Gamereactor påväg bort?

Medlem
Skrivet av lampis:

Petter hävdar i sin årskrönika att de hade 1,8 miljoner besökare på den svenska sajten i november. Den siffran känn mer än lovligt spetsad, eller vad tror ni? De har ju väldigt få nyhetskommentarer jämfört med FZ och ett betydligt mindre aktivt forum.

Jag är mer förvånad över att han tycker att stämningen är bättre än någonsin på sidan. Då har man en ganska skev bild på vad en god stämning är, när vissa gick till personangrepp, skrev homo-och transfobiska och sexistiska inlägg utan problem. De som kritiserar detta i krönikans kommentarsfält blir i princip bortviftade av Petter (tror inte han bryr sig om det överhuvudtaget) och att de kan använda andra sidor om det inte passar dem.

Ett tecken på att de kommer fortsätta piska på med den hetska stämningen då det drar till sig enorma siffror, där den största ökningen skedde i november. Och vad släpptes intill månaden, jo, en utav deras största woke-snackisar, Veilguard. Det är inte konstigt att GR har dem siffrorna när woke-nyheterna har dykt upp stup i kvarten med kanske tusentals kommentarer sedan dess, 100+ var från enskilda medlemmar. Ibland känns det som om vissa "bor" på sidan då de ständigt är aktiva under dagarna och sent in på nätterna, och att de verkar spendera mer tid på meningslösa, ofta lågmälda, och upprepande argumentationer som inte leder någonvart, istället för att t.ex. spendera den tiden och energin på att spela intressanta spel...

Ett citat som känns som en indirekt peak till FZ.

"Här på Gamereactor har vi till skillnad från mången konkurrent valt att inte backa, blunda eller ignorera nyhetsrapporteringen kring detta eller de artiklar och blogginlägg som publicerats i ämnet. Vi har istället valt, som så ofta, att säga precis vad vi tycker om de underhållningsprodukter som vi jobbar med att rapportera om. Vi har i samma veva naturligtvis tillåtit diskussioner om ämnet, skapat en åsiktskorridor med ordentlig takhöjd och därmed särskiljt oss rejält från våra närmaste konkurrenter som medvetet valt att inte vidröra det där om så ens med en extra lång tång."

Som jag har nämnt i tidigare inlägg. Visst ska man kunna diskutera ämnet någon gång till en viss grad om man kan klara av att ha sansade diskussioner, vilket är en svår balansgång för vissa. Men inte ett dugg värt det om stämningen skulle bli lika hetsk som på GR. Vi har en sida som redan är negativt laddad, vi behöver inte ännu en till.

Skillnaden mellan att läsa GR och FZ är som dag och natt, där den ena får en att tänka mestadels negativt pga de senaste upprepande inslagen, medans den sistnämnda skänker en slags mer positivitet, harmoni och glädje kring spelandet, och nu året som kan bli helt fantastiskt (om GTA 6 släpps 😛😅).

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag är mer förvånad över att han tycker att stämningen är bättre än någonsin på sidan. Då har man en ganska skev bild på vad en god stämning är, när vissa gick till personangrepp, skrev homo-och transfobiska och sexistiska inlägg utan problem. De som kritiserar detta i krönikans kommentarsfält blir i princip bortviftade av Petter (tror inte han bryr sig om det överhuvudtaget) och att de kan använda andra sidor om det inte passar dem.

Ett tecken på att de kommer fortsätta piska på med den hetska stämningen då det drar till sig enorma siffror, där den största ökningen skedde i november. Och vad släpptes intill månaden, jo, en utav deras största woke-snackisar, Veilguard. Det är inte konstigt att GR har dem siffrorna när woke-nyheterna har dykt upp stup i kvarten med kanske tusentals kommentarer sedan dess, 100+ var från enskilda medlemmar. Ibland känns det som om vissa "bor" på sidan då de ständigt är aktiva under dagarna och sent in på nätterna, och att de verkar spendera mer tid på meningslösa, ofta lågmälda, och upprepande argumentationer som inte leder någonvart, istället för att t.ex. spendera den tiden och energin på att spela intressanta spel...

