Dragon Age: The Veilguard
Inte illa för att vara en så kallad "SBI-flopp"! 😅😂🙈
Tror faktiskt att det är tack vare alla som beklagar sig över woke och bla bla. Folk blir intresserade och vill kolla varför så många klagar.
Inte illa för att vara en så kallad "SBI-flopp"! 😅😂🙈
70k spelare på launch för ett AAA spel som har utvecklas i typ 10 år med väldigt hög budget är inte vad jag kallar direkt en "success"
Lol vad har du läst?
Spelet är mer som grinder än DA:I.
Du tror inte felet ligger i att man gruppar ihop folket?
Det finns youtubare jag inte skulle lita på ens om de sa att Empire strikes back är en bra film.
Andra som om de rekommenderar nått så skulle jag kolla upp det.
Men när vissa journalister och youtubare har tokhyllat skräp som sw outlaws, concorde och dustborn blir det svårt att lita på de när andra säger tvärt emot.
Gruppera inte håll koll på individer istället.
Star Wars Outlaws ett skräpspel? Kanonspel, från början till slutet.
Det handlar inte om att det finns lgbt karaktärer, kvinnor eller annan hudfärg.
Snacka om att inte fatta poängen🤣🤣
Snacka om att inte fatta de så kallade kritikerna. Bästa du kan göra om du inte gillar ett spel? Köp det inte, spela det inte, prata inte om det. Get det noll uppmärksamhet. Det är hur man bäst bemöter något man ogillar, man skiter i det helt enkelt och lever vidare med det man gillar när det gäller underhållning. Jag sitter inte å klankar ner på spel jag aldrig skulle få för mig att spela, varför? Jo för att jag har bättre grejer för mig i livet helt enkelt och har ett sådant.
Du är väl medveten att det är typ 3 massiva företag som äger nästan alla dessa siter? Och nej, detta är inte någon konspirationsteori. Så är ju inte så svårt att få dessa siter att skriva och tycka samma saker?
Är inte insatt i ägarskap eller styrning, men stora företag brukar ha vinst som prio. Då är frågan hur ägarnas plånböcker gynnas genom att beordra samma tyck överallt. Siterna lär inte få fler läsare av likriktning. Och att beordra exakt samma formuleringar är ju korkat rätt och slätt.
Är inte insatt i ägarskap eller styrning, men stora företag brukar ha vinst som prio. Då är frågan hur ägarnas plånböcker gynnas genom att beordra samma tyck överallt. Siterna lär inte få fler läsare av likriktning. Och att beordra exakt samma formuleringar är ju korkat rätt och slätt.
Ja det kan man ju fråga SBI, Blackrock och alla de andra jättarna. Antaligen gillar de ha samma tyck överallt.
Har du några bevis för dessa konspirationsteorier?
Istället för att flytta bevisbördan så kanske du kan göra det enkla, läs recensionerna själv.
Fast då dör ju konspirationsteorierna och det blir fakta... jobbigt.
Ge det ett par månader så blir betyget efter spelets kvalité och inte efter woke-maffian som skriker sig hesa så fort det inte passar deras stereotyper.
Den här tråden måste ju slå alla rekord i woke och konspirationsteorier, vad händer med gamla kära FZ!? Och har ni tappat bort ban-hammaren?
Istället för att flytta bevisbördan så kanske du kan göra det enkla, läs recensionerna själv.
Så det är helt vilda konspirationsteorier för att passa in världsbild, gotcha.
Jag kan väl flika in. Jag ser det som så att jag bestämmer själv vad jag vill spela och vad jag vill ha ut ur ett spel. Om jag känner att jag inte kommer att få en bra spelupplevelse så skippar jag spelet helt enkelt.
När det gäller fantasyspel så vill jag bli indragen i en fantastisk spelvärld och den lore som finns där — det är främst det som jag vill få ut av ett sånt spel och i bästa fall kan det bli snudd på episk upplevelse som jag kommer att minnas länge.
I det här fallet, där jag spelat tidigare spel i serien och känner till loren, så vet jag redan nu att den upplevelsen kommer jag aldrig få i det här spelet eftersom stämningen där skulle rubbas kraftigt gång på gång av den nutida politiken som på så tydligt sätt finns i spelet och som inkluderats på ett väldigt klantigt sätt (min åsikt baserat på vad jag sett och läst hittills om spelet). Känns som att det inte hör hemma där och spelet hade varit bättre utan det (återigen min åsikt). Så det är inget för mig och jag spelar hellre de tidigare titlarna i stället.
