Diskutera – Samlar du på något?

Robot
Diskutera – Samlar du på något?

Berätta om och visa upp dina käraste samlingar.

#diskutera

Medlem

Hobbys... jösses vad jag samlat olika hobbys genom åren...

Medlem

Några av dom är från spel iaf
Och lite whisky med på det.

Medlem

Jag samlar på alla tillsägningar från min sambo om hur dåligt jag sköter allt. Kan vara allt från att jag lagar äcklig mat till att jag tvättat kläder fel

Medlem

Nja.. Samlade på Game Boy Advance spel och konsoler, nu ligger allt i nån låda. Innan det var det kameror och objektiv, också nån låda.

Medlem
Skrivet av mrkhaglund:

Jag samlar på alla tillsägningar från min sambo om hur dåligt jag sköter allt. Kan vara allt från att jag lagar äcklig mat till att jag tvättat kläder fel

Får inte du heller vara i tvättstugan ?
OCh middagen ska vi inte tala om. Barna älskar halvfabrikat !

Medlem

Kapsyler! Har ca. 2000 unika kapsyler från jordens alla hörn. Etiopien, Nordkorea, Ryssland, Vietnam… ja i princip från hela världen. Och inget är köpt på nätet eller på något annat fuskigt sätt.

Fragtjuv

Jag samlar inte på något spelrelaterat men jag är en stor musikälskar (det är väl alla?) och samlar därför på vinylskivor. 457 stycken har det blivit och jag lyssnar på minst en om dagen!

Mina vinyler

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Samlar även jag på vinylskivor, då musik är min största passion. Ligger på 297 stycken hittills; Samlingen på Discogs

Medlem

Jag samlar tv spel, först och främst på nes. Har alla spel släppta i usa och europa. Just nu letar jag spel som har olika framsidor beroende vart dom gavs ut och alla fina bootlegs som finns!

signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Spellådor är min kink, framförallt de från Amiga 500'an.
Köpte Kings Quest III lådan för några år sedan. Ett av de mer käraste inköp jag gjort då jag i min ungdom var dum nog att byta bort KQ3 mot ett spel som hetter RanXerox (en låda som än är kvar)
Önskar jag bodde på en herrgård så jag hade yta och kunde rama in och sätta upp alla häftiga prylar som följde med i så många spel förr i tiden.
Tygkartorna från Ultima serien som tex

Daz
Medlem

Jag gillar att både meka samt elektronik. Så genom åren har jag samlat på mig verktyg, maskiner och alla möjliga mackapärer som "kan vara bra att ha" när man ska göra någonting som är mek eller el relaterat.

Medlem

Jag samlar på lite allt möjligt. Mycket retrogrejer (främst från egen barndom/tonår) men även lite annat bös. Samlar på följande:

Böcker:
Stephen King
Dean Koontz
John Grisham
Clive Cussler
Ken Follett
Och ett gäng till...

Tidningar:
Svenska MAD
Svenska PC Gamer (har en komplett samling)
Olika dator- och speltidningar från 90-talet

Konsoler:
Har börjat köpa på mig konsoler från främst 90- och 00-talen. Har NES, N64, Gamecube, Wii, Xbox, Xbox 360, Xbox Series S, Playstation 1-3, Sega Megadrive och nån mer. Har några kvar att skaffa. Samt börja skaffa spel till dem.

Retrodatorer:
Har en C64, Amiga 500, en pc från 90-talet och en pc från 00-talet. Skulle gärna vilja ha en Amiga 600HD med. Och fler spel. Har börjat köpa på mig gamla Amiga och pc-spel igen.

Musik:
Har även börjat köpa alla gamla CD-skivor jag ägde på 90- och 00-talen. Skivor som jag för länge sedan sålt eller kastat.

Film:
Har på sistone börjat köpa fler filmer på Blu-ray igen. Mest på rea och loppisar och sånt.

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Har oavsiktligt samlat på tändare!

Medlem

Tinder-matchningar. Rätt dålig på att skriva

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Får inte du heller vara i tvättstugan ?
OCh middagen ska vi inte tala om. Barna älskar halvfabrikat !

EXAKT så 🙈🤣

Medlem

Det började med TV-spel, sedan råkade det bli lite mera saker. Älskar spel och leksaker och teknik från 80 och 90-talet då man växte upp. Har ett eget kontor/lattjorum i hemmet där jag både arbetar och samlar på retro/spelar retro. Har även den omtalade retro-datorn som jag spelar äldre spel på. Underbart!