"Här på Gamereactor har vi till skillnad från mången konkurrent valt att inte backa, blunda eller ignorera nyhetsrapporteringen kring detta eller de artiklar och blogginlägg som publicerats i ämnet. Vi har istället valt, som så ofta, att säga precis vad vi tycker om de underhållningsprodukter som vi jobbar med att rapportera om. Vi har i samma veva naturligtvis tillåtit diskussioner om ämnet, skapat en åsiktskorridor med ordentlig takhöjd och därmed särskiljt oss rejält från våra närmaste konkurrenter som medvetet valt att inte vidröra det där om så ens med en extra lång tång."

Som jag har nämnt i tidigare inlägg. Visst ska man kunna diskutera ämnet någon gång till en viss grad om man kan klara av att ha sansade diskussioner, vilket är en svår balansgång för vissa. Men inte ett dugg värt det om stämningen skulle bli lika hetsk som på GR. Vi har en sida som redan är negativt laddad, vi behöver inte ännu en till.

Skillnaden mellan att läsa GR och FZ är som dag och natt, där den ena får en att tänka mestadels negativt pga de senaste upprepande inslagen, medans den sistnämnda skänker en slags mer positivitet, harmoni och glädje kring spelandet, och nu året som kan bli helt fantastiskt (om GTA 6 släpps 😛😅).

Ja, Gamereactor är spel-Sveriges svar på Flashback. Jag hänger också betydligt mer här inne pågrund av att allt känns mer genuint här, samt mer kvalitet framför kvantitet.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Jag var medlem på gamereactor för ett par år sedan och kollade sidan flera gånger om dagen men jag tyckte klimatet blev sämre och sämre och sedan hittade jag till FZ som genast kändes mycket mer välkomnande och överlag ett trevligare community ❤

Men varför jag skriver är inte för att racka ned på gamereactor, utan en sak jag lade märke till nu när jag efter ett långt uppehåll besökt deras sida. Deras nyheter har knappt några kommentarer alls längre, de flesta har 0 och sedan är det några enstaka kanske 1-3 kommentarer var 5e nyhet. Jag undrar om FZ är större i Sverige nu eller hur det ligger till.
Någon som vet?

Ha det fint!

Förutom kontroversiella ämnen... dom får 100+ kommentarer Även redaktionen är med och bråkar. Ren misär.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Gamereactor har gjort en helvändning dom sista 5 åren. Petter är rent utsagt otrevlig mot oliktänkande i kommentarerna. Inte direkt proffsigt enligt mig.

Synd, för jag älskade dom förut. Nu har jag nog inte kommenterat där på åratal.

Bra skrivet! Mycket lätt att läsa. Önskar jag visste hur man skrev ordentligt haha :D. Håller med om att man mest blir nere av deras kommentarsfält. Mycket bättre stämning här på FZ

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Man kan ju värdera god stämning på olika sätt. Här skrivs det väldigt lite om kontroversiella ämnen, åtminstonde rent redaktionellt, och då blir det ju som en följd av det, en betydligt mjukare stämning. Redaktionen här har motiverat varför och det känns rimligt. Men jag tror inte att Petter ser "god stämning" som ett självändamål för det ligger i ämnets natur att det kommer att bli polariserat och konfrontativ stämning. Men det ska ju förstås föras inom ramen av anständigt uppförande.
Samtidigt som du då anser att frågorna visst kan diskuteras nångång till en viss gräns, kan man ju lika gärna hävda att det är helt rimligt att frågorna kan diskuteras varje dag, hela tiden?
Men jag är samtidigt oroad för vad detta ska leda till.
Hogwarts Legacy ignorerades helt och hållet av många spelmedier, där många, dels vägrade att rapportera något alls om det, och andra satte ett extremt lågt betyg bara för att markera sin politiska ståndpunkt. WIRED gav det 1/10. Den typen av ställningstagande är jag rädd att vi kommer att få mer av.
Men slutligen kan jag ändå hålla med om att det känns bra att komma till FZ som motpol och den mer harmoniska stämningen.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Man kan ju värdera god stämning på olika sätt. Här skrivs det väldigt lite om kontroversiella ämnen, åtminstonde rent redaktionellt, och då blir det ju som en följd av det, en betydligt mjukare stämning. Redaktionen här har motiverat varför och det känns rimligt. Men jag tror inte att Petter ser "god stämning" som ett självändamål för det ligger i ämnets natur att det kommer att bli polariserat och konfrontativ stämning. Men det ska ju förstås föras inom ramen av anständigt uppförande.
Samtidigt som du då anser att frågorna visst kan diskuteras nångång till en viss gräns, kan man ju lika gärna hävda att det är helt rimligt att frågorna kan diskuteras varje dag, hela tiden?
Men jag är samtidigt oroad för vad detta ska leda till.
Hogwarts Legacy ignorerades helt och hållet av många spelmedier, där många, dels vägrade att rapportera något alls om det, och andra satte ett extremt lågt betyg bara för att markera sin politiska ståndpunkt. WIRED gav det 1/10. Den typen av ställningstagande är jag rädd att vi kommer att få mer av.
Men slutligen kan jag ändå hålla med om att det känns bra att komma till FZ som motpol och den mer harmoniska stämningen.

