Köparna ger Kingdom Come: Deliverance 2 tumme upp

Robot
Köparna ger Kingdom Come: Deliverance 2 tumme upp

Medeltidsrollspelet får beröm från alla håll.

#kingdom-come-deliverance-2

Medlem

Kollade game play på TheRadBrad kanalen och det var så sjukt mycket och lååånga dialoger, så inget spel för en ADHD person som mig tyvärr.

Föredrar när storyn kommer på ett naturligt sätt som i The last of us eller tex Detroit, orkar inte läsar timmar av dialoger.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Kollade game play på TheRadBrad kanalen och det var så sjukt mycket och lååånga dialoger, så inget spel för en ADHD person som mig tyvärr.

Tack! Har väntat på en kommentar som denna.
Varit sjukt sugen på att köpa spelet men tänkter varje gång att jag knappt pallade göra tutorialen i första för det var så seeegt...

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Crank:

Föredrar när storyn kommer på ett naturligt sätt som i The last of us eller tex Detroit, orkar inte läsar timmar av dialoger.

Skrivet av BarryBurton:

Tack! Har väntat på en kommentar som denna.
Varit sjukt sugen på att köpa spelet men tänkter varje gång att jag knappt pallade göra tutorialen i första för det var så seeegt...

Fram med pillerburkarna och knapra era mediciner, boys. Dags för ett sjuhelvetes läsande i medeltiden!

Medlem

Tuppe upp? 😅
Känner mig tyvärr helt ointresserad. Gillar inte för jordnära spel. Miljöerna känns trista, vapnen likaså och stridssystemet är urtrist. Försökte mig på ettan 2 ggr men det funkade bara inte.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Fram med pillerburkarna och knapra era mediciner, boys. Dags för ett sjuhelvetes läsande i medeltiden!

Tur vi alla är olika, annars vore livet trist ju.

Och bara för att man inte gillar något så behöver man ju inte dissa det helt heller,

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

"Det är med beröm kodkänt"

Har Tomas en finsk ådra månne? ;P

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Absolut ett bra spel, men orkar inte riktigt spela nå längre stunder då det är alldeles för omständligt. Tycker dom borde haft olika "svårighetsgrader", ett läge som var lite mer "casual" och förlåtande, typ crafting och survivaldelen blir lite väl analt att brygga potions osv. Och på det ett ganska begränsat save-system.

Det blir lite för realistiskt, blir som ett jobb efter jobbet, ungefär som att vara lokförare och komma hem och lira train simulator, krävs nästan att man är på spektrumet.

Medlem
Skrivet av Crank:

Haha ja jag förstår vad du menar, har också ADHD, och mycket text kan bli jobbigt. Men jag älskar rollspel så det är inga problem.

Redaktör
Skrivet av Fezk:

"Det är med beröm kodkänt"

Har Tomas en finsk ådra månne? ;P

Det kan han ha. Men han har plåster på ett finger nu, det är vad detta pero… beror på.

signatur
Medlem

Varför heter det "tuppe" när det är upp och "tumme" när det är ner?

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

Medlem

Överlag ett kanonlir men utvecklarna har tagit lite märkliga beslut kring viss funktionalitet.
Slängde på lite QoL moddar så blev det helt plötsligt jäkligt mycket roligare.

Medlem

Har spelat ett par timmar och gillar allt förutom att Henry tjatar om mat precis hela tiden. Trots att han ätit en hel gryta och ett äpple på max någon timme i spelet så tycker han att han borde äta snart. Har han mask?

Medlem
Skrivet av Crank:

Tur vi alla är olika, annars vore livet trist ju.

Och bara för att man inte gillar något så behöver man ju inte dissa det helt heller,

Var menat som ett skämt. Jag har själv svårt med vissa spel där det pratas för mycket/ska läsas hit å dit. Ibland gillar jag det men ibland orkar jag inte alls med skiten.
Vissa stunder vill man bara kötta 😁

Medlem

Har försökt spela ettan två gånger nu. Kommer inte hända. Det är för slött och combat är som sirap.