Postar några bilder från min instagram https://www.instagram.com/retroklint/

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Nja.. men jag jobbar som terapeut med OCD. Är ganska insatt i området 😁

Medlem
Skrivet av nilang:

Nja.. men jag jobbar som terapeut med OCD. Är ganska insatt i området 😁

Finns ett jävla mörker i samlande. Alltså på nån reptil nivå. Men hey! Alla ska vi dö, så varför inte samla på sig lite skit man inte behöver när man ändå är igång...

Medlem

Jag samlar på tok för mycket. Jag kan sluta när jag vill men varför sluta ha roligt?

Lite grejer som jag har. Det mesta är manga-anime grejer och mera från mitt hobbyrum:

signatur

Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS

Medlem

Samlar på böcker (allt möjligt - har ca 3000 böcker), spel (p&p), figurer, ww2 saker, retrosaker, spel (Amiga/Pc/C64. Bigbox osv), stridsvagnsmodeller osv osv..

Kan inte ha så mycket framme då jag redan har mer prylar än vad jag egentligen har plats till.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja herregud, ärvt samlar-genen från min käre far.
Samlat på det mesta i barndomen; snäckor, stenar, kapsyler, frimärken, mynt, glasfigurer you name it.
Sedan hjälpte det inte att jag i barndomen var tvungen att sälja C64'an för att få ett NES, sälja NES'et för att få ett SNES, sälja SNES'et för att få en PC... Har väl överkompenserat i vuxen ålder och började på 90-talet.
Samlar spel till alla Nintendokonsoler, alla Playstation, SEGA Master System och Mega Drive. PC-spel? Jajjamän! Guider, tidningar och runtomkringstuff. Min sambo är tokig på mig och jag har husets största rum och får ändå inte plats.
Har jag nämnt att det bara är en av samlingarna, den stora är vinyl. Har c:a 5000 i runda slängar och dessutom en del CD även om jag sålda av hälften för några år sedan. Hade även massa böcker, men blev tvingad att sälja 4/5 av dom när vi flyttade så nu har jag "bara" en bokhylla kvar.
Tur man är sjuk i huvudet, det är synd.

Medlem

Oavslutade projekt.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Ja herregud, ärvt samlar-genen från min käre far.
Samlat på det mesta i barndomen; snäckor, stenar, kapsyler, frimärken, mynt, glasfigurer you name it.
Sedan hjälpte det inte att jag i barndomen var tvungen att sälja C64'an för att få ett NES, sälja NES'et för att få ett SNES, sälja SNES'et för att få en PC... Har väl överkompenserat i vuxen ålder och började på 90-talet.
Samlar spel till alla Nintendokonsoler, alla Playstation, SEGA Master System och Mega Drive. PC-spel? Jajjamän! Guider, tidningar och runtomkringstuff. Min sambo är tokig på mig och jag har husets största rum och får ändå inte plats.
Har jag nämnt att det bara är en av samlingarna, den stora är vinyl. Har c:a 5000 i runda slängar och dessutom en del CD även om jag sålda av hälften för några år sedan. Hade även massa böcker, men blev tvingad att sälja 4/5 av dom när vi flyttade så nu har jag "bara" en bokhylla kvar.
Tur man är sjuk i huvudet, det är synd.

Älskar att höra det här. Ber för frun din!

Medlem

Samlar på NES-spel, en fördel är att de går och spela också.

Medlem

Samlar på pengar.

Medlem

Jag samlar på spelmusik på vinylskivor. Just nu väntar jag på en bra deal på Diablo 2-skivan så att min Warcraft/Starcraft/Diablo-trio är komplett.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Samlar på pengar.

Det är ju också en billig utväg om man blivit helt fet och flintskallig... Okej ska sluta

Medlem

Nope, varje gång jag har hamnat lite i dom tankebanorna så har min hjärna ganska fort sagt NEJ. Är nöjd med det :).

Samla på! Men sköt det hälsosamt kära FZ

signatur

Missbrukare av Souls

Medlem

Samlade Mackmyra whisky ett tag men inte längre.
Annars så det enda jag samlar normalt är mounts i WoW men då jag inte spelar denna expansion så är det vilande

Skriv svar