Monster Hunter Wilds

Medlem

Spelat 9 timmar och har ingen aning om vad skiten handlar om och bryr mig inte ett dugg heller men har sjukt kul i alla fall med att slakta monster Tog ett tag innan vi fattade hur vi skulle göra för att spela med varandra och ibland är spelet lite buggigt i multiplayern som tex att vi är osynliga för varandra till och från och grafiken är lite ojämn. Men det är väldigt små detaljer och verkar vara mest när vi är i home base som det stökar. För övrigt är spelet välgjort och buggfritt från start vilket inte alltid är givet dessa tider Solklar 4/5 i betyg!

Medlem

24 timmar in nu, var trevligt att se att storyn fortsätter efter dom första 15 timmarna, verkar vara som att low-rank är en fokuserad story med mycket cutscenes, och high-rank är fortfarande story men mer i stil med gamla monster hunter där det är otaligt många side-quests med brytpunkter i ens hunting rank där man får en cutscene och storyn fortsätter.

Så tycker det är halv-korrekt att säga att storyn är 15 timmar lång då den fortsätter långt efter low-rank men i ett mycket lägre tempo. har dessutom fått det spoilat att det har ett faktiskt slut i slutet av high-rank.

Var dessutom intressant att jag gjorde typ 6 optional quests i low-rank men nu i high-rank har jag säkert gjort 20+ och är fortfarande i starten av high-rank. det känns som att spelet öppnar upp efter low-rank rejält. gick ifrån en röd tråd till mer MMO style questing.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelat 9 timmar och har ingen aning om vad skiten handlar om och bryr mig inte ett dugg heller men har sjukt kul i alla fall med att slakta monster Tog ett tag innan vi fattade hur vi skulle göra för att spela med varandra och ibland är spelet lite buggigt i multiplayern som tex att vi är osynliga för varandra till och från och grafiken är lite ojämn. Men det är väldigt små detaljer och verkar vara mest när vi är i home base som det stökar. För övrigt är spelet välgjort och buggfritt från start vilket inte alltid är givet dessa tider Solklar 4/5 i betyg!

Hehe det är det som är så gött med Monster Hunter imo, man behöver inte bry sig om storyn alls, glädjen och det som gör spelet är bra är combat, gear progression och grinden

Skrivet av neetodesu:

Jaha 4/5, det är alltså lika bra som Avowed.

Rimligt. Avowed är ännu en av Obsidians besvikelser.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Enda kritiken jag har (spelar på PS5 PRO) är storyn, så jävla omständligt att behöva rida på sitt djur genom världen utan att få själv springa iväg och utforska. Lite skillnad mot Worlds där man ändå kunde göra vad man ville under uppdragen.

Samt att kampanjen var löjligt enkel i low rank.

Medlem

Har kul med spelet men brottas enormt mycket med gränssnittet. Upplever det väldigt grötigt, klumpigt och osammanhängande på något sätt. Att exempelvis slipa sitt svärd och använda potion med samma knapp, nej det vill sig inte riktigt placera sig i muskelminnet Bara lirat 4-5h dock så har inte gett upp det och monstren är vansinnigt roliga att fajtas mot!

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Har kul med spelet men brottas enormt mycket med gränssnittet. Upplever det väldigt grötigt, klumpigt och osammanhängande på något sätt. Att exempelvis slipa sitt svärd och använda potion med samma knapp, nej det vill sig inte riktigt placera sig i muskelminnet Bara lirat 4-5h dock så har inte gett upp det och monstren är vansinnigt roliga att fajtas mot!

Nu vet jag inte vilket plattform du spelar på! Men de har för enklat det där något vansinnigt.

Översta radial menyn har du ju nu förtiden optimal healing/status effect och whet stone, så nu är de enklare någonsin att heala sig, få bort status effects och slipa vapnet

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Enda kritiken jag har (spelar på PS5 PRO) är storyn, så jävla omständligt att behöva rida på sitt djur genom världen utan att få själv springa iväg och utforska. Lite skillnad mot Worlds där man ändå kunde göra vad man ville under uppdragen.

Samt att kampanjen var löjligt enkel i low rank.

Kan man inte springa runt där? Det är ett stort minus i min bok. Är det jätte linear eller?

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

Kan man inte springa runt där? Det är ett stort minus i min bok. Är det jätte linear eller?

