Den stora Switch 2-tråden
- Process: 5nm
- Storage: 256GB
- TDP: 15-20
- 2 Type-C
- CPU: DRAKE T239
- Architecture: Ampere
- CUDA cores: 1280
Att den har 2 USB-C har ju bekräftats i utannonseringstrailern, och att de ska ha 256gb minne har ju "bekräftats" av shipping data och manifests men vad som är riktigt intressant här är ju att det tycks vara 5nm och inte 8nm som många oroade sig för
Haha, jag köper det. Den här tråden har varit igång så länge nu att man har blivit van vid att klicka in här.
Jag kände dock att det var bra med en nystart i en annan tråd, där vi kan prata om mer officiella saker kring konsolen – allt från information som kommer direkt från Nintendo till utvecklare som bekräftar att de arbetar med något till den nya konsolen.
Vill man diskutera och posta mer lösa rykten, likt hur det har varit i tråden tidigare (där folk har varit lite oense om kvaliteten och varifrån ryktena kommer), så kan man göra det här tills konsolen släpps.
Slå ihop trådarna? Allt är ju Switch 2 diskussioner? Så ”Stora tråden om Switch 2” är både den och den här. Vet vi krånglade med sånt på Flashback en gång i tiden när man var aktiv mod där och snarlika trådar dök upp konstant
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Slå ihop trådarna? Allt är ju Switch 2 diskussioner? Så ”Stora tråden om Switch 2” är både den och den här. Vet vi krånglade med sånt på Flashback en gång i tiden när man var aktiv mod där och snarlika trådar dök upp konstant
Vi har pratat om det och kom fram till att det var bäst att skapa en ny tråd. Ryktestråden får vara kvar tills konsolen släpps, och under tiden fortsätter vi med den "vanliga tråden" där fokus är vad som faktiskt är bekräftat, men ändå att man kan spekulera förstås. Det känns också bra med en nystart nu när konsolen äntligen har visats upp officiellt.
Igen, det har varit otroligt mycket bråk i den här tråden eftersom folk inte kan enas om vad som ska klassas som "rykten". Vissa anser att det måste finnas en trovärdig källa, medan andra plockar saker direkt ur luften och spekulerar fritt. Det är inget fel med vare sig den ena eller andra approachen, men det märks att det blir svårt att hålla tråden sansad när alla inte värderar rykten lika högt.
Jäkla mycket off topic här nu. Låt medlemmarna ha kul istället för att tvinga in folk på någon hybristråd?
Ingen är tvingad till någonting såklart, och vi måste kunna diskutera och svara när folk har frågar. Även Gertzy hörde av sig till oss gällande detta.
Vi har pratat om det och kom fram till att det var bäst att skapa en ny tråd. Ryktestråden får vara kvar tills konsolen släpps, och under tiden fortsätter vi med den "vanliga tråden" där fokus är vad som faktiskt är bekräftat, men ändå att man kan spekulera förstås. Det känns också bra med en nystart nu när konsolen äntligen har visats upp officiellt.
Igen, det har varit otroligt mycket bråk i den här tråden eftersom folk inte kan enas om vad som ska klassas som "rykten". Vissa anser att det måste finnas en trovärdig källa, medan andra plockar saker direkt ur luften och spekulerar fritt. Det är inget fel med vare sig den ena eller andra approachen, men det märks att det blir svårt att hålla tråden sansad när alla inte värderar rykten lika högt.
Aaah då förstår jag Tack för det extremt bra svaret!
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
https://pbs.twimg.com/media/GhiEdTfXYAAc6zq?format=jpg&name=9...
Inget rykte men såg denna på X och det är ju lite intressant i alla fall
Man kan allså slå ihop Switch 2 joycons så att dom fastnar möjligen. 😜
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Vet inte riktigt om detta är något negativt, i alla fall inte på så sätt som skribenten försöker få det att låta som, men tydligen får Switch 2 två lägen: ett där spelen måste installeras på konsolens minne, och ett där spelen läses direkt från kassetten. Och konsolen kommer ju med mer minne, från 32-64gb till 256gb med billigt utökningsbart minneskort så lär det inte bli något större problem för någon. Men jag hoppas att spel och spelsamlingar kommer få plats helt på kassetterna och inte behöver ytterligare nedladdning som Switch tyvärr har dragits med.
Men Nintendo tros sälja riktigt bra med Switch 2 som görs redo för 20M enheter första året!
Nexthandheld tycks stå på sig för att C-knappen är real och kommer vara en del av Switch 2 när den lanseras!
En idé till Mariokart 9. Tänk om vi nu har 24 spelare. Efter halva loppet så får spelare från 13e plats till 24e plats hoppa in på en paralell bana och tävla om att ta sig till en egen mållinjen för att sedan typ 3e bästa spelarna skjutas tillbaka in i mainloppets sista del. Skulle kunna vara något för att krydda upp Mariokart lite.
Nu är ju Mariokart 8 så bra, så något nytt roligt måste ju hittas på i nästa spel.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
En idé till Mariokart 9. Tänk om vi nu har 24 spelare. Efter halva loppet så får spelare från 13e plats till 24e plats hoppa in på en paralell bana och tävla om att ta sig till en egen mållinjen för att sedan typ 3e bästa spelarna skjutas tillbaka in i mainloppets sista del. Skulle kunna vara något för att krydda upp Mariokart lite.
Nu är ju Mariokart 8 så bra, så något nytt roligt måste ju hittas på i nästa spel.
