UFO och Aliens, finns dom? :O
Sen vill jag lägga till och fråga PeTTs0n och ni andra som svarat på min post om ni faktiskt har satt er lite grann in i vad som sker i senaten just nu? Hur förklarar ni det som sker? Ett exempel, en människa kan hantera G kraft på ungefär 5g. Dessa farkoster beräknas färdas sån att den har en g kraft på några tusen (kommer inte helt ihåg, men poängen är den samma, en människa hade inte klarat att färdas i farkosten). Jag tvivlar också väldigt starkt på att vi har teknologi som så.
En del människor gilla att blunda även om bevis skulle presenteras framför ögonen på dom. Varför vet jag inte. Hade en vän som sa att även ifall det finns ufos, så vill han inte veta det. Själv tycker jag det är intressant och har själv haft ett par udda upplevelser. Håller det för mig själv oftast, för ifall man berättar det till andra så upplevs man oftast som knäpp eller weird. Vilket jag på ett sätt förstår, för man är ofta skeptisk till andra.
Med det sagt så kan man ändå vara schyst mot varandra
Äh ge dig @PeTTs0n.. Jag kallade fortfarande en person för pissluffare, inte flera folk. En person som narrat mig, jag känner att det finns värre saker att kalla folk. Men man läser väl det man vill.
Kul att du kallar mig konspirationsteoretiker.. Visar ju på nåt iallafall! haha.. Vilken konspiration har jag kommit med? Eller menar du kanske mitt tips till en Podcast, där han aktivt går in med skeptiska ögon och där han som oftast bekräftar att saker inte är sant? Nu får du gärna förklara dig. (PS. sitter här med Popcorn och väntar på nästa.. svar)
Sen vill jag lägga till och fråga PeTTs0n och ni andra som svarat på min post om ni faktiskt har satt er lite grann in i vad som sker i senaten just nu? Hur förklarar ni det som sker? Ett exempel, en människa kan hantera G kraft på ungefär 5g. Dessa farkoster beräknas färdas sån att den har en g kraft på några tusen (kommer inte helt ihåg, men poängen är den samma, en människa hade inte klarat att färdas i farkosten). Jag tvivlar också väldigt starkt på att vi har teknologi som så.
Slutsatsen är väl inte så svår att dra. De innehåller inga människor.
Äh ge dig @PeTTs0n.. Jag kallade fortfarande en person för pissluffare, inte flera folk. En person som narrat mig, jag känner att det finns värre saker att kalla folk. Men man läser väl det man vill.
Kul att du kallar mig konspirationsteoretiker.. Visar ju på nåt iallafall! haha.. Vilken konspiration har jag kommit med? Eller menar du kanske mitt tips till en Podcast, där han aktivt går in med skeptiska ögon och där han som oftast bekräftar att saker inte är sant? Nu får du gärna förklara dig. (PS. sitter här med Popcorn och väntar på nästa.. svar)
Beteendet är kass oavsett om det är en eller tio pers du säger det till, det är liksom inte själva grejen. Att länka en meme eller ett skämt är en sak, men att kalla andra nedsättande grejer är en annan.
Japp, att jag kallar dig det betyder att du uppfyller definitionen (se länken för en aktuell studie gjord kring det om du vill läsa mer), inget annat. Att du väljer att "lita på dina egna ögon" i stället för att invänta oberoende bevis som faktiskt kan referentgranskas är ett vanligt beteende bland konspirationsteoretiker, och att lyssna på sådana som komiskt nog försöker bygga en slags konsensus genom ett sådant beteende (så som du försöker här, att skapa kausalitet från korrelation el. inverterad korrelation) är jag inte särskilt intresserad av. Återigen: det är *precis* det som konspirationsteoretikers beteende innefattar.
Att du inte kan förstå något/inte förklara något betyder *ingenting* annat än just det. Att försöka pussla ihop massa slutledningar är (you guessed it) konspirationsteorier. Om du hade stannat vid att "jag kan inte förklara det" hade det enbart varit en obevisad teori.
Men när du börjar konstruera saker som inte kan styrkas och blanda ihop korrelation och kausalitet har du grunderna till en konspiration. Däremot kan vi diskutera exakt hur omfattande aspekterna som bygger upp en konspirationsteori "måste" vara, och hur oberoende/kollektivt troende på konspirationsteorier "måste" agera för att det dessa lägger fram ska kategoriseras inom denna grupp. Det du skriver hittills uppfyller de fyra kriterierna som listas på Wikipedia (där finns ytterligare källhänvisningar) tämligen väl åtminstone.
En del människor gilla att blunda även om bevis skulle presenteras framför ögonen på dom. Varför vet jag inte. Hade en vän som sa att även ifall det finns ufos, så vill han inte veta det. Själv tycker jag det är intressant och har själv haft ett par udda upplevelser. Håller det för mig själv oftast, för ifall man berättar det till andra så upplevs man oftast som knäpp eller weird. Vilket jag på ett sätt förstår, för man är ofta skeptisk till andra.
Med det sagt så kan man ändå vara schyst mot varandra
Fan, jag tänkte svara dig också men jag missade det. ^^
Jag skulle absolut inte lita på mina egna ögon om jag inte förstår vad det är jag ser/har kompetens att förstå det.
Det gäller allting annat också. Då krävs det att det analyseras och bearbetas av sådana som faktiskt har kompetens att göra det, och sådant ska hålla för bl.a. referentgranskning.
Sen är det nog inte helt ovanligt att vara selektivt skeptisk heller, en del litar man mer på än andra av en rad psykologiska anledningar (alltifrån bekräftelsebias till ett inneboende förtroende för personen/gruppen eller vad det nu må vara). Det är spännande, men kan också utnyttjas för att manipulera.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Kära @freakon... Nu var det ju lite som jag skrev att jag svarar till en person som tycker att det bästa han kan svara med, är en Youtube video som egt. gör narr av mina meningar (min tro, om du vill) och min upplevelse.. Han hade inte ens tillräckligt med uppfostran till att svara med text, men det är jag som är "extremt otrevlig". Lyssna, jag kallade väl heller inte dig pissluffare gjorde jag? Så ingen vits att kalla dig själv detta..
Jag bryr mig heller inte nämnvärt vad du/ni tycker om ämnet utan jag svarade på en som uppenbart var intresserad, då han är trådstartare. Angående mina poäng du snackar om så är det ju inte mig du/ni bör lyssna på, utan kolla på folk som faktiskt har en liten aning om vad som händer där ute. Det är ju dock ganska tydligt att du delar mening med den andra, så jag talar nog till döva öron här med. Interessant är ju att med all dokumentation och vad som händer i USA (faktiskt så sent som i förrgår) att det fortfarande finns folk som absolut tvivlar, det är interessant för mig..
@GustavA - Meteorit var det nog näppe. Har aldrig hört om fenomenet "Meteorit sprängd i bitar, kommer ut av ett grönt ljus och vandrar i en perfekt linje över hela himlavalvet" förut och har sett en del då det är ett av många interessen. Den enklaste förklaringen skulle vara satelliter, men det har vi också kollat då den informationen ofta brukas läggas ut på typ Abladet. Men inget där inget på Nasas hemsidor och inget från godaste Musk etc.
Du kan tycka och tänka hur du vill men du kommer inte bära någon form av framgång så länge du är oförskämd och otrevlig.
Ännu en dag i paradiset.
För att ge ett svar på trådens fråga så tror jag att det är möjligt för liv på fler platser, universum är stort. Men avstånden är så ofantligt stora så ett meningsfullt utbyte med en annan civilisation tror jag inte på. Besök kanske vi får och har fått och jag är säker på att vi har skickat sonder till närmaste solsystem före århundradets slut. Det är inte omöjligt, bara tidskrävande.
