Stora ryktestråden för "Switch 2"
Samma skitrykte som Gertzy har postat.
Som sagt, videos med 10 följare är inget man bör posta, dagligen!
Läser man artikeln så står det såhär:
”Enligt den tidigare Gamereactor-redaktören Juan A. Fonseca, baserat på uppgifter från olika källor hos Nintenduo, kommer Switch 2 lanseras runt juni 2025 (kanske juli) till ett pris på mellan 400 och 500 euro (mellan 4650 och 5800 kronor - och sedan svensk kemikalieskatt på det).”
Så vart kommer ryktena att den kostar ”6000kr, (7000+ i sverige)??
Det postas så sjukt mycket här och säger ”rykte rykte rykte” tror inte ens folk vet vad ordet rykte betyder..
Rastaration @ PSN & Twitch
”Enligt den tidigare Gamereactor-redaktören Juan A. Fonseca, baserat på uppgifter från olika källor hos Nintenduo, kommer Switch 2 lanseras runt juni 2025 (kanske juli) till ett pris på mellan 400 och 500 euro (mellan 4650 och 5800 kronor - och sedan svensk kemikalieskatt på det).”
Det postas så sjukt mycket här och säger ”rykte rykte rykte” tror inte ens folk vet vad ordet rykte betyder..
Stör man sig så är det bara sluta besöka/prenumerera på tråden och glöm bort.
Eller starta din egna tråd med autentiska rykten.
Så kan ni andra och dom som tummar upp klagoinläggen flytta dit
Stör man sig så är det bara sluta besöka/prenumerera på tråden och glöm bort.
Eller starta din egna tråd med autentiska rykten.
Så kan ni andra och dom som tummar upp klagoinläggen flytta dit
Jag följer tråden för att se vad som pratas om. Men det känns som häften av alla ”rykten” bara är egna spekulationer.
Jag uppskattar gertyz engagemang och gillar att läsa sammanfattningar.
Men ogillar alla dessa ”HÖHÖHÖ JAG HAR HÖRT RYKTE ATT DEN KOMMER KOSTA TRE MILJARDER OCH DRAGON QUEST FJORTON ÄR RELEASE TITEL HÖGÖHÖHÖHÖHÖ”
Jag följer tråden för att se vad som pratas om. Men det känns som häften av alla ”rykten” bara är egna spekulationer.
Jag uppskattar gertyz engagemang och gillar att läsa sammanfattningar.
Men ogillar alla dessa ”HÖHÖHÖ JAG HAR HÖRT RYKTE ATT DEN KOMMER KOSTA TRE MILJARDER OCH DRAGON QUEST FJORTON ÄR RELEASE TITEL HÖGÖHÖHÖHÖHÖ”
Bara scrolla vidare.
En är ju fri att skriva vad den vill så bara tysta sånt genom att scrolla vidare.
Bara scrolla vidare.
En är ju fri att skriva vad den vill så bara tysta sånt genom att scrolla vidare.
Visst är det så. Men om någon kommer och skriver ”ryktet säger bla bla xxxx” så kan man väl åtminstone länka till något.
Annars blir det bara en jäkla massa skräp.
Visst är det så. Men om någon kommer och skriver ”ryktet säger bla bla xxxx” så kan man väl åtminstone länka till något.
Annars blir det bara en jäkla massa skräp.
Men skräpet växer bara om man ska kommentera vidare på det.
Lika så denna diskution som jag ber.om ursäkt för det skräpar också ner tråden.
Men så har jag fått det sagt.
Nu avslutar vi offtopic.
Men skräpet växer bara om man ska kommentera vidare på det.
Lika så denna diskution som jag ber.om ursäkt för det skräpar också ner tråden.
Men så har jag fått det sagt.
Nu avslutar vi offtopic.
Det var du som började med tjäbblet om att inte ifrågasätta.
En användare kom med löst rykte jag frågade efter källa.
Källan visade sig vara något helt annat än det användaren skrev.
Du kanske inte ser problemet. Men ja tack, nu tar vi en paus och inväntar svar från Geijmer.
Vart kommer ryktet ifrån gållande 6000kr?
Eller är det ditt egna rykte?
Ordet rykte används flitigt här märker jag..