Det enda som är kass är att jag loosat min Kiwi. Knatar runt som en idiot och snabbreser när det går.
Jaga kaniner och göra precis svinbra svärd i smedjan läker dessa sår.

Bara blodet,leran och svetten, på brynjan består.

5+, alla andra har fel.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Borde kanske ta och fortsätta med ettan där jag bara lämnat min by i princip, men settingen känns lite trist, jag tror jag behöver mer fantasy i mina rollspel. Fast vem vet, spelet kanske har några överaskningar att bjuda på som gör det mer intressant.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sunstalker:

Har spelat ett par timmar och gillar allt förutom att Henry tjatar om mat precis hela tiden. Trots att han ätit en hel gryta och ett äpple på max någon timme i spelet så tycker han att han borde äta snart. Har han mask?

Låter märkligt. Själv fick jag enbart de kommentarerna om jag hade ~50 eller om det var ännu lägre i nourishment. En handfull gånger under cirka hundra timmars speltid.

Medlem

Har nästan kastat ut min steamdeck från balkongen,

For Whom The Bell Tolls………….. aaarghhh

Medlem
Skrivet av Crank:

Har också ADHD apropå det. Jag pallar inte (heller) spel som WH40k Rogue Trader med ändlösa längder med text, trots att jag älskar 40k.

Medlem
Skrivet av Crank:

Jag har ADD och har svårt för de flesta singleplayer spel, för dom håller inte måttet (i mina ögon), dialogerna och gameplay är bara inte it, jag spelar ut kanske ett singleplayer spel om året, medans jag påbörjar bra många fler. Men KCD är ett spel som håller mig i fokus, för att allting är så immersive, man är där, på plats, och man är Henry. Om du gillade Skyrim, om du gillade Witcher 3, då kommer du att gilla KCD, som är det bättre spelet av alla dom tre, enligt mig, såklart.

Medlem

Jag är kluven. Har spelat runt 10 timmar nu och jag uppskattar att spelet är segt och långsamt, det ger en realism jag saknar i de flesta andra spel.
Dock stör jag mig på vissa saker. Kartan med POI är usel, det är svårt och bökigt att navigera dit man ska. Striderna är svåra och otacksamma och många moment i spelet är helt ologiskt och rörigt.

Tänker fortsätta spela ett tag och hoppas jag kan få till ett flyta innan jag tröttnar helt.

2.5 av 5 so far.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem
Skrivet av Deli:

Det blir lite för realistiskt, blir som ett jobb efter jobbet, ungefär som att vara lokförare och komma hem och lira train simulator, krävs nästan att man är på spektrumet.

Nu blev jag nyfiken på vad du jobbar med?

Medlem

Kanske är frågat och svarat på, men är det crossair till pilbåge/armborst? Iaf på ps5

Medlem

Börjat spelat det, någon timme in, älskar det! Story, atmosfär, karaktärerna, känslan!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Har nästan kastat ut min steamdeck från balkongen,

For Whom The Bell Tolls………….. aaarghhh

Haha ja fyfan, den var jobbig. Löste det tillslut och det var egentligen inte så svårt som man kan tro. Man kan dessutom lösa det på olika sätt.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Fyfan jag får spring i benen bara av att läsa din kommentar 🤣

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Första spelet är ett av mina favorit favorit spel. Är ingen dag 1 köpare så väntar lite. Men hört bara gott om 2an än så länge. När löning kommer så blir det ett köp, detta är utvecklare som jag verkligen känner att jag kan stödja med full price.

Medlem

Ca 25 timmar in nu och tycker det är helt magiskt. Den långsamma takten passar mig bra.
Vissa saker är sjukt svåra, kan inte träffa en lada med pilbåge på 20 meters håll, och dyrka lås är skitsvårt. Men, jag tycker det på något sätt bara gör det roligare. Är trött på att bli handhållen av så många nyare spel, och det känns mer realistiskt att man faktiskt behöver öva på något innan man blir bra på det.
Än så länge är det väl förtjänt sin femma.

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Fyfan jag får spring i benen bara av att läsa din kommentar 🤣

Haha 😂

12
Skriv svar