Stora Anime-tråden
Ni snackade om Ubel blatt tidigare, hur är den nu när fler avsnitt sänds, rekommenderar ni den eller borde man skippa den?
Den kan du skippa jag ifrågasätter starkt vad som är meningen med den serien de verkar inte ha bestämt sig för vad de vill vara.
^Katten, idle extreme.
Den kan du skippa jag ifrågasätter starkt vad som är meningen med den serien de verkar inte ha bestämt sig för vad de vill vara.
Allright, tack!
From Bureaucrat to Villainess: Dad's Been Reincarnated! 5.5/10
Kul op och ed, men annars tyckte jag den va väldigt tråkig.
jag tyckte den var bra för den det var: En chill anime utan för mycket stohej. Den har sin charm och jag njöt av varje sekund. Bra animation, sköna karaktärer, mc:n är lätt att tycka om, väldigt fint underhållningsvärde för en sån typ av premiss. Nu är jag nog biased för jag är en sucker för villainess animes. Hoppas på en säsong 2 då det finns en del lösa trådar kvar av storyn att se.
7/10 får denna av mig.
Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS
jag tyckte den var bra för den det var: En chill anime utan för mycket stohej. Den har sin charm och jag njöt av varje sekund. Bra animation, sköna karaktärer, mc:n är lätt att tycka om, väldigt fint underhållningsvärde för en sån typ av premiss. Nu är jag nog biased för jag är en sucker för villainess animes. Hoppas på en säsong 2 då det finns en del lösa trådar kvar av storyn att se.
7/10 får denna av mig.
Om det kommer mer så blir det nog skip för min del, men kul att du gillade de den!
I May Be a Guild Receptionist, but I`ll Solo Any Boss to Clock Out on Time - 6/10
Jag hade stora förväntningar på den här serien, OP är ju fantastiskt bra och idén kändes intressant. Men tyvärr höll det inte, det blev en ganska generisk serie som bara återanvänder samma skämt hela tiden. Den har några toppar där man kan se potentialen men sen faller den snabbt tillbaka i dalarna igen.
Första avsnittet av Kijin Gentoushou (som dessutom var ett dubbelavsnitt på 55min) var intressant, ser ut att kunna bli en bra serie.
https://www.youtube.com/watch?v=o-AX-FWKe7I
Kul och höra!
Nån som såg första avsnittet av Please put them on Takamine? Bra eller anus?
Jag har sätt lite över 747 series och filmer eller totalt 10,482 avsnitt. Men då har jag gillat anime sedan jag såg Robotech runt 90-talet. Men tyvärr har jag inget att rekommendera jag sluta med sånt när jag blev utnämnd the man with shit taste.
Vi gillar ju alla olika, vi är ju alla här för att vi vill prata om anime, tycker du något är bra så säg till, men man kan ju inte räkna med att alla gillar det man gillar
Vi gillar ju alla olika, vi är ju alla här för att vi vill prata om anime, tycker du något är bra så säg till, men man kan ju inte räkna med att alla gillar det man gillar
haha ja det är sänt blev lite less på My anime list alltid kalla mig man of shit taste så fort jag prata om någon anime jag gillat.
Men skulle jag ge tips på anime som är något för dom som gillar någe wholesome.
By the grace of the gods
Black summoner
The Unwanted Undead Adventurer
Skeleton Knight in Another World
Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill
In the Land of Leadale
Lade back camp
Alla dom är mysiga.
Vill man ha mer sci-fi/Mech
Legend of the Galactic Heroes
Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team
Outlaw stars
Armor Hunter Mellowlink
Banner of the Stars
Vill man ha fantasy
Slayers
.hack//Roots
Tower of Druaga: The Aegis of Uruk
Record of Lodoss War
Vill man ha lite mer seriöst/mörkt
Baccano!
Black Lagoon
91 days
Knights of Sidonia
Solty Rei
Trinity Blood
Trigun "orginal serien från 1998"
haha ja det är sänt blev lite less på My anime list alltid kalla mig man of shit taste så fort jag prata om någon anime jag gillat.
Men skulle jag ge tips på anime som är något för dom som gillar någe wholesome.
