Den stora Switch 2-tråden

Skrivet av Gertzy:

Haha, ja, jag har själv känt mig väldigt nedslagen av alla "ropa varg" tillfällen - men tänk såhär. Allra senast slutet av mars kommer den vara utannonserad så även om du inte tror på att den kommer utannonseras nästa vecka (eller denna månaden) så är vi väldigt nära nu Så försök koppla av och låt dig uppslukas av Nintendo-magin när den väl sköljer över oss snart nog.

När var senast Nintendo utannonserade att de ska utannonsera en konsol vadå 10 månader i förtid, för att bara säga vid varje presentation att de inte kommer prata om det de lovat att de ska prata om inom en viss tidsrymd? Mig veterligen har det aldrig hänt. Så varför skulle de göra så nu? Nej, uppgifter pekar på att de skulle ha utannonserat Switch 2 vid slutet av sensommaren (det rapporterades om framflyttade Directs (som visade sig stämma, och två var ihopslagna vilket aldrig hänt förut så otroligt svårt att bara gissa) och senare uppgifter har visat att det var då den skulle ha avtäckts men att de fick produktionsproblem så det fick skjutas upp. Som att jämföra med att NX/Switch skulle utannonserats tidigare och lanserats till hösten 2016 innan den skjöts upp till mars 2017. För du vet, saker händer och saker skjuts upp. Betyder inte att tidigare datum inte var tänkt och att förseningen var planerad hela tiden. Nej informationen i tråden är snarare till 90% bra rapportering gjord av folk som känner folk och har bra kontakter. Att du inte fattar det är rätt pinsamt och visar att det är du som är 90% skitsnack och helt saknar sakkunnighet och heller inte följer med i svängarna. Att du påstår gång på gång att trådens information är dålig trots att det finns mer bevis för att den är bra säger mer om dig än Youtubers eller tråden. Det gör det heller inter sant. Bara patetiskt att du inte förstår det och måste komma in och gnälla i tråden. Nästan så jag börjar tro att du får pengar för det faktiskt. För på tal om: de youtubers jag följer och länkar här får i stort sett ingenting på sina videos, utan säger lite då och då att de snarare shadowbannas av Youtube med jämna mellanrum och vad jag sett på deras livestreams är det några få som ger $2 här och där för att önska låtar. En gång såg jag någon skänka så mycket som $25 i en stream men det händer inte ofta. Så dessa rapporteringar görs för att de älskar Nintendo och är hypade på Switch 2 - precis som jag och vissa andra i tråden - och inte för att de tjänar stora pengar på det. Bara så att du vet. Så snälla sluta far med osanning och förtala tråden och eldsjälar som skapar innehåll för det de älskar bara för att du inte vet någonting och inte har någonting att bidra med annat än patetiskt gnäll.

Men skärp dig, alla "uppgifter" du svamlar om hela tiden får dig att låta som en manisk konspirationsteoretiker. Du har nya "uppgifter" nästan dagligen, vilket faller på sin egen orimlighet att Nintendo skulle läcka så mycket? Lyft blicken och ha lite distans till vad du själv skriver, det vore nog bara hälsosamt.

Att du blir så otroligt uppjagad över att någon har mage att efterfråga lite sunt förnuft och källkritik säger mer om dig än det gör om mig. Varken du eller jag sitter inne med någon insider-info eller verifierade läckor om Nintendo, allt du har att komma med är "uppgifter" som kanske eller kanske inte stämmer.

Du får naturligtvis tycka att jag har dålig koll. Jag sysslade med speljournalistik i över 10 år på några av de största spelpublikationerna i landet, och har fortsatt följa branschen sedan dess eftersom det är mitt största intresse. Jag tänker att det gett mig åtminstone en hyfsad bild av hur saker och ting funkar. Men vi har ju redan haft den här diskussionen ca fem gånger bara i den här tråden, så allt det här vet du ju redan.

Skrivet av JokerM6:

Allt tack vare Gertzy och hans Se & Hör länkar, som precis fick en psykos och skällde ut Sebastian haha!

