Ubisoft säger upp 185 och stänger en studio

Robot
Ubisoft säger upp 185 och stänger en studio

Ubisoft Stockholm bland de drabbade.

#Ubisoft, #nyhetstips

Megadelux

Gå o lägg dig.

Medlem

Så kan det gå.

Medlem

Vad har Ubisoft Stockholm gjort för något? Har aldrig hört talas om den studion.

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:

Vad har Ubisoft Stockholm gjort för något? Har aldrig hört talas om den studion.

"Ubisoft Stockholm grundades 2017 och har sedan dess arbetat med flera projekt. Studion samarbetade med Massive Entertainment i Malmö för att utveckla "Avatar: Frontiers of Pandora". Dessutom har Ubisoft Stockholm utvecklat en ny molnbaserad teknologi kallad Ubisoft Scalar, som syftar till att möjliggöra större frihet och skala i framtida spel. Studion arbetar även på ett ännu ej tillkännagivet projekt som utnyttjar denna teknologi.
"

Skrivet av renod:

Gå o lägg dig.

Jonny bor i Thailand senast jag hörde så 5 timmar i framtiden. Jag brukar fråga herr Myren hur det kommer att gå på stryktipset

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Redaktör
Ponny

Ubisoft har så oerhört många studior överallt. Blir lite yr varje gång det vankas eftertexter till ett Ubi-spel. Det är givetvis bedrövligt för de drabbade (punkt!), men tror samtidigt Ubi som helhet kan må bra av att tajta till företaget. Det är en KOLOSS.

(Hade inte varit förvånad om jag såg Ubisoft Borås.)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Den ”moderna publiken” talar sitt tydliga språk.

Do not want.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Fragtjuv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ubisoft har så oerhört många studior överallt. Blir lite yr varje gång det vankas eftertexter till ett Ubi-spel. Det är givetvis bedrövligt för de drabbade (punkt!), men tror samtidigt Ubi som helhet kan må bra av att tajta till företaget. Det är en KOLOSS.

Vore synd ifall Ubisoft Borås fick stänga ner. Jag kan inte avslöja för mycket men jag vet att de håller på med Assassins Creed Gekås.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Tror att detta är börja början. Det kommer en stror konsolidering från virtuella saker till fysiska. Mat, boende & transport kommer att prioriteras framför förströelser som spel & hårdvara.

Ett bra exempel är nVidia där en mindre & mindre skara människor kommer att betala allt högre priser för grafikkort och nVidias aptit & overhead. We shall se. 🙂

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Den ”moderna publiken” talar sitt tydliga språk.

Do not want.

Jag vill ha men vill ha bra spel med bra story, inte Ubisoft's skräp.

Finns inga som helst problem med DEI i grunden men bara för att det ett dåligt spel har DEI så är det idag DEI's fel att spelet är dåligt, känns det naturligt så har jag inga problem med det, spelar gärna en story ur olika perspektiv.

Det är bara inne att klaga på det idag och imorgon kommer det vara något annat, istället för att fixa grundproblemet.

Medlem
Skrivet av LeVvE:

Finns inga som helst problem med DEI i grunden men bara för att det ett dåligt spel har DEI så är det idag DEI's fel att spelet är dåligt, känns det naturligt så har jag inga problem med det, spelar gärna en story ur olika perspektiv.

Det är bara inne att klaga på det idag och imorgon kommer det vara något annat, istället för att fixa grundproblemet.

Du vet väl att DEI är kulturmarxism?

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är nog en av anledningarna till att Ubisofts spel ofta är så platta och "själlösa". Det är inte en kärna av samma gäng hos en utvecklare som skapar ett spel, utan det är 50 studios som sitter runtom i världen och "gör sitt".

Redaktör
Skrivet av LeVvE:

Skrivet av pazu:

Du vet väl att DEI är kulturmarxism? https://www.youtube.com/watch?v=xbby7yFrIxM

Och där stänger vi DEI-diskussionen.

Neddragningar känns väntade av flera skäl. Branschen sparkar massor av folk. Ubisoft har intern kris, och är dessutom massivt (hade över 18 000 anställda i höstas). Man har lagt ner ett antal projekt. Spel har underpresterat. Och när spel är färdiga (Star Wars Outlaws, snart AC Shadows) brukar det leda till att (projekt)anställda får gå.

signatur
Medlem

De får lugna ner sig med sina så kallade "AAAA-spel" helt enkelt. Dela budgeten på 10 och sprid ut riskerna istället.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

Riktigt tråkigt för dom som blir av med sina jobb, men i mina ögon är det här fortfarande bra nyheter.

Ubisoft borde lugna ner sig och lära sig att släppa kvalité igen.

90% säker på att nya AC blir en flopp, bara die-hard fansen som kommer ens röra det med en tång.

Skägg.
10 Chambers

Studion bakom DJ Hero som fick stänga, trist! Någon gång ska jag smyga in på Geeks-kontoret och sno de decken som finns där i förrådet.

signatur
Fragtjuv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Studion bakom DJ Hero som fick stänga, trist! Någon gång ska jag smyga in på Geeks-kontoret och sno de decken som finns där i förrådet.

Smyga in på ett Dishonored-inspirerat sätt?

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joe Swallows:

Calle tycker ju dock inte om att smyga, så jag hoppas att han kommer in guns-blazing!

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

En så kallad "mild chock", med tanke på bolagets utveckling på börsen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joe Swallows:

Måste bara ta ett snack med The Outsider

signatur
Skrivet av Joe Swallows:

Vore synd ifall Ubisoft Borås fick stänga ner. Jag kan inte avslöja för mycket men jag vet att de håller på med Assassins Creed Gekås.

Vad har Borås med Gekås att göra?

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Vad har Borås med Gekås att göra?

Som boråsare kan jag inte låta bli att undra heller.

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Megadelux
Skrivet av Monki Rauklund:

Jonny bor i Thailand senast jag hörde så 5 timmar i framtiden. Jag brukar fråga herr Myren hur det kommer att gå på stryktipset

Ahaaaaaaaa då är jag med.

1
Skriv svar