Assassin's Creed Shadows bästsäljare i USA tre veckor i rad, visar data

Robot
Assassin's Creed Shadows bästsäljare i USA tre veckor i rad, visar data
Medlem

Välförtjänt, riktigt bra AC spel!!

Medlem

Tills dom har kommit ut med data för sålda exemplar så kommer jag inte tro ett öre på "att det går bra" med Shadows
Billigare att bara skaffa Ubisoft+ på 189kr istället för 769kr om man nu vill testa spelet

Sjukt att standard versionen kostar så himla mycket.....

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tills dom har kommit ut med data för sålda exemplar så kommer jag inte tro ett öre på "att det går bra" med Shadows
Billigare att bara skaffa Ubisoft+ på 189kr istället för 769kr om man nu vill testa spelet

Ja, nyheter om antal spelare, vid en begränsad mätperiod säger väl inte så mycket. Men känns ändå som att det borde va en hyfsad framgång. Men samtidigt lär väl utvecklingskostnaden varit enormt hög. Hade varit kul att veta vad som krävs för att ett sånt släpp ska bli lönsant.
Noterar att det bara är femma på Storbrittaniens topplista. Bakom riktigt gamla spel som Astro Bot och Tekken 8 men det är bara fysisk försäljning.

Medlem

"Men men men spelet är ju [REDACTED] så hur kommer det sig att det säljer bra!!!???"

- konstiga personer online

Medlem

Den som konsumerar skit förtjänar enbart skit

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Standard utgåvan kan du köpa på många ställen för 649kr på skiva bland annat på webhallen, inte alls farligt dyrt med tanke på vad spel kostar idag.

Medlem

Det är inte antal spelare som spelar roll, utan sålda kopior. Om det verkligen går bra för dem så grattis, men jag är tveksam till validiteten.

Det finns tre sorters lögner: Lögner, mer lögner och statistik.

Medlem
Skrivet av Tryffel5:

Noterar att det bara är femma på Storbrittaniens topplista. Bakom riktigt gamla spel som Astro Bot och Tekken 8 men det är bara fysisk försäljning.

Det var dock #1 fram tills nu, om man nu ska titta på den listan. 😊

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

"Men men men spelet är ju [REDACTED] så hur kommer det sig att det säljer bra!!!???"

- konstiga personer online

Folk som önskar att det vore årets största framgång verkar snarare försöka framställa det som konstigt att normala människor frågar "Ok, men hur mycket har det sålt?".

Medlem
Skrivet av kebbe:

Folk som önskar att det vore årets största framgång verkar snarare försöka framställa det som konstigt att normala människor frågar "Ok, men hur mycket har det sålt?".

det är ingen som önskar att det vore årets största farmgång min vän

Kul att det går bra för spelet, jag har inte kört ett AC sedan ettan men det här verkar ju bra!

Avstängd

Jag hoppas att det här blir årets framgång med tanke på hur mycket hat Yasuke har fått.

Medlem
Skrivet av Hemmakvall:

Jag hoppas att det här blir årets framgång med tanke på hur mycket hat Yasuke har fått.

Tror inte Yasuke bryr sig om hatet, han dog för cirka 450 år sedan.

Skrivet av Sebastian Lind:

Kul att det går bra för spelet, jag har inte kört ett AC sedan ettan men det här verkar ju bra!

Var du, liksom jag, den lilla klick som spelade ut det helt? Jag älskade slutstriden (om du kommer ihåg?). Den var originell för sin tid.

signatur
Medlem
Skrivet av Dengode:

Den som konsumerar skit förtjänar enbart skit

Jepp. För din smak vad gäller spel är ju objektivt mycket bättre än min och hela världen tycker exakt som du...egentligen.

Shadows är ett bra spel. Det har redan givit mig och uppenbarligen miljoner andra många timmars underhållning och det känns glädjande att det kommer komma fler spel i serien, så länge de fortsätter göra ett bra jobb.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Var du, liksom jag, den lilla klick som spelade ut det helt? Jag älskade slutstriden (om du kommer ihåg?). Den var originell för sin tid.

Jepp, jag slutför alla spel (med väldigt få undantag) så det har jag klarat! Minns inte slutstriden alls, dock. Får googla för att friska upp minnet 😅

Medlem

Monster Hunter Wilds snittar ca 7ggr så många aktiva spelare sista 30 dagarna jämfört med Shadows(Steam)
Har svårt att se att Shadows bli en ekonomisk succé, tyvärr. Tror dom får vara nöjda om det går jämt ut. Också dåligt tecken då Ubi inte släppt några riktiga försäljningssiffror.

Medlem
Skrivet av Micke090:

Monster Hunter Wilds snittar ca 7ggr så många aktiva spelare sista 30 dagarna jämfört med Shadows(Steam)
Har svårt att se att Shadows bli en ekonomisk succé, tyvärr. Tror dom får vara nöjda om det går jämt ut. Också dåligt tecken då Ubi inte släppt några riktiga försäljningssiffror.

steam nummer betyder ju ingenting. det är ett riktigt dåligt sätt att mäta succe.

det finns 3 andra platformer, Ubisoft Connect, Xbox och Playstation. och Assassins Creed har ALTID varit mycker mer populärt på konsol än pc

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

steam nummer betyder ju ingenting. det är ett riktigt dåligt sätt att mäta succe.

det finns 3 andra platformer, Ubisoft Connect, Xbox och Playstation. och Assassins Creed har ALTID varit mycker mer populärt på konsol än pc

Du har rätt att det är större på konsol. Tror ändå man kan få en indikation via steam vart pilen pekar.

Nån gång under maj släpps försäljningssiffrorna, då är det slutspekulerat.

Medlem

Klart det är ju det bästa Assassin's Creed jag har spelat hittils, spelet har bara växt och växt för mig. Nu är jag nästan frälst i det hahaha
Skitbra spel och alla som tror på nötterna som bara försöker prata ner spelet utan att ens spela det, tro icke på dom. Läs recensioner från spelsidor och hör med oss som gillar Assassin's Creed vad vi tycker.

1
Skriv svar