A sad reality
Så går det när man inte reglerar kapitalismen tillräckligt hårt.
Som på Kuba?
PSN: OAKTHYR
Sorgligt men sant, hilarious produktion förövrigt.
Det är snarare idelogin som är fel, spelen floppar ju för att konsumenterna inte vill ha DEI-"skiten". Då är det ju marknaden som styr, men i din dystopi så hamnar folk i fängelse eller skjuts just för att de inte vill ha DEI, det är ju en stor skillnad. Även om jag inte är nuvarande fan av dagens ekonomiska system så är ju inte sovjet 2.0 önskvärt heller!
Kul video men vad menas med att allt är soy?
Det är kopplat till påhittet om att det ska finnas alfa- och betakillar.
"Soy" står för killar som är "beta-killar" ("soy boys") som förlorat testosteron pga konsumtion av sojaprodukter, vilket även det är en lögn.
Forumets Mega Drive-expert!
Så går det när man inte reglerar kapitalismen tillräckligt hårt.
Som på Kuba?
Kapitalism har sina spår i politik men det undgår inte att girighet har alltid funnits i människans natur. Folk och företag vill alltid tjäna pengar, inget nytt.
Men spelindustrin har blivit så politisk. Allt och alla måste vara politiskt korrekt och inkluderande. Är man inte det blir människor och företag stämplade med rasism, diskriminering, hat och sexism.
Det ständigt meningslösa kriget mellan män och kvinnor om jämställdhet och lika villkor för alla i takt med att människor som inte är vita måste få "ta mer plats". Det har lagts mer fokus på människors hudfärg, tro, kön och sexuell läggning istället för deras erfarenhet och utbildning.
Folk är utmattade av narrativet som förmedlas. Det är tröttsamt att konsumenten får mindre och mindre frihet i hur vi använder produkter och blir samtidigt påtvingade att acceptera ideologier som inte hör hemma i underhållnings-industrin.
The Cold is my teacher! ❄
Min sarkasm-detektor larmar lite.
Ah ja säkert så.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Kapitalism har sina spår i politik men det undgår inte att girighet har alltid funnits i människans natur. Folk och företag vill alltid tjäna pengar, inget nytt.
Men spelindustrin har blivit så politisk. Allt och alla måste vara politiskt korrekt och inkluderande. Är man inte det blir människor och företag stämplade med rasism, diskriminering, hat och sexism.
Det ständigt meningslösa kriget mellan män och kvinnor om jämställdhet och lika villkor för alla i takt med att människor som inte är vita måste få "ta mer plats". Det har lagts mer fokus på människors hudfärg, tro, kön och sexuell läggning istället för deras erfarenhet och utbildning.
Folk är utmattade av narrativet som förmedlas. Det är tröttsamt att konsumenten får mindre och mindre frihet i hur vi använder produkter och blir samtidigt påtvingade att acceptera ideologier som inte hör hemma i underhållnings-industrin.
Lol.
All industri är politisk. Typ alla dina favoritspel skulle jag tippa på är politiska på ett sätt eller ett annat.
"Krig mellan män och kvinnor"? Är du en tidsresenär från 80-talet?
Kul och tyvärr mycket sant.
Tragiskt för er som sitter fast i träsket av skitspel olyckliga.
Öppna ögonen eller gå ut och skaffa en ny hobby.
Spelindustrin skulle må bra av en crash.
Varför spelar folk ens skitspel? Kom över till indiespelen istället där du kan få typ 5 fantastiska spel för priser av ett mastodontspel som ändå bara gör dig besviken?
Det är som att helt sluta titta på film efter att bara ha tittat på Marvel- och Disneysörja.
T.ex. Sayonara Wildhearts, Crow Country och Tactical Breach Wizards är otroligt bra spel och det känns otroligt dumt att dra en hel industri över en kam för att ni inte kan se bortom AAA-sfären.
Inte heller att glömma Lorelei and the laser eyes.
Varför spelar folk ens skitspel? Kom över till indiespelen istället där du kan få typ 5 fantastiska spel för priser av ett mastodontspel som ändå bara gör dig besviken?
Det är som att helt sluta titta på film efter att bara ha tittat på Marvel- och Disneysörja.
T.ex. Sayonara Wildhearts, Crow Country och Tactical Breach Wizards är otroligt bra spel och det känns otroligt dumt att dra en hel industri över en kam för att ni inte kan se bortom AAA-sfären.