Ja, hans "uppgifter" är serious business... Våga inte ifrågasätta nåt 😅😂🙈

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Men skärp dig, alla "uppgifter" du svamlar om hela tiden får dig att låta som en manisk konspirationsteoretiker. Du har nya "uppgifter" nästan dagligen, vilket faller på sin egen orimlighet att Nintendo skulle läcka så mycket? Lyft blicken och ha lite distans till vad du själv skriver, det vore nog bara hälsosamt.

Att du blir så otroligt uppjagad över att någon har mage att efterfråga lite sunt förnuft och källkritik säger mer om dig än det gör om mig. Varken du eller jag sitter inne med någon insider-info eller verifierade läckor om Nintendo, allt du har att komma med är "uppgifter" som kanske eller kanske inte stämmer.

Du får naturligtvis tycka att jag har dålig koll. Jag sysslade med speljournalistik i över 10 år på några av de största spelpublikationerna i landet, och har fortsatt följa branschen sedan dess eftersom det är mitt största intresse. Jag tänker att det gett mig åtminstone en hyfsad bild av hur saker och ting funkar. Men vi har ju redan haft den här diskussionen ca fem gånger bara i den här tråden, så allt det här vet du ju redan.

Nu får ni fan lägga av att vara taskiga mot Gertzy! Ni håller på som barn, har ni inget vettigare att lägga tid på?
Gertzy gör en jätteinsats att samla ihop rykten och läckor från olika håll till den här tråden. Det är upp till var och en att avgöra hur pass trovärdiga ryktena är. Det är inte ”hans uppgifter” som ni vill få det till.

Pinsamt beteende. Var trevliga istället, eller bara tysta

Medlem

Återigen samma goddag yxskaft- från de som maniskt vill påpeka att rykten är en dålig källa till information, som ofta slår fel (i en diskussionstråd som beskrivs som ryktestråd i rubriken). Och sedan försöka vinna streck på imaginära poängtavlan med att påpeka hur många gånger Gertzy haft fel i sina ryktesspridningar om Switch 2 i ryktestråden...

Man kunde nästan tro att det finns en grälsjuka i beteendet...😅

Medlem

Lev i nuet istället, vad som händer för ett tag sen, det spelar ingen roll, vad som hände för en dag sen spelar ingen roll.

Jag undrar om det är lätt och få biljetter till Nintendo Museet i Kyoto?

Skrivet av Ugglan:

Nu får ni fan lägga av att vara taskiga mot Gertzy! Ni håller på som barn, har ni inget vettigare att lägga tid på?
Gertzy gör en jätteinsats att samla ihop rykten och läckor från olika håll till den här tråden. Det är upp till var och en att avgöra hur pass trovärdiga ryktena är. Det är inte ”hans uppgifter” som ni vill få det till.

Pinsamt beteende. Var trevliga istället, eller bara tysta

Det enda pinsamma här är att du verkar ha missförstått vad jag skrev? Med "uppgifter" menade jag naturligtvis det hopkop Gertzy samlat ihop från olika håll på internet (trovärdiga källor som 4chan, t ex, glöm inte den godbiten 🙈) och inte att han hittat på allt själv (även om trovärdighetsgraden ofta hade varit densamma).

Medlem

Tror man glömmer lite att även rykten är underhållning. Oavsett graden på trovärdighet. Så jag tror inte den här tråden gör sken av att komma med någon absolut sanning, journalistik eller bära absolut fakta. Rubriken om något borde kanske ge en hint om vad tråden handlar om.

Fortsätt sammanställa rykten tack. Jag personligen struntar i ifall diverse youtubers som länkas cashar in på att sprida rykten. De bidrar med underhållning även de.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Återigen samma goddag yxskaft- från de som maniskt vill påpeka att rykten är en dålig källa till information, som ofta slår fel (i en diskussionstråd som beskrivs som ryktestråd i rubriken). Och sedan försöka vinna streck på imaginära poängtavlan med att påpeka hur många gånger Gertzy haft fel i sina ryktesspridningar om Switch 2 i ryktestråden...