Men @PeTTs0n nu gör du det igen och svarar egt. bara på det som intresserar dig. Angående den biten om fakta så har jag ju tipsat dig se på vad som sker där borta nu, med tanke på vilka personer som sitter och vittnar själv, har videor och klara dokument (btw. det mesta ligger redan ute på CIA/FBI sina nettsidor,om du vill kolla själv i dokumenten.) Det är dock svårt att komma med slutgiltiga bevis när till och med goda videor (kommer från källor som man bör kunna ta någorlunda seriöst) blir ifrågasatta. Sen det där med att kalla saker konspirationsteori trodde jag vi i senare tid hade blivit smarta nog att vara försiktig med.. Men det är en annan diskution
Det enda jag gjorde var att ge ett POD-tips och dela vad jag upplevt till en man/kvinna som visade interesse för något jag haft interesse för de senaste åren och jag får den videon/memen som helt klart sänds för att förlöjliga mig på fler en ett plan.. På bakgrund av det så är vad du menar om den saken helt irrelevant, det är hur jag har upplevt det som spelar en roll och för mig blir "pissluffare" ett riktigt ord för att beskriva vedkommande. Men whatever.
@Freakon - vad är framgång för dig? Familj som är nära, snygg fru, bra nätverk av vänner som alltid ställer upp, bra jobb som låter mig jobba vartifrån jag önskar, bra bil? Bara en fråga..
Att tro på aliens är som att tro på spöken eller Gud. Längtan om att inte vara ensam eller någon slags mystik. Jag menar miljarder människor ber till någon tomte i himlen och följer en bok fanatiskt.
Är de på jorden? Nej.
Universum? Möjligt.
Av någon anledning finner man bara videos på dem i luften med lågupplösta bilder och filmer. Och även fast de har avancerad teknologi kan de upptäckas av dessa lågupplösta filmer. Tro mig, om de kan ta sig hit har de sedan lääänge lärt sig avancerad kamouflage och skulle inte ens synas.
Men @PeTTs0n nu gör du det igen och svarar egt. bara på det som intresserar dig. Angående den biten om fakta så har jag ju tipsat dig se på vad som sker där borta nu, med tanke på vilka personer som sitter och vittnar själv, har videor och klara dokument (btw. det mesta ligger redan ute på CIA/FBI sina nettsidor,om du vill kolla själv i dokumenten.) Det är dock svårt att komma med slutgiltiga bevis när till och med goda videor (kommer från källor som man bör kunna ta någorlunda seriöst) blir ifrågasatta. Sen det där med att kalla saker konspirationsteori trodde jag vi i senare tid hade blivit smarta nog att vara försiktig med.. Men det är en annan diskution
Det enda jag gjorde var att ge ett POD-tips och dela vad jag upplevt till en man/kvinna som visade interesse för något jag haft interesse för de senaste åren och jag får den videon/memen som helt klart sänds för att förlöjliga mig på fler en ett plan.. På bakgrund av det så är vad du menar om den saken helt irrelevant, det är hur jag har upplevt det som spelar en roll och för mig blir "pissluffare" ett riktigt ord för att beskriva vedkommande. Men whatever.
@Freakon - vad är framgång för dig? Familj som är nära, snygg fru, bra nätverk av vänner som alltid ställer upp, bra jobb som låter mig jobba vartifrån jag önskar, bra bil? Bara en fråga..
I denna kontexten så syftar jag på att bli lyssnad på/tagen på allvar.
Ännu en dag i paradiset.
@Freakon, jaha! Interessant.. Det var aldrig ett syfte för mig att ändra syn till ex. antal personer i en tråd på ett forum.. Så jag bryr mig alltså fint lite sån sett, vad som blir frustrerande för mig är igen att bli gjord till åtlöje. (det hade nog inte hänt om godaste och jag hade suttit F2F, så det är lätt att vara tuff bakom tangentbordet) Och när vedkommande inte maktar att formulera en mening men hellre använder sig av en GIF/video ja.. Då menar jag att det är ett pissluffigt beteende och det tåls att säga. Sen att du ger det som svar säger väl lite det också.. Men igen, fortsatt god helg till dig. Och jag lärde mig nåt fint denna helg och det är att FZ forum, inte är ett ställe där man kan dela med sig av sina tankar utan att bli påhoppad (påskriven) och få massa idioti slängt efter sig
@Freakon, jaha! Interessant.. Det var aldrig ett syfte för mig att ändra syn till ex. antal personer i en tråd på ett forum.. Så jag bryr mig alltså fint lite sån sett, vad som blir frustrerande för mig är igen att bli gjord till åtlöje. (det hade nog inte hänt om godaste och jag hade suttit F2F, så det är lätt att vara tuff bakom tangentbordet) Och när vedkommande inte maktar att formulera en mening men hellre använder sig av en GIF/video ja.. Då menar jag att det är ett pissluffigt beteende och det tåls att säga. Sen att du ger det som svar säger väl lite det också.. Men igen, fortsatt god helg till dig. Och jag lärde mig nåt fint denna helg och det är att FZ forum, inte är ett ställe där man kan dela med sig av sina tankar utan att bli påhoppad (påskriven) och få massa idioti slängt efter sig
Suck, jag svarar på det som är relevant. Du kan inte själv diktera hur kommunikationen ska se ut, då skulle du ju lika gärna kunna svara å mina vägnar. Jag misstänker ganska starkt att du inte läst studien jag länkade heller? Så du svarar också med andra ord bara på "det som intresserar dig".
