Robot
Atomfall

Om Stalker och Fallout fått ett brittiskt barn hade det hetat Atomfall.

#atomfall

Medlem

Intresserad, ska bara köpa in mig i den här generationen först. Hoppas att det kommer till Switch 2 med andra ord.

Medlem

Låter riktigt kul! Tur att man har en månad kvar av Game Pass
Känns som min typ av spel, hoppas det håller hela vägen.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Intresserad, ska bara köpa in mig i den här generationen först. Hoppas att det kommer till Switch 2 med andra ord.

Den förrförra generationen med andra ord.

signatur

1# FZ Troll

Redaktör

Det finns till Game Pass om man är sugen att testa billigt.

signatur
Skribent

Och jag vill upprepa, spela på svårhetsgraden som spelet REKOMMENDERAR för tappar man detektivarbetet och sökandet så går väldigt mycket förlorat i spelet.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Den förrförra generationen med andra ord.

Eller nästa generation?

Medlem

Har sneglat lite på det här och försökt hålla förväntningarna nere, så väldigt kul med högt betyg och recensionen gav definitivt ett sig att testa. Ska bara bli klar med KCD2 först 😂

Medlem

Trevligt, en 4 var högre än jag tippat.
Antar jag tycker spelet verkar så udda på något sätt med den humoristiska tonen. Typ parodikänsla över det hela hehe.
Man är väl van att spelen ska vara så mörka och seriösa!

Medlem

Vad häftigt, man kunde stå och hugga någon med kniv i ansikten om och om igen. Antar att jag var negativt inställd till spelet redan när jag såg den inlevelse lösa bilden till det. Nåja, det blir ju nästan jobbigt idag att se ett nytt spel som lockar...har verkligen inte tid för mer.

Skribent
Skrivet av Tiggaren:

Trevligt, en 4 var högre än jag tippat.
Antar jag tycker spelet verkar så udda på något sätt med den humoristiska tonen. Typ parodikänsla över det hela hehe.
Man är väl van att spelen ska vara så mörka och seriösa!

Det finns humor men det är lite mer brittiskt även där. Så mer torr och jordnära i stället för flamsig. Sen har spelet massa mörka och seriösa bitar också. Men det fina är hur Rebellion blandat dem utan att det skär sig.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns humor men det är lite mer brittiskt även där. Så mer torr och jordnära i stället för flamsig. Sen har spelet massa mörka och seriösa bitar också. Men det fina är hur Rebellion blandat dem utan att det skär sig.

Okej låter bra. Är väl ett sådant spel man måste komma in i innan man börjar uppskattar det. Bara sett kortare gameplay.

Medlem

Kul! Blir att välja mellan det här och Indiana Jones som mitt nästa spel

Medlem

Nice! Lägger till på min "att spela när jag väl har byggt ny dator och har ny skärm"-lista!

signatur

Ducati Streetfighter 848

It's not a lake, it's an ocean

Trevligt. Detta är en av de mer positiva recensionerna av Atomfall som jag har sett. Jag kommer förstås testa det på Game Pass, men om jag gillar det skarpt blir det nog ett köp.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nån som vet hur det flyter på PC om man sitter på 3-4år gammal hårdvara?

KoP
Medlem

Inget guns blazin' som är mitt spelsätt då det råder ammo-brist? 😞 Då hoppar jag nog detta trots att det kommer på gamepass å allt.

Medlem

fan en 4:a!? det hade jag inte trott. blir nog ett köp då efter man eller klar men AC Shadows

Medlem

För en gammal glasögonorm som reflexmässigt alltid vrider upp textstorleken till max låter även den delen lovande 😁

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

För en gammal glasögonorm som reflexmässigt alltid vrider upp textstorleken till max låter även den delen lovande 😁

Samma här! Har dock inte glasögon, men tycker det är jobbigt att läsa för liten text på soff-avstånd. Kör alltid högsta storleken i alla spel där det går att ställa in!

OT så låter det ju riktigt lovande! Det blir till att testa när det droppat in på gamepass och jag är klar med avowed (som jag tycker är fantastiskt)!