Man kunde nästan tro att det finns en grälsjuka i beteendet...😅

Ja det är lite såhär jag också känner, har svårt att se problemet med att rykten får utrymme i en ryktestråd. Känns snarare som att det är något personligt och i så fall får man nog se sig själv i spegeln och fundera över vad det är man stör sig på.

Skrivet av Aletheides:

Tror man glömmer lite att även rykten är underhållning. Oavsett graden på trovärdighet. Så jag tror inte den här tråden gör sken av att komma med någon absolut sanning, journalistik eller bära absolut fakta. Rubriken om något borde kanske ge en hint om vad tråden handlar om.

Fortsätt sammanställa rykten tack. Jag personligen struntar i ifall diverse youtubers som länkas cashar in på att sprida rykten. De bidrar med underhållning även de.

Valid points! Tack för ett bra inlägg.

Ser man på det som lika mycket underhållning är det väl en annan sak. Jag själv finner inget nöje i att spekulera så om uppgifterna är fööör lösa, men köper rakt av att andra kan göra det. Ska försöka att inte jaga upp tråden med mer prat om källkritik, lol. Touchy subject, apparently.

Bring on alla random rykten! 💚💚💚

Medlem

Det enda pinsamma här är att du verkar ha missförstått vad jag skrev? Med "uppgifter" menade jag naturligtvis det hopkop Gertzy samlat ihop från olika håll på internet (trovärdiga källor som 4chan, t ex, glöm inte den godbiten 🙈) och inte att han hittat på allt själv (även om trovärdighetsgraden ofta hade varit densamma).

Nja det missuppfattade jag inte, däremot missade du i princip allt jag skrev.
Men men. Du tycker jag är pinsam och jag tycker du är pinsam. Vi kan lämna det där, och istället ha kul med rykten och den här tråden.
Men jag skulle uppskatta om du och de andra som håller på som du, slutade jävlas med Gertzy

Ha en trevlig dag

Skrivet av Ugglan:

Nja det missuppfattade jag inte, däremot missade du i princip allt jag skrev.
Men men. Du tycker jag är pinsam och jag tycker du är pinsam. Vi kan lämna det där, och istället ha kul med rykten och den här tråden.
Men jag skulle uppskatta om du och de andra som håller på som du, slutade jävlas med Gertzy

Ha en trevlig dag

Se inlägg ovan. Trevlig helg!

Medlem

Ehm, va? Uppgifter, alltså information från läckare, insiders och speljournalister, får mig att låta som konspirationsteoretiker? Och att du tror att allting läcker från Nintendo visar ju att du inte har koll alls på läckorna eller information då mycket kommer från shipping data (som går att verifiera av privatpersoner eller vem som helst), produktionsband och tilbehörsmakare i Kina, personer som jobbar med något som låtit dem komma nära konsolen och fått testa dem (tänker på Nexthandheld som allt indikerar på stämmer till 100%) till Gamestops system och allehanda tillbehörstillverkare. Tvärtom är ju informationen från Nintendo det enda som inte läcker och förstapartsspel har vi ju t.ex. inte hört någonting om. Så lyft blicken och skaffa dig lite sakkunnighet istället för att ljuga om och förminska det jag gör här.

Men nu ljuger du ju - igen. Du efterfrågade inte alls källkritik och sunt förnuft utan kom in med lögner om att 90% i tråden är påhitt och önsketänkande. Men visst kan vi prata källkritik. Vad har du för belägg för att 90% är påhitt, kom gärna med källor och hänvisningar till stöd så kan vi prata. Tills dess är det rätt uppenbart att du drar siffror ur luften och bara hittar på saker själv.

