Mario Kart World kostar 90 euro, enligt spanska Nintendo

Robot
Mario Kart World kostar 90 euro, enligt spanska Nintendo
Medlem
Medlem
Medlem

90 fucking euro.

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

964 kr för 90 euro just nu.

Medlem

Till Nintendos försvar så brukar det väl bara komma en handfull spel som är bra till varje konsollgeneration så i slutändan kommer deras kunder inte spendera mer än till andra system.

/s

Medlem
Skrivet av fooobar:

Till Nintendos försvar så brukar det väl bara komma en handfull spel som är bra till varje konsollgeneration så i slutändan kommer deras kunder inte spendera mer än till andra system.

Så du försvarar alltså denna prissättning med att folk kommer behöva betala mer och få ut mindre speltid än vad de hade fått för samma slant fast till andra konsoller..? Mycket märkligt..

signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Så du försvarar alltså denna prissättning med att folk kommer behöva betala mer och få ut mindre speltid än vad de hade fått för samma slant fast till andra konsoller..? Mycket märkligt..

Tänkte att /s var överflödigt men tydligen inte.

Jag tycker det är helt befängt och ingen borde köpa spelen till det priset.

Min poäng också var att jag tycker att Nintendo har alldeles för få bra spel och mycket skräp.

Medlem

Well, det verkar ju bli ett minst sagt gigantiskt spel utan dess like, men 900+ känns magstarkt för ett Mario Kart - hur förnyande det än må vara. Trodde Tears of the Kingdom skulle sätta gränsen med sina dryga $70 men nu verkar det gå överstyr. Får hoppas jag kan knipa en Mario Kart bundle så det blir något billigare.

Medlem

Xbox och PS lär väl hinna ikapp ganska snart, i alla fall till nästa generation.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Xbox och PS lär väl hinna ikapp ganska snart, i alla fall till nästa generation.

Det har de väl redan gjort, senaste Call of Duty lanserades väl för över 900 kronor på konsol?

Medlem

Tur man inte ska köpa switch 2 då iaf 😂

Medlem

Så 1000 spänn i svergie då? Jävla skit företag

Medlem
Medlem

Bara vänta på rea då… just ja, Nintendospel kommer aldrig på rea

Medlem

Aa det är faktiskt inte klokt. Bryr mig inte om att smb3 kostade en miljon på 80talet också. Ett spel ska kosta max 600kr punkt slut.

Medlem

När jag kollat runt på spel till ps5 kostar vissa utav dom över 1000:- så dyrare spel kommer inte som en nyhet iaf inte för mig !

Medlem

Med de priset förväntar jag mig inget Microtransaction eller någon in game store.

Medlem

Lol.Vad ska man säga.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Så 1000 spänn i svergie då? Jävla skit företag

Spider-Man 2 kostar över 900 kr digitalt!
Last Of Us remaken kostar 899 kr digitalt.

Två spel som man är klar med efter 50+ timmar!
Det är MAN INTE med Mario Kart World
Fortsätt gråt!

Att Nintendo nu apar efter andra i spelbranschen genom att höja priset på sina spel är väl inget konstigt?
Jag menar, det var först Rockstar med sitt RDR2 som höjde standard priset på spel från 699 till 750 kr, DIGITALT!
Sen kom Sony och höjde det till 929-949 kr som nya standard för deras spel!
Så varför skall inte Nintendo få göra densamma menar ni?

Har sett och hört rykten om GTA 6 som kommer kosta över 1200 spänn vid release och folk har varit förbannade i kommentarerna men samtidigt säger dom att dom kommer köpa spelet för DOM VET att dom kommer spela det i flera års tid. Då är 1200 spänn en piss i havet med den logiken!
Vissa spel, som Mario Kart, har av naturligt mer kvantitet i speltid än ett single-player DK spel.
Efter man har 100% allt i DK så är man klar med spelet; svårt att motivera varför det skall kosta lika mycket som ett "live-service" spel!

Medlem
Skrivet av mack1zz:

Med de priset förväntar jag mig inget Microtransaction eller någon in game store.

Det tror jag verkligen inte Nintendo har. Och ser en till open world konceptet och hur stor kartan är känns det nästan som fem spel i ett så det kommer nog upplevas som prisvärt när en spelar och har kul i flera år med det!

