Mekaniken eller sekvensen i ett spel som fick er att tappa hakan
För mig det första jag kommer att tänka på är när man var tvungen att återvända upp till kontollrummet i HL1 när man höll på att bli ihjäl hackad, ni som vet, vet. Jovisst var inte så farligt när man listat ut mekaniken (granater anyone?) men första gången så var jag vettskrämd hör fortfarande näbbarna emot metall när jag tänker på det.
9070 XT
9800X3D
Är tråkigt svar kanske men i Metal Gear Solid när man skulle byta kontrollport för att inte Psycho Mantis skulle kunna läsa ens tankar.
Fanns även bonusfunktioner där om man hade vissa Konamispel sparade på minneskortet kunde han läsa det också. Jag hade Castlevania Symphony of the night-sparfil. Då säger han något i stl med "I see you like Castlevania"
I Half-Life när man får se den stora spindeln för första gången. Jag är inte rädd för spindlar, men vafan. Sen var jag ju tolv också.
Spindeln? Menar du jätte headcraben med pungen?
Spindeln? Menar du jätte headcraben med pungen?
Haha, ja.
Sekvens vet jag inte, men den fysikbaserade interkationen i Trespasser (1998), var helt fenomenal och banbrytande.
Det var liksom något helt annat att sträcka ut handen och plocka upp ett vapen och börja skjuta, samt skräcken som satte sig när en raptor slog vapnet ur handen på en!!!