Jag har också skrivit för stora hemsisdor som Loading.se och Gameplayer.se, samt läst spelmedia (SuperPLAY, RESET, Fienden, Edge mm) och följt spelnyheter dagligen hela mitt liv. Och till skillnad från dig som aktiv för tio år sedan så lyssnar jag till speljournalister som är aktiva idag och har bra källor nu. Vilket känns betydligt mer trovärdigt än ditt negativa klagande utan verklighetsförankring. Bara pinsamt att du kommer med journalistkortet så fort det är uppenbart att du inte har koll på nutida informationsflöde och helt saknar insyn och sakkunnighet. Men visst, du imponerar säkert på de fem som gillar alla dina inlägg varje gång du kommer med ditt tragiska beklagande. Men nu är det ju rätt uppenbart att du gör det för uppmärksamhet och kunna leva på gamla meriter.

Haha, nej det som är pinsamt är att från alla inlägg jag gjort så stör du dig på ETT från 4chan och försöker skriva ned mig på grund av det. Så desperat och pinsamt. Och återigen - att du tror trovärdighetsgraden vore som att jag har hittat på allt själv visar bara hur dålig koll och insyn du har. Du vet verkligen ingenting om vad du pratar om.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Skrivet av AgamemnoN:

Ja det är lite såhär jag också känner, har svårt att se problemet med att rykten får utrymme i en ryktestråd. Känns snarare som att det är något personligt och i så fall får man nog se sig själv i spegeln och fundera över vad det är man stör sig på.

Ja, vi har haft denna diskussionen flera gånger och jag har vid upprepade tillfällen förklarat att detta är till för höga nöjets skull och inte tänkt att vara en motsvarighet till New York Times eller något sådant. Utan ett sätt att bara enkelt kunna ta del av det senaste som det surras om just nu. Ha kul och döda tid i väntan på konsolen och spelen Och som jag ofta skriver, det är alltid bra att ha med sig det berömda saltkaret när en besöker tråden.

Men nä, tydligen får vi inte ha kul utan vi måste lyssna på den stora journalisten och vara seriösa. Och inte kan vi prata om rykten när de kommer så ofta för då är det ju uppenbart 1000% fejknuvs så varför ta intresse i något som den stora journalisten inte har godkänt. Han var ju trots allt verksam för tio år sedan så vet uppenbart mest i världen och mer än alla insiders, läckare och journalister som är verksamma nu och har varit det i flera år. Finns ingen lucka i den logiken inte. Nej nej.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är dock möjligt om man implementerar en MLA (micro lens array) OLED panel. De har högre brightness per yta. Men den tekniken är ny så kostnaden är hög. Detta som gör att de kunnat öka nits på nyare generationens OLED paneler.

https://www.smarthomesounds.co.uk/blog/faqs/mla-vs-qd-oled-ev...

Ja, både svärtan o ljusstyrka/HDR kontrast vore ju enligt mig lika viktigt för "next gen-upplevelsen" av Switch 2 över nuvarande modellen då inte minst ljusstyrka gör mycket för inlevelsen av realism.

Skrivet av Gertzy:

Haha, nej det som är pinsamt är att från alla inlägg jag gjort så stör du dig på ETT från 4chan och försöker skriva ned mig på grund av det. Så desperat och pinsamt. Och återigen - att du tror trovärdighetsgraden vore som att jag har hittat på allt själv visar bara hur dålig koll och insyn du har. Du vet verkligen ingenting om vad du pratar om.

Påpeka att du skrivit på spelmedium förr så får du också hitta på egna spelregler för vilka källor som är legit eller underkända som rykteskällor.

Medlem

Nej men! Ännu en wall of text -- otippat.

Jag kommer inte slösa mer tid på att försöka diskutera med dig, det är lönlöst. Trevlig helg

Nej men! Ytterligare en gång du skyller på "wall of text" istället för att bemöta saklighet, logik och argumentation. Vad oväntat
Jag hoppas verkligen inte det för du är verkligen bara slöseri med tid Trevlig helg.

Skrivet av Sim:

Är det femte eller sjätte gången du skriver att du inte ska slösa mer tid i tråden?

jag tycker det är skitkul med alla rykten och läckor så fortsätt Gertzy!