Och jag hoppas din offerkofta passar fint, när du definierar memes/skämt/kritik som större påhopp än att kalla andra för nedsättande saker som inte har med saken att göra överhuvudtaget. (För nej, "pissluffare" är inte direkt en särskilt saklig benämning på någon annan.)
Om du menar den trötta texten från Wikipedia så jo.. Jag kollade och gjorde väl heller inte nån direkt ändrad mening på bakgrund av detta. Sen ställde väl inte du en direkt fråga till mig heller? Typ; vad tänker du om det? Suck... Offerkofta ja.. Det är min mening ja, jag tycker att det är så lite insats i hans video att det är ett stort stort påhopp. Men det är min mening det.
Om du menar den trötta texten från Wikipedia så jo.. Jag kollade och gjorde väl heller inte nån direkt ändrad mening på bakgrund av detta. Sen ställde väl inte du en direkt fråga till mig heller? Typ; vad tänker du om det? Suck... Offerkofta ja.. Det är min mening ja, jag tycker att det är så lite insats i hans video att det är ett stort stort påhopp. Men det är min mening det.
Nej, jag menar studien från Linköpings Universitet.
Och att *tycka* att något är ett påhopp får du såklart göra om du vill, att bli kränkt av en meme är liksom inte otillåtet. Men att kalla någon för något nedsättande är svårt att tolka på annat sätt. Det ligger lite ansvar i hur man uttrycker sig.
@Petts0n hmm, jag tror jag kika på den med! Opererade mig i torsdags så mtp. smärtestillande så är inte minnet skitbra.. Men jag menar jag kika på den med
Jo men precis, där är vi ju enig. Att narra någon med en Meme/bild eller whatever är ju dessvärre i dagens samfunn också ett sätt att uttrycka sig på. Han ansvarar på lik linje som mig och jag svarade (kanske omoget) med samma mynt.. Men i det minsta så gav jag creds till hans intelligens och svarade med ord
@Petts0n hmm, jag tror jag kika på den med! Opererade mig i torsdags så mtp. smärtestillande så är inte minnet skitbra.. Men jag menar jag kika på den med
Jo men precis, där är vi ju enig. Att narra någon med en Meme/bild eller whatever är ju dessvärre i dagens samfunn också ett sätt att uttrycka sig på. Han ansvarar på lik linje som mig och jag svarade (kanske omoget) med samma mynt.. Men i det minsta så gav jag creds till hans intelligens och svarade med ord
Här är fullständiga studien på ScienceDirect om du i stället vill ha den primära källan direkt.
Intressant läsning och konklusionen var också intressant! Men då kan man fråga sig.. Vad är egentligen en konspirationsteori?
Jag menar förklaringen som många har på det vi ser på himmelen idag är ju att det är skapt av människor. Att det liksom ska vara nån slags hemlig teknologi som Kina, Ryssland eller USA har.. Blir inte det en konspirationsteori också? Att någon av dessa stormakter ska ha teknologi som kunde utveckla världen nåt sinnessjukt? Jag menar har vi teknologi till att skapa nåt sådant så borde det vara fullt möjligt att skapa alternativ till fex. vindkraft. Fex. utveckla det renaste vi har Atomkraft?
Jag menar att man alltid bör söka information.. Om det så är på Abladet, NBC eller faktiskt pröva se sig om efter alternativa källor.
