inte finnas i den Kinesiska versionen av Wotlk.
Tror också "Gold Farming" kan vara en anledning men är inte säker.
Varför har inte Wotlk släpps i Kina än?
problematik ligger kring den byråkratiska processen att få tillstånd att driva dylika spel och program i landet.
Snarare är det regimens fel, som sätter upp höga tullar och gör det allmänt svårt för utländska företag att sälja saker i landet...
Yes, det är egentligen väldigt många faktorer som spelar in, men jag menar på att det går att flika in bland annat dina resonemang i begreppet processen i det här fallet. Är detta i era ögon ett resonabelt resonemang?
Och tack för utvecklingen i forumstråden. Det värmer mitt göteborgarehjärta när ni är så trevliga mot varandra.
By deciding what is right you ultimately end up blind.
Tror inte Blizzard kommer tappa dominansen nån gång den närmsta tiden, de har ju ett till MMO på G.
Kommer dröja länge till innan det kommer. 2015 kanske? Det är inte ens presenterat av dem, och Blizzard brukar dröja en 3+ år till release efter första presentation.
Däremot blir det intressant att se vad det är. De har ju sagt tidigare att det är "new IP", dvs inte baserat på Diablo/Warcraft/Starcraft. Fast de kan ändra sig förstås.
Det kommer öka när nästa expansion kommer.
Om det nu inte har ökat något sedan 2008 (Läs nyheten) hur fasiken får du då ihop att det skulle öka med nästa expansion? har de inte släppt några innan eller?
Eftersom dom tar tillbaka den gamla världen kanske och gör om den?
Det lär ju locka tillbaka tonvis med folk som vill se vad som ändrats sen de slutade vid tbc eller wotlk.
11,5 miljoner är ganska många spelare om man räknar bort Kina. Undrar hur det blir sen när Starcraft 2 och Diablo 3 kommer.. De kan förlora lite spelare då.
Intressant!
Då det inte är två nya tidskrävande MMO'n så borde väl inte så många av WoW-spelarna sluta. Blir lite mer som en paus ifrån andra spel bara.
Minns inte exakta anledningen (men vet att vi newsat om det tidigare), men som nån/några ovan sagt så beror problemen med WotLK-expansionen på bland annat Deathknights-klassen. Av någon anledning är skelett, dödskallar och liknande tabu och en big no-no för den kinesiska censuren och det skapar ju onekligen vissa problem för den gode Lich-kungen...
Guildwars 2 kommer förmodligen ta mmo tronen från WoW i antal spelare.
Tvivlar starkt, Guild Wars 1 har inte så många spelare, och när jag testade det var spelet tyvärr segt och enformigt. Dock ska man väl säga att WoW var för simpelt och dåligt TP. Det enda mmorpg jag fastnat för hitintills är Star Trek Online, som å andra sidan är långt ifrån de övriga på marknaden när det gäller det mesta
Skulle WoW tappa rejält släpper bara Blizzrad WoW 2 och med nya raser/klasser/allt (nya skins på gamla WoW) och helt plötsligt har de 8+ miljoner spelar är jag rädd.