Haha, han måste ju få komma in och glänsa med sina 250 år gamla meriter och visa hur mycket bättre han är än alla andra och ständigt skriva ned mig med sina lögner och påhitt så han kan känna sig bättre om sig själv. Och att vi är dumma avskum som kan tro på någonting som rapporteras. För allt är uppenbarligen bara påhitt för du vet är det på internet är det inte sant och ingenting kan läcka om Nintendo

Nej, du har ingenting att oroa dig för. Belackare, hatare och troll styr inte här utan vi kör på och har roligt så får de andra grina bäst de vill! Nu läcks det för fulla muggar så nästa vecka blir nog minst lika intressant och överväldigande Sen är det nog inte långt kvar till utannonsering ändå så snart slipper vi gissningslekarna och kan byta rykten mot officiell information. Det ska bli skönt!

Medlem

Nej men! Ännu en wall of text -- otippat.

Jag kommer inte slösa mer tid på att försöka diskutera med dig, det är lönlöst. Trevlig helg

Vi ses om två veckor igen 🎅🤣😂

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Majoren:

https://www.nintendolife.com/news/2025/01/rumour-insider-clai...

Äntligen, har väntat hela Switch-generationen på att få spela klassiska Halo bärbart. Hoppas Microsoft klämmer till med en Gears of War-samling med del 1-3 också.

Jag är en av dem som bryr sig.
Vi är nog en del som helt enkelt inte köper 2 eller 3 olika konsoler för att spela precis alla spel som finns. Jag spelar bara på min Nintendo Switch numera och kommer inte köpa vare sig PS5 eller någon Xbox. Så för min del så är det trevligt att i alla fall en stor del av tredjepartsspelen som dyker upp förhoppningsvis även släpps på Switch 2. Sen så tycker jag det är ganska gemytligt att spela spel som Skyrim eller Kingdom Come bärbart. PS4-nivå på grafiken tycker jag duger, det har inte hänt särskilt mycket mellan PS4 och PS5, det är typ bara högre upplösningar och lite finslipningar i de flesta spelen. Om jag får spela tredjepartstitlarna i 1080p istället för 4K är inget jag tycker spelar särskilt stor roll faktiskt.

Nyare spel kommer länge släppas i tekniskt nedgraderade versioner ändå, det är ju inte som att spelen upphör att utvecklas till PS5 samma dag som PS6 släpps. Så i grunden kommer nog de flesta spel ändå vara anpassade för svagare/äldre hårdvara. Det är ju därför det inte hänt så mycket med spelen till PS5, då det i grunden mestadels är spel avsedda att kunna köras på PS4 också.

Ja, vore grymt att ha Master Chief Collection på Switch 2 Och som jag skrev på förra sidan finns också uppgifter om att Gears of War ska komma till PS5 men det var oklart om det även gällde Switch 2. Men de börjar tydligen med remastern av första så återstår att se om de andra följer och om de även kommer till Switch 2. Men gör de det blir det att införskaffa dem. Annars kör jag dem på PS5 så slipper jag skaffa en Xbox också.

Medlem

Så kommer du tillbaka och lägger en gif sådär ändå, moget. Sluta bara hänga i denna tråden om saker stör dig för just nu skapar DU en onödig diskussion i denna tråden och DU är den som inte är den mogna. Men känner man dig rätt vid det här laget kommer du väl inom 2-3 veckor igen för att klaga på något.

Gertzy gör ett fantastisk jobb med att samla rykten och information från olika håll, det är sedan respektive person själv som får avgöra om man vill ta del av den eller inte. Det finns ett underhållningsvärde när det kommer till rykten.

Sedan kring alla rykten, känns som det verkligen närmar sig nu. Är så taggad!

Samt grattis till tråden som har över 4000 inlägg!

signatur

PC | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, vore grymt att ha Master Chief Collection på Switch 2 Och som jag skrev på förra sidan finns också uppgifter om att Gears of War ska komma till PS5 men det var oklart om det även gällde Switch 2. Men de börjar tydligen med remastern av första så återstår att se om de andra följer och om de även kommer till Switch 2. Men gör de det blir det att införskaffa dem. Annars kör jag dem på PS5 så slipper jag skaffa en Xbox också.

Kommer det till PS5 tror jag det är rätt givet att det dyker upp på Switch 2 också, förr eller senare.