Vad var det för politiskt ställningstagande som de gjorde om de gav Hogwarts Legacy lågt betyg?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad var det för politiskt ställningstagande som de gjorde om de gav Hogwarts Legacy lågt betyg?

J.K Rowling gillar inte trans

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

J.K Rowling gillar inte trans

Aha. Lite långsökt kanske.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Haha, ja den där bisarra bojkottningskampanjen mot Hogwarts kan man nog titulera som kulmen på det tidevarvets totala galenskap i Nordamerika (99,95% av "kulturkriget" är nordamerikanskt och brittiskt). När man tittar på hela debatten från ett utifrånperspektiv, så känns det onekligen som man spejar in genom ett fönster till gökboet. En massa tokskallar som löper amok🤣
Kan nog vara bra att sådana diskussioner hålls stången här ändå, men det är ändå helt klart ett sorts underhållningsvärde i dylika gräl om rent dravel.

Medlem

För mig är tvspel och glädje lika linkat som Heal och All-materian i Final Fantasy 7. Därför tycker jag att fz är grym. Här inne mår man minst nittionio gånger av hundra bra efter ett besök medan det hos Gamereactor råder en allt sämre ton och det betonas alltid kontroversiella saker och ett visst tycke premieras i kommmentarerna. Jag höll till på gr mycket förr och det har alltid varit en mer rå stil där och känslan har alltid varit att klick jagas. Sidan har jag alltid upplevt som besvärlig och överfull med reklam.
Dessa saker är väl små problem för mig som vet vem jag är, vad jag tycker och vad jag står för och lätt väljer vart jag lägger min tid. Det jag tänker som är beklämmande är att barn dras till tvspel(såklart) och spelsidor och jag tror att det vore bättre om man kan bli upplyst i detta ämne med mer glädje och positivitet och att det mest handlar om det fantastiska som är tvspel.
Var det bättre förr? Jag tror det.
Jag vet iaf att SuperPlay, Playstationmagasinet och Level handlade om spel och att känslan var fantastisk varje gång man hade ett nytt nummer av dessa.
Jag tycker att fz och så många här för fanan vidare på ett jättebra sätt. Det finns alltid någon trevlig läsning här. Varje gång.

Medlem
FZ påväg bort?

Undrar om GR har en sådan tråd...

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Undrar om GR har en sådan tråd...

Kommer imorgon ska du se som ett brev på posten startat av ett nyreggat burnerkonto som redaktionen håller om ryggen av någon konstig anledning, där självaste övercuckun Petter berömmer hen för att ta ställning i kulturkriget! Året är ändå 2025 allt kan hända!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Fast alla vill ju uppenbarligen inte ha "gamla konservativa normer", för då hade ju "problemet" aldrig uppstått. Du utgår helt ifrån dig själv som att det vore någon slags sanning, för alla. Jag är en skäggig typ med sträng uppsyn i verkligheten, men jag känner inte alltid att jag nödvändigtvis måste rollspela mig själv i mina spel. De är en form av eskapism, trots allt.