By the grace of the gods
Black summoner
The Unwanted Undead Adventurer
Skeleton Knight in Another World
Campfire Cooking in Another World with My Absurd Skill
In the Land of Leadale
Lade back camp
Alla dom är mysiga.
Vill man ha mer sci-fi/Mech
Legend of the Galactic Heroes
Mobile Suit Gundam: The 08th MS Team
Outlaw stars
Armor Hunter Mellowlink
Banner of the Stars
Vill man ha fantasy
Slayers
.hack//Roots
Tower of Druaga: The Aegis of Uruk
Record of Lodoss War
Vill man ha lite mer seriöst/mörkt
Baccano!
Black Lagoon
91 days
Knights of Sidonia
Solty Rei
Trinity Blood
Trigun "orginal serien från 1998"
Får kolla upp dem om jag kommer ikapp med backloggen igen, just nu har jag 20 nya serier jag behöver se, sen kommer devil may cry i veckan.
Enbart 2 av de du nämnde har jag sett och de va bra.
(The Unwanted Undead Adventurer
Skeleton Knight in Another World)
Bägge dessa skall få fler säsonger dessutom vilket man ser fram emot!
Får kolla upp dem om jag kommer ikapp med backloggen igen, just nu har jag 20 nya serier jag behöver se, sen kommer devil may cry i veckan.
Enbart 2 av de du nämnde har jag sett och de va bra.
(The Unwanted Undead Adventurer
Skeleton Knight in Another World)
Bägge dessa skall få fler säsonger dessutom vilket man ser fram emot!
Probelem när man gillar opopulära animes har man tur kanske man får en säsong 2 ofta ej. Så ja man blir glad när en anime man gillar får en ny säsong.
Tvär så vet jag ej om by the grace of gods kommer på en Säsong 3 vilket blir tråkigt att den ej får ett riktigt slut. Det ser mörkt ut för
In the Land of Leadale inte fått något sedan den kom ut för 3 år sedan nu inte ens rykten.
Sett två avsnitt av Devil may cry nu .. och den är riktigt kul!
Missa inte om ni vill ha en action anime!
Den nya eller den från 2007? Den från 2007 rätt najs.
Den nya eller den från 2007? Den från 2007 rätt najs.
Den som släpptes igår.
I CAVED!
Herregud, såg första avsnittet nu och ja, kåtaste serien på länge!
De höll verkligen inte tillbaks med nakenheten.
Denna blir att se veckovis!
Såg också första episoden och...maaaan detta är något som jag tyvärr kommer hoppa över. Fan service åsido så tål jag inte sådana här kliché-karaktärer. Loser-MC som ingen gillar för random reasons, dominant girl who blackmails him, generec time travel tropes. Vanligtvis gillar jag trash-anime men detta går tyvärr inte för mig.
The fan service tho är pretty decent 🤌🤌
Pyramid Head has BIG CLAPPIN CHEEKS
Någon som har koll på hur Demon Slayers avslutade filmtrilogi kommer att släppas?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Äntligen är One Piece-animen tillbaka efter 6 månaders uppehåll!
Det börjar även bra med ett dubbelavsnitt, första släpptes nu i lördags, andra idag söndag.
Man fick även höra Frankys nya röstskådis, dock bara en liten mening, men oof, det kommer vara svårt att vänja sig, den saken är klar.
The more I practice, the luckier I get.
I May Be a Guild Receptionist, but I`ll Solo Any Boss to Clock Out on Time - 6/10
https://www.youtube.com/watch?v=g5yCkyCZ6ZA
Jag hade stora förväntningar på den här serien, OP är ju fantastiskt bra och idén kändes intressant. Men tyvärr höll det inte, det blev en ganska generisk serie som bara återanvänder samma skämt hela tiden. Den har några toppar där man kan se potentialen men sen faller den snabbt tillbaka i dalarna igen.
Började kolla på den nu och efter två avsnitt så ja, det är ingen 10/10 serie direkt ^^
Opn är okej, gillar EDn dock, så catchy!
EDit: i 3e avsnittet så bytte de plats på OP och ED ..