Varför? Just för att agendor kommer alltid att finnas.. Jag väljer därför att lita på min egen erfarenhet (i detta tillfälle), vad högt uppsatta i militären vittnar om (till och med prinsen av England har väl uttalt sig) och sådana personer säger.. Framför en som argumenterar med en video eller utsagn som "varför skulle dom ha interesse av jorden" & liknande.
Jag menar Lableak teorien var ju en konspirations teori enligt ALLA.. Men nu så är dom flesta experter enig om att det är den mest troliga teorien.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-64806903, eller denne länk från norska VG som blev skriven här nyss:
https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-s...
Det kommer nog inte dröja speciellt länge innan det vänder i det givna ämnet vi egt. skriver om här
Jag har en annan fråga. Vill vi verkligen ha besök om det nu skulle visa sig att vi inte är ensamma? Finns det en risk att de inte är fredliga och vad skulle konsekvenserna isåfall bli? Finns det en risk att vi inte är fredliga? Snällt sagt så är vi människor inte jättebra på att ta emot oinbjudna gäster.
Intressant fråga @GustavA. Alltså skulle jag gissa så är det säkert 50/50 på om de är fredlig eller ej (har dom utvecklats likt oss, så är ju sannolikheten stor att dom också har lika brister). Och vi är ju absolut inte fredlig, haha.. Ska man tro på vissa teorier/stories så har vi ju redan försökt att skjuta ner fartyg (tror det var snack om Ryssarna).. Och om det inte ligger nån sannhet i detta så behöver man ju inte blicka längre än till krigsdrabbade land för att se att vi inte är så reko.
Finns det liv på andra planeter?
Givet att det finns hundratals biljoner solsystem i universum och att bara i vår lilla galax Vintergatan innehåller fler än 400 miljoner. Så är svaret 100% JA. Det finns garanterat liv på andra planeter. Jag skulle till och med gissa på miljarder eller fler. Sen om det är bakterier, svampar och gräsmark eller mer avancerade livsformer beror på planet till planet. Jag tror det finns gott om varelser som är mer intelligenta än oss människor.
Ufon strax ovanför vår planet?
- Nej, det hade vi märkt.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jag är 100% säker det finns massor av icke intelligenta & intelligenta liv i rymden vi är inte ensamma, fattar ni hur stort universum är? Att vi skulle vara det enda intelligenta livet i universum är chansen 0000000000000000000000000000.1%. Det kryllar av liv i universum, att vi inte har hittat liv än beror på att bara vårt solsystem är extremt stort, första signalen som människan har skickat har inte ens nått slutet av vårt solsystem än kommer ta ett bra tag innan signalen når närmaste solsystemet.
PEACE✌️
Jag är 100% säker det finns massor av icke intelligenta & intelligenta liv i rymden vi är inte ensamma, fattar ni hur stort universum är? Att vi skulle vara det enda intelligenta livet i universum är chansen 0000000000000000000000000000.1%. Det kryllar av liv i universum, att vi inte har hittat liv än beror på att bara vårt solsystem är extremt stort, första signalen som människan har skickat har inte ens nått slutet av vårt solsystem än kommer ta ett bra tag innan signalen når närmaste solsystemet.
Första signalen som vi människor sände har nått bra mycket längre än vårt solsystem. Radiosignaler färdas i ljusets hastighet och har därmed nått många ljusår bort.
Håller dock med, givetvis finns det liv och även intelligent liv i universum (eller till och med i vår galax). Skulle inte bli förvånad om det även finns liv i vårt solsystem, t.ex på Mars. Fast liv som i enkla bakterier eller liknande.
Däremot tror jag absolut inte några utomjordingar har varit på besök här på planetetn jorden. Avstånden är, som många sagt, alldeles för stora i universum och givet vår nuvarande uppfattning om fysik så är dessa avstånd ett stort problem.
Jag har en annan fråga. Vill vi verkligen ha besök om det nu skulle visa sig att vi inte är ensamma? Finns det en risk att de inte är fredliga och vad skulle konsekvenserna isåfall bli? Finns det en risk att vi inte är fredliga? Snällt sagt så är vi människor inte jättebra på att ta emot oinbjudna gäster.