Det kommer från Gamereactor (dock inte svenska, de direktöversatte bara grundartikeln) som härstammade från en annan Nintendo-sida som hade pratat med sex olika spelutvecklare som tycktes ringa in släppet till Juni-juli och jag vet inte om de också förutspådde de priset men det tycks ändå alldeles för högt utan då är Samus Hunter och tidigare uppgifter om $399-449 mycket troligare. Återstår dock att se vad svenska priset landar på. Dock är det ju ingenting de tänkt på utan skulle grundpriset vara 6000 (i motsvarande valutor) ute i världen skulle väl vi få betala 7-7500 eller så och det känns bara inte troligt. Sen är ingenting i denna tråden "mina rykten" då jag inte har egna källor utan jag rapporterar bara på andras information/läckor/rykten och skulle jag mot förmodan ramla över någonting skulle jag vara tydlig med att det är min information och inte någon andrahandsläcka.
Edit: uppdaterade med länkar och det var inte svenska GR jag hade som källa utan den översättningen kom lite senare. Men som sagt, de tycks inte ha rätt prisbild då den antagligen inte kommer bli så dyr och det är inte säkert de har fått exakt lanseringsdatum utan troligen ett fönster då de ska ha sina spel redo så bara för att de säger Juni-juli betyder det inte att Maj är uträknat för det. Det betyder inte heller att deras information är felaktig, det kan helt enkelt vara vad de har fått som riktmärke och sedan använt som utgångspunkt till att de fått spännande information att läcka. Vi vet inte vilka de sex studiosorna är, deras storlek osv. Kan tänka mig att typ Ubisoft har ett mer exakt releasedatum/fönster då de högst troligen kommer ha något spel vid release.
Samus Hunter är tier 5 på r/GamingLeaksAndRumours
Tier 5 - Pretty Much Clickbait
This tier is for leakers who are almost never correct and potentially just make things up. Anything they claim should be taken with a grain of salt.
Pretty Much Clickbait Sources
Colt Eastwood
SamusHunter2
Markomaro
så är tyvärr långt ifrån trovärdig. 😅
Visst, hon har varit väldigt "hit or miss" tidigare och haft typ 50/50 men som både Nintendo Prime och Andres Restart diskuterat i tidigare videos (och i den ovan som jag timestampat) så har hon gallrat i sina källor och bara behållit de bra och som resultat av det har hon haft 100% rätt i år. Så du sitter på utdaterad desinformation som inte beskriver verkligheten nu. De exempel han tar upp i videon är:
* Donkey Kong-hint och ej spel innan expansionen av nöjesparken utannonserades.
* Xenoblade Chronicles X innan det utannonserades
* Emilio and the Smiling Man and the detective club
Alla de stämde och det har funnits fler exempel de pratat om i tidigare videos så skulle säga hon är den mest trovärdiga Nintendo-läckaren där ute just nu. Denna information om släpp och pris är därför väldigt trovärdiga och bör ses som seriösa läckor.
Så du sitter på utdaterad desinformation som inte beskriver verkligheten nu.
Hahaha really?
Hahaha really?
Ja, den rankningen är föråldrad och speglar inte henne som läckare nu. Hon har som sagt 100% rätt i år så skulle säga att hon är den mest trovärdiga Nintendo-läckaren vi kan förlita oss på just nu.
Samma skitrykte som Gertzy har postat.
Som sagt, videos med 10 följare är inget man bör posta, dagligen!
Jag länkade en tidigare GR-artikel (ej svenska) och folk tog 6000-priset alldeles för allvarligt. De angav ett möjligt releasefönster och det priset men se mina förklaringar innan detta inlägg varför det inte riktigt är att ta på allvar. $399-449 är troligare. Sen har Nintendo Prime 136.000 prenumeranter och AndresRestart 41.000+ prenumeranter vilka är de jag länkar mest då de har bäst information och spekulation kring vad som läcks så att klaga på att jag länkar videos med 10 följare stämmer helt enkelt inte. Do better om det ända du ska göra i tråden är att klaga på mig.
Jag länkade en tidigare GR-artikel (ej svenska) och folk tog 6000-priset alldeles för allvarligt. De angav ett möjligt releasefönster och det priset men se mina förklaringar innan detta inlägg varför det inte riktigt är att ta på allvar. $399-449 är troligare. Sen har Nintendo Prime 136.000 prenumeranter och AndresRestart 41.000+ prenumeranter vilka är de jag länkar mest då de har bäst information och spekulation kring vad som läcks så att klaga på att jag länkar videos med 10 följare stämmer helt enkelt inte. Do better om det ända du ska göra i tråden är att klaga på mig.