Skrivet av JokerM6:

Ja, Gud vad svårt det är att gå in på Youtube, klicka på första Clickbait länk och dela vidare

Mer konstruktivt förstås att enbart producera inlägg med 100% gnäll.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/uH6Dl_F3JGg

https://media.discordapp.net/attachments/1147171480996696065/...

https://media.discordapp.net/attachments/1147171480996696065/...

Verkar som NG Switch släpps 24:e September (en tisdag verkar det som)! Verkar också som de gör en PS5 och släpper två versioner, en med fysisk media och en utan. Båda tycks komma med en AR-kamera som ska vara den nya "grejen".

Hade hellre sett en stationär och en bärbar version.

Stationär är mer framtidssäkert när batteriet blir kasst på den bärbara.

Utan batteri går switchen inte ens att starta. PSP funkar utan batteri, det problemet hade försvunnit med en stationär version.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Utan batteri går switchen inte ens att starta. PSP funkar utan batteri, det problemet hade försvunnit med en stationär version.

Nytt batteri till Switchen är billigt.
Däremeot så tycker jag man borde offra lite av sleek enhetlig design med en enkelt öppningsbar batterilucka som inte kräver några verktyg alternativt ett enkelt standardiserat verktyg som medföljer konsolen. Renodlat stationära konsoler brukar dock också få problem när klockbatterierna dör, både Wii U och PS4 har ju haft sådana problem. Sen i.om. moderna konsoler är beroende av flashminnen som tar skada av långtida urladdning är ju en annan inbyggd svaghet med dagens konsoler.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Mm, att du proffs-länkat till certifierade experter på spekulation legitimerar ju fullt ut att du sedan förpestar tråden med inlägg om att folk ska ta mediciner etc.

Nytt batteri till Switchen är billigt.
Däremeot så tycker jag man borde offra lite av sleek enhetlig design med en enkelt öppningsbar batterilucka som inte kräver några verktyg alternativt ett enkelt standardiserat verktyg som medföljer konsolen. Renodlat stationära konsoler brukar dock också få problem när klockbatterierna dör, både Wii U och PS4 har ju haft sådana problem. Sen i.om. moderna konsoler är beroende av flashminnen som tar skada av långtida urladdning är ju en annan inbyggd svaghet med dagens konsoler.

Wii U har problem med Nanden när den varit strömlös. Ger man den ström regelbundet blir det inga problem.

Sony har väll redan uppdaterat PS4an så klockbatteriet inte är ett problem?

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det förtar ju dock hela poängen med "Switch" - att kunna kombinera mellan stationärt och handhållet och välja själv vilken spelstil som passar en bäst för stunden och olika situationer. Ska en behöva köpa två enheter för det? Nä då föredrar jag detta. Men visst är det bra poäng att det borde vara enkelt att byta batteri om det skulle behövas i framtiden. Men skulle inte offra allt för batteriets skull.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kommer det till PS5 tror jag det är rätt givet att det dyker upp på Switch 2 också, förr eller senare.

Mer konstruktivt förstås att enbart producera inlägg med 100% gnäll.

Mjo, jag skulle också tro att det kommer till Switch 2 då det tycks som MS vill sprida sina spel så mycket det bara går snarare än att göra Sony en tjänst. Så vi har nog mycket att se fram emot på alla fronter till Switch 2 som tycks få otroligt tredjepartsstöd!

Moderator

Gänget, jag är verkligen less på att ni alltid måste hålla på och bråka om samma sak i omgångar i den här tråden.

Allmän varning: Från och med nu kommer jag vara stenhård med att ni är sakliga och trevliga. Oftast är det samma personer som skriver i tråden, och kan ni inte hålla er i skinnet så kommer varningar delas ut och hammaren slås. I värsta fall stänger jag tråden.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Wii U har problem med Nanden när den varit strömlös. Ger man den ström regelbundet blir det inga problem.

Sony har väll redan uppdaterat PS4an så klockbatteriet inte är ett problem?