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Fortsätt gråt!

Att Nintendo nu apar efter andra i spelbranschen genom att höja priset på sina spel är väl inget konstigt?
Jag menar, det var först Rockstar med sitt RDR2 som höjde standard priset på spel från 699 till 750 kr, DIGITALT!

Just ja. Två fel gör ett rätt. Glömde.. Helt ärligt bryr mig inte kommer bara skita i att köpa skiten.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Fortsätt gråt!

ja och det var skit när Sony gjorde det också

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Aa det är faktiskt inte klokt. Bryr mig inte om att smb3 kostade en miljon på 80talet också. Ett spel ska kosta max 600kr punkt slut.

Rätt konstig inställning. Då får du nog inget Mario om 20 år om saker och ting aldrig får gå upp i pris.

Jag är inte heller nöjd med ökningen, men jag förstår den.

Medlem

Rätt nöjd med att vara en eftersläpare som spelar spel när det passar mig och inte när de är nya. Det är inte som att underhållningsvärdet påverkas för mig, eller att det finns en brist på fantastiska spel till ibland sjukt låga priser som jag kan spendera tid med under tiden nyare spel jag är nyfiken på går ned i pris.

Sedan är det givetvis så att det är konsumenterna som ger höga priser klartecken eller ej. Skulle spel som kostar runt tusenlappen sälja absolut skit så skulle priserna inte ligga runt tusenlappen. Men, någon underlig FOMO-kultur samt behovet av att vara tidigt på det med nytt och fräscht samt det faktum att folk rör sig med mycket pengar och/eller prioriterar denna typ av underhållning för den snäva ekonomi de för sig med öppnar upp för dessa priser att existera.

Företagen kan bara erbjuda ditt och datt, det är upp till konsumenterna att nappa på erbjudandet eller ej.

Personligen har jag inte nappat på spel med höga priser på något decennium nu... och lika glad för det är jag.

Medlem

Vilken tur att jag har råd.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tur man skiter i det här...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Ja, men när Sony och deras polare Rockstar gjorde detta så var det varken krig i Ukraina eller detta världsläge vi befinner oss i!
Idag har ALLA företag, inom alla branscher, höjt priserna till skillnad från den tiden då bara ETT FÖRETAG i EN bransch av miljoner branscher från INGENSTANS höjde priset!!!
Så om alla andra företag känner att de måsta höja priserna, varför skall Nintendo inte göra det menar ni?
Lixom, det är lite fel tillfälle att klaga anser jag, på tanke hur världen har sett ut och dess utveckling (prishöjningar) de senaste tre åren, många av er låter "förvånade"

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Jag köpte Spidde 2 till PS5 för någonstans mellan 300 och 350 (minns ej exakt). Spel går ner i pris om man har lite is i magen. Nintendo-spel mer sällan - MEN även de blir billigare och särskilt om försäljningen inte är fullt så het som den borde vara.

Jag är desto mer härsken (eller blir snarare) om Nintendo låser möjligheten till högre framrate i Switch-spel till betald uppgradering på S2, men vi får se vad som sker. Med tanke på att nästan alla tredje parts-spel på Eshop reas ut för skampriser var och varannan minut så kommer det nog finnas gott om titlar att spela om man inte vill punga ut med vad Nintendo kräver för sina alster.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Ja, men när Sony och deras polare Rockstar gjorde detta så var det varken krig i Ukraina eller detta världsläge vi befinner oss i!
Idag har ALLA företag, inom alla branscher, höjt priserna till skillnad från den tiden då bara ETT FÖRETAG i EN bransch av miljoner branscher från INGENSTANS höjde priset!!!
Så om alla andra företag känner att de måsta höja priserna, varför skall Nintendo inte göra det menar ni?
Lixom, det är lite fel tillfälle att klaga anser jag, på tanke hur världen har sett ut och dess utveckling (prishöjningar) de senaste tre åren, många av er låter "förvånade"

till skillnad från Nintendo går också andra företags spel på rea så att det kostar 900 spänn på release är skit men man kan ju allafall vänta på en rea. Nintendos spel kommer kosta 900 hela switch 2 livstid vilket gör det mycket värre

Skriv svar