Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Ryktena om 4k för switch 2 verkar stämma:

https://x.com/onyourtailgame/status/1879901131939426635?s

” Tap, hold and load in 4K #NintendoSwitch2”

signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja? Varför skulle ett Steam-köp ge dig det på Switch 2?

haha tänkte helt knas
Insåg det en stund efter att jag postat inlägget. Shit happens...

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av magma:

haha tänkte helt knas
Insåg det en stund efter att jag postat inlägget. Shit happens...

Hehe lätt hänt, huvudet tar helg lite tidigare... 😄

Medlem

"Berserk Boy is coming to the Nintendo Switch 2! This is original official trailer for the initial Nintendo Switch and PC release."

Medlem

Mockup men väldigt läcker så hoppas eventuell Splatoon till Switch 2 får en liknande utgåva!

Medlem

Synth Beasts till Switch och Switch 2! Kickstarter!

Medlem

"The console will launch 20/6 or 27/6 2025. Price is $399 but could easely be changed to $499. Mario Odyssey and Breath of the Wild will be upscaled to 1080p in handheld and 2k (?) when docked. NSO+Expansion pass will increase to $70 from $50. The April Direct will have BotW running on both OG and Switch 2 to showcase differences. Launch games will be Metroid Prime 4: Beyond, Mario Kart 9, Breath of the Wild Remastered, Tekken 8 and Elden Ring."

Medlem

Då det hintades om att "mus-ryktet" stämmer i utannonseringstrailern så hoppas jag det släpps tillbehör likt det ovan som ger den en lite bredare grepp också!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

"Ori and the Blind Forest + Will of the Wisps dev teases No Rest for the Wicked on Nintendo Switch 2" 😃

Köper om det kommer en fysisk kopia.
Har spanat länge på no rest of the wicked men det är ju inte släppt som helt spel ännu och vägrar köpa det i ofärdigt läge.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GhfbfGWaIAAAnr5?format=jpg&name=l...

"The console will launch 20/6 or 27/6 2025. Price is $399 but could easely be changed to $499. Mario Odyssey and Breath of the Wild will be upscaled to 1080p in handheld and 2k (?) when docked. NSO+Expansion pass will increase to $70 from $50. The April Direct will have BotW running on both OG and Switch 2 to showcase differences. Launch games will be Metroid Prime 4: Beyond, Mario Kart 9, Breath of the Wild Remastered, Tekken 8 and Elden Ring."

Återstår att se hur trovärdig denna användare är. Tror på att det bara är gissningar.

”NSO+Expansion pass will increase to $70 from $50” - är det sant så betyder det förmodligen Gamecube till NSO som många förväntar sig förr eller senare. Kanske även det Minecraft liknande spelet som hade closed beta till Switch för ett tag sen.

Medlem
Skrivet av lonian:

Köper om det kommer en fysisk kopia.
Har spanat länge på no rest of the wicked men det är ju inte släppt som helt spel ännu och vägrar köpa det i ofärdigt läge.

Samma här! Räknar med fysisk kopia som tidigare spelen fick! Så det blir nog bra!

Skrivet av Belgaar:

Återstår att se hur trovärdig denna användare är. Tror på att det bara är gissningar.

”NSO+Expansion pass will increase to $70 from $50” - är det sant så betyder det förmodligen Gamecube till NSO som många förväntar sig förr eller senare. Kanske även det Minecraft liknande spelet som hade closed beta till Switch för ett tag sen.

Ja, känns 50/50 om det är trovärdigt eller bara spekulationer- tex känns spelen uppskalade till 2k och inte 4k märkligt. De äldre spelen borde väl inte vara några problem att skala upp mer?

Nso-ökningen ser jag som rätt trolig då det lär utökas om inte från start så efter ett tag de kör nog inte en hel konsolgeneration till utan att vidareutveckla tjänsten.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Launch games will be Metroid Prime 4: Beyond, Mario Kart 9, Breath of the Wild Remastered, Tekken 8 and Elden Ring."

Undrar ju hur dom ska flirta till sig angående BotW, när det redan finns 4K-mod till Switch-rom. Det lär ju inte kännas särskilt wow, om dom inte ändrat om spelet, typ "kolla gräseffekterna, kolla nya vädret" eller liknande. För annars kommer ju folk jämföra "pc-versionen" med Switch 2 och det är ju inte säkert att det blir snällt mot Nintendo.

Sen är Tekken 8 och Elden Ring lustiga titlar. Men visst, har man inte konsol tidigare så blir man kanske hajpad av det.

Medlem

Håkan : Jag som ”folk” kommer då inte jämföra en olaglig pc rom och tror majoriteten av Switch 1 användare inte kommer göra det heller.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Håkan : Jag som ”folk” kommer då inte jämföra en olaglig pc rom och tror majoriteten av Switch 1 användare inte kommer göra det heller.

Tror inte jag heller, förutom några få Pcm-fånar. Resten av oss jämför såklart mellan Og Switch-versionen och vad de visar på directen för Switch 2!

Ytterligare ett indie-spel bekräftas till Switch 2!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Undrar ju hur dom ska flirta till sig angående BotW, när det redan finns 4K-mod till Switch-rom. Det lär ju inte kännas särskilt wow, om dom inte ändrat om spelet, typ "kolla gräseffekterna, kolla nya vädret" eller liknande. För annars kommer ju folk jämföra "pc-versionen" med Switch 2 och det är ju inte säkert att det blir snällt mot Nintendo.

Sen är Tekken 8 och Elden Ring lustiga titlar. Men visst, har man inte konsol tidigare så blir man kanske hajpad av det.