En annan idé är att göra nått i stil med FZero99, spelare slås ut lopp för lopp tills man är bara typ 4 kvar. Men ska man köra fler lopp på en och samma bana än traditionellt så hoppas jag Nintendo storsatsar på att göra banorna mer föränderliga och interaktiva.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Hoppas det är sant, och att det framöver blir en standard hos PlayStation och Xbox också.
ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ
En annan idé är att göra nått i stil med FZero99, spelare slås ut lopp för lopp tills man är bara typ 4 kvar. Men ska man köra fler lopp på en och samma bana än traditionellt så hoppas jag Nintendo storsatsar på att göra banorna mer föränderliga och interaktiva.
Här tar de upp en intressant vinkel som går in lite i hur du tänker (tror jag?)... just att det tycks finnas avblockeringar i vissa delar av banorna och kanske öppnas de upp/flyttas från lopp till lopp så de i alla fall tillsynes öppna vidderna används till max men inte bara för långa sträckor på raken. Så jag tror det kan bli något väldigt speciellt där varje lopp skiljer sig från förra. Vilket vore ett roligt sätt att utnyttja den nya kraften i Switch 2!
Sen såg jag nu, vilket jag inte tänkte på när konsoltrailern droppade (var för uppspelt ) och det är att Peach tycks åka på någonting som liknar mer av en snöscooter än en traditionell kart? Vore kul om de i sådana fall har dynamisk tidsgång och väder samt områden som kanske inte är exklusiv snöbana men kanske har områden som varierar och en kanske plötsligt åker upp på ett snöigt berg. Det vore väldigt spännande och skulle göra det till ett roligare inslag än bara snyggare grafik och nya banor.
https://sm.pcmag.com/t/pcmag_uk/news/h/here-are-t/here-are-th...
<Uppladdad bildlänk>
Verkar som Switch 2 får historiskt bra spelutbud
Utöver Alan Wake 2 och Cyberpunk 2077 blir jag pepp på att kunna spela Diablo IV, Fallout 4 och Starfield (om nu läckan stämmer)!
https://sm.pcmag.com/t/pcmag_uk/news/h/here-are-t/here-are-th...
<Uppladdad bildlänk>
Verkar som Switch 2 får historiskt bra spelutbud
Riktiga kanonspel som det ryktas om, onekligen. Men... ett gäng sequel till Nintendos klassiska serier (som alltid kommer till nya NIntendo-konsoler) och ett gäng portar av storspel till andra format... Är det verkligen "historiskt bra"?
Jaja, det blir ju hur som helst väldigt gött om vi får portar av AAA-storspel och att kanske även nyare AAA-spel även kommer till Switch 2, om hårdvaran fixar det. Får hoppas på det, jag lär antagligen inte skaffa varken nya PS eller Xbox så ju fler titlar som kommer till Switch 2 desto bättre, för min del.
https://pbs.twimg.com/media/GhtPP93WMAAqPk6?format=jpg&name=s...
Utöver Alan Wake 2 och Cyberpunk 2077 blir jag pepp på att kunna spela Diablo IV, Fallout 4 och Starfield (om nu läckan stämmer)!
Magiskt! Hoppas på det, då räcker det med en Switch 2 🥳
Magiskt! Hoppas på det, då räcker det med en Switch 2 🥳
Ja, fortsätter det såhär kommer jag kanske sälja PS5an och bara spela på Switch 2 den tycks ju få "allt"
Kommer legends A-Z komma även till Switch 2? Kommer Banjo-Kazooie få ett eget spel till switch2? Det var flera år sen när Nintendo sålde Rare till Microsoft.
Det var ju någon hackare som läckte massa information om Pokémon "nyligen" och då såg det tyvärr ut som det bara är en version av A-Z till Switch (1) som är under utveckling. Men det kommer ju fortfarande vara spelbart på Switch 2 för den sakens skull med full bc och en next gen patch kan ju komma senare för bättre grafik eller så. Och Halo, Flight Simulator och Starfield tycks ju utöver CoD som MS är under kontrakt att leverera till Nintendo-konsoler så det får nog inget eget Banjo-spel men kommer det ett så släpps det nog till Switch 2 också !
Det är väl inget negativt att spel blir "remastrade" men jag tycker absolut inte det är något Nintendo bör slå sig för bröstet över. Släpper man så EXTREMT få topptitlar som Nintendo gjort under switchens livstid så borde dom utgå från att dom flesta redan har spelat dessa.
Dessutom tycker jag att många spel till switch pga prestanda känns nedbantade och lite tomma grafiskt (alltså antalet objekt i bild, detaljer mm) så det hjälper ju inte att remastra och göra mer texturer och skarpare grafik. Jag har svårt att tro att det läggs till massor av designelement och andra grafiska detaljer. Men vem vet, jag kanske blir överraskad.
Det är väl inget negativt att spel blir "remastrade" men jag tycker absolut inte det är något Nintendo bör slå sig för bröstet över. Släpper man så EXTREMT få topptitlar som Nintendo gjort under switchens livstid så borde dom utgå från att dom flesta redan har spelat dessa.
Dessutom tycker jag att många spel till switch pga prestanda känns nedbantade och lite tomma grafiskt (alltså antalet objekt i bild, detaljer mm) så det hjälper ju inte att remastra och göra mer texturer och skarpare grafik. Jag har svårt att tro att det läggs till massor av designelement och andra grafiska detaljer. Men vem vet, jag kanske blir överraskad.
Oj tycker du dom släppt lite spel?? Själv har jag inte hunnit med alla 🤓😱
Rastaration @ PSN & Twitch