(därmed inte sagt att jag tar ut svängarna så mycket ändå för jag är som sagt en skäggig gubbe med bister uppsyn, men jag har inga problem med att folk får uttrycka sig hur de vill)

Ändå intressant at en karaktär som Solid Snake verkade gå hem i samtliga läger, medan vissa nya inte gör det.

Skrivet av Lecarde:

Ändå intressant at en karaktär som Solid Snake verkade gå hem i samtliga läger, medan vissa nya inte gör det.

Vad menar du?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nu berör det ju inte spelbranschen som sådan, men företag som Harley Davidson, Ford, byggföretag, Wal-mart m.fl. överger ju nu sina DEI-satsningar och det tror jag är talande i tiden för att vi nu är på väg bort ifrån den eran. Det är förstås fokuserat till Nordamerika, men då så mycket av produkterna, inte minst inom spel och film, kommer därifrån så kommer nog även det skiftet i kulturen även hit. Om än i mindre tvära kast.

Sen har du nog rätt i att det inte är så svartvitt som "go woke go broke", men det hänger ändå ihop hur fokus på icke-underhållningsmaterial i underhållningsprodukter för med sig en dålig kvalitet.

Sen är det inte mer absurt att jag har mina åsikter än att du har dina. Nu säger jag inte att du har fel om exempelvis fallet Concord, men vad har du för bevis att det floppade pga allt annat än inslagen av "woke"?, du kan ju inte på allvar mena att det finns siffror som gör dina påståenden mer faktabaserade än mina, du vräker ju ur dig personliga uppfattningar och gissningar i samma grad som jag gör, men ändå så klagar du på att jag framför åsikter. Och nej, jag har inte framfört det som odiskutabla fakta, som jag skrev till Jönsson så skrev jag mina uppfattningar som frågeställningar att diskutera runt.
Ska jag spekulera fritt så tror jag det handlar om en irritation från din sida att jag framför åsikter du inte gillar eller avskyr, så då blir du väldigt nitisk vid att hålla fast vid nått som kan avfärda mina uppfattningar, så du slipper befatta dig med att faktiskt reflektera åt det hållet som du finner obekvämt.

Till viss mån har du kanske rätt, men sen svänger kulturen och folkgruppers uppfattningar av egen vilja också (till politiska och kommersiella etablisemangs stora förtret). Folk röstar plötsligt inte som en bekväm politisk elit vill att de ska göra. En diktator blir plötsligt störtat. Ett företags produkter säljer plötsligt inte längre. Sen vad du eller någon annan vill att samhällsutvecklingen ska gå mot lägger jag mig inte i, där har vi alla våra olika önskningar och värderingar då jag inte tror på heliga värdegrunder. Jag kan dock personligen tycka det är lite skönt när nån stor bekväm och självgod förståsigpå:are får en knäpp på näsan av vanligt folk.
Tror det handlar om en balansgång. Visst kan man påverka folkopinionen genom t.ex. lagstiftning och diverse marknadsföringssatsningar. Men när det man förespråkar ligger för långt ifrån folkviljan, då blir det en backlash. Som vi nu bevittnar med DEI-industrin på tillbakagång på bred front då folk helt enkelt fick nog.

Jag är väl lite individualistiskt lagd, kan jag tro. När nån talar för att så eller så måste "vi" tycka och tro, då drar jag öronen åt mig och sätter mig på tvären.

Tycker det är lite märkligt att din kommentar kring till HR-avdelningars inflytande kräver en bevisbörda som om det vore en artikel som ska publiceras i The Lancet 😅 Samtidigt, i något inlägg efter ditt, kan någon med breda penseldrag obehindrat påstå att vita män "otroligt orättvist" styr det patriarkala samhället. Det är inte påståendet i sig jag motsätter mig per se, det är att det är olika förutsättningar som gäller för vilka åsikter man har. Och detta i en tråd där vi diskuterar tonalitet på en annan spelsida och det efterföljande diskussionsklimatet. Vi sitter på höga hästar i den här tråden.

