Mekaniken eller sekvensen i ett spel som fick er att tappa hakan

Medlem
Mekaniken eller sekvensen i ett spel som fick er att tappa hakan

För mig det första jag kommer att tänka på är när man var tvungen att återvända upp till kontollrummet i HL1 när man höll på att bli ihjäl hackad, ni som vet, vet. Jovisst var inte så farligt när man listat ut mekaniken (granater anyone?) men första gången så var jag vettskrämd hör fortfarande näbbarna emot metall när jag tänker på det.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

Är tråkigt svar kanske men i Metal Gear Solid när man skulle byta kontrollport för att inte Psycho Mantis skulle kunna läsa ens tankar.

Fanns även bonusfunktioner där om man hade vissa Konamispel sparade på minneskortet kunde han läsa det också. Jag hade Castlevania Symphony of the night-sparfil. Då säger han något i stl med "I see you like Castlevania"

Sekvensen när man för första gången lämnar Kokiri Forest i Zelda 64 och en hel värld ligger för ens fötter.. öppna fält! Sjöar! Berg! Hemligheter! Det var något speciellt, 1998.

Nu känns väl inte Hyrule Field riktigt lika imponerande längre, men men 😅

Medlem

Codename Eagle Multiplayer. Efter att vara van att mest hoppa runt i trånga korridorer i quake var det helt makalöst.

Medlem

Sista världen i Split Fiction är nog mitt senaste som varit tillräckligt imponerande

Medlem

I Half-Life när man får se den stora spindeln för första gången. Jag är inte rädd för spindlar, men vafan. Sen var jag ju tolv också.

Medlem

Realismen i Rainbow Six.

Denna känsla föddes på nytt med SWAT3 och igen med Operation Flashpointt.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av finnepower:

I Half-Life när man får se den stora spindeln för första gången. Jag är inte rädd för spindlar, men vafan. Sen var jag ju tolv också.

Spindeln? Menar du jätte headcraben med pungen?

https://half-life.fandom.com/wiki/Gonarch

Medlem
Skrivet av baxtex:

Spindeln? Menar du jätte headcraben med pungen?

https://half-life.fandom.com/wiki/Gonarch

Haha, ja.

Dödgrävaren

Mycket leveldesign i Dishonored 2 som var helt fantastiskt, Clockwork Mansion och A Crack in the Slab var väldigt välgjorda.

Medlem

När jag klev ut från kloaken i oblivion första gången är för evigt inprintat i mitt minne, då tappade jag verkligen hakan.

Far Cry 1 var också så sjukt snyggt när det kom med sina stränder och vatten att jag tappade hakan.

Medlem

Det här spelades upp som laddningsskärm på en C64. Mind blown!

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nästan alla sekvenser i Another World. Hela spelet var bara ett enda långt häpnande.

Medlem

Sekvens vet jag inte, men den fysikbaserade interkationen i Trespasser (1998), var helt fenomenal och banbrytande.

Det var liksom något helt annat att sträcka ut handen och plocka upp ett vapen och börja skjuta, samt skräcken som satte sig när en raptor slog vapnet ur handen på en!!!

Medlem

Springa in i Stormwind City för första gången utan att ha en aning om vad som väntade och den där musiken...det går tyvärr inte att slå...

1
Skriv svar