Problem med drivrutiner till grafikkort

Inaktiv
Problem med drivrutiner till grafikkort

Hej!

Har en jobbdator som började hänga sig. Jag fick en dag nog och gjorde en formatering och slängde in vista igen. När installationen var klar så var allt happy-go-lucky tills jag kollade i enhetshanteraren. Grafikkortet var installerat som "Standard VGA-bildskärmskort". Hej å hå, tänkte jag och drog ner nvidias senaste drivrutiner (detta är ett Geforce 8400 GS PCI-E). Installationen gick bra och datorn krävde en omstart. Windows laddas (den här laddningsindikatorn syns), sen försvinner indikatorn och precis innan inlogg eller vistaloggan ska visas så hänger sig datorn, för att sedan starta om. Felsäkert läge fungerar fin-fint, om man nu vill köra en upplösning på 800X600 osv. Jag avinstallerade drivrutinerna och då startar datorn upp utmärkt, men än en gång står det "Standard VGA-bildskärmskort". Alltså; Summan av kardemumman - Jag kan inte installera grafikkortet. Då hänger sig möget!

Jag har haft kortet ute och tittat på det, det satt inte snett och fläkten är både avdammad och snurrar..

Vad göra?

Jag kan även tillägga att jag har provat med att ha burken öppen och kompletterat med en extra fläkt för att kyla ner kortet, utan resultat

1
Skriv svar