Half-Life 2 fyller 20 år – Fira med Valve
Tårta serveras tillsammans med gratis uppdatering och dokumentär.
HL3 kommer nästa år, tillsammans med Silksong helt klart!
When pigs fly.
"Writer and Fighter"
Jag har skrivit det tidigare men Half life 3 kodnamn HLX är längre i utvecklingen än vad "HL3" någonsin varit tidigare.
Så pass långt att dataminers mm redan spekulerat om utannonsering under 2025.
Det finns en anledning att slutet på Alyx ändrade slutet på Episode 2 för att kunna fortsätta storyn.
When pigs fly.
When pigs fly.
Det finns en spelstudio som heter Pigs can fly, de kan göra spelet.
Tårta? Hmm, nja de låter som en lögn..
Mäh, så klart hann någon före 😢
Önska dom kunde släppa hf3 så man kunde få alla underbara moddar som finns till hf2dm. Source forts, hidden, pirates Vikings Knights, Age of Chivalry, Goldeneye Source, Battle Grounds 2, Fistful of Frags.
Den tiden va nog höjdpunkten av moddning till pc.
HL3 kommer nästa år, tillsammans med Silksong helt klart!
Även hört att Starcraft Ghost kommer i samma veva.
1# FZ Troll
Kommer ihåg julafton 2004 när jag fick Half-Life 2 i julklapp. Första jag gjorde när jag kom hem var sitta ner och spela det.
Jag minns det samma, har en bild på mig som 13 åring med familjen när jag öppnar paketet med Half-life 2 på julafton, riktigt mysigt
Även hört att Starcraft Ghost kommer i samma veva.
Klart det gör!
Switch, PC och Dödsmetall.
De la även ut några E3 demos på YouTube!
Vilken nostalgi alltså. Minns hur man tappade hakan av att titta på dessa demos. Minns även att de läckte året innan HL2 släpptes
Är väl en dryg halvtimma in i dokumentären, otroligt intressant och nostalgiskt.
Får en att inse ännu mer hur otroligt Half-Life 2 är, eller åtminstone var för sin tid, revolutionerande minst sagt. Tacka gudarna att dom inte gick i konkurs, vilket uppenbarligen var nära.
Kan nog bli till att spela om HL2+episoderna när RTX-versionen släpps.
Måste fan fixa ett VR-headset inom en snar framtid för att spela Alyx också.
The more I practice, the luckier I get.
Värt att förtydliga är att HL2 är gratis på steam fram tills den 18:e november och att man får HL2-rtx gratis om man äger det förstnämnda så se till att klicka hem det om det inte finns i erat steambibliotek!
Tack för tipset. Jag har faktiskt aldrig köpt det på Steam så nu la jag till det i biblioteket
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Gun-playmässigt så tyckte jag ändå att Half-life 1 var roligare och strida mot smarta soldater än idiotiska Combines i HL2
HL Alyx ändrar på det och gör det kul igen.
Håller med.
Slutet på dokumentären när Gabe säger "There is no shortage of oppurtunities for innovation facing us" fick mig att tro att de har något på G.
Slutet på HL:A och den infon dataminers har hittat om projektet "HLX" på sistone bidrar till detta. Valve kommer att släppa HL3 inom ett eller ett par år.
Mästerverk för sin tid som fyller 20 år, sjukt. Var 12 år när HL2 släpptes.
Trevlig uppdatering vi fick att inkludera EP1 och EP2.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Gluttade igenom halva dokumentären imorse. Väldigt underhållande och intressant. Gud vad jag saknar dessa (numera?!) old school, singeplayer, pussel fps spelen. I modern tid är det väl typ Doom och Wolfenstein, Metro, Atomic Heart som håller igång det lite grann men är inte riktigt där.
Äger spelen sedan lååååångt tillbaka, hade dessutom HL2 porten på xbox ett tag.