Josef Fares gav skidstjärnan 300 000 kr i direktsändning
Heter hon inte Ella?
Jo det gör hon, min dotter heter Ellen däremot.
Fixade
"Writer and Fighter"
Visst.
Å andra sidan så känns det lite jobbigt att tänka i banor av att det säkerligen finns de som hade haft klart större nytta av dessa 300 000 som så lättvindigt bytte händer.
Mest av allt tycker jag det understryker vilka extremt olika världar folk lever i, och hur det tycks vara omöjligt att ha förståelse för olikheterna.
Pr stunt?
Tror inte han där och då tänkte "Fan va det här kommer se bra ut" Tror han genuint ville stötta henne.
Jo det gör hon, min dotter heter Ellen däremot.
Fixade
Döpte om dottern?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tror inte han där och då tänkte "Fan va det här kommer se bra ut" Tror han genuint ville stötta henne.
Det tror inte jag heller. Han har ju alltid haft en skjuta-från-höften-attityd och så dök det här upp spontant. Jag tycker det är himla sjysst bara.
Lite trist att det alltid ska dyka upp cyniker när andra gör nåt bra. Sjukt glädjelös egenskap.
Döpte om dottern?
Japp!
"Writer and Fighter"
Visst.
Å andra sidan så känns det lite jobbigt att tänka i banor av att det säkerligen finns de som hade haft klart större nytta av dessa 300 000 som så lättvindigt bytte händer.
Mest av allt tycker jag det understryker vilka extremt olika världar folk lever i, och hur det tycks vara omöjligt att ha förståelse för olikheterna.
Samtidigt blir det alltid så oavsett vad man gör. Ger jag 1000 kr till en ukrainsk mamma med två barn så finns det ju säkerligen en annan ukrainsk mamma med fem barn som nog hade behövt pengarna lite bättre.
Sen har du rätt i att vi alla lever i våra olika bubblor och våra olika världar. Ser det ju på jobbet varje dag.
"Writer and Fighter"
Pr stunt?
Även om det inte är det så är det en hårfin känsla mellan att vara creepy och charmig.
Har man dessutom en förmåga att förverkliga sina magkänslor till något positivt som gör en förmögen vad är då 300k?
Det är inte en glädjelös egenskap att ställa en fråga.
Jag gav Hjärnfonden 550kr då jag fick ett inbetalningskort efter en anhörig gått bort i alzheimers, tänker att ja en gång per år går det här bra. De skickar brev varje månad och ber om bidrag sedan dess
Om man har 100.000kr på kontot och skänker 300kr till någon random, så har man gjort exakt samma goda gärning.
CPU: Ryzen 9800X3D GPU: RTX 4080 Super RAM: G.Skill 32GB DDR5 CL30 @ 6000MHz
Moderkort: ASUS ROG Strix B650E-F Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: Corsair RM1000x 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Corsair MP700 Elite 2TB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz Cooled by Noctua
Om man har 100.000kr på kontot och skänker 300kr till någon random, så har man gjort exakt samma goda gärning.
Nej, men man har gjort en likvärdig gärning.
Ad hoc addendum
Hon vann inte VM, hon tog silver i ett lopp och brons i en stafett (vilket ändå är en helt sanslöst bra VM-debut), men drottning är hon inte. Om man nu ska vara petig 🙂
Älskar dock skidskytte, och även Fares och det han gör i spelvärlden så detta var ett riktigt kul och oväntat inslag 😄
Det är faktiskt ännu värre - 30 kr blir samma sak för en miljardär.
Annan kuriosa - om han har ett sparkonto på 4%, tjänar han 40 000 000 kr i månaden bara på avkastning utan att jobba.
Ca 10 000 000 kr i veckan bara för att ha pengarna på ett sparkonto
Och det är anledningen till att ojämlikheterna ökar
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Annan kuriosa - om han har ett sparkonto på 4%, tjänar han 40 000 000 kr i månaden bara på avkastning utan att jobba.
Det blir ju 40 tusen miljarder kronor, det är mycket pengar!
Det blir ju 40 tusen miljarder kronor, det är mycket pengar!
Haha tack för ett gott skratt med den gamla goingen. För de som inte sett
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Någonting annat som ökar är sannolikheten att någon får en stroke, ifall de försöker läsa ditt inlägg.
Någontiing annat som ökar är sannolikheten att någon får en stroke, ifall de försöker läsa ditt inlägg.
Och jag sörjer att du ska trycka ned någon en lördagskväll, skål!