Diskutera – Samlar du på något?
Jag samlar på alla tillsägningar från min sambo om hur dåligt jag sköter allt. Kan vara allt från att jag lagar äcklig mat till att jag tvättat kläder fel
Får inte du heller vara i tvättstugan ?
OCh middagen ska vi inte tala om. Barna älskar halvfabrikat !
Jag samlar inte på något spelrelaterat men jag är en stor musikälskar (det är väl alla?) och samlar därför på vinylskivor. 457 stycken har det blivit och jag lyssnar på minst en om dagen!
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Samlar även jag på vinylskivor, då musik är min största passion. Ligger på 297 stycken hittills; Samlingen på Discogs
Jag samlar tv spel, först och främst på nes. Har alla spel släppta i usa och europa. Just nu letar jag spel som har olika framsidor beroende vart dom gavs ut och alla fina bootlegs som finns!
Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa
Spellådor är min kink, framförallt de från Amiga 500'an.
Köpte Kings Quest III lådan för några år sedan. Ett av de mer käraste inköp jag gjort då jag i min ungdom var dum nog att byta bort KQ3 mot ett spel som hetter RanXerox (en låda som än är kvar)
Önskar jag bodde på en herrgård så jag hade yta och kunde rama in och sätta upp alla häftiga prylar som följde med i så många spel förr i tiden.
Tygkartorna från Ultima serien som tex
Jag samlar på lite allt möjligt. Mycket retrogrejer (främst från egen barndom/tonår) men även lite annat bös. Samlar på följande:
Böcker:
Stephen King
Dean Koontz
John Grisham
Clive Cussler
Ken Follett
Och ett gäng till...
Tidningar:
Svenska MAD
Svenska PC Gamer (har en komplett samling)
Olika dator- och speltidningar från 90-talet
Konsoler:
Har börjat köpa på mig konsoler från främst 90- och 00-talen. Har NES, N64, Gamecube, Wii, Xbox, Xbox 360, Xbox Series S, Playstation 1-3, Sega Megadrive och nån mer. Har några kvar att skaffa. Samt börja skaffa spel till dem.
Retrodatorer:
Har en C64, Amiga 500, en pc från 90-talet och en pc från 00-talet. Skulle gärna vilja ha en Amiga 600HD med. Och fler spel. Har börjat köpa på mig gamla Amiga och pc-spel igen.
Musik:
Har även börjat köpa alla gamla CD-skivor jag ägde på 90- och 00-talen. Skivor som jag för länge sedan sålt eller kastat.
Film:
Har på sistone börjat köpa fler filmer på Blu-ray igen. Mest på rea och loppisar och sånt.
Hell Tengil, vår befriare!
Får inte du heller vara i tvättstugan ?
OCh middagen ska vi inte tala om. Barna älskar halvfabrikat !
EXAKT så 🙈🤣
Det började med TV-spel, sedan råkade det bli lite mera saker. Älskar spel och leksaker och teknik från 80 och 90-talet då man växte upp. Har ett eget kontor/lattjorum i hemmet där jag både arbetar och samlar på retro/spelar retro. Har även den omtalade retro-datorn som jag spelar äldre spel på. Underbart!
Postar några bilder från min instagram https://www.instagram.com/retroklint/
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Nja.. men jag jobbar som terapeut med OCD. Är ganska insatt i området 😁
Finns ett jävla mörker i samlande. Alltså på nån reptil nivå. Men hey! Alla ska vi dö, så varför inte samla på sig lite skit man inte behöver när man ändå är igång...
Samlar på böcker (allt möjligt - har ca 3000 böcker), spel (p&p), figurer, ww2 saker, retrosaker, spel (Amiga/Pc/C64. Bigbox osv), stridsvagnsmodeller osv osv..
Kan inte ha så mycket framme då jag redan har mer prylar än vad jag egentligen har plats till.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Ja herregud, ärvt samlar-genen från min käre far.
Samlat på det mesta i barndomen; snäckor, stenar, kapsyler, frimärken, mynt, glasfigurer you name it.
Sedan hjälpte det inte att jag i barndomen var tvungen att sälja C64'an för att få ett NES, sälja NES'et för att få ett SNES, sälja SNES'et för att få en PC... Har väl överkompenserat i vuxen ålder och började på 90-talet.
Samlar spel till alla Nintendokonsoler, alla Playstation, SEGA Master System och Mega Drive. PC-spel? Jajjamän! Guider, tidningar och runtomkringstuff. Min sambo är tokig på mig och jag har husets största rum och får ändå inte plats.
Har jag nämnt att det bara är en av samlingarna, den stora är vinyl. Har c:a 5000 i runda slängar och dessutom en del CD även om jag sålda av hälften för några år sedan. Hade även massa böcker, men blev tvingad att sälja 4/5 av dom när vi flyttade så nu har jag "bara" en bokhylla kvar.
Tur man är sjuk i huvudet, det är synd.
Ja herregud, ärvt samlar-genen från min käre far.
Samlat på det mesta i barndomen; snäckor, stenar, kapsyler, frimärken, mynt, glasfigurer you name it.
Sedan hjälpte det inte att jag i barndomen var tvungen att sälja C64'an för att få ett NES, sälja NES'et för att få ett SNES, sälja SNES'et för att få en PC... Har väl överkompenserat i vuxen ålder och började på 90-talet.
Samlar spel till alla Nintendokonsoler, alla Playstation, SEGA Master System och Mega Drive. PC-spel? Jajjamän! Guider, tidningar och runtomkringstuff. Min sambo är tokig på mig och jag har husets största rum och får ändå inte plats.
Har jag nämnt att det bara är en av samlingarna, den stora är vinyl. Har c:a 5000 i runda slängar och dessutom en del CD även om jag sålda av hälften för några år sedan. Hade även massa böcker, men blev tvingad att sälja 4/5 av dom när vi flyttade så nu har jag "bara" en bokhylla kvar.
Tur man är sjuk i huvudet, det är synd.
Älskar att höra det här. Ber för frun din!
Samlar på pengar.
Det är ju också en billig utväg om man blivit helt fet och flintskallig... Okej ska sluta