Självklart kommer folk att jämföra hit och dit.
Om dom inte är helt klar med tears of kingdom kanske det kommer en dlc som bara finns på switch 2.

signatur

Medlem

En tårtbit avslöjar att Silksong kommer visas upp på April directen? Och visar detaljer från Mario Kart att bensin och tankning är en grej i nya spelet?

Skrivet av lonian:

Självklart kommer folk att jämföra hit och dit.
Om dom inte är helt klar med tears of kingdom kanske det kommer en dlc som bara finns på switch 2.

Den stora majoriteten har ingen aning om att det ens finns ett moddat Zelda, så det spelar inte så stor roll annat än för de som både är väldigt insatta och vill syssla med emulering.

Nintendo har väl uttryckligen sagt att det inte blir något DLC till TotK?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Den stora majoriteten har ingen aning om att det ens finns ett moddat Zelda, så det spelar inte så stor roll annat än för de som både är väldigt insatta och vill syssla med emulering.

Youtube är ändå rätt stort så lär säkert poppa upp i random feeds. Söker man nu på Tears of kingdom 4k så blir det ju inte Switch 2 som första sökträff.

Det hade väl framkommit hur många som tjuvtankat, var det inte miljontals träffar?

signatur

Medlem

Det vore det rimliga med tanke på att jag la 260 timmar på TotK och har mycket kvar att göra sett till sidogrejer. 😅

Moderator
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/9_rESlodFXs

"Berserk Boy is coming to the Nintendo Switch 2! This is original official trailer for the initial Nintendo Switch and PC release."

Jag skulle gärna se att vi håller den här tråden till vad den är tänkt till, rykten, nu efter att konsolen visats upp. För officiella saker framöver så kan vi posta sådant där i "den stora tråden"

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av lonian:

Youtube är ändå rätt stort så lär säkert poppa upp i random feeds. Söker man nu på Tears of kingdom 4k så blir det ju inte Switch 2 som första sökträff.

Det hade väl framkommit hur många som tjuvtankat, var det inte miljontals träffar?

Ingen aning, allt jag kan säga är att de som pysslar med Switch-emulering är en nisch inom en nisch.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skulle gärna se att vi håller den här tråden till vad den är tänkt till, rykten, nu efter att konsolen visats upp. För officiella saker framöver så kan vi posta sådant där i "den stora tråden"

Haha, börjar bli smått förvirrande nu med två snarlika trådar, hälften av tiden glömmer jag i vilken tråd jag kommenterar i. Granted, kan vara en me issue, as well

Moderator

Haha, börjar bli smått förvirrande nu med två snarlika trådar, hälften av tiden glömmer jag i vilken tråd jag kommenterar i. Granted, kan vara en me issue, as well

Haha, jag köper det. Den här tråden har varit igång så länge nu att man har blivit van vid att klicka in här.

Jag kände dock att det var bra med en nystart i en annan tråd, där vi kan prata om mer officiella saker kring konsolen – allt från information som kommer direkt från Nintendo till utvecklare som bekräftar att de arbetar med något till den nya konsolen.

Vill man diskutera och posta mer lösa rykten, likt hur det har varit i tråden tidigare (där folk har varit lite oense om kvaliteten och varifrån ryktena kommer), så kan man göra det här tills konsolen släpps.

signatur

Testpilot & Twitter

Haha, jag köper det. Den här tråden har varit igång så länge nu att man har blivit van vid att klicka in här.

Jag kände dock att det var bra med en nystart i en annan tråd, där vi kan prata om mer officiella saker kring konsolen – allt från information som kommer direkt från Nintendo till utvecklare som bekräftar att de arbetar med något till den nya konsolen.

Vill man diskutera och posta mer lösa rykten, likt hur det har varit i tråden tidigare (där folk har varit lite oense om kvaliteten och varifrån ryktena kommer), så kan man göra det här tills konsolen släpps.

Medlem

Bara ett förslag, men du kunde ha ändrat rubriken av denna tråd som är väletablerad, istället till en till Switch 2-tråd, inkl. både ryktesspridning och andra diskussioner om konsolen. Nu kommer du få moderera ihjäl dig med gränsdragningar om vilka inlägg som platsar vart.

Moderator
Skrivet av Majoren:

Bara ett förslag, men du kunde ha ändrat rubriken av denna tråd som är väletablerad, istället till en till Switch 2-tråd, inkl. både ryktesspridning och andra diskussioner om konsolen. Nu kommer du få moderera ihjäl dig med gränsdragningar om vilka inlägg som platsar vart.

Gör ingenting. Tycker det är bra med en nystart och där man kan separera officiella saker mot den typen av rykten som delats här. Att blanda dem är vad som gjort att det blivit så mycket drama i just den här tråden och varför jag inte deltagit här inne själv så mycket.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Tease för nytt Star fox?

Medlem

Haha, Linus Sebastian är tydligen ett Nintendo-barn (i alla fall sedan Wii-tiden) och är pepp på Switch 2! Han gör en grym genomgång av trailern också.

Moderator
Skrivet av Gertzy:

https://pbs.twimg.com/media/GhfbfGWaIAAAnr5?format=jpg&name=l...

Jag hoppar verkligen inte att "Breath of the Wild Remastered" är en grej, i den mån att man måste köpa spelet för att få alla uppgraderingar. Hade varit otroligt schysst om man bara kan köra sin gamla kopia Annars sluter det ju med att vill man ha den bästa versionen av spelet måste man köpa det till nära fullpris igen.

signatur

Testpilot & Twitter

Medlem

Inget rykte men såg denna på X och det är ju lite intressant i alla fall

Skriv svar