Det kan jag köpa, helt klart - berättande är något som kan skava på många olika sätt, och om något upplevs inte passa in oavsett anledning kan det bli rejält irriterande. Vad jag mer var inne på är att det liksom inte finns någon slags manual i stil med "det här MÅSTE vara med för att det ska vara fantasy" (oavsett om vi pratar s.k. high fantasy eller low fantasy).
Däremot håller jag personligen med, Veilguard känns inte som det Dragon Age jag hade önskat, men det gjorde å andra sidan inte Inquisition eller tvåan heller.
70k spelare på launch för ett AAA spel som har utvecklas i typ 10 år med väldigt hög budget är inte vad jag kallar direkt en "success"
Dom måste sälja runt 5 miljoner ex för att det ska gå plus, minus noll, så 65k inte räknat PS och Xbox så är det nog ganska flippidi flop.
Ni hade ju kunnat flytta målstolparna precis hur långt som helst för att kalla det "flopp". Kom igen nu.
Men för helsike, här är länken till Steamrecensionerna så du kan verifiera påståendet själv och sluta kläcka ur dig dumheter: https://store.steampowered.com/app/1845910/Dragon_Age_The_Vei...
Det är okej att du inte förstår vad ordet konspirationsteori innebär, här kommer lite ställen du kan läsa på och förhoppningsvis lära dig något:
Forum för levande historia (är för skolbarn, men det är bra att börja någonstans)
SFHM
Encyclopedia Britannica
Europeiska kommissionen
Studie gjord av LiU kring vilka som lättare faller för dem
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
?SYNTAX ERROR
BAD DATA
CAN NOT LOAD "En konspirationsteori på en konspirationsteori "
?ERROR
READY.
Det kan jag köpa, helt klart - berättande är något som kan skava på många olika sätt, och om något upplevs inte passa in oavsett anledning kan det bli rejält irriterande. Vad jag mer var inne på är att det liksom inte finns någon slags manual i stil med "det här MÅSTE vara med för att det ska vara fantasy" (oavsett om vi pratar s.k. high fantasy eller low fantasy).
Däremot håller jag personligen med, Veilguard känns inte som det Dragon Age jag hade önskat, men det gjorde å andra sidan inte Inquisition eller tvåan heller.
Ni hade ju kunnat flytta målstolparna precis hur långt som helst för att kalla det "flopp". Kom igen nu.
Men för helsike, här är länken till Steamrecensionerna så du kan verifiera påståendet själv och sluta kläcka ur dig dumheter: https://store.steampowered.com/app/1845910/Dragon_Age_The_Vei...
Det är okej att du inte förstår vad ordet konspirationsteori innebär, här kommer lite ställen du kan läsa på och förhoppningsvis lära dig något:
Forum för levande historia (är för skolbarn, men det är bra att börja någonstans)
SFHM
Encyclopedia Britannica
Europeiska kommissionen
Studie gjord av LiU kring vilka som lättare faller för dem
Så pga att folk inte gillar spelar är det endast Chuds, anti-woke människor etc etc. som hatar det och alla andra älskar det? Låter som någon har glömt att ta bort deras foliehat.
Snacka om att inte fatta de så kallade kritikerna. Bästa du kan göra om du inte gillar ett spel? Köp det inte, spela det inte, prata inte om det. Get det noll uppmärksamhet. Det är hur man bäst bemöter något man ogillar, man skiter i det helt enkelt och lever vidare med det man gillar när det gäller underhållning. Jag sitter inte å klankar ner på spel jag aldrig skulle få för mig att spela, varför? Jo för att jag har bättre grejer för mig i livet helt enkelt och har ett sådant.
Tydligen har du inte det eftersom du gnäller här?
Du förstår inte ens vad det handlar om.
Så pga att folk inte gillar spelar är det endast Chuds, anti-woke människor etc etc. som hatar det och alla andra älskar det? Låter som någon har glömt att ta bort deras foliehat.
Är det verkligen så svårt att greppa att du får tycka att spelet är hur rövdåligt som helst, men det innebär inget annat än att just du tycker just det? Varken mer eller mindre. Andra får också tycka det är rövdåligt, eller för den delen jättebra, om de vill.
Är det verkligen så svårt att greppa att du får tycka att spelet är hur rövdåligt som helst, men det innebär inget annat än att just du tycker just det? Varken mer eller mindre. Andra får också tycka det är rövdåligt, eller för den delen jättebra, om de vill.
ok?
Just nu 65% "Mixed" på Steam. Förvisso verkar en del tekniska problem dra ner betyget. Men ändå. Jag tror den här recensionen kommer att stå sig bra med tiden.
78% mostly positive just nu i alla fall, har hittills sakta kontinuerligt gått upp.
Edit: 79% nu.
ok?
ok.
Ge det ett par månader så blir betyget efter spelets kvalité och inte efter woke-maffian som skriker sig hesa så fort det inte passar deras stereotyper.
Den här tråden måste ju slå alla rekord i woke och konspirationsteorier, vad händer med gamla kära FZ!? Och har ni tappat bort ban-hammaren?
Tro mig, om du börjar gräva igenom gamla trådar på FZ så ser du att det absolut inte var bättre förr... vissa ord och uttryck må ha förändrats, men det kunde definitivt vara halvt inbördeskrig med trollande, personangrepp, konspirationsteorier och allsköns dumheter i forumet för 10 och 20 år sedan också. Skulle säga att nivån på modereringen faktiskt har höjts med tiden snarare än tvärtom. Kikade för skojs skull igenom lite trådar från runt 2010 för ett tag sedan och nivån var... inte alltid jättebra, om man säger så.
Men jag förstår definitivt om man vill förtränga de bitarna, det hade jag också gärna gjort. Sen är den här tråden ett lysande exempel på att en del saker inte blir bättre med tiden heller, I guess. -_-
Tror faktiskt att det är tack vare alla som beklagar sig över woke och bla bla. Folk blir intresserade och vill kolla varför så många klagar.
Eller bryr sig inte folk. Det är så enkelt. Folk här blir kränkta av valmöjligheter men majoriteten av människor vill bara spela bra spel.
Spelet blir aldrig bra och på tok för sent för en refund. Kommer inte ens i närheten av Inquisition.
Man skulle lärt sig sin läxa från Starfield.
Och vad är det? Spelet sålde ju enormt bra på steam trots att det finns på Game Pass?
Dom måste sälja runt 5 miljoner ex för att det ska gå plus, minus noll, så 65k inte räknat PS och Xbox så är det nog ganska flippidi flop.
Är de där siffrorna inte hur många som spelat spelet samtidigt?
Dvs inte hur många som spelat spelet totalt.
Är det EA-play eller den där EA-playpluspremiumultimate? 😁
Play pro.
Jag har spelat ca 3-4h och är väldigt nöjd med det jag fått uppleva just nu.
Spelet är väldigt snyggt, bra atmosfär och ljussättning.
Musiken är riktigt bra.
Jag var lite orolig för narrativets "the big bad" men har en dimension som gör det mer intressant, som jag hoppas att de utforskar mer.
De få Kompanjonerna jag har träffat än så länge har mycket personlighet och verkar vara välskrivna, som i vanlig ordning.
Upplever att kompanjonerna pratar mer och i fler kontexter än de gjort innan, vilket innebär att de är även pedagogiska. Jag har förstått att det är en vattendelare, men inget jag stör mig på.
Striderna är mer action/reflexbaserade än innan. Skönt att man slipper vissa micromanagement-delar när det kommer till kompanjonerna.
Än så länge ingen woke-agenda som jag fått nedkörd i halsen på mig, eller så är jag kanske redan konverterad efter dessa få timmars spelande.
Sammanfattningsvis: gillar man inquisition så kommer man gilla The veilguard.
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Och vad är det? Spelet sålde ju enormt bra på steam trots att det finns på Game Pass?
Finns ej på Game Pass, men det ska finnas på EA Play Pro. Så en månad där 199kr, cancel och lira klart hade inte varit lika illa.
Finns ej på Game Pass, men det ska finnas på EA Play Pro. Så en månad där 199kr, cancel och lira klart hade inte varit lika illa.
Jag syftade på Starfield som man skulle dra lärdom av.