Gällande Gamereactor så besöker jag sidan väldigt sällan numera, jag tycker att de har blivit mest en ekokammare. Som någon skrev tidigare i tråden så känns det som att pendeln har svängt kring "woke" och DEI det senaste året. Företag som Microsoft lägger ner DEI-team, Ubisofts vd och grundare gick ut både externt och internt att deras syfte ska vara att underhålla en bred publik, inte att sätta en agenda, och Disneys vd har uttalat sig på liknande sätt i närtid. Det tillsammans med till synes kommersiella kräftgångar för spel som Dragon Age The Veilguard, Dustborn och Unkown 9 Awakening har gjort att "antiwoke" har fått ordentligt med luft under vingarna.

Effekten verkar ha blivit att många "content creators" (Youtubers, podcasts, twittrare, bloggar osv) gått all-in och beskyller minsta lilla beståndsdel för att vara woke. Jag tycker att Gamereactor har hamnat i det träsket och blir i min mening enkelspåriga. Här tycker jag FZ:s redaktionella innehåll är hästlängder bättre med mer fokus på det "speliga" i spelen.

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Säg vad man vill om GR men de har något som FZ saknar.

Mannen, myten, legenden: Jontebula!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Absolut! Sen att man tillåts ha vilka åsikter som helst. Kvinnor är sämst och för fula, trans är psykisk sjukdom och liknande.

Förutom om man klagar på att nyheter är felaktiga eller helt ologiska. Då blir man snabbt varnad. Där ligger kanske FZ i framkant som uppmuntrar rättelser istället för att rensa bort det.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Tycker det är lite märkligt att din kommentar kring till HR-avdelningars inflytande kräver en bevisbörda som om det vore en artikel som ska publiceras i The Lancet 😅 Samtidigt, i något inlägg efter ditt, kan någon med breda penseldrag obehindrat påstå att vita män "otroligt orättvist" styr det patriarkala samhället. Det är inte påståendet i sig jag motsätter mig per se, det är att det är olika förutsättningar som gäller för vilka åsikter man har. Och detta i en tråd där vi diskuterar tonalitet på en annan spelsida och det efterföljande diskussionsklimatet. Vi sitter på höga hästar i den här tråden.

Gällande Gamereactor så besöker jag sidan väldigt sällan numera, jag tycker att de har blivit mest en ekokammare. Som någon skrev tidigare i tråden så känns det som att pendeln har svängt kring "woke" och DEI det senaste året. Företag som Microsoft lägger ner DEI-team, Ubisofts vd och grundare gick ut både externt och internt att deras syfte ska vara att underhålla en bred publik, inte att sätta en agenda, och Disneys vd har uttalat sig på liknande sätt i närtid. Det tillsammans med till synes kommersiella kräftgångar för spel som Dragon Age The Veilguard, Dustborn och Unkown 9 Awakening har gjort att "antiwoke" har fått ordentligt med luft under vingarna.

Effekten verkar ha blivit att många "content creators" (Youtubers, podcasts, twittrare, bloggar osv) gått all-in och beskyller minsta lilla beståndsdel för att vara woke. Jag tycker att Gamereactor har hamnat i det träsket och blir i min mening enkelspåriga. Här tycker jag FZ:s redaktionella innehåll är hästlängder bättre med mer fokus på det "speliga" i spelen.

Ja jo, "ser inte bjälken i sitt eget öga", ett klassiskt argumentationsfel som beskrevs redan i bibeln.
Jo, tycker också tendenserna att Woke:ismen är på bred tillbakagång är ganska tydligt, och att det pågår en backlash mot woke som också blivit väldigt tydlig, på GR till synes på gränsen till tröttsam där det som du säger blir enkelspårigt åt andra hållet. Hoppas som sagt själv mer på att hela det här med DEI och woke bara förtvinar och försvinner i tysthet, och att fokus återgår till riktiga mätbara kvaliteter i spel och film, och att man t.ex. får lyfta fram sexighet hos kvinnlighet igen utan att överkänsliga blir skogstokiga med canceleringskampanjer etc.