Tror det är helt omöjligt att svara på om en utomjordisk besökare är fredlig eller fientlig eller vad som motiverar dem öht. Konsekvensen av att de vore fientliga är att mänskligheten skulle utrotas/förslavas omedelbart. Besitter man förmågan att korsa de gigantiska avstånden mellan stjärnorna så är man så oerhört mycket mer avancerad teknologiskt än vad människan är.
Första signalen som vi människor sände har nått bra mycket längre än vårt solsystem. Radiosignaler färdas i ljusets hastighet och har därmed nått många ljusår bort.
Håller dock med, givetvis finns det liv och även intelligent liv i universum (eller till och med i vår galax). Skulle inte bli förvånad om det även finns liv i vårt solsystem, t.ex på Mars. Fast liv som i enkla bakterier eller liknande.
Däremot tror jag absolut inte några utomjordingar har varit på besök här på planetetn jorden. Avstånden är, som många sagt, alldeles för stora i universum och givet vår nuvarande uppfattning om fysik så är dessa avstånd ett stort problem.
Däremot bör de vara så urvattnade vid det laget att de i praktiken är omöjliga att urskilja från bakgrundsstrålning. Att skicka signaler som har kvar någon form av urskiljbar integritet även ljusår bort är skapligt långt bortom vad vi klarar av. Visst har vi lärt oss en del (vill minnas att maximal bandbredd från Mars med nuvarande utrustning, MRO alltså, är uppe i lite över 5Mbit/s som max - med en frekvens på 32GHz), men det är fortfarande mycket av signalerna även inom vårt solsystem som går åt till felkorrigering, och det blir exponentiellt jävligare ju längre bort man kommer. ^^
Det baseras ju dock på att det inte finns möjligheter att urskilja och rekonstruera signaler som vi inte förstår/känner till. TL;DR: who knows? ¯\_(ツ)_/¯
Däremot bör de vara så urvattnade vid det laget att de i praktiken är omöjliga att urskilja från bakgrundsstrålning. Att skicka signaler som har kvar någon form av urskiljbar integritet även ljusår bort är skapligt långt bortom vad vi klarar av. Visst har vi lärt oss en del (vill minnas att maximal bandbredd från Mars med nuvarande utrustning, MRO alltså, är uppe i lite över 5Mbit/s som max - med en frekvens på 32GHz), men det är fortfarande mycket av signalerna även inom vårt solsystem som går åt till felkorrigering, och det blir exponentiellt jävligare ju längre bort man kommer. ^^
Det baseras ju dock på att det inte finns möjligheter att urskilja och rekonstruera signaler som vi inte förstår/känner till. TL;DR: who knows? ¯\_(ツ)_/¯
Superavancerade aliens kan ju ha superkänsliga instrument som kan snappa upp det Sen börja vi brassa av kärnvapen på 40-talet och spåren från dessa färdas också ut i världsrymden och bör vara enklare att detektera på håll.
Men ja, who knows!
Säg att det var 80 år sedan de första kärnvapnen sprängdes och om närmsta civilisation som är avancerad nog att snappa upp det är 80 ljusår bort då registrerar de vår existens idag. Nu kan vi se fram emot morse-kod eller någon annan signal tillbaka till oss om 80 år från nu...
Tror det är helt omöjligt att svara på om en utomjordisk besökare är fredlig eller fientlig eller vad som motiverar dem öht. Konsekvensen av att de vore fientliga är att mänskligheten skulle utrotas/förslavas omedelbart. Besitter man förmågan att korsa de gigantiska avstånden mellan stjärnorna så är man så oerhört mycket mer avancerad teknologiskt än vad människan är.
De behöver inte vara så långt före oss tekniskt. Vi är inte långt från att kunna göra det själva. Det kommer att ta tid såklart men att skicka sonder till våra närmaste grannar är inte en omöjlighet. Och sen spelar det liten roll hur avancerad teknologi du har så länge vi har tusentals kärnvapen att möta dem med. Det är inte som på film, det finns ingen chans att något skepp kan stå emot det.
Ufon strax ovanför vår planet?
- Nej, det hade vi märkt.
Gulligt av dig!
Förklara gärna hur en civilisation som är flera tusentals, om inte miljoner år mer tekniska än oss människor skulle misslyckas så fatalt med deras så kallade "stealth-teknik" att vi, homo-sapiens med våra plåtskåp till satelliter, skulle lätt upptäcka menar du?