Inte heller att glömma Lorelei and the laser eyes.
Det är för att folk är mentalt lata.
Man "orkar" inte leta, kolla upp eller lära sig.
Indie spelen har inte kända namn som assassins creed, star wars, cod, battlefield, dragon age, mass effekt, osv osv.
Indiespel är inte alltid lika "lättsmälta" många ggr är det nischat på ett eller annat sätt.
Man skulle tänka att dom som bara sitter och spelar riktigt gamla spel borde hitta i indie-scenen men nej inte alltid, samma problem där. Man är fast i dom gamla IPna ist och gnäller att AAA industrin inte levererar samma som då.
Om AAA industri crashar kan det bli en liten reset kanske så andra spel får mer rampljus.
Fler borde testa andra spel i andra genrer osv, men som sagt största motståndarna är dom själva och deras inställning till spel.
Det är för att folk är mentalt lata.
Man "orkar" inte leta, kolla upp eller lära sig.
Indie spelen har inte kända namn som assassins creed, star wars, cod, battlefield, dragon age, mass effekt, osv osv.
Indiespel är inte alltid lika "lättsmälta" många ggr är det nischat på ett eller annat sätt.
Man skulle tänka att dom som bara sitter och spelar riktigt gamla spel borde hitta i indie-scenen men nej inte alltid, samma problem där. Man är fast i dom gamla IPna ist och gnäller att AAA industrin inte levererar samma som då.
Om AAA industri crashar kan det bli en liten reset kanske så andra spel får mer rampljus.
Fler borde testa andra spel i andra genrer osv, men som sagt största motståndarna är dom själva och deras inställning till spel.
Där satte du nog huvudet på spiken. Det är alldeles för lätt på att gnälla på en sak som det faktiskt finns lösningar till men det är så mycket lättare att klaga.
Jag vill ha snygga spel, indiescenen har oftast inte "snygg" grafik. Spelen kan vara bra, men varför ska jag då uppgradera datorn om jag bara ska spela indies?
Samma sak om varför ska man trimma bilen om jag inte får utnyttja hästkrafterna?
Jag bryr mig heller inte om ePenis, jag vill bara att min dator ska svettas.
Spel och datorintresse går lite hand i hand.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Jag vill ha snygga spel, indiescenen har oftast inte "snygg" grafik. Spelen kan vara bra, men varför ska jag då uppgradera datorn om jag bara ska spela indies?
Samma sak om varför ska man trimma bilen om jag inte får utnyttja hästkrafterna?
Om du kollar runt lite så finns det massa snygga spel från indie till aa
Hur definerar du "snygg grafik"? 🤔
Lol.
All industri är politisk. Typ alla dina favoritspel skulle jag tippa på är politiska på ett sätt eller ett annat.
"Krig mellan män och kvinnor"? Är du en tidsresenär från 80-talet?
Politik kommer alltid finnas i ett samhälle men jag håller inte med om att all industri är politisk.
Ja precis, det är ett ständigt krig om jämställdhet mellan män och kvinnor. Skillnaden idag är att det har gått för långt och feminism har även utvecklats till en rörelse med hat och hot riktad mot alla män.
The Cold is my teacher! ❄
Om du kollar runt lite så finns det massa snygga spel från indie till aa
Tycker det är en djungel, har du nåt tips?
Hur definerar du "snygg grafik"? 🤔
<Uppladdad bildlänk>
Typ sådär, att grafikkortet iallafall får jobba lite.. inte 8-bitars
Sayonara Wildhearts och Void Crew är riktigt snygga indie-spel.
Tackar! Det är en screenshot från mitt eget hobbyprojekt jag snickrar på i Unity!
Tycker det är en djungel, har du nåt tips?
Jag vet ju inte vad du gillar för genre och estetik men ett snyggt indie är jotunnslayer hordes of hell, ett riktigt snyggt aa spel är Arma reforger men de kanske inte får din dator att svettas då de är tämligen väloptimerade
Jag vet ju inte vad du gillar för genre och estetik men ett snyggt indie är jotunnslayer hordes of hell, ett riktigt snyggt aa spel är Arma reforger men de kanske inte får din dator att svettas då de är tämligen väloptimerade
Såg inte ut som ”typiska” indiespel, tack för tipset, båda såg intressanta ut, såg välproducerade ut, nästan så man tror en stor studio gjort dom