Redigerat bort kommentarer om könsdysfori. Ta sådant snack till ett annat forum // uberpwnage

Medlem

Årskiftet är är väl högtiden för GR - 80% av deras artiklar är ju topplistor året om. Top 10 bla bla bla
Nu kan dom äntligen publicera listor över 2024 bästa/sämsta.

Medlem
Skrivet av Loranga:

Årskiftet är är väl högtiden för GR - 80% av deras artiklar är ju topplistor året om. Top 10 bla bla bla

Här är fem spel som ingen av oss såg fram emot som vi hade rätt i att inte se fram emot som nu är årets besvikelser!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Här är fem spel som ingen av oss såg fram emot som vi hade rätt i att inte se fram emot som nu är årets besvikelser!

Concord måste vara bästa exemplet. Hur kan ett spel som i princip ingen ville ha eller hade förväntningar på, som endast såldes i 25k kopior, där samtliga fick pengarna åter, vara en utav de 10 största besvikelserna?

Medlem
Skrivet av Loranga:

Det finns hundratals ämnen och vinklar på i valet av topplistor. De skriver också mångdubbelt fler recensioner än nån nordisk spelsite, oftast väldigt långa och detaljerade. Det kan ju också ha ett värde om man nu tycker att det blir flr många listor.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Concord måste vara bästa exemplet. Hur kan ett spel som i princip ingen ville ha eller hade förväntningar på, som endast såldes i 25k kopior, där samtliga fick pengarna åter, vara en utav de 10 största besvikelserna?

Flera av spelen är såna. CoD som de ger bottenbetyg som ingen från redaktionen såg fram emot är ett. Knappt någon av dem verkar ha spelat spelet ifråga. Så ordet besvikelse är väldigt fritt tolkat. I fallet Concord kanske det är Sony som är besvikna?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Inte nu längre! På den spelsidan får man diskutera kulturmarxism, LGBTQ-sidans inbillade hjärntvättande av våra barn samt samband mellan psykisk sjukdom och könsidentiteter - men när han nämnde Xcloud en gång för mycket så rök han!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Flera av spelen är såna. CoD som de ger bottenbetyg som ingen från redaktionen såg fram emot är ett. Knappt någon av dem verkar ha spelat spelet ifråga. Så ordet besvikelse är väldigt fritt tolkat. I fallet Concord kanske det är Sony som är besvikna?

Eh va, bottembetyg? De gav det senaste Cod betyget 6 av 10, vilket är mer en godkänt. Men du sitter alltså med information om att redaktionen överlag inte såg fram emot en ny del i en av världens största spelserier? Otroligt vilken detaljkännedom du har, och intressant tolkning av betyg-skalan.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Eh va, bottembetyg? De gav det senaste Cod betyget 6 av 10, vilket är mer en godkänt. Men du sitter alltså med information om att redaktionen överlag inte såg fram emot en ny del i en av världens största spelserier? Otroligt vilken detaljkännedom du har, och intressant tolkning av betyg-skalan.

De gav spelet innan 4/10 var det jag syftade på. Nånstans är det ett bottenbetyg för serien. Spelet som är besvikelsen fick två pinnar högre betyg.
Det är knappast någon detaljkännedom att läsa texter de skriver om kommande spel.
Du spelar säkert massor av 4/10-spel själv men jag brukar inte det personligen.
Concord såg du säkert också mycket fram emot?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

De gav spelet innan 4/10 var det jag syftade på. Nånstans är det ett bottenbetyg för serien. Spelet som är besvikelsen fick två pinnar högre betyg.
Det är knappast någon detaljkännedom att läsa texter de skriver om kommande spel.
Du spelar säkert massor av 4/10-spel själv men jag brukar inte det personligen.
Concord såg du säkert också mycket fram emot?

