GTA VI försenas – släpps 26 maj 2026

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Vilka spel är på samma nivå som GTA?

Vet inte, senaste GTA jag spelade var GTA 2.
Menar på att vi har Expedition 33, kommande Doom the dark ages, Oblivion remastered (även fast det inte är ett nytt spel i sig), Stalker 2, Monster hunter wilds, Kingdome come 2, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, tja.. listan kan göras lång.

Det finns dessutom en chans till ett Half life 3 också detta år, vilket blir pricken över i:et.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Menar du i förmodad kostnad för slutkonsument? Förmodligen väldigt få.

Menar du i form av hur bra ett spel är? Då är det inte förmodat utan helt klart mängder av spel som kommer vara betydligt bättre än GTA VI. Eftersom det är väldigt individuellt om ett spel tilltalar en spelare.

Jag skulle aldrig betala en spänn för GTA VI eller kasta bort min tid på det. För jag gillar inte den typen av spel. Jag är garanterat inte ensam. Men det kommer vara julafton för de som gillar den typen av spel. Och många kommer vara beredda att betala vad det än kostar. Så hypen är en smula överdriven. Men Rockstar kommer casha in på den i vart fall.

Menar mer som fenomen och spel. Vilket spel är på samma nivå, som släpps i år?

Redaktör
Skrivet av Geijmer:

Inte ens oväntat GTA 6 blev försenad.

GTA 4 : Försenad
GTA 5 : Försenad
RDR 1 & 2 : Försenad

Tror du kan lägga till GTA 3, Vice City och San Andreas.

Skrivet av Crank:

Senaste ryktena på X säger att dom flyttar fram releasen 10 månader för att The Sim´s 12.7 ska släppas i oktober.

signatur
Medlem
Skrivet av magma:

Vet inte, senaste GTA jag spelade var GTA 2.
Menar på att vi har Expedition 33, kommande Doom the dark ages, Oblivion remastered (även fast det inte är ett nytt spel i sig), Stalker 2, Monster hunter wilds, Kingdome come 2, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, tja.. listan kan göras lång.

Det finns dessutom en chans till ett Half life 3 också detta år, vilket blir pricken över i:et.

Tror inte GTA 6 behöver oroa sig för att konkurrera om speltid med de spelen du nämnde. Inte ens med ett kommande HL3.

Medlem

Trodde det stod 2025 först och höll på att sätta köttbullen i halsen

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Menar mer som fenomen och spel. Vilket spel är på samma nivå, som släpps i år?

Han har ju redan förklarat 🤷‍♂️

Jag anser att flera bättre spel släpps i år än GTA där Rockstar återigen kommer suga oss på online pengar i 15+ år och skiter i DLC och allt annat gott till single player läget. Likt som dom har gjort med GTA 5. Ett sjukt överskattat spel och långt ifrån Rockstars bästa spel.

Mario Kart 8 har sålt 100 miljoner exemplar mindre än GTA 5 med sina 78 miljoner sålda till Switch och Wii-U
Släpp det till multiformat och det skulla ÄTA UPP GTA´s siffror!
Så ett större spel som släpps i år är Mario Kart World. Besvarar det frågan? 😉

Som fenomen är det svårt att komma upp i GTA´s nivå ja...men som i kvalité till vad det är för slag spel överlag, så finns det hundra bättre spel därute än GTA-serien för mig personligen och vet att många andra också skiter i GTA, speciellt när det kommer till dess Online läge. Vi vill först och främst ha ett bra spel, och SÅ BRA är inte GTA 5 lixom att det skall ta över 13 år för en ny del i spelet skall komma!

Medlem
Skrivet av Crank:

Senaste ryktena på X säger att dom flyttar fram releasen 10 månader för att The Sim´s 12.7 ska släppas i oktober.

What sims 12.7? då förstår jag framflyttingen.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Han har ju redan förklarat 🤷‍♂️

Jag anser att flera bättre spel släpps i år än GTA där Rockstar återigen kommer suga oss på online pengar i 15+ år och skiter i DLC och allt annat gott till single player läget. Likt som dom har gjort med GTA 5. Ett sjukt överskattat spel och långt ifrån Rockstars bästa spel.

Som fenomen är det svårt att komma upp i GTA´s nivå ja, det finns nog inget spel som gör det.
Men som i kvalité till vad det är för slag spel överlag, så finns det hundra bättre spel därute än GTA-serien för mig personligen och vet att många andra också skiter i GTA, speciellt när det kommer till dess Online läge. Vi vill först och främst ha ett bra spel, och SÅ BRA är inte GTA 5 lixom att det skall ta över 13 år för en ny del i spelet skall komma!

Jag tyckte GTA5 absolut var ett av de bästa spel jag någonsin spelat. På min top 10 lista. Måste ge dem det i alla fall. Men som du säger allt är ju personliga preferenser.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Lugnt! Crimson Desert, Mafia och Ghost of Yotei är tillräckligt för mig.

