21.00 – Future Games Show bjussar på spelnyheter
Wow, i chatten ryktas det om utannonsering av en expansion till Mount & Blade: Bannerlord i form av Viking Conquest eller motsvarande.
Viking Conquest till Warband var so otroligt fantastiskt bra. Har längtat i över 10 år efter en uppföljare.
En visning av Oblivion remake skulle också få mig ramla av stolen av lycka.
Memento Mori
Glömde bort denna, var det någonting trevligt som visades?
Inget "stort"
Man golvas av de kopiösa mängderna skräp indiestudios skyfflar ut. Ett helt gäng med små indietitlar som hänger hela sin spelidé på att ha en spelarbas i nivå med Fortnite trots att de själva vet att spelet blir ospelbart och dör fyra veckor efter release när spelarantalet blir tvåsiffrigt. Fanns några intressanta titlar så klart och avslutades starkt med Painkiller... som visade sig vara en tråk-remake istället för ett nytt spel. Riktigt usel show.
Riktigt bra show, tycker jag. Och många intressanta titlar. Kul!
Kan du nämna ett par stycken?
Själv blev jag besviken att Bannerlord-expansionen (eller om det bara är en patch, jag fattade inte riktigt) som utannonserades tycks enbart fokuserad på sjöstrid. Jag hoppades på en storydriven kampanj med vikingar och britter, likt Brytenwalda och Viking Conquest till M&B: Warband.
Memento Mori
Tyckte det fanns ett gäng intressanta titlar. Hoppas de flesta även kommer till konsol. Kingmakers såg ju episkt ut😃👍. Industria 2 (bara PC?) och Metal Eden såg också najs ut. Utöver de var det väl ett par andra spel jag tror kommer passa barnen här hemma.
Helt klart en godkänd show i mina ögon.
Kan du nämna ett par stycken?
Själv blev jag besviken att Bannerlord-expansionen (eller om det bara är en patch, jag fattade inte riktigt) som utannonserades tycks enbart fokuserad på sjöstrid. Jag hoppades på en storydriven kampanj med vikingar och britter, likt Brytenwalda och Viking Conquest till M&B: Warband.
Claire Obscur, Hellclock, Mecha Break, Painkiller, FBC Firebreak, Reanimal, Kingmaker är några jag kommer på spontant nu. Eventuellt expansionen (ja, det är en expansion) du nämner med, men svårt att säga vare sig bu eller bä när det bara var en cinematic.
Claire Obscur, Hellclock, Mecha Break, Painkiller, FBC Firebreak, Reanimal, Kingmaker är några jag kommer på spontant nu. Eventuellt expansionen (ja, det är en expansion) du nämner med, men svårt att säga vare sig bu eller bä när det bara var en cinematic.
Shit, vilken nörd du är!
Bara nischade hardcorespel. Du har bra smak.
Memento Mori