Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Klonka:

Någon som vet om man kommer behöva köpa en adapter för en fransk konsol?

Deras standard är kompatibel med vår så det ska du inte behöva.
Frankrike använder Typ E och vi använder Typ F. Dessa standarder är kompatibla med varandra.

Medlem

Vill bara uppmana flera här att göra en googling som tar två sekunder, oerhört mycket frågor som kräver så lite energi även från er sida.

Medlem
Skrivet av Samus:

Vill bara uppmana flera här att göra en googling som tar två sekunder, oerhört mycket frågor som kräver så lite energi även från er sida.

Jag försökte googla men jag hittade inte något säkert svar. I vilket fall så kanske det inte är helt dumt att ha svaret på den frågan i denna tråd som handlar om att importera en konsol. Säkert nån annan som undrar samma

Medlem
Skrivet av Klonka:

Någon som vet om man kommer behöva köpa en adapter för en fransk konsol?

Jag har kollat upp adaptrar för Frankrike, Tyskland, Spanien och Italien och alla har smala (ojordad?) kontakter som den här:

Medlem
Medlem
Skrivet av Klonka:

Jag försökte googla men jag hittade inte något säkert svar. I vilket fall så kanske det inte är helt dumt att ha svaret på den frågan i denna tråd som handlar om att importera en konsol. Säkert nån annan som undrar samma

Jadå, bara en uppmaning. Märker att flera frågor redan har svarats på sidan innan etc så därav uppmaningen - sista jag vill är att vara otrevlig

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Fler borde kontakta Nintendo och Bergsala. Jag har gjort det!

Bergsala: https://www.bergsala.se/sv/information/form

Nintendo: https://www.nintendo.com/en-gb/Support/Contact/General-Custom...

Kontakta dem i vilket syfte? Klaga på svenska skatter? Tror det inte hjälper dig så mycket

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Är det en seriös sida? Någon som har erfarenhet? Har läst lite blandade omdömen om dom.

Avbokade nu. Min lokala spelbutik tar 6290:-, så verkar som att kedjor i Sverige lägger på rejält.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Fler borde kontakta Nintendo och Bergsala. Jag har gjort det!

Bergsala: https://www.bergsala.se/sv/information/form

Nintendo: https://www.nintendo.com/en-gb/Support/Contact/General-Custom...

Av allt att döma verkar priset vara ett tilltag av svenska återförsäljare och inte av Bergsala. Men att betala mer i Sverige än vad det kostar i resten av Europa, exklusive något större moms samt avgift, tycker jag är rätt korkat.

Medlem

La in en bokning på fnac... Avbokar hos svensk återförsäljare som tar 1000 spänn mer... Tragiskt att det ska va såhär.

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Kontakta dem i vilket syfte? Klaga på svenska skatter? Tror det inte hjälper dig så mycket

Även om vi har kemikalieskatt och annat så är priserna ändå för dyra. Det går inte ihop att det kan vara 1500:- billigare att importera.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Av allt att döma verkar priset vara ett tilltag av svenska återförsäljare och inte av Bergsala. Men att betala mer i Sverige än vad det kostar i resten av Europa, exklusive något större moms samt avgift, tycker jag är rätt korkat.

Återförsäljarna har väldigt liten marginal så tror inte alla svenska återförsäljare har träffats i en mörk avsides lokal och smidigt ihop kartellplaner.

Medlem
Skrivet av dix_xib:

Avbokade nu. Min lokala spelbutik tar 6290:-, så verkar som att kedjor i Sverige lägger på rejält.

Får man vara fräck och fråga vart denna butik ligger?

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Återförsäljarna har väldigt liten marginal så tror inte alla svenska återförsäljare har träffats i en mörk avsides lokal och smidigt ihop kartellplaner.

Det förstår nog du också att det inte är så det gick till när återförsäljarna trissar upp priserna. Räcker med att öppna valfri prisjämförelsesajt för att se närmast i realtid vad andra tar betalt.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Det förstår nog du också att det inte är så det gick till när återförsäljarna trissar upp priserna. Räcker med att öppna valfri prisjämförelsesajt för att se närmast i realtid vad andra tar betalt.