Medlem

Detta besked suger som fan... Men har svårt att tro att det ska släppas om ca ett år. Jag vet att GTA 4 kom i slutet av april, men själva månaden känns udda och strax innan sommaren. Min känsla är att när vi närmar oss datumet, 4-5 månader innan, så kommer de försena det igen till hösten istället...

Måste även nämna att jag läste nyheten först på aftonbladet. När GTA 6:s försening nämns på dessa sidor, då förstår man hur enormt stort detta spel är.

Skrivet av Bullen86:

Detta besked suger som fan... Men har svårt att tro att det ska släppas om ca ett år. Jag vet att GTA 4 kom i slutet av april, men själva månaden känns udda och strax innan sommaren. Min känsla är att när vi närmar oss datumet, 4-5 månader innan, så kommer de försena det igen till hösten istället...

Måste även nämna att jag läste nyheten först på aftonbladet. När GTA 6:s försening nämns på dessa sidor, då förstår man hur enormt stort detta spel är.

Håller med det blir nog senare än så.

signatur
Medlem

Hahahaha så gott!

Medlem
Skrivet av Crank:

Smart att försena det ett år till, då kan dom höja priset till 170$, blir enorm extra vinst på 10 mille sålda ex.

Försenar det ett år och GTA 5 får nån "Excellent Defintive Edition" och säljer 10 miljoner exemplar.

Medlem

PS6 lär nog inte ligga långt bort när spelet väl kommer...

Medlem

Börjar lukta 2029 för PC-verren nu, aj!

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tänker absolut vänta tills det släpps till PC.
För mig är det endast ett singel player spel i mängden så jag kan vänta.
Något jag ser framemot berydligt mer är Power Wash simulator 2, det är min smak!

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Det kommer väl med nästa Xbox.

Medlem

Det är Rockstar vi snackar om. Inte en chans att det inte blir uppskjutet igen! September 2026.

Medlem

Bra då har jag ett extra halvår på mig att spara ihop till konsol. Blir nog en Pro tills dess. Tror inte mitt 2080 pallar med skiten.

signatur

1# FZ Troll

KoP
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Men förbannade satan, det har gått ett och ett halvt år sen trailer 1 och vi ha fått noll material sen dess, och nu kommer det vitt på svart att det försenas till 2026. Hade det verkligen tagit livet av dem att inkludera några skärmdumpar?

Det här satte verkligen sordin på min hype. Man börjar ju undra i vilket skick spelet egentligen är.

Allt är ju som sig bör. Rockstar är ju inte kända för att pumpa ut trailers och teasers som andra utvecklare. Dom behöver inte lägga energi på det för GTA är redan ett såpass starkt varumärke. 😅

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Yup. Tittar man på de flesta spel släppta av Rockstar så har dom blivit försenade 2-3 ggr, nästan alla utav dom. Red Dead Redemption blev försenat 3 ggr tror jag, och då en 3dje gång precis innan det skulle släppas om jag inte minns fel, så det finns en stor risk att det försenas till hösten.

Medlem

Det är väl värt väntan. Vi kommer ha kul med spelet i många år framöver. GTA 7 släpps 2046.

Medlem

Skönt !!

Har fullt upp med annat i höst ändå, så Maj nästa år blir kanon.
Bara hoppas att denna tiden räcker för dem att göra saker RÄTT så vi slipper spaltmeter med buggar och andra problem på dagen D.

/Homie

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Dom får gärna släppa det 2030 om dom kan leverera ett färdigt spel.

Den som lever får se 😁

Medlem

Gör inget! Har Death Stranding 2 att se fram emot bl.a. Skulle inte förvåna mig om GTA 6 blir försenad till 2028!😅

Medlem

Låt oss gissa 30fps 140$ säljer ändå 20mille direkt

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av robbis:

Bra då har jag ett extra halvår på mig att spara ihop till konsol. Blir nog en Pro tills dess. Tror inte mitt 2080 pallar med skiten.

Det släpps bara till konsolerna först.

Medlem
Skrivet av Metsys1k:

Det släpps bara till konsolerna först.

Jag vet, därför jag ska köpa en PS5 Pro till releasen. Inte lust att uppgradera datorn tills det släpps på PC.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Danster:

Finns det någon motsättning mellan att vara ett grymt spel och att släppas i tid? Finns väl jättemånga titlar som släppts tidsenligt, ändå används det som standardargument för att det borgar för ett bättre spel.

Jag har skrivit i andra trådar att jag skulle bli förvånad om GTA VI släpps i år, så skulle väl säga att detta är den näst mest väntade spelnyheten i år (bara det faktum att MP 4 inte skulle bli någon releasetitel till Switch 2 var mer väntat)

Är det inte klart är det väl bättre att dom väntar och släpper ett spel som är väloptimerar och som dom är nöjda med?

Medlem
Skrivet av Metsys1k:

Är det inte klart är det väl bättre att dom väntar ochh släpper ett spel som är väloptimerar och som dom är nöjda med?

Absolut.
De som gjorde Jedi Survivor kanske faktiskt var nöjda. De var nog nöjda med pengarna de drog in i alla fall. Där var Kraften med dom.

Skriv svar