Vadå inte ta på allvar. Dom skriver ju 400-500 euro i artikeln och det skiljer inte särskilt mycket på dollarn och euron.
PS5 kostar väl 700 dollar men 10500kr.
6000kr är väl högst rimligt med de priserna du tycker är troliga.
Som sagt, haka inte upp dig för mycket på 6000+ det bör inte ses som trovärdiga uppgifter utan tidigare uppgifter och nu Samus Hunter pekar mot lägre så det är nog ingenting vi behöver oroa oss för. Även om svenska priset blir högre såklart.
Vadå inte ta på allvar. Dom skriver ju 400-500 euro i artikeln och det skiljer inte särskilt mycket på dollarn och euron.
PS5 kostar väl 700 dollar men 10500kr.
6000kr är väl högst rimligt med de priserna du tycker är troliga.
GR citerade Nintenduo som tycks härstamma från tidigare spekulation av Metro i augusti som i sin tur tycks härstamma från en japansk finansiell analytiker. Deras prisuppgift är därmed inte en trovärdig läcka utan någon enstaka persons tro. Tidigare uppgifter, och nu Samus Hunter, har pekat mot $399-449 så det handlar inte om valutakurser från dollar till euro utan att det helt enkelt inte är spekulation att ta speciell hänsyn till. Vilket jag redan skrivit om men du väljer att haka upp dig på den artikeln? Anledningen till att jag länkade den var för att de angav ett kanske troligt lanseringsfönster (det härstammade trots allt från flertalet spelstuidos men som jag redan skrivit så kan det bero på att de fått ett fönster som inte nödvändigtvis är lanseringen) så prisspekulationen var mest en "bonus" men som jag redan skrivit flera gånger är det inte det troligaste och bör inte tas så seriöst.
Nej. Jag hakar upp mig på att du avfärdar 6000kr som ej troligt samtidigt som du skriver att din "trovärdiga" ryktesspridare anger $400-450 vilket landar i samma härad.
Gertzy: Nej GR kan man inte lita på. De anger 400-500 euro (upp till ca 6000kr) baserat på ren spekulation.
Också Gertzy: Samus hunter, en högst pålitlig ryktesspridare, anger $400-450 (upp till ca 6000kr) vilket känns mer sannolikt.
Nej. Jag hakar upp mig på att du avfärdar 6000kr som ej troligt samtidigt som du skriver att din "trovärdiga" ryktesspridare anger $400-450 vilket landar i samma härad.
Gertzy: Nej GR kan man inte lita på. De anger 400-500 euro (upp till ca 6000kr) baserat på ren spekulation.
Också Gertzy: Samus hunter, en högst pålitlig ryktesspridare, anger $400-450 (upp till ca 6000kr) vilket känns mer sannolikt.
Kollar vi på MSRP för Switch OLED är det $349.99 och kollar vi på t.ex. Webhallen tar de 4.175kr (OLED utan bundle eller något för rättvisast jämförelse) så det är ungefär 6-700 påslag här. Om priset på Switch 2 blir 399 är det alltså närmare 5000 här och inte 6000. Eller vilken tankemodell använder du för att komma fram till 6000 no matter what och oavsett vilka siffror vi räknar på? Allt verkar vara "upp till 6000" enligt dig? Är det så viktigt för dig att jag har fel och att det faktiskt är 6000? I så fall: sure, jag ska inte säga att det är omöjligt och du kan absolut ha rätt och jag fel
Ja strunt i 6000kr. Men att priset du avfärdar och det du anser vara troligt är ungefär detsamma spelar inte så stor roll. Praktiskt
Säger väl mer att det verkar troligare att det handlar om det lägre prisranget än det högre. Men visst, vill en gardera sig och föreställa sig det värsta kan en ju ignorera mig helt och tro det blir så dyrt det kan bli. För det kan förstås hända då jag bara går på indikationer och ej exakt fakta. Så jag vet inte mer än er så det går ju inte helt utesluta heller att det blir det högre prisranget. Men nu har jag postat information om varför det inte är troligt så folk får kolla på det och dra vilka slutsatser de vill.
Ifall det inte är en OLED-skärm blir det att vänta på en version med det. Älskar min Switch med Oled. Spelar bara Nintendos first party och indies och har inte stört mig på dåliga frames utan njuter av kontrasten.