Tycker du inte det är ett hållbarhetsproblem då att man måste ge konsolen ström regelbundet? Så är det ju förstås, men vad hjälper det när man inte tänkt på det och haft sin gamla konsol i en låda i ett förråd antalet år. Jag vet ju i alla fall med mig själv att jag inte har vare sig alla mina gamla spelkonsoler eller alla mina gamla mobiler inkopplade till strömuttag regelbundet...

Även med Sony Playstation 4 är ett hållbarhetsproblem.
Vad händer när Sony stängd servern som skickar ut patchen till konsolen och man har inte uppdaterat den på några år, då sitter man fast med konsolens inbyggda hållbarhetsproblem.

Skrivet av Gertzy:

Det förtar ju dock hela poängen med "Switch" - att kunna kombinera mellan stationärt och handhållet och välja själv vilken spelstil som passar en bäst för stunden och olika situationer. Ska en behöva köpa två enheter för det? Nä då föredrar jag detta. Men visst är det bra poäng att det borde vara enkelt att byta batteri om det skulle behövas i framtiden. Men skulle inte offra allt för batteriets skull.

Håller med Siegfried att det är onödigt att konsolen inte funkar i dockat läge om batteriet dött. Men med uppföljaren borde ju ett sådant tillkortakommande enkelt kunna byggas bort utan att behöva lansera en separat stationär version.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det finns ju redan switch lite som inte går att koppla till tvn.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Det finns ju redan switch lite som inte går att koppla till tvn.

Ja, men det är ju ett komplement till "Switch-familjen" och inte den norm som konceptet utgår ifrån. Dessutom är bärbart stort i Japan och vad många annars tycks efterfråga också så att ha ett sådant alternativ för de som vill kanske köpa billigare variant till sina barn så de inte tar upp tv:n i onödan en bra idé. Betyder inte att grundkonceptet borde överges för det.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Håller med Siegfried att det är onödigt att konsolen inte funkar i dockat läge om batteriet dött. Men med uppföljaren borde ju ett sådant tillkortakommande enkelt kunna byggas bort utan att behöva lansera en separat stationär version.

Jag har bytt modeller lite emellanåt (från lanseringen till pandemi och den med bättre batteri till OLED nu) så har inte haft samma modell hela tiden och förbrukat batteriet så kände inte till att det var ett så allvarligt problem. Men självklart är det synd om konsoler blir oförbrukbara och inte ens kan användas stationärt. Men ja, ser hellre att de jobbar bort det problemet med bättre lösning än gå all stationärt och en bärbar - då är det ju ingen Switch längre och det vinnande konceptet förtas ju helt. Så jag hoppas innerligt inte Nintendo går den vägen någonstans snart. Vilket inte tycks bli fallet heller så jag är inte orolig.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag har bytt modeller lite emellanåt (från lanseringen till pandemi och den med bättre batteri till OLED nu) så har inte haft samma modell hela tiden och förbrukat batteriet så kände inte till att det var ett så allvarligt problem. Men självklart är det synd om konsoler blir oförbrukbara och inte ens kan användas stationärt. Men ja, ser hellre att de jobbar bort det problemet med bättre lösning än gå all stationärt och en bärbar - då är det ju ingen Switch längre och det vinnande konceptet förtas ju helt. Så jag hoppas innerligt inte Nintendo går den vägen någonstans snart. Vilket inte tycks bli fallet heller så jag är inte orolig.

Jo, jag håller med.
Vet att det finns antalet som förespråkar en stationär modell, men personligen tror jag det skulle skada Switchen/Nintendo att fragmentera med för många olika modeller och varianter. Och om man nu gjorde Switch 2 som vilken laptop som helst, dvs. att den går att använda dockat med batteriet urplockat, så finns enligt mig ingen riktig logik i att lansera en renodlad stationär variant då en dockad Switch 2 redan då kommer fungera fullgott som stationär konsol.

Medlem

Nu är detta bara en mockup och rendering och inte en läcka, men gud vad läckert det ser ut! Och ser ut att fungera jättebra att spela med "mus" i Metroid Prime 4: Beyond!

Skriv svar