När vi redan har problem sinsemellan på jorden att tracka flygplan (Malaysia planet som spårlöst försvann), spionplan över olika länders luft territorium etc etc etc, dom missar vi konstant..men UFO´s teknik och deras stealth är ingen match för oss enligt dig hahahahahah
Vi människor lärde oss knappt flyga för 100 år sedan. Vi är så tekniskt efter (helt efterblivna faktiskt: fossila bränslen hahaha) kontra de civilisationer som har möjlighet att besöka oss. Sätt dig ner i båten och var lite ödmjuk!
Och sen spelar det liten roll hur avancerad teknologi du har så länge vi har tusentals kärnvapen att möta dem med. Det är inte som på film, det finns ingen chans att något skepp kan stå emot det.
Alltså suck...
Återigen, en civilisation som är tusentals år äldre än oss är också tusentals år mer tekniska än oss. En knapptryckning och du kan bli dödad idag, den tekniken sitter USA på.
Vad i hela helvete tror du inte en farkost som är 10.000 år mer tekniskt avancerad än på jorden kan göra?
Skärp dig. Vi är som myror i deras ögon
Att vi skulle vara det enda intelligenta livet i universum är chansen 0000000000000000000000000000.1%
Matematiskt fel, då universum är oändligt så är chansen större, dvs det är ett tal som ständigt växer, multipliceras tack vare universumets expansion!
😉
Har nått (i allra bästa fall) ~128 ljusår. Vintergatan är ungefär 100.000 ljusår. Vi har nått en meningslös liten del av våran galax än så länge via radio! ~70.000 stjärnor av 100.000.000.000 xD
Superavancerade aliens kan ju ha superkänsliga instrument som kan snappa upp det Sen börja vi brassa av kärnvapen på 40-talet och spåren från dessa färdas också ut i världsrymden och bör vara enklare att detektera på håll.
Men ja, who knows!
Säg att det var 80 år sedan de första kärnvapnen sprängdes och om närmsta civilisation som är avancerad nog att snappa upp det är 80 ljusår bort då registrerar de vår existens idag. Nu kan vi se fram emot morse-kod eller någon annan signal tillbaka till oss om 80 år från nu...
Well, ja, jo, visst. Men om de begränsas av saker som ljusets hastighet har jag lite svårt att tro det, då som sagt det blir exponentiellt svårare med ökat avstånd. Det finns liksom i praktiken inget av signalen kvar på sådana avstånd.
Matematiskt fel, då universum är oändligt så är chansen större, dvs det är ett tal som ständigt växer, multipliceras tack vare universumets expansion!
😉
Universum är oändligt men antalet planeter och stjärnor är det inte.
Och sen finns det inget som säger att en eventuell besökare ligger 10000 år före oss teknologiskt. Det räcker med 100 år för att lyckas med en sådan resa. Eller 50 om utvecklingen av AI fortsätter.
Universum är oändligt men antalet planeter och stjärnor är det inte.
Och sen finns det inget som säger att en eventuell besökare ligger 10000 år före oss teknologiskt. Det räcker med 100 år för att lyckas med en sådan resa. Eller 50 om utvecklingen av AI fortsätter.
Eftersom det är oändligt, så finns det per automatisk oändligt med planeter, det är simpel matematik faktiskt!
Det är det som är oändligt, det tar ALDRIG slut! Det är svårt för oss simpla människor att kunna förstå det begreppet. Tid och ordet oändligt! Det går inte in i våra hjärnor rent "logiskt".
50 år, vet du hur våran teknik såg ut 1974 kontra 2024? Det är DAG OCH NATT SKILLNAD!
Vi har inte ens möjligheten idag att åka till månen idag, 2024 då NASA har gjort sig av med den teknologin.
Går alltid att bygga upp igen, men det var 50 år sedan sist vi var på månen och har inte tagit oss längre än så.
Att landa en sond på Mars är skitsvårt. Att styra den, när den väl har landat på Mars, sker inte i realtid om du tror det.
Jag tror att du gravt överskattar våran förmåga över vad vi kan åstadkomma och inte. Som sagt, vi är som myror i deras ögon i denna jämförelse.