Jo det kan man, bara att välja att du vill köra field survey så kan du springa runt hur mycket du vill, bara om du kör story uppdragen som du följer en röd tråd.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Under många huvud uppdrag är du tvungen att rida på din Seikret och lyssna på när folk snackar och får inte kliva av och utforska. Men de försvinner så fort man är klar med Low rank uppdragen sen mellan uppdragen kan du utforska som du vill

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Under många huvud uppdrag är du tvungen att rida på din Seikret och lyssna på när folk snackar och får inte kliva av och utforska. Men de försvinner så fort man är klar med Low rank uppdragen sen mellan uppdragen kan du utforska som du vill

Det är väldigt frustrerande, inte minst eftersom ingen säger något av värde, men det är åtminstone i regel snabbare avklarat än när man behövde leta spår i Monster Hunter World.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Det är väldigt frustrerande, inte minst eftersom ingen säger något av värde, men det är åtminstone i regel snabbare avklarat än när man behövde leta spår i Monster Hunter World.

Monster Hunter Worlds var första spelet för mig i serien och jag kan tyckte om den biten faktiskt gav en känsla när man aldrig sett några monster tider att man faktiskt betedde sig som en riktig jägare!

Och att man sakta och säkert lärde sig mer och mer om varje monsters svaghet ju mer man ”forskade” om dem.

Men kan förstå att folk som sett de flesta monster och spelat tidigare spel i serien att de kan vara en tråkig mekanism.

Skribent
Skrivet av Rydell1986:

Monster Hunter Worlds var första spelet för mig i serien och jag kan tyckte om den biten faktiskt gav en känsla när man aldrig sett några monster tider att man faktiskt betedde sig som en riktig jägare!

Och att man sakta och säkert lärde sig mer och mer om varje monsters svaghet ju mer man ”forskade” om dem.

Men kan förstå att folk som sett de flesta monster och spelat tidigare spel i serien att de kan vara en tråkig mekanism.

Jag gillade det först, men det blev lite segt efter ett tag. Som jag minns det, i alla fall. Men det var åtminstone interaktivt, istället för att bara sitta och lyssna på något ägg prata i fem minuter innan en mellansekvens triggas och monstret presenteras.

Medlem

Jag har spelat detta i princip maniskt sedan release. Är nu "hunter level" 70, och känner mig ganska klar. Har spelat totalt 100h just nu.

Förstår inte riktigt vad endgamet erbjuder annat än att sprigna runt och klippa samma monster om och om igen. Kommer från både diablo och poe dessförinnan, och i båda dessa spel har jag säkert lagt 100h ytterligare per säsong innan man tröttnat. Detta var första försöket på MH för min del, och tyvärr måste jag medge att detta var alldeles för repetetivt och meningslöst för mig. Finns liksom inget "mål" att uppnå, inga suber-duper-bossar att geara inför och så vidare.

Medlem
Skrivet av a10388:

Jag har spelat detta i princip maniskt sedan release. Är nu "hunter level" 70, och känner mig ganska klar. Har spelat totalt 100h just nu.

Förstår inte riktigt vad endgamet erbjuder annat än att sprigna runt och klippa samma monster om och om igen. Kommer från både diablo och poe dessförinnan, och i båda dessa spel har jag säkert lagt 100h ytterligare per säsong innan man tröttnat. Detta var första försöket på MH för min del, och tyvärr måste jag medge att detta var alldeles för repetetivt och meningslöst för mig. Finns liksom inget "mål" att uppnå, inga suber-duper-bossar att geara inför och så vidare.

Ja det är lite så MH alltid fungerat man dödar samma monster om och om igen för att kunna crafta allt och lyckas få de bästa gems till weapon slots och sånt.

Håller dock med om att de är lite tråkigt att de inte finns något jättesvårt ute ännu, men Capcom brukar släppa en hel del nytt content på löpande band och även ha nya events där de kan dyka upp svåra utmaningar.

Förra spelet hade bland annat en crossover med Final Fantasy där man fick möta en Behemoth och satan, det var svårt.

Sen när expansionen kommer ut och nya Master-Rank då börjar de bli svårt på riktigt.

Medlem

Förstår inte.

Kampanjen är generande tramsig, menyer och kontroller är helt värdelösa och optimeringen kass.

Hur spelar men ens tillsammans på ett vettigt sätt?

2/5 så här långt.

Medlem
Skrivet av boneless:

Förstår inte.

Kampanjen är generande tramsig, menyer och kontroller är helt värdelösa och optimeringen kass.

Hur spelar men ens tillsammans på ett vettigt sätt?

2/5 så här långt.

Skapar ett link party så får du en automatisk inbjudan när någon startar ett uppdrag

12
Skriv svar