Såklart dom kan se det där. Men borde man inte vilja gå ut lägre då om man nu kan det. Visst dom kommer inte tjäna mer men dom kommer få gott rykte och en jävla boost bland kunderna?

Medlem
Skrivet av Oliswed:

Samma fundering här :).
Det priset är så pass nära det jag betalat via fnac så då hade jag lika gärna kunnat köpa där. Förutsatt att det inte är allt för långt bort från mig :).

Medlem
Skrivet av Oliswed:

Kvibergs marknad

Nu fick öven jag mitt mejl från Nintendo och har lagt en beställning från tyska sidan. Får se om det blir den eller Webbhallen som jag tar, men gissningsvis den billigare. Riktigt så mycket är det inte värt att säkert få konsolen innan långhelgen.

dyb
Medlem

jag har fått ett mail med invite-only förbeställning på My Nintendo. Men när det frågar om att skriva in email för att få en verifieringskod händer inget. har inte fått någon kod o kan inte gå vidare....

Gen
Medlem

Undrar om det kommer att gå att beställa från Nintendo utan invite framöver. Har nog bara testprenumererat på NSO nån månad när jag hade Wii U. Amazon-icke SE lät som en bra deal men hur är det med garantiärenden på den sajten?

Medlem
Skrivet av Gen:

Undrar om det kommer att gå att beställa från Nintendo utan invite framöver. Har nog bara testprenumererat på NSO nån månad när jag hade Wii U. Amazon-icke SE lät som en bra deal men hur är det med garantiärenden på den sajten?

Så länge det är från en europeisk sida så kommer de ha en från EU-parlamentet lagstadgad krav på tror det är minst två år av garanti. Enda är väl att det blir lite bökigare att skicka till Tyskland eller whatever än att gå ned på stan och bara lämna in den vid problem. Men det blir det ju ändå värt!

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Även om vi har kemikalieskatt och annat så är priserna ändå för dyra. Det går inte ihop att det kan vara 1500:- billigare att importera.

Jepp, Switch 1 hade inte sådant överpris gentemot EU när den lanserades. Kronan har väl försvagats sedan dess, men då borde det ju också blivit väsentligt dyrare att importera med Amazons valutaomvandling. Mailade också Bergsala, men fick ju också bara icke-svaret om att kedjorna sätter vilka priser de vill och det där om skatterna. Men med tanke på att Spelbutiken.se kunde sänka med en femhundring plötsligt vore ju i såna fall märkligt om det nu är Bergsala som ställer upp priserna så pass mycket. Undrar varför de inte kan gå ut med Rek-priser så man åtminstone kan få det svart på vitt, någon avtalsklausul från Nintendo för att de är en generalagent...? Eller Sverige-korruption, typ att Bergsala har fördelaktigt avtal med elektronikkedjorna om exponeringsutrymme mm. i utbyte mot att de håller käft om priserna till konsument...

Skrivet av dyb:

jag har fått ett mail med invite-only förbeställning på My Nintendo. Men när det frågar om att skriva in email för att få en verifieringskod händer inget. har inte fått någon kod o kan inte gå vidare....

Testa igen bara, verkar varit många som var inne samtidigt efter det här utskicket. Jag behövde också försöka två gånger innan det gick.

Medlem

Så då var det dags här också. Får se om jag avbokar min förbokning i Sverige för detta. Det är en jäkla skillnad i pris

dyb
Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Testa igen bara, verkar varit många som var inne samtidigt efter det här utskicket. Jag behövde också försöka två gånger innan det gick.

testat i över 3 timmar

Medlem
Skrivet av dyb:

testat i över 3 timmar

Har precis samma problem. Trist om det inte löser sig innan tiden man har på sig för bokningen tar slut.

Medlem

Nyss lagt order på Mario kart bundle + pro controller och TOTK för 680€ hos Nintendo.

Medlem
Skrivet av dyb:

Säker på att det inte ligger i nått spam-filter? Annars prova sök efter "mynintendostore@queue.nintendo-europe.com" och se om nått dyker upp!

Medlem

Deras system är överbelastat. Jag spammade en stund sedan kom jag in. Så har beställt jag också.

dyb
Medlem

nix, funkar icke. det är ett lotteri om man får nyttja sin invite-only till att köpa en förbokning av en konsol. vilka tider vi lever i

Skriv svar