Det finns många spel i serien nu, vissa har fått väldigt bra, andra fullt godkända, och andra låga betyg. Recensionerna i sig är skrivna av olika redaktionsmedlemmar, precis som här på FZ. Det är ju lite så det funkar. Men du säger dig ha belägg för att redaktionsmedlemmarna inte såg fram emot det senaste delet i Cod, eftersom vissa av de tidigare spelen fått dåliga betyg och då är det orimligt att det hamnar på en lista över spel som varit besvikelser. Resonemanget blir än mer märkligt om man också betänker att man kan bli väldigt besviken på ett spel, (trots att man hade en negativ bild av den senaste delen) Eftersom man kanske ändå hoppas på ett nästa del i en oerhört stor spelserie, ska vara betydligt bättre. Därav kan man bli besviken igen. Jag gillar inte heller 4/10 spel men vi kan nog anta att flera andra i redaktionen hade en mer possitiv bild, (Metscore är trots allt över 80) Jag känner stor pepp inför varje nytt Sonic-spel, sen blir jag besviken i kanske 7 av 10 gånger, men ibland blir jag nöjd, därav stor pepp, och eventuell besvikelse. Det är för övrigt 9 pers i redaktionen. Concord har det skrivits om över 40 gånger på Gamereactor, varav väldigt många gånger innan det släpptes)och det var en oerhört stor och dyrbar satsning från Sony. Given plats på listan. Jag blev själv besviken på flera spel under 2024, men medparten av dessa har folk i allmänhet absolut noll koll på,det kan också vara ett skäl till att utelämna. Concord känner alla till.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Det finns många spel i serien nu, vissa har fått väldigt bra, andra fullt godkända, och andra låga betyg. Recensionerna i sig är skrivna av olika redaktionsmedlemmar, precis som här på FZ. Det är ju lite så det funkar. Men du säger dig ha belägg för att redaktionsmedlemmarna inte såg fram emot det senaste delet i Cod, eftersom vissa av de tidigare spelen fått dåliga betyg och då är det orimligt att det hamnar på en lista över spel som varit besvikelser. Resonemanget blir än mer märkligt om man också betänker att man kan bli väldigt besviken på ett spel, (trots att man hade en negativ bild av den senaste delen) Eftersom man kanske ändå hoppas på ett nästa del i en oerhört stor spelserie, ska vara betydligt bättre. Därav kan man bli besviken igen. Jag gillar inte heller 4/10 spel men vi kan nog anta att flera andra i redaktionen hade en mer possitiv bild, (Metscore är trots allt över 80) Jag känner stor pepp inför varje nytt Sonic-spel, sen blir jag besviken i kanske 7 av 10 gånger, men ibland blir jag nöjd, därav stor pepp, och eventuell besvikelse. Det är för övrigt 9 pers i redaktionen. Concord har det skrivits om över 40 gånger på Gamereactor, varav väldigt många gånger innan det släpptes)och det var en oerhört stor och dyrbar satsning från Sony. Given plats på listan. Jag blev själv besviken på flera spel under 2024, men medparten av dessa har folk i allmänhet absolut noll koll på,det kan också vara ett skäl till att utelämna. Concord känner alla till.

Det har inte framgått och jag har läst flera som tydligen inte spelat det, där den som gav det tidigare spelet lägre betyg (väldigt lågt om du frågar mig, kanske ok för dig) verkade mest besviken. Jag har frågat enstaka om de också såg fram emot spelet och så har inte varit fallet.
Ja, ibland lär man sig inte och hoppas på nästa spel trots att man inte tyckt om spelen på tio år. Det kan såklart vara sanningen. Har inte läst att de sett fram emot det däremot men det kanske du har?

Concord känner alla till? Såg du också fram emot det och blev besviken när det släpptes? Själv läste jag nästan ingen som tyckte att det såg bra ut.

Skrivet av Ugly_Bob:

Inte nu längre! På den spelsidan får man diskutera kulturmarxism, LGBTQ-sidans inbillade hjärntvättande av våra barn samt samband mellan psykisk sjukdom och könsidentiteter - men när han nämnde Xcloud en gång för mycket så rök han!

Hahahaha, obetalbart. Xcloud är tunga grejer, alltså. 😅😂😂

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vad menar du?

Att det finns utseenden som är mer eller mindre universellt uppskattade. Det finns också utseenden som inte är det.

Skriv svar