Starfield har "en hel del spännande saker på gång i år"

Robot
Starfield har "en hel del spännande saker på gång i år"
Medlem

Är det inte lite sent att annonsera en expansion med släpp i år i Juni månad?

Medlem

Inget som har att göra med Starfield är INTE vad jag kallar spännande!

Och inget som nuvarande Bethesda gör är änns bra.

Jag ser inte fram emot Elder Scrolls 6 inte med nuvarande Bethesda.

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Dom kan ju börja med att släppa ett bra spel och inte ta betalt för mods

Medlem

många har olika åsikter och det respekterar jag. Varje person har annorlunda DNA. Men till de som har spelat det. Är det ett bra spel? Precis blivit medlem genom Game Pass, och är lite sugen.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

många har olika åsikter och det respekterar jag. Varje person har annorlunda DNA. Men till de som har spelat det. Är det ett bra spel? Precis blivit medlem genom Game Pass, och är lite sugen.

Mycket delade åsikter men jag tycker det är bra. Helt klart värt om man ändå skaffat Gamepass.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av krislevin:

Svaret är nnnja. Jag spelade faktisk igenom det storymässigt men har inte rört det sen dess och har bara vaga minnen kvar. Kommer nog inte plocka upp det igen och hade nog inte köpt det idag om jag vetat hur det var.

Medlem

En släng av transparens kanske och visar sin 20-årsplan där de släpper en nyversion vart 5e år för 799kr.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Spelet är helt okej, men det är inte direkt en djup upplevelse. Jag personligen blev bara mest förbannad över att dom har massor av olika system som kunde vara riktigt coola om man spenderat bara lite mer tid på dom.

• Det finns ett koloniseringssystem, som man inte gör något med.

• Man kan bygga rymdskepp, men inte flyga runt i rymden, utan är begränsad till en typ av "fiskskål" utanför planeterna.

• Man har uppgraderat fysikmotorn så att den kan simulera stjärnsystem och hur planeterna kretsar kring stjärnor, men det finns ingen poäng med det

• Det finns ett fraktionssystem, som har någonstans mellan noll till ytlig påverkan på gameplay.

• Man har ett stealthsystem, men bandesign som gör det meningslöst.

• Spelet nyttjar DirectStorage-teknologin, men använder det inte för att göra spelet sömlöst.

Det finns tonvis med exempel på potential som man brutalt misslyckats med att utnyttja.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Ambassadör
Xbox

Skulle gissa på Starborn-expansion och PS5-release och att dessa ligger ganska nära varandra i tid.

signatur

Jump in.

Medlem

Kul med nya grejer

Medlem
Skrivet av krislevin:

Jag tycker att det i huvudsak är ett 4/5 spel. Visst kan man vara besviken på huvudstoryn men spelade ändå kring 150 timmar innan jag kände mig klar! Liknar gameplaymässigt fallout 4. Så gillar du det så gillar du starfield (om du inte hatar rymden).

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Inget som har att göra med Starfield är INTE vad jag kallar spännande!

Så... Det är spännande? 🤔

Jag har gett det ett flertal chanser; att försöka navigera deras idiotiska menyer ger gemene man huvudvärk. När jag skriver detta inser jag att det säkert finns en bra modd som fixar det.

signatur
Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Inget i ditt svar är INTE en logisk slutsats!

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

No... Skräp

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

No... Skräp

Den dubbla negationen (Inget, inte) i ditt första inlägg ger en positiv produkt; "Sånt som har med Starfield att göra är spännande"

Medlem

No skräp, no cry.

Medlem

Utan en ordentlig overhaul likt CP2077 och No man's sky är tyvärr det här spelet passé redan.
Slashgibber var ganska spot on, spelet har en enorm potential men man tog inte tillvara på något av den.

Den enorma rymd man byggt upp är en tom kuliss, litegrann som L.A Noire, man bygger en öppen värld som bara agerar som en transportsträcka.

Medlem

Gött! Jag lirade 18h med GeForce Now och gillade det, förutom fipplandet i menyer. Men ska ta tag i det och ge det en riktig chans efter att ha lirat klart KCD2.

Medlem
Skrivet av Deli:

Utan en ordentlig overhaul likt CP2077 och No man's sky är tyvärr det här spelet passé redan.
Slashgibber var ganska spot on, spelet har en enorm potential men man tog inte tillvara på något av den.

Den enorma rymd man byggt upp är en tom kuliss, litegrann som L.A Noire, man bygger en öppen värld som bara agerar som en transportsträcka.

Jag provade cp 2077 igen efter liberty grejen och måste säga att jag inte ser vad som blivit bättre alla npcer är fortfarande döda och fps delen är också fortfarande jättedålig.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Det är värt att testa för att se om det är något för dig, speciellt med tanke på att du har Game Pass.

Spelet var inte min smak, fastnade inte för storyn så kom aldrig långt. Dessutom var det väldigt många loading screens som började irritera mig.

Gällande nyheten så borde Bethesda nog öka deras resurser på att förbättra deras spelmotor istället för att fortsätta utveckla Starfield. Bethesdaspelen är nog de buggigaste utav alla jag har spelat som knappt blivit bättre med tiden.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det är värt att testa för att se om det är något för dig, speciellt med tanke på att du har Game Pass.

Spelet var inte min smak, fastnade inte för storyn så kom aldrig långt. Dessutom var det väldigt många loading screens som började irritera mig.

Gällande nyheten så borde Bethesda nog öka deras resurser på att förbättra deras spelmotor istället för att fortsätta utveckla Starfield. Bethesdaspelen är nog de buggigaste utav alla jag har spelat som knappt blivit bättre med tiden.

Är ingen idé att försöka fixa den motorn, ju mer dom bygger in så bygger dom in sig i ett hörn. Dom hade typ tjänat på att göra spelet i Game Maker som är mer en kompetent spelmotor typ

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

njaaa, det låter mer som att jag inte kommer testa det. Många har invändningar och jag vet inte om jag vill angagera mig i nåt sånt. Ja motorn är A och O. Jag förstår inte varför de inte levlar upp den! Ser de inte? Med så mycket talang och pengar borde det ha blivit ett mycket bättre spel. De lever i dåtid, känns det som. Ja ja vi får se vad de gör med ES6

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar