Forza Horizion 5 på PS5 kräver Microsoft-konto
ojoj blir spännande att se om de blir samma rabalder som när Sony vill att han man har ett sony-konto för att spela deras spel
Det lär det bli kan jag tänka mig. På konsol är man ju sen också van att bara behöva ett konto till skillnad mot PC där man har ett antal olika butiker/launchers.
55 dagar tillgång till spelet innan alla andra är galet bra om man köper den dyra utgåvan!
Vart har du sett det?
Premium edition ger dig fyra dagars early access.
“All thinking people are atheists.”
$49.99 för lyxvarianten på xbox med gamepass. Lite skillnad, dessutom är standard "gratis" där. Känns lite skumt att göra priserna så orättvisa, så jag säger nej.
Det är ju under rea, men även ordinarie Xbox-priser är ca 100-150 kr under PS5-priset. Lite surt, men spelet är ju nytt där och det finns ett köpsug.
55 dagar tillgång till spelet innan alla andra är galet bra om man köper den dyra utgåvan!
Vart har du sett det?
Premium edition ger dig fyra dagars early access.
Jag skrev fel i nyheten, ska vara 5 dagar förstås.
ojoj blir spännande att se om de blir samma rabalder som när Sony vill att han man har ett sony-konto för att spela deras spel
Sony släpper inte sina spel på Xbox.
Kommer bli intressant att höra om Sony spelarna har problem nu med att skapa "bara ett konto"
För det var ju inget problem med t.ex. helldivers
Av reaktionen jag har sett hittills på t.ex. reddit, så verkar inte många bry sig särskild mycket, samt att det var väntat så som resten av Xbox-spelen. Det var ju PC-spelarna som var mest högljudda över det, inte konsol-spelarna.
Av reaktionen jag har sett hittills på t.ex. reddit, så verkar inte många bry sig särskild mycket, samt att det var väntat så som resten av Xbox-spelen. Det var ju PC-spelarna som var mest högljudda över det, inte konsol-spelarna.
Såklart PC spelarna var högljudda, det var ju dom som vart drabbade med skiten
Helldivers finns ju liksom bara till PC och Playstation.
Och Sony släpper inte sina spel till Xbox
Nu kommer det bli skillnad, garanterat.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Så är det väl med Sea of Thieves också? Inget överraskande att Microsoft gör likadant med alla sina live service-spel.
Och Minecraft som släpptes 1812.
Sony släpper inte sina spel på Xbox.
En spelserie från Sony finns även på Xbox, MLB The Show. Ingen aning om man behöver ha ett PS-konto för det.
00:00:02:42
Jag skrev fel i nyheten, ska vara 5 dagar förstås.
Sorry!
Läste inte nyheten utan gick till forumet direkt. 🙂
“All thinking people are atheists.”
Jag har redan kopplat mitt Microsoft konto till mitt PSN då jag lirat mycket Minecraft.
Fattar inte varför folk är så förbaskat gnälliga.
Hade inte människan haft ett behov av att gnälla så hade vi aldrig uppfunnit internet.
Jag gissar här nu. Men jag tror att priset baseras på Amerikanska Dollarn och deras marknad. Och att det kommer bli mycket dyrare när det väl har släppts. På grund av Trump depressionen som kommer hända. För Amerikas GDP är nu ca -3% första kvartalet. 2008 års depression var ca -5%. Vad får er att tro att en kille med 6 personliga bankrupter inte kommer att se till att det blir en depression?