Har man tänkt att ha sin Nintendo till annat är väl det bättre att satsa på en Rog Ally/Steamdeck.
Antar att det kommer lite nya first party som blir Switch 2-only. Men med min backlog kan man vänta ett år.
Till er som spelat allt på Switchen förstår jag er sug!
Har spelbranschen som hobby
Ifall det inte är en OLED-skärm blir det att vänta på en version med det. Älskar min Switch med Oled. Spelar bara Nintendos first party och indies och har inte stört mig på dåliga frames utan njuter av kontrasten.
Har man tänkt att ha sin Nintendo till annat är väl det bättre att satsa på en Rog Ally/Steamdeck.
Antar att det kommer lite nya first party som blir Switch 2-only. Men med min backlog kan man vänta ett år.
Till er som spelat allt på Switchen förstår jag er sug!
Personligen har jag min ändå inkopplad i tv:n 99% av tiden så för mig är det nog inte värt att vänta och vet inte ärligt talat om jag ens kommer uppgradera igen om de släpper ny modell där ända nyheten är OLED-skärm (och kanske något starkare batteri) men om de släpper en Pro-modell med både starkare hårdvara (som OLED-modellen först ryktades vara innan chip shortages försvårade de planerna) och OLED-skärm kanske jag omvärderar det helt! Men just nu är jag bara pepp på att få se Switch 2, nya spel och hur de kommer spela Switch 1-spel bättre! För även om en har stor backlogg att ta igen bör en ju tänka på att de kan spelas bättre på nya konsolen också. Så kan vara värt att dyka in i day one om en har möjlighet ändå!
Personligen har jag min ändå inkopplad i tv:n 99% av tiden så för mig är det nog inte värt att vänta och vet inte ärligt talat om jag ens kommer uppgradera igen om de släpper ny modell där ända nyheten är OLED-skärm (och kanske något starkare batteri) men om de släpper en Pro-modell med både starkare hårdvara (som OLED-modellen först ryktades vara innan chip shortages försvårade de planerna) och OLED-skärm kanske jag omvärderar det helt! Men just nu är jag bara pepp på att få se Switch 2, nya spel och hur de kommer spela Switch 1-spel bättre! För även om en har stor backlogg att ta igen bör en ju tänka på att de kan spelas bättre på nya konsolen också. Så kan vara värt att dyka in i day one om en har möjlighet ändå!
Tror inte en sekund på att de kommer låta en spela nuvarande spel ”bättre”. De är satta till en viss framerate. Ska de göra om spelen lär det bli en kostnad och en ”remaster” behandling. Visst du kanske slipper vissa enorma drops ner till 10-15 frames. Men som jag nämnde har jag inte märkt av dem.
Nuvarande spel lär inte helt magiskt fungera i 60 fps. Det är ingen PC utan en hårt nedlåst konsol som inte riktar sig mot en målgrupp där ”frames per second” är ett vedertaget begrepp.
Så tror nya spel är USPen samt eventuella ”remasters” som kostar pengar.
Nuvarande spel lär inte helt magiskt fungera i 60 fps. Det är ingen PC utan en hårt nedlåst konsol som inte riktar sig mot en målgrupp där ”frames per second” är ett vedertaget begrepp.
Har du hört talas om YouTube kanalen Digital Foundry?
Med en 8 år gammal Switch, knappt överklockad, runs både BOTW och ToTK i 60 fps! Dom och många andra kanaler där ute har redan visat vad en överklockad Switch kan göra. MEN vem fan vill spela handhållet i 30 minuter innan konsolen dör? Ja förutom ni med Steamdecks dårå 🤪
Så jo, gamla spel kommer få sig en rejäl boost.
Om Switch 2 är lika "kraftfull" som en PS4 Pro är i handhållen form så kommer det bli ett monster till maskin. Lägg på DLSS tekniken och this is more than enough!
Tror inte en sekund på att de kommer låta en spela nuvarande spel ”bättre”. De är satta till en viss framerate. Ska de göra om spelen lär det bli en kostnad och en ”remaster” behandling. Visst du kanske slipper vissa enorma drops ner till 10-15 frames. Men som jag nämnde har jag inte märkt av dem.
Jag kan tänka mig att vissa spel, som Zelda Links Awakening/Echoes of Wisdom kommer flyta bättre från start då bildfrekvensen är en berg-och-dalbana med mål att nå stabila 60 bilder/sekund.
Nä, kanske borde sagt "stabilare" snarare än "bättre" Menade helt enkelt att en antagligen kommer kunna spela vissa tungdrivna spel utan att de droppar som på Switch. Men är det ingenting du märker av förstår jag att det inte är någon selling point men för andra kanske det är det Och bara för att de är låsta och optimerade för Switch betyder det inte att de är omöjliga att jobba vidare på och få dem att prestera bättre på Switch 2. Sen återstår det såklart att se hur många som tycker det är värt att göra, utöver Nintendo själva då.
Men sen ska en inte ignorera att det finns uppgifter på att vissa spel kommer få next gen patches där de antagligen kommer få högre framerate, bättre grafik och effekter samt upplösning. Nu är det ju långt ifrån alla som lär få det, men större spel som Pokémon Scarlet / Violet och Breath of the Wild har pratats om är aktuella för det. Och då tänker jag att det är next gen patches en får betala lite för (gissar på en hundring men har inga uppgifter som stödjer det så ren gissning) och inte i grunden nyutvecklade remasters. Tänk mer övergången mellan PS4 och PS5 och versionerna mellan dem snarare än PS3/4-spel som nu får PS5-remasters.
Med en 8 år gammal Switch, knappt överklockad, runs både BOTW och ToTK i 60 fps! Dom och många andra kanaler där ute har redan visat vad en överklockad Switch kan göra. MEN vem fan vill spela handhållet i 30 minuter innan konsolen dör? Ja förutom ni med Steamdecks dårå 🤪
Om Switch 2 är lika "kraftfull" som en PS4 Pro är i handhållen form så kommer det bli ett monster till maskin. Lägg på DLSS tekniken och this is more than enough!
Här håller jag med dig till 110%!
Ja, Nintendo lär vilja trycka på hårdvaruförbättringarna och att de kan köra även äldre spel stabilare/bättre! Både native men såklart även uppskalat. Så även tungdrivna spel lär kunna spelas stabilare och utan att köra som smör genom lera. Sen återstår som sagt att se hur många tycker det är värt att göra större poleringar/next gen patches annat än Nintendo men kanske de största ändå gör det om de inte bara gör nya versioner för Switch 2 som de kan sälja dyrare då...
Nä, kanske borde sagt "stabilare" snarare än "bättre" Menade helt enkelt att en antagligen kommer kunna spela vissa tungdrivna spel utan att de droppar som på Switch. Men är det ingenting du märker av förstår jag att det inte är någon selling point men för andra kanske det är det Och bara för att de är låsta och optimerade för Switch betyder det inte att de är omöjliga att jobba vidare på och få dem att prestera bättre på Switch 2. Sen återstår det såklart att se hur många som tycker det är värt att göra, utöver Nintendo själva då.
Men sen ska en inte ignorera att det finns uppgifter på att vissa spel kommer få next gen patches där de antagligen kommer få högre framerate, bättre grafik och effekter samt upplösning. Nu är det ju långt ifrån alla som lär få det, men större spel som Pokémon Scarlet / Violet och Breath of the Wild har pratats om är aktuella för det. Och då tänker jag att det är next gen patches en får betala lite för (gissar på en hundring men har inga uppgifter som stödjer det så ren gissning) och inte i grunden nyutvecklade remasters. Tänk mer övergången mellan PS4 och PS5 och versionerna mellan dem snarare än PS3/4-spel som nu får PS5-remasters.
Absolut - dina antaganden är rimliga. Men Nintendo är inte Sony så vi får väl se
Absolut - dina antaganden är rimliga. Men Nintendo är inte Sony så vi får väl se
Ryktor och läckor visar också på att det är så så inte bara antaganden. Men visst, Breath of the Wild som visades upp kanske bara var en teknikdemo och ingenting som faktiskt kommer lanseras skarpt för kund men låter ändå inte så troligt att de skulle lägga ned all den tiden bara för att visa upp det en gång på Gamescom och sen döda det. Då låter det ju mycket troligare att de vill tjäna pengar på det också och då antagligen både låta kunder som redan äger spelet kunna köpa en patch eller de som inte äger det alls köpa det på nytt. För även om de är Nintendo och inte Sony så gillar de fortfarande pengar och vill kunna visa upp sin nya hårdvara på bästa sätt och då är stabilare spelomgångar och förbättrade spelupplevelser ett väldigt bra sätt att göra det på. Men ja, vi får se.