Pillars of Eternity ska uppdateras med turordningsbaserade strider

Robot
Pillars of Eternity ska uppdateras med turordningsbaserade strider

För att fira spelets 10-årsjubileum.

#Obsidian, #Pillars-of-eternity

Medlem

Vad roligt! Snart spelat igenom PoE 2. Tänkt att jag vill spela igenom ettan igen men att det skulle vara SÅ mycket bättre om turordningsbaserade strider fanns även där. Ettan har bättre story overall imo.

Medlem

Någon som vet om det endast gäller PC versionen?

Medlem

Okej, då ska jag vänta med att testa Pillars of Eternity, bra att veta. Föredrar turordningsbaserat över realtid

Redaktör
Ponny

Turordningsbaserat tycker jag är kanon! Eller ja: var system på sin plats, men känns som en bra "match" med Pillars of Eternity.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ligger fortfarande i min backlog…snart är det dags!

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

ett av mina favorite spel. är nog dags att köra i genom det en gång till.

men jag trodde PoE1 redan hade turn based mode.,. fast det kanske är tvåan jag tänker på

Medlem

Härligt. Då kanske man börjar lira det då. Just nu håller jag på med Warhammer Rogue Trader, men det är så jäkla mastigt...

Medlem

En av de få som gillar OG realtid med paus.

Medlem
Skrivet av iGMAS:

en till här kör hällre realtid in cRPGs än turn based. men det är ju alltid bra med alternativa sett att spela på

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

en till här kör hällre realtid in cRPGs än turn based. men det är ju alltid bra med alternativa sett att spela på

meh känns bara som man ger upp kontroll för att vara lat.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får se hur det fungerar då. Tvåan är ju oerhört obalanserad (och därmed väldigt mycket enklare) i det turordningsbaserade läget.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av iGMAS:

signatur

Jump in.

Medlem

kul, hoppas det även finns entusiasm hos dem för en trea!

Medlem

Haha, är halvvägs in i spelet och föredrar turordningsbaserat. Frågan är om jag ska vänta på patchen och spela om?

Förbannat bra spel oavsett.

1
Skriv svar