Medlem

Bara bra om grafiken inte är det nyaste. Då kan utvecklarna fokusera på det som matters

Medlem

Spelat det i några timmar nu och älskar det. Är så kul å se något i Englands landsbygd. Ett mysterium och försöka leka detektiv.

Medlem

Trevligt! Det här ska köpas och spelas under året!

Edit: Ser att spelet är rimligt prissatt också! 419 kr på Epic! Känns mycket rimligare än prislapparna man ser på många andra spel. Nu börjar både hajpmätaren och geigermätaren slå i taket här hos mig

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Tiggaren:

Okej låter bra. Är väl ett sådant spel man måste komma in i innan man börjar uppskattar det. Bara sett kortare gameplay.

Ja jag säger att det måste nog spelas själv. Inte ett spel som direkt gör sig rättvist på kortare gameplay eller ens att se någon streama. Sen kan jag inte lova att man gillar det då det inte är lika lättuggat som dagens spel normalt är. Här får man faktiskt klura lite och lösa mysteriet själv istället för att bara följa pilar och markeringar.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte det såg ganske stelt ut, dåliga animationer och daterad grafik, jag såg inget i den här videon som lockade.
Kanske måste spelas för att man ska förstå vad som är bra.

Skribent
Skrivet av Ducci:

Tyckte det såg ganske stelt ut, dåliga animationer och daterad grafik, jag såg inget i den här videon som lockade.
Kanske måste spelas för att man ska förstå vad som är bra.

Jo det är hela mysteriedelen som är bra och unik. Du måste själv klura ut av ledtrådar vad du ska göra, vilka personer du ska prata med och sedan nysta vidare. Världen känns inte som den trycker in dig i en flaskhals där jag måste spela som utvecklarna har tänkt det. Ett exempel är att jag kan döda vem jag vill i spelet utan att det sabbar något av storyn. Dödar jag en NPC som har information jag behöver så måste jag hitta informationen någon annanstans. Inget följer en linje utan det är ett nät av ledtrådar, sen är det upp till mig som spelare att samla en eller alla för att kunna ta mig vidare.

Detta är lite svårt att visa på gameplay.

signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Majorkraft:

Nån som vet hur det flyter på PC om man sitter på 3-4år gammal hårdvara?

Det säger tyvärr inte så mycket då det finns ett ganska rejält spann om du har ett RTX 3050 eller 3090. Det jag kan erbjuda är systemkraven saxat från spelets butikssida på Steam:

Citat:

MINIMUM:
Kräver en 64-bitars processor samt operativsystem
Processor: Intel CPU Core i5-9400f or equivalent
Minne: 16 GB RAM
Grafik: Nvidia 2060 6GB or equivalent
DirectX: Version 12
Lagring: 60 GB ledigt utrymme

REKOMMENDERADE:
Kräver en 64-bitars processor samt operativsystem

Observera att de lustigt nog inte släppt det rekommenderade kraven än men minimum ger ju en hum iaf om du kan spela det.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Obligatoriska info-filmen som ser gammal/retro/vintage ut, var Bioshock först där?

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Obligatoriska info-filmen som ser gammal/retro/vintage ut, var Bioshock först där?

Skulle nog säga Fallout? Det allra första isometriska

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fattar inte varför man ska behöva tillverka saker i skjutaspel? Vad är fel på skjutaspel som Quake och Gears of Wars? Det enda man behöver ha koll på är att hålla sig vid liv och se till så att fienden inte håller sig vid liv. Styrkan med skjutaspel är atmosfären och att det är spännande, och kul att skjuta på elakingar. Och att det är orealistiskt.
Inte ens i överlevnadsskräck som Resident Evil var man tvungen att tillverka saker.

"Nu ska vi ha kul och göra lite bandage. För så skulle det vara i verkligheten"
Hoppas det kommer updates så att man kan göra bandage i olika färger och med fräna motiv.
Kanske att man kan spela som en mumie som heter Magnus.

12
Skriv svar