De har ju spelat det och inte jag, men baserat på allt man läst och hört, har jag svårt att förstå att man kan tycka att det är så pass bra. Jag menar även om man verkligen gillar ett spel, så måste man ju också vara objektiv. Får en känsla att betygsbilden just nu inte stämmer överens med verkligheten. Kanske är det ett för stort subjektivt element med i bilden. Det finns t. ex. många 6/10, 3/5, spel som jag ändå älskar. Tror verkligen annars att det här är max en 3:a. Här fick det ju en 2:a.
Ett lustigt fenomen är ju också vad som skrivs i vissa av dessa recensioner. Man ger spelet mellan 7/10 till 10/10. Men skriver i recensionerna saker som detta:
... The combat fundamentals are decent and varied, but the game has serious issues with readability and control. Animations often feel a frame or two too slow or overcommitted, and attention markers for being hit are often very hard to read in the visual chaos of the attack effects. The game's lock-on is also unconscionably slippery, often losing tracking when an enemy moves past rook (as they'll often do thanks to their exaggerated wind-up animations and long travel distances). It's far too easy to whiff a spell, often fouling up an attempt to set up one of The Veilguard's satisfying Detonation maneuvers.
While the skill trees themselves are interestingly designed and meaningful, the progression turns out to be flatter-feeling than it needs to be, without enough points available to pick up certain abilities without forgoing picks that would otherwise feel "critical" to any given build. In a similar vein, though it's great that I can respec and refund all of my abilities and my party at any time, the need to pick every skill manually means changing builds to suit different threats or work with different party combinations can be a time-consuming chore, as one refunds and reselects every point pick. My kingdom for the ability to save and set up loadouts for equipment and skills.
Though each class has many and varied skills to choose from and very satisfying build potential, there simply aren't enough worthwhile enemies to use all these skills on. Encounter design in The Veilguard is very limited, with basically one or two distinct mechanics per enemy type that never changes. It doesn't help that the vast majority of quests are extremely simple and linear in structure.
As I played the game for review, I considered writing a walkthrough that was "spoiler-free," but I realized as I reviewed my notes that with narrative spoilers removed, entire quests boiled down to "Follow the marker, and after the fights, have a conversation." And while the various large exploration zones are visually distinct and fun to move around in, actually navigating them is a chore because the minimap doesn't name any of the map regions or mark most shops, leaving you to guess where, say, the the markets are based on their shape on the map.
Similarly, though the character stories and the main narrative are among the best of Dragon Age (and in spots, the best of any BioWare game), the pacing is all over the place. Some lines in quests and don't seem to line up with what just happened. Lore entries in the codex will refer to characters that haven't even been introduced yet or refer to future plot events too early. Some quests will introduce you for the first time to mechanics or concepts you've been aware of and using for hours already. Some of the game's most pivotal lore drops are sequestered into an optional side quest that's extremely easy to miss, but is also possible to complete before you've even gotten to the game's second act.
At tht risk of speculating, it's in these frustrations that I get the most vivid impression of the Dragon Age: The Veilguard's long and messy development. The seams and rough edges feel like the result of the development team at least in part rearranging and adapting existing work and ideas to suit the game's vision, but lacking the resources or ability to make them shine as they should...
Vilket annat spel som helst hade fått medelmåttiga till dåliga betyg för saker som detta. Men inte Veilguard.
Länk till ovanstående exempel, men finns många fler. https://www.rpgsite.net/review/16473-dragon-age-the-veilguard...
Ett lustigt fenomen är ju också vad som skrivs i vissa av dessa recensioner. Man ger spelet mellan 7/10 till 10/10. Men skriver i recensionerna saker som detta:
Vilket annat spel som helst hade fått medelmåttiga till dåliga betyg för saker som detta. Men inte Veilguard.
Länk till ovanstående exempel, men finns många fler. https://www.rpgsite.net/review/16473-dragon-age-the-veilguard...
Fast man skriver också
The issues may be harder to look past for some, but others will find joy in the things it does do well.
Så det är en riktig vattendelare i stil med cp2077, witcher 3 etc, dvs antingen tycker man det är så pass bra grundstomme att man med lätthet ser förbi svagheterna (witcher 3 combat, cp2077 döda stad/buggar/kassa poliser etc) eller så sätter dessa svagheter totalstopp för andra.
Så 7/10 känns ju ganska rimligt ändå med tanke på att skribenten antagligen tillhör den gruppen som kan tolerera tillkortakommandena
Med det sagt så kommer jag avvakta ändå, antagligen ett bra tag då jag inte fastnar för artstyle och inte fastnat för DA tidigare