Fable försenas till 2026, men visar upp lite "gameplay"

Robot
Fable försenas till 2026, men visar upp lite "gameplay"
Medlem

Surt, men hellre ett mer putsat spel än för tidig release. Jäklar vad det ser bra ut, balsam för själen när hönan kickas på slutet🙈

Satan men som sumodl säger är det bättre att vänta på ett spel så det släpps i bättre skick (även om det inte alltid räcker, se STALKER 2 som trotts oändliga förseningar presterar dåligt för många och uppenbart är ofärdigt i innehåll och system, en dold early access).

Detta verkar endå bli ett rätt matigt spelår så jag tror nog vi överlever att vänta på Fable ett tag till. Ska bli kul att titta gameplayvideon sen med tjejen. Visst är detta första gameplay de visar upp?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Har så många 2025-spel ändå så det passar mig utmärkt. Och satan vad det ser trevligt ut det här spelet!

Redaktör
Ponny

Köper förseningar alla dagar i veckan. Kan dock känna att spelet utannonserades alldeles för tidigt (som många andra). Hade varit fasen så mycket bättre att avslöja det i sommar, och släppa det nästa vår.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Förseningar är alltid tråkiga men tycker de ska ta den tid de behöver
Gameplayet såg faktiskt snyggt och bra ut för att vara i alpha stadiet.

Medlem

Känns som Microsofts studios gör detta väldigt väldigt ofta. Typ med vartenda spel? Som Fredrik sa, de utannonserat spel alldeles för tidigt.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Köper förseningar alla dagar i veckan. Kan dock känna att spelet utannonserades alldeles för tidigt (som många andra). Hade varit fasen så mycket bättre att avslöja det i sommar, och släppa det nästa vår.

Ja, hatar för tidiga utannonseringar. Var likadant med State of Decay 3, lär dröja innan vi får se det också!

Men det lilla vi såg här såg riktigt bra ut!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av puban:

Har så många 2025-spel ändå så det passar mig utmärkt. Och satan vad det ser trevligt ut det här spelet!

Tror ärligt talat detta är en anledning också

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Medlem

Frågan är om konceptet känns lika spännande idag som när föregående spel släpptes. Vill minnas att Fable var lite ”hypat” på grund av vissa för tiden innovativa gameplay element etc. Det finns ju därför risk att det bara blir ett generiskt fantasyspel som föregående spel egentligen var om man tar bort alla nymodigheter.

Medlem

Vart är Perfect dark? Antar att AAAA spel tar tid

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LancelotSwe:

Ja, hatar för tidiga utannonseringar. Var likadant med State of Decay 3, lär dröja innan vi får se det också!

Men det lilla vi såg här såg riktigt bra ut!

Lär dröja? Det har redan dröjt! Snart fem år sedan det avslöjades. 😭

Medlem

Nu när Microsoft släpper "allt" till PS5, törs man hoppas på Fable till PS5 då?

Medlem

Hoppas det finns en editor för karaktären.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg bättre ut än väntat. Var inte så intresserad av det tidigare men det här ser lovande ut,

Medlem
Skrivet av Danster:

Från "NateTheHate" som brukar ha rätt med sina rykten.

https://www.resetera.com/threads/xbox-game-studios-update-wit...

Medlem

Typ som Elder Scrolls 6 som de tillkännagav 2018... 🙄

Angående det spelet:
https://nordic.ign.com/the-elder-scrolls-6/90284/news/the-eld...

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Danster:

Eller PS6 så försenat som detta verkar bli. Ser supermysigt ut, hoppas det kommer till PS.

Medlem

Nu visar de visserligen tidig gameplay från spelet, men jag får ingen känsla av "Fable" alls. Känns inte alls som samma artstyle från tidigare spelen. Tänker på den ikoniska brittiska-cartoonish-fantasy-artstylen från Lionhead-eran är som bortblåst.

Medlem

Det tar tid att göra spel nuförtiden - de började med detta 2017.

Medlem

Synd, men bättre än att släppa ofärdigt spel med konstanta fps-drops o buggar. Älskar dom 3 första Fable, så jag håller tummarna för att det blir bra!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Är det bara jag som ofta hamnar ca 75-80% in i YT-videos i artiklar här på FZ?

signatur

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Det var menat här va? För just delen i videon som handlar om Fable och nyheten i sig.

Skribent

Som sumodl nämner är klippet avsiktligt länkat till den relevanta biten, så att läsarna inte behöver leta i videon för att hitta delen som artikeln handlar om.

Medlem

Varje gång de senarelägger får de också gratis reklam på spelsidor.

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Skrivet av Jonny Myrén:

Som sumodl nämner är klippet avsiktligt länkat till den relevanta biten, så att läsarna inte behöver leta i videon för att hitta delen som artikeln handlar om.

Okej det förklarar iaf den här gången men var samma sak på moonlighter 2-videon och många andra gånger.

signatur

Skribent

Okej det förklarar iaf den här gången men var samma sak på moonlighter 2-videon och många andra gånger.

Skumt. Moonlighter-länken ska inte ha nån tidskod, så den enda anledningen jag kan komma på är att du har varit inne på den videon tidigare. Annars är det Youtube som trilskas på nåt sätt.

Skrivet av Jonny Myrén:

Skumt. Moonlighter-länken ska inte ha nån tidskod, så den enda anledningen jag kan komma på är att du har varit inne på den videon tidigare. Annars är det Youtube som trilskas på nåt sätt.

Ja det är skumt och den tanken slog mig men jag vågar sätta min vänstra nöt att jag inte bör varit inne på den. Har funderat på om man råkat lägga in video med tidskod men då var det inte det.

Det har hänt ganska ofta så det är konstigt så därför jag är nyfiken om nån annan känner igen detta.

Förmodligen nå dynga med min telefon, vore inte första gången.

Det spelar ju ingen större roll i praktiken men du ska ha tack för svar

signatur

Medlem

Man kan sparka på en kyckling Im on! föresten vad är det med americanare och kalkoner och kyckling sparkande?

signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Tidiga tillkännagivanden har ju inget med oss spelare att göra. Eller ja, de görs inte för att tillfredsställa oss, de görs för att tillfredsställa aktieägare och styrelsen. Tror de flesta utvecklare, precis som alla som skapar något, vill visa upp en så färdig produkt som möjligt.

12
Skriv svar